Урок – гра «Географічний чемпіонат»
(Підсумковий урок з теми: «Океани», 7 клас)
Мета: узагальнити і перевірити знання з теми “Океани”, повторити географічну номенклатуру;
Обладнання: фізична карта світу, атласи для 7 класу, таблиці, плакати, картини із зображенням морської флори та фауни, м’яч.
Тип уроку: урок узагальнення та перевірки знань учнів.
Нестандартна форма проведення уроку – урок-гра.
Структура уроку:
І. Організаційний момент ..... 1 хв.
ІІ. Мотивація .......................... 2 хв.
ІІІ. Проведення гри ............... 38 хв.
ІV. Підсумок уроку ............... 3 хв.
V. Домашнє завдання ............ 1 хв.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація.
Ми з вами закінчили вивчення теми “Океани”. Отримані знання дуже важливі. Вони знадобляться вам при вивченні материків. А можливо хтось із вас збирається стати океанологом чи моряком, то тут без них просто не обійтися. Підведемо підсумок наших знань з теми «Океани».
Запитання.
Пригадайте, на що ми найбільше звертали увагу при вивченні океанів? (ГП і розміри, будова океанічного дна, водні маси, течії, географічні пояси, органічний світ).
Перевірку проведемо у вигляді гри “ Географічний чемпіонат”
ІІІ. Проведення гри.
1. Учні записують у зошиті число і тему уроку.
2. Оголошення умов конкурсу.
Для проведення конкурсу учні поділяються на дві команди: “Глобус” і “Меридіан”. Вибираються капітани і журі (це учні, які виявили бажання та мають високий рівень навчальних досягнень). Кожному учаснику конкурсу видається таблиця, у яку він буде записувати бали, отримані за кожний конкурс: за правильну відповідь – 2 бали, за неповну відповідь – 1 бал, якщо відповіді не було – 0 балів.
КОНКУРСИ |
І |
ІІ |
ІІІ |
ІV |
V |
VІ |
всього |
БАЛИ |
|
|
|
|
|
|
|
Журі має таблицю, у якій записує бали, отримані командами за кожний конкурс. Балів буде стільки, скільки учнів дали правильну відповідь.
І конкурс “Розминка”
(Цей конкурс дає можливість перевірити фактичні знання з теми, розвиває допитливість).
Вчитель почергово задає членам команд питання.
Питання команді “Глобус”
Питання команді “Меридіан”
ІІ конкурс “Хто більше?”
(Цей конкурс дає змогу перевірити знання учнями географічної номенклатури)
Члени команд пишуть назви географічної номенклатури океанів на дошці не повторюючись: “Глобус” – на лівій частині, “Меридіан “– на правій.
ІІІ конкурс “Хто швидше?”
(Конкурс розвиває увагу, спритність, спостережливість, його можна використати як фізкультхвилинку).
Учасники команд стають у дві колони. Перед ними ведучий з м’ячем. Він називає географічні об’єкти і по черзі кидає м’яч учасникам то однієї, то іншої команди. Учасники ловлять м’яч, відповідають, що це за об’єкт і повертають м’яч ведучому. Якщо відповідь вірна, учасник виходить із гри, а якщо ні – стає в кінець колони.
“Глобус” “Меридіан”
1. Мадагаскар 1. Куросіо
2. Босфор 2. Гренландія
3. Атол 3. Дрейка
4. Канари 4. Гольфстрім
5. Гаваї 5. Балтика
6. Сахалін 6. Вайгач
7. Гібралтар 7. Лабрадор
8. Карпентарія 8. Ла – Манш
9. Ява 9. Бермуди
10. Шпіцберген 10. Сомалі
11. Камчатка 11. Архіпелаг
12. Філіппіни 12. Ньюфаундленд
13. Індокитай 13. Флорида
14. Кальмар 14. Скат
ІV конкурс “Знавці карти”
(Даний конкурс дає змогу перевірити вміння учнів знаходити і показувати на карті географічні об’єкти).
Учні з різних команд по черзі виходять до карти і показують названі вчителем об’єкти.
“Глобус” “Меридіан”
1. Гудзонова затока 1. Гібралтарська протока
2. Червоне море 2. Карибське море
3. Гвінейська затока 3. Мексиканська затока
4. Великі Зондські острови 4. Середземне море
5. Протока Дрейка 5. о. Тасманія
6. о. Шрі-Ланка 6. Берингова протока
7. Панамський канал 7. Суецький канал
8. Алеутські острови 8. Курильські острови
9. Маріанський жолоб 9. Чилійський жолоб
10. Течія Гольфстрім 10.Перська затока
11. Балтійське море 11.Течія Куросіо
12. Японські острови 12. Жовте море
13. Охотське море 13.Скандинавський п-ів
14. Великі Антильські о-ви 14.Чорне море
V конкурс “Живий світ океанів”
(Розвиває допитливість, логіку, ерудицію, прищеплює любов до природи, виховує екологічну свідомість).
Капітани завчасно отримали завдання скласти команді суперників питання про рослинний і тваринний світ океанів.
Питання для команди “Глобус”
1. Між якими географічними широтами можуть жити корали? Чому?
2. Дельфін – це риба чи ссавець?
3. Морська зірка – це нектон, планктон, чи бентос?
4. Що таке агар – агар?
5. Яку живу істоту вперше побачили вчені, спустившись на дно Маріанської западини?
6. До якого виду тварин належить кашалот?
7. До якого виду тварин належать омари?
8. Чому вода в Індійському океані іноді починає «цвісти»?
9. Хто такі альбатроси?
10. Як використовують бурі і червоні водорості?
11. Яких молюсків вирощують у Японії на морських фермах?
12. Яка максимальна довжина синього кита?
13. З чого складається Великий Бар’єрний риф?
14. У якому океані мідії можуть жити 25 років?
Питання для команди “Меридіан”
1. Найбільша істота Землі.
2. Акула – це риба чи ссавець?
3. Дафнії – це планктон, нектон чи бентос?
4. Де водяться білі ведмеді, а де пінгвіни?
5. До якого виду тварин належить косатка?
6. До якого виду тварин належать лангусти?
7. На островах якого океану утворюються “пташині базари”?
8. Хто такі фрегати?
9. Хто такі перлівниці?
10. Які дерева в основному ростуть на коралових островах?
11. Яка риба найбільша за розміром?
12. Яку водорость ми називаємо морською капустою?
13. У якому океані водяться медузи діаметром у 2 м.?
14. На якому острові живе птах ківі?
VІ конкурс “Складання вірша - сенкана”
(Це завдання підвищеної складності, яке розраховане на обдарованих дітей. Складання сенканів розвиває образне мислення, вчить узагальнювати інформацію та виражати власне ставлення до неї.)
Сенкан – це вільний вірш з п’яти рядків, що синтезує інформацію, коротко описує тему. Він не обов’язково повинен мати риму.
Завдання скласти вірш-сенкан учні отримали завчасно (опорні слова: океан, море, острів, кит, дельфін та ін.)
IV. Підсумок уроку.
Оголошення результатів змагання.
Оцінювання навчальних досягнень кожного учня.
V. Домашнє завдання.
Повторити тему “Координати” за 6 клас.