Урок -проект з позакласного читання (за творами В.О.Сухомлинського)

Про матеріал

Діти більше дізнаються про життя В.О.Сухомлинського та людські чесноти,

які притаманні героям його творів,а також висловлять свої думки про те,

яким має бути сучасний вчитель.

Перегляд файлу

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів  №8

 

 

 

 

 

Урок-проект

позакласного читання в 4-Б класі

«Людина починається з добра»

 

Похожее изображение

 

            Вчитель: Макаренко Алла Федорівна

 

 

 

                                 м. Світловодськ,2017 рік

Урок-проект з позакласного читання

(за творами В.О.Сухомлинського)

Тема та завдання проекту

 

Наш задум

Для чого це потрібно?

Дізнатися про життя В.О.Сухомлинського та людські чесноти, які притаманні героям його творів

Виховання морально-ціннісного ставлення до людей, до власного життя.

 

Дидактична характеристика проекту:

  • тип проекту:

за предметною галуззю –літературне читання;

за тривалістю – короткотривалий;

за характером контактів – вчитель, учні;

за основною діяльністю – дослідницько-пошуковий;

за характером координації – з безпосередньою координацією;

за формою проведення – самостійна дослідницька робота дітей з наступною презентацією матеріалів проекту;

за кількістю учасників – груповий. 

  • об’єкт пізнання: людські чесноти;
  • навчальні цілі та очікувані результати: ознайомити з біографією В.О.Сухомлинського,вчити працювати з додатковою літературою та іншими джерелами інформації;розширити зміст понять добро і доброта,формувати вміння оцінювати вчинки героїв творів та власні
  • вчинки,виховувати такі моральні якості ,як доброта,милосердя,працьовитість,чесність і правдивість.
  • -спосіб вирішення проблеми: робота з додатковою літературою, використання інших засобів інформації, самостійна дослідницька та аналітична робота дітей з учителем, власна творчість дітей;

    -освітній продукт: презентація, виставка малюнків,написання та

          оформлення казки «Зайченя та Жук-сонечко», створення колажу.

 

                             План виконання проекту

  1. Мотивація  значущості проектної діяльності з даної теми.
  2. Обговорення ідей,  щодо вирішення проблеми та  її представлення.
  3. Формулювання завдань, які вирішуватимуться.
  4. Визначення джерел потрібної інформації.
  5. Об'єднання у творчі групи. Розподіл обов’язків між учасниками.
  6. Вивчення та аналіз зібраної інформації.
  7. Визначення деталей, які можливо проілюструвати у колективній роботі.
  8. Оформлення колективної роботи.
  9. Аналіз  та оцінювання роботи учасників проекту.

10. Презентація матеріалів проекту.

 

                        Завдання для груп

     «Знавці»

1.Познайомити учнів з біографією В.О.Сухомлинського.

2.Презентація про педагога, письменника.

3.Взяти участь у створенні колажу( написати якості ,які повинен мати    сучасний учитель).

 «Природолюби»

1. Прочитати твори про природу:

«Сергійкова квітка», «Метелик і квітка», «Соловей і Жук»,

«Хризантема і цибулина», «Дівчинка і ромашка»,»Дивний мисливець», «Зайчик і горобина».

2.Підібрати уривки з текстів про милосердя та доброту.

3.Намалювати малюнки до прочитаних творів.

4.Взяти участь у створенні колажу( написати якості ,які повинен мати сучасний учитель).

  «Школярики»

1.Прочитати твори про школу,учнів , а також про стосунки

між дітьми.

«Як Павлик списав у Зіни задачу», «Горбатенька дівчинка», «Як Миколка став хоробрим».

2.Підібрати прислівя про працю,бо навчання- це праця.

3.Підготувати інсценізацію оповідання «Як Павлик списав у Зіни задачу».

4.Намалювати малюнки до прочитаних творів.

5. Взяти участь у створенні колажу( написати якості ,які повинен мати сучасний учитель).

6.Створити кросворд  до прочитаного твору.

                                   Презентація проекту

І.Актуалізація знань.

Відновіть ці рядки:

Хай оживає істина стара(3)

Та нагород  за це не вимагай (2)

Живи, добро звершай (1)

Людина починається з добра (4).

( слайди  №2,3)

А що таке добро? Що таке доброта?

Добро-це гарні і корисні справи, які можна зробити на благо людей.

Доброта-це чутливе, дружнє ставлення до людей,привітність, ласка, прихильність.

(слайд №4)

ІІ. Оголошення теми та мети уроку

Наш  урок- проект присвячений творчості В.О.Сухомлинського.

Сьогодні ми узагальнимо наші знання про життя і творчість

письменника. Його твори навчають бути добрими,щирими, гарними друзями і цінувати дружбу. Будемо працювати в групах: «Знавці»,

«Природолюби»,«Школярики».

Ви старанно працювали, щоб представити на сьогоднішньому уроці результати вашого дослідження. Нас чекає презентація за творами В.О.Сухомлинського та створення власних казок,показ малюнків до прочитаних творів.

ІІІ.Повідомлення про життя та діяльність В.О.Сухомлинського.

1. Мозковий штурм

– Що ви знаєте про В.О. Сухомлинського?

  • Заслужений вчитель України.
  • Відомий письменник.
  • Писав для дітей, батьків, вчителів.

        Для дітей писав казки, оповідання.

1.Розповідь біографії письменника учнями із групи «Всезнайки».                  

1 учень

   Про В.Сухомлинського ми знаємо, як про великого педагога, мудрого вчителя і просто чудову людину. Він говорив: «Роби добро не тільки тоді, коли тебе бачать люди. Значно більше треба для того, щоб залишитись людиною тоді, коли тебе ніхто не бачить».

(слайд №7)

2 учень

Народився В.Сухомлинський 28 вересня 1918 р. в с. Василівці в бідній селянській родині. (Ось погляньте, це будинок, де він народився)

(слайд№ 8)

3 учень

Крім Василя в сім’ї було ще троє дітей: старший брат Іван, сестра Меланка і брат Сергій. Як і всі селянські діти, він вчився в рідному селі у школі і закінчив семирічку, тобто 7 класів.

4 учень

В роки Великої Вітчизняної війни був на фронті тричі поранений.

В 1948 р. Василь Олександрович стає директором Павлиської середньої школи і працює до останніх днів свого життя.

(слайди№10,11)

5 учень

Що стосується ставлення до дітей, то він говорив: «Що найголовніше було в моєму житті? Без роздумів відповідаю: «Любов до дітей».

Ця любов була такою великою, як сонце.

Пам’ять про педагога живе в наших серцях і донині.

(слайд №12)

6 учень

В.О.Сухомлинський-автор близько 12оо творів оповідань і казок для дітей і про дітей.

(слайди №13,14)

  • Вчитель:Отже, В.Сухомлинський закликав усіх до добра, творити добро, бо людина починається з добра.

7 учень

 А  зараз пропонуємо відеофільм про В.О.Сухомлинського.

 

ІV. Презентації

Вчитель. Сьогодні ми – дослідники. Кожна група презентуватиме свої завдання.

« Природолюби»

1.Вікторина до прочитаних творів.

Як називається казка, де головні герої пташка і комашка?

Хто повинен залишитися жити на Землі?

Що сказав Сергійко про свій подарунок?

Як дівчинка врятувала ромашку?

2.Уривки з прочитаних творів про милосердя та  доброту.

Відкинула дівчинка камінь і побачила ніжну, бліду стеблинку Ромашки.

– Спасибі тобі, дівчинко, – подякувала Ромашка, виструнчившись і зітхнувши на повні груди. – Ти звільнила мене з-під Кам'яного Гноблення.

 

- Хай собі будуть і Соловей, і Жук,– відповіла дівчинка. Тоді подумала й додала: – Як же можна без Жука?

 

-Жінка справді підійшла до Хризантеми й сказала:

— Які гарні квіти!..
Хризантема аж танула од утіхи. Потім жінка нахилилася, вирвала Цибулину, роздивилася й вигукнула:
  Яка гарна Цибулина!
Хризантема нічого не могла збагнути. Вона собі думала: "Невже й Цибулина може бути гарною?"

Попросив Зайчик Вітра. Прилетів Вітер, гойдає, трусить Горобину.

Відірвалося гроно червоних ягід, упало на сніг. Їсть Зайчик ягоди,
дякує Вітрові і горобині.

Одного разу приніс дід Максим маленьке зайченя. Знайшов під

кущем.Узайченяти була зламана ніжка.Дід зробив із двох гілочок пов’язку, забинтував ніжку. Через тиждень ніжка зрослася,і дід відніс зайченя у поле.

 Гра « Посперечаймося»

 

Дід Максим жив у місті. (Ні, у селі)

Дідусь щодня ходив з рушницею до лісу.( Так)

Виходив увечері.А повертався рано-вранці.( Ні, навпаки)

Він завжди ніс додому багато здобичі.(Ні, ніколи не приносив здобичі)

Дід Максим привів додому пораненого кабана.( Ні,зайця)

Його називали невдахою.(Так)

Дід Максим не полював ,а допомагав тваринам.(Так)

 

3.Презентація малюнків до прочитаних творів з коментарями авторів.

4.Зачитування власних казочок «Зайченя та Жук»

Вчитель: Діти,а яка ж школа без учнів?

«Школярики»

1.Інсценізація оповідання «Як Павлик списав у Зіни задачу»

2.Утворити прислів’я. Пояснити зміст.

Бджола мала,     а лінь марнує.

Треба нахилитися, щоб   і рибки із ставка.

Без труда не виловиш  а й та працює.

Тяжко тому жити, хто  з криниці води напитися.

Праця чоловіка годує,   не хоче робити.

3. Розгадування кросворду до тексту «Горбатенька дівчинка».

http://gimnaz.com/uploads/blog/novuy_risunok_(3).jpg

1.Хто привів дівчинку до класу?(Директор)

2.Хто вів урок?(Вчитель)

3.Хто розв’язував задачу?(Клас)

4.Хто відкрив двері?(Хлопчик)

5.Що витримали діти?(Іспит)

6.Як звали дівчинку?(Оля)

4.Демонстрація малюнків до творів про шкільне життя .

 Гра «Знайди і виправ помилки у реченнях»

  1. Чесність – запорука біди.
  2. Все краще у людині починається з брехні.
  3. Маленька брехня переможе велику правду.
  4. Хто не дотримується свого слова, той сам себе поважає.
  5. Не на правді світ стоїть, а на брехні.

 

Вчитель:А зараз разом з вами складемо вірш про те, яким треба бути у житті. Останнє слово кожного другого рядка ви добиратимете в риму самостійно.

Щедро ллє проміння сонце

У твоє й моє (віконце),

Щоб в теплі ми виростали

Й світло людям (дарували).

Й де б ми в світі не були,

Щоб завжди любов (несли),

Щастя, радість і тепло,

Щоб чудово всім (було);

В світ прийшли ми: я і ти –

Для любові й (доброти)!

Будь привітним і прихильним,

Добрим, лагідним і (сильним).

Вчися правдою прожити,

Теплим словом вмій (зігріти).

Вчись завжди допомагати

І людині (співчувати).

І старайся так прожити,

Щоб, як сонечко, (світити)!

І в душі завжди нести

Теплий промінь (доброти)!

V.Підсумок.

Сьогодні ми мали можливість переглянути презентації та відеофільм,вислухати ваші розповіді, переглянути малюнки  до творів чудового педагога, письменника,Людину з великої літери,яка своє серце віддала дітям.А зараз зачитаємо ваші думки,яким має бути сучасний вчитель.

 

 

                                            Література

1.Сухомлинський В.О. Гаряча квітка. Оповідання та казки. Для молодшого шкільного віку. Упорядкувала Г.І.Сухомлинська.-К.:Веселка,1978.-104с.

2.Сухомлинский В.А. Сердце  отдаю детям.-К.:Радянська школа,1973-288с.

3.Сухомлинський В.О. Я розповім вам казку…Філософія для дітей.-Школа,2016.

4.Інтернетресурси.

https://www.youtube.com/watch?v=T_rqcLg

BDg2.Презентація:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 березня 2018
Переглядів
3610
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку