Використання пазлів на уроках навчання грамоти у 1 класі

Про матеріал
Для пазлів використано ілюстрації українських народних казок: «Лисичка-сестричка та вовкпанібрат», «Коза-дереза», «Котик і півник», «Солом'яний бичок», «Рукавичка», «Івасик - Телесик», « Котигорошко». Діти складають пазли, а на зворотній стороні його частин необхідно прочитати утворені слова. Або навпаки: утворюють слова для читання, читають їх, а на зворотній стороні – ілюстрація до казки.
Перегляд файлу

       В умовах сучасної школи особливої актуальності набуває інформаційна компетентність вчителя та учнів.

Урахування вікових особливостей дітей молодшого шкільного віку у сприйманні навчального матеріалу потребує широкого впровадження додаткових дидактичних засобів: роздавальних та демонстраційних матеріалів. Вони доповнюють, урізноманітнюють сторінки підручника.

 Роздруковані завдання  даних матеріалів можна використовувати в міні- групах, парах та для індивідуальної роботи,  багаторазово, з творчим підходом.                  

Пазли – ілюстрації до українських народних казок призначені для  використання на уроках з усіх предметів, що вивчаються у 1 класі: Навчання грамоти, Математика, Мистецтво, Фізична культура, Англійська мова, інтегрований курс « Я досліджую світ».  Наприклад, на уроках навчання грамоти під час читання нових текстів,  закріпленні та узагальненні  вивченого матеріалу «Досліджуємо мовні  явища»; на уроках математики – під час вивчення нового матеріалу , його закріпленні та узагальненні змістовної лінії «Числа. Дії з числами».

      Використання пазлів на уроках  навчання грамоти у 1 класі

за підручником М.С. Вашуленко, О.В. Вашуленко  «Українська мова  Буквар» Частина І.

        Для пазлів використано ілюстрації українських народних казок: «Лисичка-сестричка та вовк панібрат», «Коза-дереза»,  «Котик і півник», «Соломяний бичок», «Рукавичка», «Івасик - Телесик», « Котигорошко».

       Діти складають пазли, а на зворотній стороні його частин необхідно прочитати утворені слова. Або навпаки: утворюють слова для читання, читають їх, а на зворотній стороні – ілюстрація до казки. Можна використовувати творчо:

  •                   З якої казки ілюстрація?
  •                   Хто її головні герої?
  •                   Чим закінчується ця казка?та ін.

        Зацікавити тих, хто не читав певну казку і запропонувати почитати, використовуючи технологію «Щоденні 5»: «Читання для  себе» , «Читаю разом з другом», «Письмо для себе», «Робота зі словами», «Слухання».

 

        Такі завдання сприяють підвищенню розвиваючого ефекту навчання, використання діалогового режиму, стимулюють самостійний пошук відповідей, заохочують альтернативні підходи, формують необхідний емоційний стан, уміння працювати в парах, групах, індивідуально, читати, співпрацювати; спонукають дітей до роздумів і висновків, спрямовані на максимальне використання образного мислення, враховано дитиноцентризм.

 

Матеріали до пазлів:

 

До теми « Звук  [м], позначення його буквою м, М (ем). Читання складів і слів із буквою м.

      Слова: Ма-ма, ма-ми, ма-му, ма-мі.

 

До теми «Закріплення звуків [л], [л’], букви л, Л. Читання слів, речень з вивченими буквами»

       Слова: Ла-ма-ла, милила, ламали.

 

До теми «Закріплення звуків [с], [с’], букви с, С. Читання слів, речень, тексту з  вивченими буквами.

        Слова: А-на-нас, солома, солона.

 

До теми «Закріплення букви К, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і в текстах.                         

Слова: Ка-ли-на, ска-ка-ла, Ми-кол-ка.

 

До теми «Закріплення букви В, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах.»                                               

Слова: Ве-се-ла, ви-со-ко, во-ло-сок.            
Ви-мо-вив, ви-ко-нав, ви-сло-вив.

До теми «Закріплення букви Р, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах».

Слова до тексту « Коло ріки Росава»:  Ран-ко-ва, рав-ли-ки, ква-ка-ли.        
Ска-ка-ли, ко-ма-ри, ка-ра-сик.

 

До теми «Закріплення букви П, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах».

Слова до тексту «На Івана-Купала»:   Спі-ва-ли, па-ра-ми, пус-ка-ли.

 

До теми «Закріплення букви Т, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах.                                                                                Слова до тексту  «Театр у класі»: вів-то-рок,  Пів-ни-ку,  кві-та-ми.   

 

До теми «Закріплення букви  Д, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах»

Слова:Са-ди-ли, са-дів-ник, дерева.                 
Да-рин-ка, Де-нис-ко, мо-ло-ді.

 

До теми «Закріплення букви  З, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах».                         

Слова до тексту«Весела зима»:  за-ме-ти,  за-ме-ла,  ков-зан-ка.    

Мо-роз-на,   На-зар-ко,  ві-зе-ру-нок.

 

До теми «Закріплення букви Б, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах».

Слова до тексту «Будемо боксерами»:  ви-бра-ли, бок-се-ри, су-бо-та.              
Бо-ксе-ра, бу-де-мо, убо-лі-вали.

 

 

 

        Використання пазлів на уроках  математики у 1 класі

за підручником С.О.Скворцової, О.В. Онопрієнко « Математика».

       Для пазлів використано ілюстрації українських народних казок. Діти складають пазли, а на зворотній стороні його частин необхідно виконати дію з числами, відповідь записати у віконечко відповідної частини пазлів.  Або навпаки:  виконати дію з числами, відповідь записати у віконечко відповідної частини пазлів, а на зворотній стороні – ілюстрація до казки.

Такі завдання спрямовані на розвиток математичного мислення, здатності розуміти й оцінювати математичні факти й закономірності, робити усвідомлений вибір, моделювати процеси та ситуації для вирішення проблеми розвиток усвідомлених і міцних обчислювальних навичок змістовної лінії програми«Числа. Дії з числами».

               Пазли з математичними завданнями можна використати при         «Щоденних 3»:

  • Математика самостійно
  • Математика разом з другом
  • Математика письмово.

Матеріали до пазлів

 До теми «Прийоми додавання і віднімання чисел у межах 10»:

  • Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 1.
  • Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 2.
  • Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 3.
  • Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 4.
  • Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 5.
  • Досліджуємо таблиці додавання чисел другої п’ятірки.
  • Віднімаємо числа 6, 7, 8, 9.
  • Віднімаємо числа другої п’ятірки.
  • Додаємо і віднімаємо числа 0, 1, 2, 3, 4.
  • Віднімаємо числа 6, 7, 8, 9.

 

docx
Додано
24 грудня 2018
Переглядів
1236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку