Урок- казка з навчання грамоти в 1 класі

Про матеріал

У даному матеріалі міститься конспект уроку-казки в 1 класі з навчання грамоти.Використано чимало інтерактивних вправ для закріплення знань написання вивчених букв, складання речень,звуковий аналіз слів.Рекомендовано для використання вчителями початкових класів.

Перегляд файлу

Тема. Закріплення вмінь написання вивчених букв.

           Письмо слів, словосполучень. Списування з

            рукописного та друкованого шрифту.

Мета. Удосконалювати навички писати вивчені букви,

             складати словосполучення, списувати з

             друкованого та рукописного шрифтів, вчити

            дітей правильно інтонувати текст, розвивати

          зв’язне мовлення, логічне мислення, виховувати

          любов до природи.

Обладнання : маски до казки, стилізоване зображення

               рукавички, картки, ілюстрації.

                 Хід уроку

1.Організаційна частина.

2.Повідомлення теми і мети уроку.

-Діти , а ви любите казки?

- Відгадайте , з якої це казки: «Йшов дід лісом, а за

Ним бігла собачка. І загубив дід…»

-Правильно , це казка «Рукавичка». І на сьогоднішнім уроці ми з вами не тільки послухаєм, а й побуваємо в ній.  Кожен із вас виконає роль якогось персонажа з цього твору.

-Вимогами нашого уроку є:

правильність;

охайність;

відповідність зразку.

Наприкінці уроку підб’ємо підсумки за цими вимогами.

Сподіваюся, всі готові? Тоді розпочинаємо.

3.Подорож до казки.

-Загубив дід рукавичку – таку теплу, наче пічка.

Та й пішов її шукати, від морозу рятуватись.

Поки лісом дід ішов, хтось із звірят її знайшов.

Вийшла з нірки сіра мишка, бачить- рукавичка.

Мишка. Тут я буду жити.

-Та не знала наша мишка, що рукавичка ця не проста, а чарівна. От вона говорить до мишки людським голосом: «Спочатку відгадай загадку:

У зеленому вбранні гуляє і комариків ганяє.

Хоч і плавати мастак, а не риба і не рак.(жаба)

1)Хвилинка каліграфічного письма.

-Який перший звук ви чуєте у слові жаба?

-Якою буквою на письмі позначається цей звук?

-У зошитах напишіть один рядочок великої букви Ж за зразком.

2) Гра «Які букви заховались?»

(На дошці записані букви Я, В, Р, Ф. Вони прикриті сніжинками. Треба правильно назвати.)

-Слухаємо далі казку.

Мала жабка лісом скаче, натрудилася добряче.

Сіла в тінь і спочиває , рукавичку помічає.

(Жабка підходить до рукавички)

Жабка. А хто , хто в цій рукавичці живе?

             Хто, хто в тепленькій там є?

Мишка. Я- мишка-  шкряботушка. А ти хто?

Жабка.А я –Жабка – скрекотушка, пусти погрітись.

-Тут озвалася рукавичка: «Спочатку треба виконати завдання».

Словниковий диктант.

Річка, сніг, мороз, заєць.

Самоперевірка.

-Білий зайчик не нудьгує,

Між ялинками мандрує.

Утікав він від лисички

і прибіг до рукавички.

Зайчик. Хто, хто в рукавичці живе? Хто, хто в тепленькій там є?

Мишка. Я- Мишка-шкряботушка.

Жабка. Я- Жабка-скрекотушка. А ти хто?

Зайчик .А я- Зайчик-побігайчик, пустіть і мене погрітись.

-Тут озвалась рукавичка: «Спочатку «полікуй» слова.

Дужий вітер подув, і деякі букви порозлітались».

4)Робота з картками.

Весе.ка          сини.ка        лиси.ка

Струм.к            сні.ур          .жачок

Фронтальна перевірка.

-Лисичка-сестричка зайця ганяла,

Втомилась,  до дерева боком припала.

Голодна, холодна, згадала про пічку,

І раптом натрапила на рукавичку.

(Лисичка підходить до рукавички)

Лисичка .Хто, хто в рукавичці живе? Хто, хто мене жити візьме?

Мишка .Я-Мишка шкряботушка.

Жабка. Я- Жабка-скрекотушка.

Зайчик. Я-Зайчик-побігайчик.

Лисичка. А я –Лисичка-сестричка, пустіть мене до себе погрітись.

-Знов озвалась рукавичка: «Заходь, але спочатку треба заспівати пісеньку про лисичку.»

Фізкультхвилинка.

(Діти виконують пісеньку «Я лисичка, я сестричка» з рухами.

-А вовчик-братик лисичку шукав,

Через пеньок спіткнувся і упав.

Піднявся засмучений, що за біда…

Аж глянь-лежить рукавичка одна.

Вовчик. Хто, хто в рукавичці живе? Хто, хто мене жити візьме?

Мишка. Я-Мишка-шкряботушка.

Жабка. Я –Жабка скрекотушка.

Зайчик .Я –Зайчик-побігайчик.

Лисичка. Я –Лисичка-сестричка.

Вовчик. А я –Вовчи-братик, пустіть і мене до себе жити.

-І знов озвалась рукавичка: «Заходь, тільки спочатку треба виконати письмове завдання».

6)Списування з друкованого тексту.

-Коли це лісом Ведмедик іде,

Лапку смокче, поспати б , та де?

Раптом бачить невеличка

Під снігом лежить рукавичка.

(Ведмідь підходить до рукавички)

Гу-гу-гу! Ве-ве ! Хто в рукавичці живе?

А я –Ведмідь-набрідь, пустіть і мене лапи погріть.

-Знов озвалась рукавичка: «Погрієш, тільки спочатку треба скласти речення.»

7)Розвиток зв’язного мовлення.

За ілюстрацією скласти речення про природу.

Краще вчитель записує на дошці.

-Кабан-іклан лісом блукав,

Він собі нових друзів шукав.

Минув ялинку невеличку,

І натрапив на рукавичку.

(Кабан підходить до рукавички)

Хто, хто в рукавичці живе? Хто, хто у тепленькій там є?  

  -А я-Кабан-іклан пустіть мене до себе.

-Знов озвалась рукавичка: «Спочатку треба гарно, без помилок списати речення в зошит».

8)Списування з рукописного тексту.

4.Підсумок уроку.

-Чи сподобалась вам казка?

-Які завдання були найцікавіші?        

docx
Додав(-ла)
Горон Марія
Додано
18 грудня 2018
Переглядів
461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку