Урок позакласного читання-проект «Леся Українка – славна дочка України"( 4 клас)

Про матеріал

Урок позакласного чиання-проект «Леся Українка – славна дочка України"( 4 клас)

Мета проекту: розширити знання учнів про життя і творчість Лесі Українки. Формувати навички виразного читання, розвивати почуття прекрасного, читацьку самостійність.

Виховувати повагу до рідної мови і людини великої сили волі Лесі Українки, інтерес до художньої літератури.

Спосіб розв'язання проблеми: ознайомлення з додатковою довідниковою літературою, власна творча робота дітей.

Освітній продукт: малюнки до віршів Лесі Українки, дитячі казки, оповідання.

Тип проекту: колективний в межах класу.

Вид проекту:

- груповий;

- міжпредметний;

- інформаційний,

- ознайомлювальний.

Етапи проекту:

- допроектна підготовка;

- дослідницько-захисний етап;

- презентація отриманих результатів

Етапи проекту:

І етап. Допроектна підготовка:

1.Формування проектних груп.

2.Формування теми проекту.

3. Визначення проблемного завдання:

- зібрати інформацію про життя і творчість української поетеси Л. Українки;

-Фотовиставка;

-Вивчити вірші поетеси; ілюстрації до віршів.

4. Вибір методів дослідження:

- робота з книгою;

- усний журнал; консультативна робота.

5. Розробка плану дослідження:

- збір даних з використанням науково-художньої літера тури;

- аналіз та обробка отриманих даних;

I етап. Дослідницько- захисний проект:

-Збір даних із використанням літератури; опрацюванння найденого матеріалу;

-Виставка дитячих робіт;

Вивчення колискової на слова Л. Українки.

I етап. Цей етап проводиться як урок-реквієм

присвячений Л. Українці.

Назви груп:«Історики» - біографія поетеси

1.« Бібліографи» - картотека творів з 1-4 класів, що вивчали і які твори є у бібліотеці.

3.«Декламатори» - читання віршів.

4.« Художники» - малюнки учнів.

5.« Музиканти» - які твори поклали на музику.

Тема: урок-реквієм

«Леся Українка - славна дочка України»

Мета: узагальнити знання учнів про життя ітворчість Лесі Українки.

Формувати навички виразного читання, вміння сприймати і відчувати емощйний зміст слова;

Розвивати почуття прекрасного та акторські здібності дітей, читацьку самостійність.

Виховувати повагу до рідної мови і людини великої сили волі - Лесі Українки, до природи рідної землі, інтерес до художньої літератури.

Обладнання: портрет Л. Українки, виставка художньої літератури, малюнки учнів

Епіграф:

«Ні, я жива! Я буду вічно жити!

Я в серці маю те, що не вмирає!»

План уроку.

1. Учнівська презентація.

2. Розповідь біографів. Життя і творчість поетеси

3. Фізхвилинка.

4. Сторінка художників.

5. Сторінка читців.

6. Сторінка мистецтвознавців.

7. Музична вітальня.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Вітання. Усміхніться, в цих промінчиках добра, що засяяли на ваших обличчях, ми і розпочнемо урок.

(вірш " Леся Українка "М. Рильського декламує учитель).

Йти на зустріч бурям і зливам,

Буть одній - як велика рать.

Жить в нещасті життям щасливим,

Муку творчістю перемагать

Хвора дівчина, бідна Леся!

Де ще хворі такі були,

Щоб літали у піднебесся,

Щоб його не сягнуть і орли!

- Це вірш відомого поета М.Т.Рильського, посвята славній дочці України- Лесі Українці. А ми з вами запалимо ці свічки пам яті і розпочнемо наш урок - реквієм.

I. Оголошення теми і мети проекту - уроку.

Кожна група учнів отримала свос завдання і готувала його. І ми сьогодні послухаємо, як вони підготувалися.

I. Презентація проекту.

Кореспондент:

- Я кореспондент газети « Славетні люди України» і почувши, що у вас така цікава тема, вирішила прийти на урок і взяти у вас інтерв'ю по даній темі. Леся Українка ввійшла в літературу - як символ мужності, стійкості, незламності людського духу.

І першою буде виступати група «Історики» слово надасться президенту групи - шановні друзі, ми приготували для вас розповідь про життя і творчість Лесі Українки. Понад 139 років тому 25 лютого 1871 р. Народилась дівчинка у Новограді-Волинському, в сім'ї Коса-чів, яку назвали Лариса. Для всього світу вона стала Лесею Українкою. Це літературний псевдонім, тобто Леся з України.

Учениця:

- Батько її був юристом, а мати українською письменницею, яка писала свої твори під псевдонімом Олена Пчілка.

У сімї було шестеро дітей Леся була другою дитиною. В чотири роки вона вже добре читала. Мати добирала для неї книжки українською мовою. Леся була привітною і допитливою дівчинкою, чутливою до краси, жвавою і веселою.Знала багато іноземних мов, грала на фортепіано, гарно малювала.

Учениця:

- Взимку 1881 року Лесі виповнилось 9 років і під час свята Водохреща дівчинка так захопилася, що не відчула, як промочила ноги в крижаній воді. З того часу вона хворіла невиліковною хворобою - туберкульозом кісток. Іноді цілий місяць доводилося лежати в гіпсі, а страшний біль пронизував все тіло Лесі, але дівчинка терпіла і змушувала себе читати, писати вірші, просто гратися. Про це вона пише у вірші

Учениця: -( читає вірш)

Як дитиною, бувало,

Упаду собі на лихо,

То хоч в серце біль доходив,

Я собі вставала тихо.

Що болить ? - мене питали,

Але я не признавалась -

Я була малою горда, -

Щоб не плакать, я сміялась.

Коли Лесі виповнилося 13 років, її вірші опублікували у львівському жіночому альманасі « Перший вінок» і в журналі« Дзвіночок».

Кореспондент:

-Дякую за розповідь про Лесю.

Слово надається президенту групи «Бібліографи».

Учень:

-Наша група зробила висновок, що Леся Українка- була всім відомою поетесою, справжньою дочкою України. Її твори читають, а про те, як читають у нашій школі розповість помічник бібліотекаря.

Учениця:

-У нашій шкільній бібліотеці багато різних творів. Є серед них і твори Лесі Українки для різних вікових категорій ix часто беруть для вивчення на уроках читання учні і вчителі

Ось перед вами добірка творів для сьогоднішнього уроку для назви нашої виставки ми обрали слова, що написані самою поетесою:"Ні! Я жива! Я буду вічно жити! Я маю в серці те, що не вмирає..."

Кореспондент:

- Подумайте та дайте відповідь:

-Що не вмирає у серці, доки існує людина і пам ять про неї ? (любов до творчості)

Дякую вам за розповідь.

Фізхвилинка

Кореспондент:

-Леся стала високоосвіченою людиною завдяки своїй надзвичайній силі волі перемагаю чи біль, поетеса вчилася, писала свої безсмертні твори, жила повнокровним життям. Зараз слово надається президенту групи « Декламатори».

Учениця:

-Члени нашої групи прочитають вірші Лесі Українки

( читання віршів)

Кореспондент:

-Дякую за виступ.

-Слово надається президенту групи «Художники».

Учениця:

- Художники нашого класу уявили твори Лесі Українки по - своєму.Пропоную вам відгадати, до яких творів намальовані ці ілюстрації.Леся навчалась художнього мистецтва в 1893 році у петербурзького академіка- художника. На той час їй було 22 роки. Вона любила малювати квіти.

Кореспондент:

-Лариса Петрівна була мудрою людиною,і тому мала потребу ділитися своєю мудрістю, навчати вона написала повчальну казку « Біда навчить», яку ми читали навчаючись у з класі слухайте, міркуйте:

- Чи стала у нагоді чиясь порада горобчикові?

- Що примусило його до розуму прийти?

(зимовийхолод голоді самотність змусили горобця змінити свої погляди на життя. Він порозумнішав, коли натерпівся за свою легковажність. Змусила зима його змінити свій характер, навчила бути уважним і мудрим. Важливо в житті працювати над собою.)

Креспондент:

Слідуючу групу « Музичний» представляє президент групи.

Учень:

-Із другої половини вісімдесятих років дев ятнадцятого століття родина Косачів проживає у місті Києві. Там вони познайомились із поетом Старицьким та композитором Миколою Лисенком. На вірші Лесі Українки композитори, її сучасники, писали романси, пісні. Послухайте мелодію однієї пісні і спробуйте уявити картину (звучить мелодія пісні« На зеленому горбочку»)

- Яку картину уявили? ( відповіді учнів)

Кореспондент:

-Дякую, за таку гарну розповідь.

Учитель.

- А зараз ми почитаємо вірші Лесі Українки.

( Учні читають. Запитання по змісту.)

Кореспондент:

-Надзвичайно скромною була Леся Українка. Вміла розрадити інших і себе. Незабаром перед смертю, потішала і себе « що ж, і на лежачих світить сонце.» Боротьба і праця- таким був зміст життя. 1 серпня 1913 року в грузинському місті Сурамі померла Леся Українка- велика поетеса України. Тіло Лесі перевезли до Києва і поховали на Байковому кладовищі. Устами героїні« Лісової пісні» Леся Українка стверджує:" Ні, я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю те, що не вмирає!"

IV. Підсумок уроку.

Учитель.

Підводжу підсумок роботи учнів на уроці. Нагородження активних учнів на уроці.

Виставлення учнями оцінки за урок.

V. Домашнє завдання. Бережіть природу.

Перегляд файлу

Урок позакласного чиання-проект «Леся Українка – славна дочка України"( 4 клас)

Мета проекту: розширити знання учнів про життя і творчість Лесі Українки. Формувати навички виразного читання, розвивати почуття прекрасного, читацьку самостійність.

Виховувати повагу до рідної мови і людини великої сили волі Лесі Українки, інтерес до художньої літератури.

Спосіб розв'язання проблеми: ознайомлення з додатковою довідниковою літературою, власна творча робота дітей.

Освітній продукт: малюнки до віршів Лесі Українки, дитячі казки, оповідання.

Тип проекту: колективний в межах класу.

Вид проекту:

- груповий;

- міжпредметний;

- інформаційний,

- ознайомлювальний.

Етапи проекту:

- допроектна підготовка;

- дослідницько-захисний етап;

- презентація отриманих результатів

Етапи проекту:

І етап. Допроектна підготовка:

1.Формування проектних груп.

2.Формування теми проекту.

3. Визначення проблемного завдання:

- зібрати інформацію про життя і творчість української поетеси Л. Українки;

-Фотовиставка;

-Вивчити вірші поетеси; ілюстрації до віршів.

4. Вибір методів дослідження:

- робота з книгою;

- усний журнал; консультативна робота.

5. Розробка плану дослідження:

- збір даних з використанням науково-художньої літера тури;

- аналіз та обробка отриманих даних;

I етап. Дослідницько- захисний проект:

-Збір даних із використанням літератури; опрацюванння найденого матеріалу;

-Виставка дитячих робіт;

Вивчення колискової на слова Л. Українки.

I етап. Цей етап проводиться як урок-реквієм

присвячений Л. Українці.

Назви груп:«Історики» - біографія поетеси

1.« Бібліографи» - картотека творів з 1-4 класів, що вивчали і які твори є у бібліотеці.

3.«Декламатори» - читання віршів.

4.« Художники» - малюнки учнів.

5.« Музиканти» - які твори поклали на музику.

Тема: урок-реквієм

«Леся Українка - славна дочка України»

Мета: узагальнити знання учнів про життя ітворчість Лесі Українки.

Формувати навички виразного читання, вміння сприймати і відчувати емощйний зміст слова;

Розвивати почуття прекрасного та акторські здібності дітей, читацьку самостійність.

Виховувати повагу до рідної мови і людини великої сили волі - Лесі Українки, до природи рідної землі, інтерес до художньої літератури.

Обладнання: портрет Л. Українки, виставка художньої літератури, малюнки учнів

Епіграф:

«Ні, я жива! Я буду вічно жити!

Я в серці маю те, що не вмирає!»

План уроку.

1. Учнівська презентація.

2. Розповідь біографів. Життя і творчість поетеси

3. Фізхвилинка.

4. Сторінка художників.

5. Сторінка читців.

6. Сторінка мистецтвознавців.

7. Музична вітальня.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Вітання. Усміхніться, в цих промінчиках добра, що засяяли на ваших обличчях, ми і розпочнемо урок.

(вірш " Леся Українка "М. Рильського декламує учитель).

Йти на зустріч бурям і зливам,

Буть одній - як велика рать.

Жить в нещасті життям щасливим,

Муку творчістю перемагать

Хвора дівчина, бідна Леся!

Де ще хворі такі були,

Щоб літали у піднебесся,

Щоб його не сягнуть і орли!

- Це вірш відомого поета М.Т.Рильського, посвята славній дочці України- Лесі Українці. А ми з вами запалимо ці свічки пам яті і розпочнемо наш урок - реквієм.

I. Оголошення теми і мети проекту - уроку.

Кожна група учнів отримала свос завдання і готувала його. І ми сьогодні послухаємо, як вони підготувалися.

I. Презентація проекту.

Кореспондент:

- Я кореспондент газети « Славетні люди України» і почувши, що у вас така цікава тема, вирішила прийти на урок і взяти у вас інтерв'ю по даній темі. Леся Українка ввійшла в літературу - як символ мужності, стійкості, незламності людського духу.

І першою буде виступати група «Історики» слово надасться президенту групи - шановні друзі, ми приготували для вас розповідь про життя і творчість Лесі Українки. Понад 139 років тому 25 лютого 1871 р. Народилась дівчинка у Новограді-Волинському, в сім'ї Коса-чів, яку назвали Лариса. Для всього світу вона стала Лесею Українкою. Це літературний псевдонім, тобто Леся з України.

Учениця:

- Батько її був юристом, а мати українською письменницею, яка писала свої твори під псевдонімом Олена Пчілка.

У сімї було шестеро дітей Леся була другою дитиною. В чотири роки вона вже добре читала. Мати добирала для неї книжки українською мовою. Леся була привітною і допитливою дівчинкою, чутливою до краси, жвавою і веселою.Знала багато іноземних мов, грала на фортепіано, гарно малювала.

Учениця:

- Взимку 1881 року Лесі виповнилось 9 років і під час свята Водохреща дівчинка так захопилася, що не відчула, як промочила ноги в крижаній воді. З того часу вона хворіла невиліковною хворобою - туберкульозом кісток. Іноді цілий місяць доводилося лежати в гіпсі, а страшний біль пронизував все тіло Лесі, але дівчинка терпіла і змушувала себе читати, писати вірші, просто гратися. Про це вона пише у вірші

Учениця: -( читає вірш)

Як дитиною, бувало,

Упаду собі на лихо,

То хоч в серце біль доходив,

Я собі вставала тихо.

Що болить ? - мене питали,

Але я не признавалась -

Я була малою горда, -

Щоб не плакать, я сміялась.

Коли Лесі виповнилося 13 років, її вірші опублікували у львівському жіночому альманасі « Перший вінок» і в журналі« Дзвіночок».

Кореспондент:

-Дякую за розповідь про Лесю.

Слово надається президенту групи «Бібліографи».

Учень:

-Наша група зробила висновок, що Леся Українка- була всім відомою поетесою, справжньою дочкою України. Її твори читають, а про те, як читають у нашій школі розповість помічник бібліотекаря.

Учениця:

-У нашій шкільній бібліотеці багато різних творів. Є серед них і твори Лесі Українки для різних вікових категорій ix часто беруть для вивчення на уроках читання учні і вчителі

Ось перед вами добірка творів для сьогоднішнього уроку для назви нашої виставки ми обрали слова, що написані самою поетесою:"Ні! Я жива! Я буду вічно жити! Я маю в серці те, що не вмирає..."

Кореспондент:

- Подумайте та дайте відповідь:

-Що не вмирає у серці, доки існує людина і пам ять про неї ? (любов до творчості)

Дякую вам за розповідь.

Фізхвилинка

Кореспондент:

-Леся стала високоосвіченою людиною завдяки своїй надзвичайній силі волі перемагаю чи біль, поетеса вчилася, писала свої безсмертні твори, жила повнокровним життям. Зараз слово надається президенту групи « Декламатори».

Учениця:

-Члени нашої групи прочитають вірші Лесі Українки

( читання віршів)

Кореспондент:

-Дякую за виступ.

-Слово надається президенту групи «Художники».

Учениця:

- Художники нашого класу уявили твори Лесі Українки по - своєму.Пропоную вам відгадати, до яких творів намальовані ці ілюстрації.Леся навчалась художнього мистецтва в 1893 році у петербурзького академіка- художника. На той час їй було 22 роки. Вона любила малювати квіти.

Кореспондент:

-Лариса Петрівна була мудрою людиною,і тому мала потребу ділитися своєю мудрістю, навчати вона написала повчальну казку « Біда навчить», яку ми читали навчаючись у з класі слухайте, міркуйте:

- Чи стала у нагоді чиясь порада горобчикові?

- Що примусило його до розуму прийти?

(зимовийхолод голоді самотність змусили горобця змінити свої погляди на життя. Він порозумнішав, коли натерпівся за свою легковажність. Змусила зима його змінити свій характер, навчила бути уважним і мудрим. Важливо в житті працювати над собою.)

Креспондент:

Слідуючу групу « Музичний» представляє президент групи.

Учень:

-Із другої половини вісімдесятих років дев ятнадцятого століття родина Косачів проживає у місті Києві. Там вони познайомились із поетом Старицьким та композитором Миколою Лисенком. На вірші Лесі Українки композитори, її сучасники, писали романси, пісні. Послухайте мелодію однієї пісні і спробуйте уявити картину (звучить мелодія пісні« На зеленому горбочку»)

- Яку картину уявили? ( відповіді учнів)

Кореспондент:

-Дякую, за таку гарну розповідь.

Учитель.

- А зараз ми почитаємо вірші Лесі Українки.

( Учні читають. Запитання по змісту.)

Кореспондент:

-Надзвичайно скромною була Леся Українка. Вміла розрадити інших і себе. Незабаром перед смертю, потішала і себе « що ж, і на лежачих світить сонце.» Боротьба і праця- таким був зміст життя. 1 серпня 1913 року в грузинському місті Сурамі померла Леся Українка- велика поетеса України. Тіло Лесі перевезли до Києва і поховали на Байковому кладовищі. Устами героїні« Лісової пісні» Леся Українка стверджує:" Ні, я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю те, що не вмирає!"

IV. Підсумок уроку.

Учитель.

Підводжу підсумок роботи учнів на уроці. Нагородження активних учнів на уроці.

Виставлення учнями оцінки за урок.

V. Домашнє завдання. Бережіть природу.

docx
Додано
21 березня 2018
Переглядів
2405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку