Урок -мандрівка з елементами гуманної педагогіки домоможе Вам(особливо вчителям, які зустрічають вперше на першому уроці 1 класників) ефективно та в цікавій, захоплюючій формі провести перший урок.. На уроці простежуються різноманітні форми роботи, враховано вікові та індивідуальні особливості молодших школярів. Сподіваюся, що конспект даного уроку стане вам в пригоді!
Тема:Урок-мандрівка «День народження нашого класу».
Мета: ознайомити дітей із класним кабінетом,активізувати знання, навики та життєвий досвід дітей;;
визначити разом з дітьми нову «навчальну» задачу; виявити рівень знань про школу та «навчання» як новий вид діяльності досі невідомий; організувати навчальні дії з аналізу проблемної ситуації, що виникла на уроці;
розвивати пізнавальні інтереси;
виховувати любов до батьків, до рідної школи, шкільної сім'ї, бажання постійно здобувати знання.
Форма проведення: урок-мандрівка
Обладнання: ілюстрації із зображеннямкомосу, космонавтів, смайлик, наш девіз, карта подорожі,стрічки «першокласник»;сонечко, промінчики до сонечка, листівки «З Першовереснем»; "Пам'ятки першокласникам"; квіти з прізвищами дітей; тематичні презентації; тістечка зі свічками; подарунки першокласникам; прислів'я: "Людина розумом і лева приборкає, а силою і цвіркуна в траві не зловить", "Не кажи "не вмію ", а кажи "навчусь", "Добре того вчити, хто хоче все знати", "Здобудеш освіту, побачиш більше світу", "Письменний бачить поночі більше, як неписьменний вдень.", кольорові кульки, дитячі роботи, ілюстрації із зображенням школи, шкільного приладдя.
У класі присутні діти, їх батьки та родини. Клас прибраний великою розгорткою «Найсвітліша дорога – дорога до школи», на якій пізніше діти ліворуч та праворуч від зображення школи розмістять квіти зі своїм зображенням та прізвищем у центрі.
Хід уроку
1.Організація класу до уроку.
1.1. Привітання з учнями та батьками. Побажання у прозовій формі.
Шановні батьки, любі діти та всі наші гості. Я щиро вітаю вас зі святом – Днем Знань. Від усієї душі бажаю Вам міцного здоров’я та здійснення всіх ваших бажань.Щойно пролунав дзвоник на перший урок в житті наших малят. Подивіться, які в нас гарні діти: чепурненькі, веселі, жваві, непосидючі, розумні.А батьки? Я впевнена: кращих батьків просто не існує. Мені дуже приємно, що всі ми разом зібралися в одному класі.
Сьогодні ваш ранок розпочавсь цікаво
І навіть сонечко світило ласкаво
Тому, що знає сонце гомінливе,
Що день сьогодні особливий.
Цікаво ж, чому сьогодні день особливий.
1.2.Створення сприятливого психологічного комфорту.
За виразом Ваших облич бачу, що у вас усе гаразд і ваш настрій можна зобразити ось так.
- Яке ж сьогодні число, місяць ? А рік?(Вивішую у хмарках 2 вересня)
- А чому ви посміхаєтесь? Зараз спробую відгадати, чому ви веселі та радісні . Якщо відгадаю, плесніть у долоні, домовились?
- У вас сьогодні день народження?
- Ви виграли приз в лотерею?
- Ви повернулися з космічної подорожі?
- У вас є новий портфель?
- Вам купили шкільну форму?
- Ви стали школярами?
- Ось чим особливий сьогоднішній день, ось чому усмішки сяють на ваших обличчях!!!
Я від щирого серця вітаю вас, діти з цим святковим днем, коли вперше шкільний дзвінок покликав вас на урок.
1.3. Подяка найріднішим батькам.
Скажіть а кому в першу чергу ми вдячні за сьогоднішній день?(своїм батькам)
Давайте їм пошлемо повітряний поцілунок. А вони його зловлять.
Але для початку давайте пригадаємо як це такий поцілунок повітряний показати?Хто нам покажу?
Так…..Отож діти зрозуміли як його посилати?
А зараз інструкція для батьків, повітряні поцілунки потрібно вміти прицмати. Ось так.
Отож приготувалися, повернулися до наших найрідніших, наймиліших і найкрасивіших матусь і дідусів і шлемо їм всім солодкий повітряний поцілунок.
Скажіть а кому ще Варто подякувати за сьогоднішній день і попросити у нього здоров»я дл наших рідних і близьких?(БОГОВІ)
Давайте йому подякуємо за наших батьків, за сьогоднішній день і за все все хороше, що він для нас робить
Повторюйте за мною.
Бог до мене добрий.
Бог до мене добрий
Тримає міцно зберігає
Бог до мене добрий
2.Представлення у ігровій формі
Я ваша перша вчителька. Більшість з вас знає, що мене звутьЯна Олександрівна. Скажіть хором моє ім’я. Я знаю, як звуть кожного з вас. А от сонечко, яке завтіла до нас на урок не знає. Давайте За командою скажіть хором кожен своє ім’я. Увага, приготувалися. Як вас звуть? Нічого не розібрати . Може ми голосно говорили . Давайте скажемо пошепки. Знову не зрозуміло. Це тому, що разом гарно співати пісні, грати, а відповідати краще по одному, тоді тебе зрозуміють. Це перше шкільне правило. Так приємно, коли тебе уважно слухають. Якщо ми навчимося один одного слухати, усім нам стане тепло і затишно. Тож давайте зробимо так. На партах у вас лежать сонячні промінчики. Напишіть на промінчиках своє ім’я. Хто не може написати, напишіть букву, яку знаєте або намалюйте квіточку. Потім по черзі виходьте до дошки , голосно називайте своє ім’я і даруйте сонечку промінчик.
- Подивіться, як гарно посміхається сонечко – у нього з’явилися промінці, а у нас класна родина, колектив.
Саме в цю хвилину народилася наша шкільна сім׳я.Від сьогодні ми з вами стали справжніми друзями.
А , щоб закріпити нашу дружбу.
2.1.Гра «Будьмо знайомі».
Зараз ми з вами зіграємо в гру . для цього поверніться один до одного обличчям. І повторюйте за мною.
У мене є носик-у тебе є носик.
У мене є вушка-у тебе є вушка.
У мене є губки-у тебе є губки.
У мене є щічки- і в тебе є щічки.
Обіймімося-подружімося.
2.2.Ознайомлення із картою нашої мандрівки
Сьогоднішній урок у нас незвичайний.А урок-мандрівка. Хто мені скаже, що ж таке мандрівка? Хто із Вас колиь мандрував?
Де ви були?Що відвідали?Кого бачили?
Сьогодні ми разом із вами та вашими батьками вирушимо у Країну Знань, де на нас чекає багато цікавих пригод та неприємностей. А чи знає хтось із вас де знаходиться ця країна?Можливо хтось чув про неї?
Сьогодні Ви матимете змогу побувати там…..але я відкрию Вам секрет. Ми подорожуватимемо не самі, у нас будуть гіди, а саме провідники, щоб ми з вами не заблукати. Це прибулець Павло, інопланетянин Елзікі дівчинка Ганнуся. Ви здогадались куди ми летітимемо?(у космос) Отож а вирушатимемо ми на ракетах. Чи летіли ви колись на ракетах?
А чи знаєте ви як називають людей які керують ракетами?
А чи знаєте ви ,звідки вирушають ракети у космос?Елзік мені підказує, що з автовокзалу?Ви з ним згідні? А звідки?(з космодрому).
2.3.Налаштування на мандри.
Щоб вирушити у політ, нам потрібно знати девіз космонавтім.
Домовляймось не шуміти..
Всі рівнесенько сидіти..
Руки гарно піднімати
Чітко враз відповідати.
Отож вирушаймо.
Заплющили оченята,Пристебнули паски безпеки,взялись за кермо. І на рахунок 3 вирущаємо. Отож, всі хором, 1, 2..3……жухххххххххххххххххх
1.Аудіозапис(Дорого першокласники.Вітаємо вас у космосі.Зараз Ви знаходитесь на величезній, розжареній кулі і найбільшій сяючій зірці – це Сонце. І щоб не натрапити на неприємності вам потрібно довести, що ви справжні школярі.І для цього ми з вами вами пограємося.
2.4. Гра «Я – не я».
А щоб грати-треба вам відповідати Я – не я.
Коли правда – кажіть «Я» , а неправда – то «Не я».
Рано-вранці хто піднявся?
А хто сонечку всміхався?
Хто одягатись не хотів?
А зарядку хто робив?
Свої ручки хто не мив?
Добре зранку готувався хто?
А ще й досі не вмивався хто?
Хто здоровим хоче стати?
А знання хто хоче мати?
Ви довели, що ви справжні школярі.
І ми з вами летимо далі за пригодами.
2.4. Зустріч і мавпочкою Чітою.
УВАГА!!!УВАГА!!!!Перешкода…..(віу віу віу)
Ми з вами зустріли із зоопарку мавпу ЧІТУ!Вона просить нас забрати її з собою!Заберемо?Але, щоб відчинилися двері нашої ракети нам потрібно відгадати загадки. Чи любити ви їх відгадувати?Хто знає правильну відповідь, піднімає руку, не викрикує, пам»ятає про девіз справжніх космонавтів.
Є чарівник у школі в нас.
Дітей запрошує він в клас.
Щоб не спізнились на урок.
Нам голос подає….
Букви всі від А до Я
На сторінках……
Для письма ,сказати прошу,
Що потрібно взяти?....
Нею тільки поводи,
Залишаються сліди.
Що за дивна штучка?
Це звичайна…..
Ручки й олівці,щоб знали,
Ми кладемо у ….
МАВПОЧКА ЦІЛУЄ ТИХ ХТО ДАВ ПРАВИЛЬНУ ВІДПОВІДЬ.
Мавпочка вже на борту. А нам час повертатися додому. Чи хочете ви додому?Чи мандруємо далі?
2.5.Зупинка «Поштова».
Зачекайте, хтось стукав у двері…Давайте поглянемо хто ж це.
Не повірите тут лист. На ньому написано місто Чернівці?
Так
Школа № 20
Так
1 клас?
Так
Тож у цей святковий час листи прийшли напевно для вас
Але не всі вони підписані. Ваше завдання відгадати хто їх надіслав?
1) Не бігайте по класу на перервах, бо можете випадково розбити вазу або золоте яйце. І мені тоді прийдеться знести нове.
2) Я теж мрію піти в школу, як ви! Якби я вчилась у школі, то взнала б , що Вовк – хитрий хижак і з ним ніколи неможна розмовляти і тим більше говорити, де живе моя бабуся.
Вас вітаємо від душі,
Відтепер ви-школярі!
Бажаємо гарно вчитися,
З усіма подружитися
Вам передаємо пакунок -
Шкільні книжки у подарунок.
З ними будете сумлінно
Вчитись тільки на відмінно.
Ми працювали по них гарно,
Перший клас пройшов не марно,
Всі навчилися писати,
Рахувати і читати.
Звірята «Лісової школи».
Давайте їм подякуємо і пообіцяємо . що ми будемо старанно вчитися і будемо слухняними
ОБІЦЯЄМО!
2.6.Клятва першокласника.
2.7.Зупинка «Смішинка».
А тепер час нам повертатися додому. На нашу планету Земля, в нашу школу і клас- які і є Країною Знань.
Але Елзік нас не хоче відпускати, поки не вислухаєте смішну історію про хлопчика який збирався до 1 класу.
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги,ручку,зошит, гумку.
М’яч, граблі. перо,подушку,
На обід м’яку пампушку,
Два ведмедики, лопату,
Білочку руду хвостату,
Лук і стріли і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю,
Ще стільця, стола і парту,
Ще й географічну карту,
Трактора, машину, мило.
Вже й надворі звечоріло.
Чи все потрібно Миколі у школі?
-А зараз перевіримо вашу увагу.
Пограємо в гру «Так або ні».
Я називатиму предмети різні-різні. Ваше завдання плескати, коли почуєте шкільні предмети ті речі які потрібні до школи.
Готові?
Ручка, парта, мама, вікно, ведмедик, цукерки, тортик, граблі, портфель…….
МОЛОДЦІ!Тепер ми впевнено можемо повер атися додому, до нашої країни. -Скажіть, а як називається наша країна?
- Як називається головне місто України?
-А яку назву має місто, в якому ми живемо?
Україна - наша Батьківщина, наша домівка, прекрасна і чарівна. Тож ,діти, наша Батьківщина-Україна, а ми з вами-українці. А українці - добрий, щедрий працьовитий і веселий народ. Покажемо один одному, що ми справжні українці.
2.7.Зупинка «Супер-гра»(для батьків)
А зараз в подорожі вам допоможуть ваші найрозумніші батьки. Їм послання від вчителів космічної подорожі. Будьте уважними!
Вмикаю аудіо запис:
3. Частування.
Урок у нас закінчується, але свято продовжується. Ви знаєте дуже багато свят і знаєте, як їх святкують. Гадаю, що не помилюся, якщо скажу, що найулюбленішим святом для кожного з вас є ваш день народження. Дійсно? У нас сьогодні теж свято – День народження. А як ви гадаєте, на чий день народження ми сьогодні зібралися?
Діти. На День народження нашого класу. Сьогодні народилася нова шкільна родина 1-А класу.
Нас іменинниками звуть,
Вітають з першим днем навчання.
Знайте: малі не підведуть, -
Учитись є у них бажання.
Як і на кожному святі, у нас
будуть тістечка, печиво та свічки. Запалювати їх допоможуть нам батьки.
(Всі стають навколо свічок і разом задмухують ).
Ось і народилася наша нова шкільна сім'я. Вітаю вас, діти, з цим радісним днем. Бажаю вам успіхів у навчанні. Щоб ви завжди були добрими, слухняними дітьми і ніколи не засмучували своїх батьків.