Конспект уроку на тему:
«Школа радо вас вітає!»
Підготувала: вчитель початкових класів
Орищенко Л.О.
Тема: «Школа радо вас вітає!»
Мета: Формувати у дітей уявлення про шкільне життя, відчуття себе повноправним членом великої шкільної родини; поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; викликати позитивні емоції від зустрічі зі школою; розвивати пізнавальні інтереси, бажання вчитися; сприяти згуртуванню дитячого колективу, виховувати почуття відповідальності; розширювати кругозір учнів; розвивати увагу, монологічне мовлення виховувати патріотичні почуття, повагу до школи та її працівників.
Обладнання: карта України, державні символи України, ілюстративний матеріал на шкільну тематику.
Хід уроку
Створення емоційного настрою уроку + Вправа «Сердечне коло»
Вчитель
Любі діти!
Я відчуваю, як ваші маленькі сердечка надзвичайно сильно і швидко б’ються від хвилювання.
Закрийте, будь ласка, оченята. Покладіть долоньки на своє сердечко, відчуйте його тепло у своїх долоньках, наповніть ніжністю та добром.
Відкрийте очі. Подивіться один на одного. Посміхніться, передайте свою посмішку, тепло і добро ваших сердець іншому. Візьміть товариша по парті за руку і вийдіть до дошки. Утворимо велике-велике коло. Бачите, як нас багато! А тепер вплетемо в це коло наші серця.
Учні (за годинниковою стрілкою)передлають один одному кульки сердечка, називаючи своє ім’я.
Вчитель
Мої любі першокласники!
Сьогодні для вас продзвенів перший шкільний дзвоник,який покликав вас на перший у вашому житті шкільний урок. Вас вітали з першим у житті Днем Знань. Я приєднуюсь до всіх цих вітань.
Ви несміливо заходили до школи.
А вона радісно вас зустріла і усміхається усіма віконцями до своїх любих дітей. Вона подарує вам багато нових знань , відкриттів, розкриє багато секретів. Адже немає більшого захоплення для допитливого людського розуму, ніж пізнання нового, загадкового, невідомого. Ви пройдете багатьма стежками, і з вами завжди буду я – ваша перша вчителька.
Ми будемо з вами цілих чотири роки і я хочу, щоб наша шкільна родина була міцною, щоб у ній завжди панувала дружба. Тож давайте сплетемо віночок нашої дружби, який теж буде нашим оберегом.
Дидактична гра "Віночок".
Вчитель роздає дітям пелюстки квітів, з якої складається український віночок. Дитина повинна прикріпити до квітки на віночку.
Вчитель
Діти, сьогодні ви стали школярами
І тепер вам потрібно пам’ятати, що не варто в школі позіхати,
а завжди уважним бути і про навчання не забути.
Я знаю хлопчика одного, і зараз розповім про нього.
А ви послухайте мене – а раптом хто впізна й себе?
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М”яч, перо, граблі, подушку,
На обід м”яку пампушку,
Двох ведмедиків, лопату,
Білочку руду хвостату,
Лук, і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю,
Ще й стільця, стола і парту,
І географічну карту,
Трактора, машинку, мило –
Вже й надворі звечоріло.
Сів Миколка, дума думку:
"Чи усе поклав у сумку?
Уважно слухали весь час? Нема такого серед вас?
Тоді продовжимо урок і зробимо наступний крок.
Ну, і щоб не гаять час, запитати хочу вас.
А ви хором промовляйте, «так», чи «ні» відповідайте.
Чи веселі йшли до школи? (Так)
Лінь – дрімоту побороли? (Так)
Чи готові ви дружити – в колективі дружно жити? (Так)
Чи може хочеться поспати? (Ні)
Чи може з друзями пограти? (Ні)
То ви прийшли сюди навчатись? (Так)
А може труднощів боятись? (Ні)
Скажіть, портфелі ви придбали? (Так)
А чи усе туди поклали? (Так)
Ой, щось я вірю неохоче! Перевірити вас хочу.
Ось і вправились ми з вами. Ви й справді стали школярами…
Вчитель
Загадаю вам загадки – доберіть – но їм відгадки.
Але прошу не кричати – просто руку піднімати.
І нехай відповідає той, кому я дозволяю!
1)Як минає тепле літо, то спішать до неї діти.
Сміх і гам дзвенить довкола –
Відкриває двері … ( школа )
2)Буває в лінію й в клітинку,
У ньому пише кожна дитинка. ( зошит )
3) Язика не має, а всіх грамоти навчає. ( книга)
4) Спокою вона не знає, дітям креслить помагає.
Різні лінії, фігури, щоб прямими вони були. ( лінійка)
5) Виводить букви і слова ота цікава штучка.
В руці виблискує здаля нова , гарненька … ( ручка)
6) Довгі палички кругленькі: сині, жовті, червоненькі.
На папері походили, кольори свої лишили.
Звуться палички оці кольорові… ( олівці )
Ой, які ж ви молодці – взяли до школи речі всі.
Усі уважні та кмітливі, тож будьте ви завжди такими.
Здрастуй, школо! Ненька-Україна
Нас вітає всіх із святом Знань!
Вчитель
Україна – це наша рідна земля, наша країна зі славною історією й мудрими, талановитими людьми, з мальовничою природою, оспіваною в чарівних піснях.
Великий шлях пройшла наша багатостраждальна країна. Але виборола свою самостійність, незалежність.
Україна – це краплина сонця на карті світу. І я можу про неї сказати: моя Україна - мійсонячний дім .
Розповідь з елементами бесіди про рідний край – Україну
Вчитель
- Діти, скажіть будь-ласка, чи знаєте ви скільки вам років! (Відповіді кількох дітей)
- Отже, усім вам по шість, або сім рочків.
- А чи знаєте ви, коли ви народилися? (Відповіді кількох дітей)
- А як називається цей день, коли ви народилися (День народження)?
- Чи любите ви його святкувати? (Так) А чому? (Очікувані відповіді)
Проблемна ситуація + « Вільний мікрофон»
- Як ви гадаєте, чи може бути такий день народження, який ми – українці святкуємо в один день усі разом ? (Міркування дітей).
Вчиттель
Отже, наша держава теж має свій день народження? Так, ми його нещодавно теж святкували – 24 серпня – день народження нашої України.
-А скільки років нашій державі?
Виповнилося нашій незалежній Україні -30 років.
- Отже, наша країна це зовсім молода, хоча й має давню й цікаву історію, про яку ви дізнаєтесь навчаючись у школі.
А яким може бути майбутнє України? Це залежить від кожного з нас. І ми повинні дбати про неї, щоб вона була багатою, квітучою, яскравою. А для цього нам треба любити її, плекати, захищати.
Вчитель
(Відповіді дітей: свій дім, вулицю, школу, родину, ліс, струмок…)
Діти: Ми – громадяни України!
Гра - рухавка
Ми крокуємо, ми крокуємо,
Україною мандруємо. (Кроки на місці)
Україна – Батьківщина наша. (Кроки на місці)
А яка вона? (Руки в сторону)
Велика. А ще? (Згинання та розгинання рук)
Сильна. А ще? (Згинання та розгинання рук)
Мужня. А ще? (Піднття рук угору, виконання коливних рухів)
Дружна. А ще? (Схрещення рук біля серця)
Добра. А ще? (Витягування рук вперед, стискання пальців у кулаки,
Згибання рук, направлення великих пальців до себе)
Наша.
Батьківщина наша.
Вона і велика, і сильна, і дружна, і добра, і наша. (Всі рухи повторити по черзі )
Вчитель
Давайте разом пригадаєм і підсумуємо, що ж таке Батьківщина.
Діти (разом)
Батьківщина – це рідний край!
Батьківщина – це ліс і гай!
Батьківщина – це рідна земля!
Батьківщина – це школа моя!
Підсумок уроку
Вчитель
Ось і добіг кінця наш перший урок. Ви зробили перший крок на шляху до знань – стали першокласниками. Нехай цей шлях буде для вас радісним і цікавим! Нехай наша школа стане для вас другою домівкою!