4. ЕТАП
ТЕМА УРОКУ: ЗАХИСТ ПРОЕКТІВ
МЕТА: навчити учнів проектної діяльності, умінню оформлювати результати проекту, самостійно мислити, використовувати знання з різних галузей, прогнозувати результати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, удосконалювати комунікативні вміння, працюючи в різних групах.
ОБЛАДНАННЯ: стіннівки, альбом, картини, кодоскоп, компьютер.
ТИП УРОКУ: урок- подорож, інтегрований урок.
Орієнтовний план і методи проведення уроку.
Б)прикладний “ Що ми знаємо про гроші”.
В)творчий “ Золотий переріз”.
Г)інформаційний “ Подорож в Пірамідляндію”.
21 століття дає виклик усьому, що нас оточує. Стрімко міняються техніка і технології, і, щоб не почувати себе викинутим за борт сучасного життя, треба постійно вчитися. Сьогодні ми поговоримо про те, що вас цікавить. В кінці минулого року вам було запропоновано декілька тем на самостійний розгляд. Ви повинні скласти проект висвітлення цієї теми, підготувати його презентацію. Основним лейтмотивом є :”Міркуй, фантазуй, твори!”.
Переконай себе в тому,що : ти все зможеш; дружня співпраця- запорука успіху.Сьогодні ми звами спробуємо довести істину російських психологів, що 95 %інформації запам’ятовує школяр- навчаючи інших!
ЕКОЛОГІЧНИЙ ЛАБІРИНТ.
А земля та стане пустелею через провину жителів її, через плід діянь їхніх.(Міхей, 7, 13)
Мета: мовою цифр, розв’язанням задач з цифровими даними показати екологічну ситуацію на острові.
Ключові питання: Чому о.Хортиця ввійшов до 7 чудес України? Які екологічні проблеми загрожують життєдіяльності острова?
Теми для повторення:діаграми, звичайні дроби.
План проекту:
ЕКОНОМІЧНИЙ ПРОЕКТ.
“Розум за гроші не купиш.”
Мета: показати важливість грошей в економічному житті людини.
Ключові питання: Історія виникнення грошей.
Гроші незалежної України.
Прикладні задачі фінансового змісту.
Теми завдань:Відсотки, дії з числами, пропорція, логічні задачі.
План проекту.
1.Доповіді учнів про історію виникнення грошей, про гроші незалежної України.
2.Реклама.
3.Прикладні задачі.
1.За допомогою якої найменшої кількості купюр можна скласти суму 108грн.(100+5+2+1)
2. В літніх параолімпійських іграх в Пекіні спортсмени України здобули 74 медалі:24-золотих, 18-срібних, решта-бронзові.Скільки відсотків становлять золоті медалі від усіх отриманих?(32%)
Мета: познайомитись з поняттям золотого перерізу, розкрити математичний і естетичний зміст “золотого перерізу”, показати його використання в таких галузях людського знання, як в архітектурі,музиці, предметах побуту, природі,живопису.
Ключові питання: Чи магічне число 0,618? Що таке “композиційний центр”?
Повторення тем:симетрія, лінії симетрії,відсотки, пропорція.
План проекту.
Давні математики “золотим перерізом” або “чарівною пропорцією” називали- поділ відрізка, за якого довжина всього відрізка так до довжини його більшої частини, як довжина більшої частини до меншої.
Проведемо середньовічний конкурс краси.
1. Виміряємо зріст і висоту від підлоги до талії.
2 виміряємо відстань від верхівки голови до пупка і від пупка до ступенів.
3.відстань від ліктьового згину до кисті і розмір кисті.
4.відстань від передпліччя до ліктьового згину і від ліктьового згину до кінця кисті.
ВИСНОВОК: Пропорції людського тіла підкоряються законам золотого перерізу.
(презентація “Золотого перерізу”).
ПРОЕКТ “ПОДОРОЖ ДО ПІРАМІДЛЯНДІЇ”
МЕТА: експерементальним шляхом визначити об’єм піраміди та виявити, люди яких професій цікавляться пірамідами і чому?
Ключові питання: Як, знаючи об’єм призми, знайти об’єм піраміди? Чому пірамідою зацікавлені люди різних професій?
Теми завдань для повторення: об’єми паралелепіпеда і призми,дії з десятковими дробами.
План проекту.
1.Виступи про піраміду істориків, філологів, біологів,лікарів.
2.Як будувались піраміди?
3.Проведення експерименту математиками.
4.Фінансові піраміди.
1.Висота піраміди Хеопса 147м, їїоснова-квадрат, площею 3600кв.м. Знайти об’єм піраміди.
2.Піраміду будували шар за шаром. Для того, щоб побудувати наступний шар, кам’яні блоки затягували на гору по похилам насипам. Один блок важить 2т. На будівництво піраміди пішло 2300000 блоків. Яку вагу має піраміда?
3.Скільки грошей заробляє фірма, якщо кожний вкладник вкладає 1000 євро, залучає двох людей і вони сплачують по 100 євро і залучають по двоє людей і т.д. Через який час фірма поверне свої гроші і почне отримувати прибуток?
3. Підбиття підсумків уроку.
Що на уроці було головним? Цікавим? Чого ви навчилися?
4.Виставлення оцінок. Домашнє завдання.
1