Урок -казка "Морозові візерунки"

Про матеріал
Формувати орфоепічні навички; удосконалювати навички читання; вчити правильно і свідомо читати слова та речення; захоплюватись красою природи; розвивати уяву; фантазію; зв’язне мовлення; виховувати наполегливість у здобутті знань. Обладнання. Мультімедія, роздаткові картки, таблиця складів, ребуси.
Перегляд файлу

Вчитель Білоцерківської загальноосвітньої школи

 І-ІІІ ступенів №7 

Кизило А. М.             

Українська  мова 1 клас

Розділ. Букварний період

Тема. Повторення і закріплення звукових значень вивчених букв.  Опрацювання тексту «Морозові візерунки».

Мета. Формувати орфоепічні навички; удосконалювати навички читання; вчити правильно і свідомо читати слова та речення; захоплюватись красою природи; розвивати уяву; фантазію; зв’язне мовлення; виховувати наполегливість у здобутті знань.

Обладнання. Мультімедія, роздаткові картки, таблиця складів, ребуси.

                                                      Хід уроку

І.Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь. Повідомлення теми уроку.

    Слухання вірша «Зима» В.Бичко

Дорога біла стелеться,

І краю їй нема.

Сніжок мете. Метелиця.

Прийшла до нас зима.

Льодком тоненьким скована,

Спинилася ріка.

Повита тихим сном вона,

Весняних днів чека.

І ліс дріма. Безлистною

Верхівкою поник.

Над ним пісні висвистує

Лиш вітер-сніговик.

- Про яку пору року йдеться в вірші?

- Які слова допомогли зробити такий висновок?

- Діти,а зараз я пропоную здійснити уявну подорож до казкового зимового лісу.(Показ слайду 1)

ІІІ. Мовна розминка.

1.Вправи для розвитку правильної орфоепічної вимови.

  • Подивіться ,як гарно в лісі,як тихо. Давайте пограємо в гри «Луна».

*Вимовляти напівголосно такий звукоряд голосних: я-а,ю-у, ї-і,є-е.

Потім ці ж голосні вимовляти в зворотньому порядку: у-є,і-ї,у-ю,а-я.

  • А зараз подихаємо свіжим зимовим повітрям.

*Вимовляти голосні з паузами:

  • А,у,е – вдихнути повітря;
  • И,і,о – видихнути повітря;
  • І,у,е,і-вдихнути повітря;
  • О,у,е-видихнути.
  • Подивіться пішов чарівний сніг,кожна сніжинка має буквосполучення,повторимо їх. (Показ слайду2)

2.Чистомовка

Іг-іг-іг - ведмідь заліз в берліг.

Удка-удка-удка – житло сабаки - будка.

До-до-до-житло птахів гніздо.

Ара-ара-ара-є у овець –кошара.

Ра-ра-ра-лисиччина нора.

3.Скоромовка                       (Показ слайду 3)

  • З неба на ялинку –

 падають сніжинки.

     На землі вже сніг лежить,

      скоромовку треба вчить.

                             Метіль, метіль,метелиця,

                             Метляючи, метелиться .

                             Мете ,мете,метелиця

                             Метеликів метелиця.

ІV.Роботи над темою уроку.

1.Відгадування загадок. Складання звукової моделі слів- відгадок.

  • Малята,відгадайте загадку,і ви дізнаєтесь,що загубилося в зимовому лісі.

Невеличкі дві хатини,

В них м’які і теплі стіни.

По п’ять братиків малих

Прожива в хатинках тих.(Рукавичка)(Показ слайду4)

  • Діти,чи здогадались ви,яка казка зустрілась на нашому шляху?(Рукавичка)Тоді продовжуємо відгадувати загадки.

Маленька,сіренька,

шилом хвостик має –

всіх діток лякає.(Мишка) (Показ слайду5)

У зеленому жакеті –

Галасує в очереті .(Жаба)

(Складання звукової моделі слів відгадок за допомогою роздаткового матеріалу)

  • Дивіться, до рукавички поспішає зайчик (Показ слайду6),та звірі не впускають його. Вони дають йому завдання. Прочитати плутанку. Але зайчик не може. Допоможемо йому?(Так.)

2.Читання плутанки.

Тишком                   із                  нори                         вийшла                   ніс

    І вушка                   мишка             нишком       В шкребе тушки   

                                                догори.

3.Фізкультхвилинка (Під музичний супровід)

Вийшли діти у лісок,

заглянули за дубок.

Побачили зайчика,

Поманили пальчиком.

Зайчику,зайчику,пострибай,

Свої лапки виставляй.

Почав заєць танцювати.

Малих діток забавляти.

Разом з зайчиком скоріше.

Потанцюєм веселіше.

  • А тепер виконайте завдання від лисички-сестрички.(Показ слайду7)
  • Вставити пропущені склади і прочитати таблицю.

4.Робота над таблицею складів.

 

      а

      о

    у

     и

     і

      е

  ш

  ша

    шо

 

 

 ші

  ше

  ж

   жа

   

   жу

 

 

 

   с

   са

  

   су

    си

 

се

   з

    за

    зо

   зу

 

   зі

зе

 

  • Вовчик-братик не дрімає – (Показ слайду8)

До рукавички поспішає.

Допоможіть йому малята -

Текст з Букваря прочитати.

5.Опрацювання тексту з Букваря «Морозові візерунки».

1.Читання вчителем.

2.Вибіркове читання.

3.Читання ланцюжком.

4.Робота над виразністю читання.

      5.Запитання за прочитаним.

- Подивіться на слайд і скажіть, чи впізнали ви наступного героя казки? (Так, це кабан - іклан.)(Показ слайду9)

6.Гра «Відсутні букви» .

Діти,кабан всі слова «перерив». Відновіть відсутні букви. Прочитайте слова. Охарактерезуйте тварин.

Лисиця – рд,хтр,пхнст,прдк,хвстт.

Ведмідь – влий,вйлвтй,клшнгй,брй.

7.Відгадування ребусів.

Ось і Ведмедик. Він підготував для вас ребуси.(Показ слайду 12)

(Затишок,сорока,снігур,вовк)

V. Підсумок  уроку.

- От і закінчилась наша подорож до чарівного лісу,і ми повернулись до рідної школи.

- Діти, ви задоволені своєю роботою на уроці?

- Що вам найбільше сподобалось?

- Де ви відчули труднощі,виконуючи завдання?

- Усі,кого ви зустрічали під час подорожі, дякують вам за допомогу.

 

docx
Додав(-ла)
Кизило Алла
Додано
6 березня 2021
Переглядів
464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку