Урок- проект "Птахи взимку"

Про матеріал
Розширювати уяву дітей про птахів України, розвивати вміння узагальнювати і порівнювати зібраний матеріал, виховувати бережне відношення до природи, закріпити правила поведінки на природі, продовжити формування естетичного відношення до навколишнього світу, підвищувати рівень екологічної культури. Розвивати логічне мислення: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення. Збагатити уяву дітей про птахів. Розвивати уміння спостерігати, порівнювати.
Перегляд файлу

Ми пропонуємо один із методів підвищення мотивації навчальної діяльності – метод проектів. Під час виконання проекту учні здобувають знання і вміння в процесі планування і виконання практичних завдань. В проектній діяльності дітей розвиваються: пошукові, рефлексивні,  комунікативні, презентаційні вміння, навички роботи в колективі.

 

Паспорт проектної роботи

 

 Назва проекту: «Птахи взимку».

 Керівник проекту: Вовк А. О.

 Навчальний предмет, у рамках якого проводиться робота: Я досліджую світ.

 Склад учнів: 2 клас.

 Тип проекту: інформаційний, творчий, короткостроковий.

 Мета проекту: розширювати уяву дітей про птахів України, розвивати вміння узагальнювати і порівнювати зібраний матеріал, виховувати бережне відношення до природи, закріпити правила поведінки на природі, продовжити формування естетичного відношення до навколишнього світу, підвищувати рівень екологічної культури.

 Розвивати логічне мислення: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення. Збагатити уяву дітей про птахів. Розвивати уміння спостерігати, порівнювати.

 Обладнання: картини зимової природи, комплект наочності «Птахи лісів України».

 

Хід уроку

 

 Організація класу.

 Учитель: Природа – невичерпне джерело радості. Ви в тій чи іншій мірі торкаєтесь природи. Можливо, вас приваблюють зелені луки, ліси, яскраві квіти, метелики, жуки, птахи, сніг, що падає, струмки і калюжі. А головне, щоб цей різноманітний світ природи пробуджував у вас живий інтерес. Враження, отримані в дитинстві, запам’ятовуються на все життя.

 - Що дає вам природа?

 Відповіді дітей:

 - Природа дає продукти харчування, здоров’я.

 - Любимо гратися на природі.

 - Учимося спостерігати за природою (як проносяться хмари, як вітер співає свою пісеньку і шепочуться листочки, як вмивається муха, як останні квіти гріються під сонечком).

Учитель:

Коли ти ідеш по лісовій стежинці, тебе оточують юрбою питання.

Одне «чому?» між деревами мчиться, летить по полях за невидимим птахом. Інше – бджолою забралось на квітку, а третє – жабкою стрибає в струмочок. «Що?» мишкою шастає під листям у норах. «Хто?» шукає в кущах прихований шурхіт. Сидить «від чого?» на зеленому листку. «Куди?» полетіло верхи на жукові, «Навіщо?» вслід за ящіркою влізло на пеньок…

Питання за питанням, і так – цілий день! Ми з вами, друзі, по стежинках ідемо шукати відповіді під зеленим шатром.

 

Питання хто? що? куди? навіщо? будуть супроводжувати нас сьогодні на уроці. Які зміни відбулися в природі з приходом зими? (у неживій, у живій, у праці людей).

 Відповіді дітей.

 

Цілепокладання.

На дошці дві картини: картина зимового лісу і картина літнього лісу. Птахи зимуючі і перелітні зображені на цих картинах. Спробуйте визначити, чи правильно художник розмістив птахів на картинах.

 Відповіді дітей:

- У зимовому лісі не можуть знаходитися перелітні птахи.

Учитель: Давайте визначимося з метою нашого уроку. Що б ви хотіли глибше пізнати на уроці?

Відповіді дітей:

  1. Чому люди люблять птахів?
  2. Чому деякі птахи відлітають у теплі краї?
  3. Чому зима є важким часом для птахів?
  4. Як допомогти птахам перезимувати?

 

Актуалізація опорних знань. Інструкції групам. (Звучать голоси птахів).

 Учитель: Лісовичок на бересті приніс завдання групам. Розгляньте ці завдання. Що ви вже знаєте про птахів?

 1-я група.

  1. Де звучать голоси птахів?
  2. Чому їх називають провісниками радості?
  3. Птахи – друзі нашого дитинства.
  4. Які твори про птахів ви знаєте? ().

2-я група.

  1. Чому деякі птахи відлітають у теплі краї?
  2. Які птахи відлітають?

3-я група.

  1. Чому деякі птахи залишаються?
  2. Чому птахам трудно взимку?

4-я група.

  1. Як допомогти птахам:

- Який корм потрібен птахам?

- Який корм вони охоче поїдають?

- Ваші спостереження за птахами.

 

Первинні засвоєння знань (знайомство з джерелами інформації, відбір головного. Виступи дітей).

 

Усвідомлення та обдумування навчального матеріалу.

- Аналіз матеріалу.

- Формування гіпотез.

- Варіанти вирішення проблеми.

 

Застосування знань. Оформлення результатів роботи.

 

Учитель:

- Яка мета була перед нами?

- Чому деякі птахи відлітають у теплі краї, а інші залишаються?

- Як допомогти птахам перезимувати?

- Що робили для вирішення проблеми?

Відповіді дітей:

- Збирали потрібний матеріал.

- Висовували гіпотези.

- Шукали варіанти вирішення проблеми.

Виступи груп.

Учитель: Ви розповіли про птахів так, що захотілось ще глибше осягнути їхній світ, навчитися пізнавати їх окремі види, краще розбиратися в таємницях природи. Птахи – це душа, голос природи. Особливо це помітно весною і на початку літа, коли підкоряючись одвічним законам все в ній прагне оновлення і заявляє про себе.

Запитання експертів:

  1. Як називається наука, яка вивчає птахів? (Орнітологія).
  2. Що дозволило птахам стати великими літунами? (Пера – покров легкий, міцний, який надійно кріпиться на тілі. Зберігаючи тепло, пера надають тілу птаха обтічну форму, кістки порожні.).
  3. Чому деякі птахи відлітають у теплі краї? Які це птахи? (Рятуються від голоду).
  4. Які птахи відлітають першими, які за ними? (Співочі, які живляться комахами. За ними водоплавні – качки, гуси, лебеді).
  5. Куди відлітають зимувати ці птахи? (В Африку).
  6. Як птахи знаходять дорогу під час перельоту? (По сонцю та зірках).
  7. Куди повертаються птахи з теплих країв? (Туди, де гніздились раніше).
  8. Як дізнатися, де птахи зимують? (Надівають на ногу легке кільце з номером).
  9. Насіння яких рослин люблять птахи? (Насіння кінського щавлю, коноплі, льону, насіння кавуна, дині, гарбуза, плоди горобини, калини, насіння споришу, подорожника).
  10.  Якщо прикріпити шматочок сала, який птах прилетить? (Синичка).
  11.  Який хліб не люблять птахи? (Житній).

Загадки про птахів.

 

-         Швидко скрізь цей птах літає, всіх комашок поїдає, за вікном гніздо будує, тільки в нас він не зимує. (Ластівка).

-         Маленький, сіренький, по гаях літає, уночі співає. (Соловей).

-         Шубка з сірого пушку, скаче в жовтім фартушку, чорний шарфик та шапчина, хоч маленька ця пташина, та корисна трудівниця, називається ... (Синиця).

-         Уночі гуляє, а вдень спочиває, має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова).

-         Хто комах з кори виймає, про здоров’я лісу дбає? (Дятел).

-         Спритний хлопчина в коричневій кожушині, по дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець).

 

Прислів’я

 

-         Де багато пташок, там нема комашок.

-         Як багато птиць, не буде гусениць.

-         Пташка на чужині гніздо не в’є.

 

Охорона птахів

 

 Птахи – частина живої природи. Неможливо уявити ліс, парк без дзвінких пташиних голосів. Але якщо зникають один за одним рідкі види птахів, то природа в небезпеці. Чисельність птахів скоротилась. Охоронної зони повинно бути більше. Рідкі види занесені в Червону книгу.

 

 Захист проекту. Рефлексія. Підсумок уроку.

 

 

docx
Додано
9 червня
Переглядів
88
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку