Урок №02  Графіка, графічні матеріали.  ХТД: зображення дерева, яке вітає учнів дорогою до школи.

Про матеріал
  Урок №02  Графіка, графічні матеріали.  ХТД: зображення дерева, яке вітає учнів дорогою до школи. Мета: ознайомити учнів з поняттям «Графіка»; вдосконалювати навички роботи з графічними матеріалами, познайомити з їхніми виражальними можливостями;  розвивати образне мислення, фантазію, уяву; виховувати естетичні смаки, прищеплювати любов до природи.   Обладнання:  мультимедійний комплект, фломастери, вуглина, альбом. Хід уроку 1.      ОК (організація класу) Створення позитивного психологічного клімату класу. Послухайте вірш та налаштуйтеся на роботу Ось знову лунає дзвінок Запрошує всіх на урок Дружно будем працювати Малювати і фантазувати 2.      МНД (мотивація навчальної діяльності) Щоранку дорогою до школи ви милуєтеся красивими деревами. Хтось- розкішними каштанами в парку,хтось- ніжними липами на своїй вулиці,а когось вітає розлогий дуб чи струнка ялинка. Але всі вони гарні за будьякої пори року. ДЕРЕВО —Нащо у дерева стільки гілок? —Це — щоб гойдати веселих пташок, щоб перехожому затінок дати, чи од дощу у негоду сховати. —Ну а навіщо такий стовбурище? —Щоб підніматися вище та вище в небо, туди, де птахи та блакить, де золотаво сонце горить. —Нащо ж тоді довжелезне коріння? —Щоб вітровіям злим не коритись і пам’ятати: лиш той не змалів, хто не полишив своєї землі!.. Анатолій Костецький. 3. АОЗ (актуалізація опорних знань) Відгадайте загадку. Рясно в липні зацвітає, Дуже гарний запах має, Цвітом від хвороб лікує, Щедро медом нас частує. (липа)   Дерево росте крислате, листям різьбленим багате. Примостились під листочки в дивних шапочках синочки. (Дуб)   Що за диво? На гіллі їжачки ростуть малі. В них гостренькі колючки та зелені кожушки. (Каштани)   Мов зелений їжачок, має безліч голочок. Поспішає до оселі в новорічні дні веселі. (Ялинка) Перегляд демонстраційного матеріалу із зображенням різних порід дерев.   4.     ВНМ (вивчення нового матеріалу) Художники теж не оминають цю красу. Розгляньте картини. -Що зображено на них? -Який настрій вони передають. Еделі Адальберт. Осінь. О.Остроумов. Зламана ялина.  -Уважно придивіться до світлин,чи схожі вони за технікою виконання ? -Яку  назву ви б дали їм.  -Закрийте очі, уявіть цю природу. 5.     Розповідь вчителя. У країні мистецтва є чимало творів , де намаловані дерева в різних техніках.Сьогодні ми з вами побуваємо у королівстві графіки. Ви  дізнєтеся,що таке графіка та ознайомитеся,як працювати цій техніці. Мова графіки таємнича і лаконічна. Художник-графік передає свої думки й почуття за допомогою крапок, ліній, штрихів і плям. Графіка — найпоширеніший вид образотворчого мистецтва. За технікою виконання графіку поділяють на малюнок і гравюру. Малюнок виконують твердими матеріалами (олівець, вуглина, крейда), малюнок — рідкими матеріалами (чорнило, туш).Простір можна передати за допомогою виразних засобів графіки. Лінія. Змінюючи натиск на графічний матеріал, можна змінити і товщину лінії: більш яскраві соковиті ділянки лінії здаються ближчими, а в міру ослаблення товщини — віддаляються, ніби тануть у просторі. Штрих — коротка лінія, виконана одним рухом руки. За допомогою штрихів можна відтворити контур, форму, об'єм фактуру, простір. Наприклад, штрихом на папері легко подовжити краплю дощу. Пляма. Однотонно зафарбована, різна за кольором, формою, розміром, густотою, характером тону. Все це дозволяє плямі створити ілюзію об’єму, глибини, допомагає точніше виразити реальність.  У графіці використовують такі інструменти - олівець, вуглина, крейда, чорнило, туш. Перед вами різні графічні матеріали. Оберіть ті, які найбільше підходять для певного образу дерева. Наприклад, для старого дуба можна обрати фломастер або м’який олівець. Для берізки — гелеву ручку, твердий олівець. Пастеллю зручно малювати крону дерева, стару кору, траву, землю. Ви можете спробувати всі матеріали й поєднати кілька образів дерев у єдиній композиції. За задумом можна створити образ одного або двох дерев. Пам’ятайте про вибір формату альбомного аркуша. Кілька дерев краще розмістити на горизонтальному форматі. Одне або два дерева впишуться у вертикальний формат. Правильно визначте лінію горизонту та розмістіть передній і дальній плани. Головне має бути у центрі аркуша. Працюйте акуратно, не натирайте гумкою. Хто не впевнений, спочатку легенько промальовуйте композицію простим олівцем. 6. Фізкультхвилинка. Травичка низенько-низенько, Дерева високо-високо. Вітер дерева колише, гойдає, То праворуч, то ліворуч нахиляє, То вперед, то назад. Пташки летять, відлітають. А діти тихенько за парти сідають.    Правила безпеки на уроці образотворчого мистецтва 5. ХТД .Практична діяльність учнів. Послідовність виконання роботи.  Намалюйте дерево, яке вітає вас дорогою до школи (білий або тонований папір, фломастер чи вуглина).   1)   Визначіть мотив пейзажу (характер, настрій). Пам’ятайте про масштабне зображення малюнка. 2)   Намітьте плямами, лініями основні та другорядні елементи композиції. 3)   Опрацюйте елементи композиції, виділіть головне тоном (сюжетнокомпозиційний центр), надайте малюнку цілісності, виразності, закінченості. 4)   Ведіть роботу від загального до часткового, від темних плям до світлих. 5)   Використовуйте лінію для передавання пластики, руху, характеру; пляму — для передавання тону, фактури.   6.      Підсумок уроку.  Продемонструйте власні малюнки.   7.      Рефлексія  Рефлексійна вправа «Дерево зростання»  
Перегляд файлу

 

Урок №02  Графіка, графічні матеріали.  ХТД: зображення дерева, яке вітає учнів дорогою до школи.

Мета: ознайомити учнів з поняттям «Графіка»; вдосконалювати навички роботи з графічними матеріалами, познайомити з їхніми виражальними можливостями;  розвивати образне мислення, фантазію, уяву; виховувати естетичні смаки, прищеплювати любов до природи.

 

Обладнання:  мультимедійний комплект, фломастери, вуглина, альбом. Хід уроку

  1. ОК (організація класу)

Створення позитивного психологічного клімату класу.

Послухайте вірш та налаштуйтеся на роботу

Ось знову лунає дзвінок

Запрошує всіх на урок

Дружно будем працювати

Малювати і фантазувати

  1. МНД (мотивація навчальної діяльності)

Щоранку дорогою до школи ви милуєтеся красивими деревами. Хтось- розкішними каштанами в парку,хтось- ніжними липами на своїй вулиці,а когось вітає розлогий дуб чи струнка ялинка. Але всі вони гарні за будьякої пори року.

ДЕРЕВО

—Нащо у дерева стільки гілок?

—Це — щоб гойдати веселих пташок, щоб перехожому затінок дати, чи од дощу у негоду сховати. —Ну а навіщо такий стовбурище?

—Щоб підніматися вище та вище в небо, туди, де птахи та блакить, де золотаво сонце горить.

—Нащо ж тоді довжелезне коріння? —Щоб вітровіям злим не коритись і пам’ятати: лиш той не змалів, хто не полишив своєї землі!..

Анатолій Костецький.

3. АОЗ (актуалізація опорних знань)

Відгадайте загадку.

Рясно в липні зацвітає,

Дуже гарний запах має,

Цвітом від хвороб лікує,

Щедро медом нас частує. (липа)

 

Дерево росте крислате, листям різьбленим багате. Примостились під листочки

в дивних шапочках синочки. (Дуб)

 

Що за диво? На гіллі їжачки ростуть малі. В них гостренькі колючки

та зелені кожушки. (Каштани)

 

Мов зелений їжачок, має безліч голочок. Поспішає до оселі в новорічні дні веселі. (Ялинка)

Перегляд демонстраційного матеріалу із зображенням різних порід дерев.

 

  1. ВНМ (вивчення нового матеріалу)

Художники теж не оминають цю красу. Розгляньте картини.

-Що зображено на них?

-Який настрій вони передають.

Еделі Адальберт. Осінь.

О.Остроумов. Зламана ялина.

 -Уважно придивіться до світлин,чи схожі вони за технікою виконання ?

-Яку  назву ви б дали їм.

 -Закрийте очі, уявіть цю природу.

  1. Розповідь вчителя.

У країні мистецтва є чимало творів , де намаловані дерева в різних техніках.Сьогодні ми з вами побуваємо у королівстві графіки. Ви  дізнєтеся,що таке графіка та ознайомитеся,як працювати цій техніці. Мова графіки таємнича і лаконічна. Художник-графік передає свої думки й почуття за допомогою крапок, ліній, штрихів і плям. Графіка — найпоширеніший вид образотворчого мистецтва.

За технікою виконання графіку поділяють на малюнок і гравюру. Малюнок виконують твердими матеріалами (олівець, вуглина, крейда), малюнок — рідкими матеріалами (чорнило, туш).Простір можна передати за допомогою виразних засобів графіки.

Лінія. Змінюючи натиск на графічний матеріал, можна змінити і товщину лінії: більш яскраві соковиті ділянки лінії здаються ближчими, а в міру ослаблення товщини — віддаляються, ніби тануть у просторі.

Штрих — коротка лінія, виконана одним рухом руки. За допомогою штрихів можна відтворити контур, форму, об'єм фактуру, простір. Наприклад, штрихом на папері легко подовжити краплю дощу.

Пляма. Однотонно зафарбована, різна за кольором, формою, розміром, густотою, характером тону. Все це дозволяє плямі створити ілюзію об’єму, глибини, допомагає точніше виразити реальність.

 У графіці використовують такі інструменти - олівець, вуглина, крейда, чорнило, туш. Перед вами різні графічні матеріали. Оберіть ті, які найбільше підходять для певного образу дерева. Наприклад, для старого дуба можна обрати фломастер або м’який олівець. Для берізки — гелеву ручку, твердий олівець. Пастеллю зручно малювати крону дерева, стару кору, траву, землю. Ви можете спробувати всі матеріали й поєднати кілька образів дерев у єдиній композиції. За задумом можна створити образ одного або двох дерев. Пам’ятайте про вибір формату альбомного аркуша. Кілька дерев краще розмістити на горизонтальному форматі. Одне або два дерева впишуться у вертикальний формат. Правильно визначте лінію горизонту та розмістіть передній і дальній плани. Головне має бути у центрі аркуша. Працюйте акуратно, не натирайте гумкою. Хто не впевнений, спочатку легенько промальовуйте композицію простим олівцем.

6. Фізкультхвилинка. Травичка низенько-низенько, Дерева високо-високо.

Вітер дерева колише, гойдає, То праворуч, то ліворуч нахиляє,

То вперед, то назад.

Пташки летять, відлітають.

А діти тихенько за парти сідають.

 

 Правила безпеки на уроці образотворчого мистецтва

5. ХТД .Практична діяльність учнів.

Послідовність виконання роботи.

 Намалюйте дерево, яке вітає вас дорогою до школи (білий або тонований папір, фломастер чи вуглина).

 

  1. Визначіть мотив пейзажу (характер, настрій). Пам’ятайте про масштабне зображення малюнка.
  2. Намітьте плямами, лініями основні та другорядні елементи композиції.
  3. Опрацюйте елементи композиції, виділіть головне тоном (сюжетнокомпозиційний центр), надайте малюнку цілісності, виразності, закінченості.
  4. Ведіть роботу від загального до часткового, від темних плям до світлих.
  5. Використовуйте лінію для передавання пластики, руху, характеру; пляму — для передавання тону, фактури.

 

  1. Підсумок уроку.

 Продемонструйте власні малюнки.

 

  1. Рефлексія

 Рефлексійна вправа «Дерево зростання»

 

docx
Додано
23 жовтня 2022
Переглядів
994
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку