Урок – тренінг
Тема: Синергія стосунків.
Мета: ознайомити учнів з поняттям синергії, сприяти розвитку навичок розбудови стосунків.
Очікувані результати:
Обладнання та матеріали:
дошка, проектор, кольорова крейда, правила, малюнка, скріпки, папір та олівці.
Орієнтовний план тренінгу:
Частина тренінгу |
Етап частини тренінгу |
Рекомендована тривалість етапів, час |
Вступна |
Вступ |
1хв |
Знайомство |
5хв |
|
Очікування |
2хв |
|
Правила |
2хв |
|
Основна |
Інформаційне повідомлення |
2хв |
Перегляд відео |
1хв |
|
Побудова кола |
10хв |
|
Вправа «зрозумій мене» (робота в групах) |
15хв |
|
Заключна |
Зворотній зв'язок. Рефлексія |
3хв |
|
Вправа «Подарунок» |
4хв |
І. Вступна частина
Щоб робота в будь-якій групі була ефективною варто закласти міцний фундамент хороших взаємовідносин у цій групі. Уявіть, що ваша група – це тіло, а кожен з вас – це орган цього тіла. І кожен є важливим та необхідним, яким би він не був. От уявіть, серце сказало, що не має бажання дружити з іншими, так як вони виконують зовсім інші функції. Чи зможе жити серце окремо від тіла? А тіло без серця? Або ж тіло каже руці: «Ти не дуже красива, і ми тебе не приймаємо». А чи не втратить тоді тіло важливі можливості? З цього прикладу ми можемо зрозуміти, що людина не може існувати сама, їй потрібні інші люди, які б могли її підтримати, та яким вона могла б допомогти. Кожен має своє захоплення, у кожного своя «родзинка», кожний збагачує колектив чимось своїм. Кожен сам по собі, як палець на руці, але кулак буде тільки тоді сильним, коли всі ми зберемося до купи. Ми з вами маємо можливість взяти участь у цікавому тренінгу, після якого, я так думаю, що ми будемо сприймати один одного зовсім по іншому.
2.Оголошення теми і цілей тренінгу
Сьогодні ви дізнаєтеся, що таке синергія і синергія стосунків. Адже найбільш яскраво підкреслює важливість спільної роботи у команді вираз Генрі Форда: «Зібратися разом – це початок. Залишатися разом – це прогрес. Працювати разом – це успіх»
Вправа «Знайомство» https://wordwall.net/uk/resource/50157740 (5хв)
Очікування. Вправа «Дорога» (2 хв)
Мета: допомогти присутнім сформулювати свої сподівання від тренінгу; усвідомити потреби та очікування групи.
Всі присутні отримують два маленькі липкі папірці (стікери) у вигляді великих дорожніх камінців. Пропонуємо розмісти на них відповідь на запитання: Що ви хочете дізнатися з теми сьогоднішнього заняття?
Презентуючи свої сподівання, присутні «викладають дорогу», щоб краще було йти до мети заняття.
- Для чого ми визначали особисті очікування?
Підсумок:
Ви можете отримати відповідь і більше дізнатися лише тоді, коли будете запитувати про те, що вас хвилює і про що ви хочете дізнатися.
Правила групи. Повторення правил «Пантоміма» (2 хв)
Мета: пригадати правила роботи групи, сприяти створенню атмосфери довіри і доброзичливості.
Учні обирають по одній картці з правилом.
Завдання:
- показати за допомогою пантоміми обране правило.
Обговорення.
- Для чого необхідно повторювати правила?
ІІ. Основна частина
У природі
Прикладом синергії у природі є поведінка гусей у зграї. V-подібна будова
гусячої зграї дає змогу птахам летіти на 70 % швидше, ніж тоді, коли вони летять поодинці.
У техніці
Конструктори знають, що одна опора розміром 5´10 см витримує вагу до
275 кг. Яку вагу можуть витримати дві опори? Якщо вважаєш, що вдвічі більшу, тобто 550 кг, то помиляєшся. Вони витримують вагу до 825 кг, а якщо їх збити докупи — понад 2000 кг.
У музиці
Приклад синергії в музиці — оркестр, ансамбль або хор. Їх звучання — це
набагато більше, ніж окремі партії у виконанні музичних інструментів чи
голосів.
У спорті
Приклад синергії у спорті — футбольна команда. Її рівень — це більше, ніж
майстерність воротаря, нападників або захисників. Успіх команди передусім
залежить від того, як гравці взаємодіють на полі, які комбінації вміють розігрувати.
Наведіть приклади синергії у ваших особистих стосунках, у вашому класі, родині, громаді. (Виконувати творчі проекти, захищатися від кривдників.)
Перегляд відео «Команда» (1хв) https://www.youtube.com/watch?v=NvfzlGu0jTs
Навіть тварини на інстинктивному рівні використовують принцип
синергії. І це допомагає їм уникати багатьох небезпек.
Вправа «Побудова кола» (10 хв.)
Мета: розвинути навички координації спільних дій та спостереження за стилями поведінки членів групи, знаходження спільної мови
Хід роботи: учасники закривають очі та починають хаотично переміщуватись по приміщенню. За умовним сигналом всі зупиняються в тих положеннях, в яких їх застав сигнал. Потім намагаються стати в коло не відкриваючи очей і не розмовляючи. Можна тільки торкатися один одного руками. Коли всі зупиняються, ведучий подає наступний сигнал, по якому учасники відкривають очі. Як правило, побудувати рівне коло не вдається.
До уваги ведучого! Дана вправа створює гарні умови для спостереження за стилями поведінки учасників. Крім того, її можна використовувати для експрес - діагностики групової згуртованості. Крім того, вправа розвиває навички невербального спілкування та саморегуляції.
Питання для обговорення:
Треба дати зрозуміти учасникам, що у цій вправі важлива загальна згуртованість їх дій. Повної узгодженості ми ще не досягли, але в цьому ніхто не винен. Почуття єдності ще не виросло, але в наших силах його зростити
2. Робота у групах.
Вправа «Зрозумій мене» (15хв)
Робота у групах (доводить, що креативний потенціал групи більший, ніж однієї людини чи двох людей)
1. Обладнання: картки з назвою предмета для кожного учасника, олівці, фломастери, чисті аркуші для презентації.
2. Об’єднання учнів у пари. Кожен учасник дістає картку з назвою предмета.
У парі учасники придумують, як можуть між собою взаємодіяти ці предмети і що з них можна зробити. Презентують новий винахід за обмежений час.
3. Об’єднання по 2 пари між собою. Завдання те саме: об’єднати роботу чотирьох предметів і продемонструвати результат їхньої діяльності.
Отже, створивши неймовірні винаходи, ми побачили, що креативний потенціал групи більший, ніж однієї людини чи двох людей.
ІІІ. Заключна частина
Підсумкові завдання (закріпити набуті знання)
2.Зворотний зв’язок. Рефлексія. 3хв
https://wordwall.net/uk/resource/50069845
Чи справдились ваші очікування щодо нашої сьогоднішньої зустрічі?
3.Прощання. Вправа «Подарунок» (4хв)
Мета: позитивне завершення тренінгу
Час проведення: Процедура проведення: ведучий говорить: «Давайте подумаємо, що ми могли б подарувати Вашій групі, щоб взаємодія в ній стало ще ефективніше, а відносини в ній - більш згуртованими? Давайте скажемо, що кожен з нас дарує групі. Я, наприклад, дарую вам оптимізм і взаємна довіра ». Далі кожен з учасників висловлюється, що він хотів би подарувати групі. «Давайте нагородимо себе за успішне плавання оплесками!»
Висновки:
Якщо ми керуємося принципом синергії у стосунках, наші можливості зростають, ми досягаємо кращих результатів у навчанні, спорті, будь-якій діяльності. Поліпшується якість стосунків, ми отримуємо більше задоволення від спілкування, ефективніше розв’язуємо конфлікти.
Важливо навчитися цінувати і використовувати відмінності, що існують між людьми; спілкуватися, взаємодіяти і будувати стосунки на основі партнерства; використовувати сильні якості та компенсувати недоліки одне одного.
Наш тренінг підійшов до завершення. Хочу запитати у Вас, що нового ви сьогодні дізналися? Що корисного винесли для себе, для групи?
Ну ось, всі подарунки подаровані, ігри пройдені, слова сказані. Ви всі були активні, злагоджено працювали в команді. Не забувайте, що Ви - єдине ціле, кожен з Вас - важлива і необхідна, унікальна частина цього цілого! Разом Ви - сила! Дякуємо всім за участь! »