Умови успішного навчання. Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей.
Номер слайду 2
Інтелект — це здатність отримувати інформацію з навколишнього світу і ефективно опрацьовувати її, щоб відповідним чином реагувати на те, що відбувається. Серед найважливіших інтелектуальних навичок — уміння вчитися, приймати виважені рішення і творчо мислити.
Номер слайду 3
Ми сприймаємо інформацію з навколишнього світу за допомогою п’яти органів чуття: зору, слуху, дотику, смаку, нюху. Переважно ми сприймаємо інформацію очима, на слух і на дотик. Ці канали сприйняття є важливими для навчання. Однак у кожної людини вони мають різну силу. Від цього залежить, як їй зручніше вчитися. Типи сприйняття і навчання. Візуальний. Слуховий. Кінестетичний. Найкраще сприймають інформацію за допомогою зору. Найкраще сприймають інформацію за допомогою слуху. Найкраще сприймають інформацію виконуючі певну дію. Визнач, який тип сприйняття — візуальний, слуховий чи кінестетичний — є головним для тебе. Для цього уяви, наприклад, море, озеро або річку. Як це було?
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Ефективне слухання: формула трьох «З»Поки ти навчаєшся в школі, значний обсяг інформації отримуєш з пояснень учителів. Тому важливо розвивати навички активного слухання. Процес слухання непростий. Він складається принаймні з трьох етапів, і його можна описати формулою трьох «З»: Зосередитися. Зрозуміти. Запам’ятати. Зосередитися — означає сконцентрувати свою увагу, відволіктися від усього стороннього. Зрозуміти — означає правильно розшифрувати інформацію. Для цього треба не лише слухати, а й стежити за мімікою, жестами вчителя, старанно уявляти те, про що він розповідає, перейматися його почуттями. Запам’ятати — означає зберегти інформацію у пам’яті.
Номер слайду 6
Як допомогти своїй пам’яті1. Використовуй свою уяву. Ти легше запам’ятаєш інформацію, задіявши обидві півкулі мозку. Наприклад, якщо хочеш запам’ятати час, коли треба повернутися додому, уяви величезний годинник, що показує цей час і кличе тебе додому. 2. Використовуй більш як один канал сприйняття. Наприклад, читай вголос. Можеш записати текст на диктофон, а потім послухати його перед сном. Запиши інформацію в зошит чи в комп’ютері. Поки писатимеш, мимоволі запам’ятаєш. Можна записувати на клейких папірцях, малювати схеми і розвішувати їх на видноті, аж поки запам’ятаєш.3. Навчи когось. Найкращий спосіб запам’ятати — навчити іншу людину. Якщо поруч нікого немає, повчи свого кота, собаку чи плюшевого ведмедика.
Номер слайду 7
Як допомогти своїй пам’яті4. Використовуй знайомі образи та сильні асоціації. Згадати кількість днів у місяцях допомагають кісточки пальців. У вивченні іноземних слів найкраще допомагають асоціації. Наприклад, слово «підлога» англійською звучить як «фло» (floor). Щоб запам’ятати це, підшукай українське слово з подібним звучанням, приміром «флот». Відтак уяви, що у ванній кімнаті на підлозі утворилася калюжа, в якій плаває ціла флотилія малесеньких корабликів5. Використовуй більш як один канал сприйняття. Наприклад, читай вголос. Можеш записати текст на диктофон, а потім послухати його перед сном. Запиши інформацію в зошит чи в комп’ютері. Поки писатимеш, мимоволі запам’ятаєш. Можна записувати на клейких папірцях, малювати схеми і розвішувати їх на видноті, аж поки запам’ятаєш.
Номер слайду 8
Уміння приймати рішення Коли ти був маленьким, більшість рішень приймали за тебе дорослі. Тепер тобі дедалі частіше доводиться приймати їх самостійно. Одні рішення є простими і не потребують розмірковування, наприклад, яке морозиво купити, який фільм подивитися. Інші — звичними (що сьогодні вдягнути, вчити уроки чи йти гуляти). Щодня ми приймаємо десятки таких рішень. Тому їх називають щоденними. Рішення, які можуть мати серйозні наслідки, називають складними. Деякі з них, наприклад, яку спеціалізацію у навчанні обрати, можуть вплинути на твою подальшу долю.
Номер слайду 9
Розвиток креативностіКреативність — одна з найважливіших інтелектуальних навичок. Це здатність мислити вільно, знаходити свіжі ідеї та оригінальні рішення, швидко пристосовуватися до змін і нових обставин. Потренуйте свою уяву і креативність. Якби ти міг володіти річчю, якої не маєш, що б це було? Якби ти міг мати рису супермена, то яку? Якби ти міг зустрітися з будь-якою людиною за всю історію людства, хто б це був? Якби ти міг переміститись у часі, куди б ти перемістився? Якби ти міг поїхати на відпочинок до іншої країни, куди б ти поїхав?
Номер слайду 10
Моделюємо – набуваємо життєвих навичок1. Уважно прослухайте пари слів. Другий раз вчитель читає тільки 1 слово з пари, друге слово ви записуєте по пам’яті.2. Заплющивши очі, уявіть відповідні малюнки (вчитель називає)2. Прослухайте 10 слів. Спробуйте повторити якомога більше слів у тому ж самому порядку.