План-конспект уроку з навчання грамоти в першому класі.
Тема: звукосполучення [йу]. Позначення його буквами “Ю”,“ю”.
Мета: ознайомити учнів з новою буквою та її звуковим значенням; збагачувати активний і пасивний словник учнів, розвивати фонематичний слух, пам'ять, увагу, спостережливість, старанність; дати уявлення про взаємозв'язок між голосними звуками та буквами, якими вони позначаються; розширювати знання дітей про казку, розвивати образну уяву, виховувати у дітей читацькі інтереси, любов до кращих зразків усної народної та поетичної творчості, бажання самостійно читати казки.
Обладнання: презентація, картки із записом слів, відео фізкультхвилинка
Хід уроку
І Організація класу.
Доброго дня тобі, небо блакитне!
Доброго дня тобі, сонце привітне!
Доброго дня тобі, квітко розквітла!
Доброго дня вам, гості привітні!
- Дітки, сьогодні до нас на урок завітали гості, давайте привітаємось
ІІІ Створення емоційного настрою.
Вже настав навчання час,
То ж запрошуємо вас.
Ми запрошуємо всіх
У казковий, дивний світ!
ІІ Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.
Діти, у нас сьогодні ми вивчимо на уроці нову букву, навчимося читати з нею склади, слова, дізнаємось багато цікавого про цю букву. І працювати ми будемо під таким девізом:
Красиво читаємо,
Чітко відповідаємо,
Мову свою розвиваємо!
IV Актуалізація опорних знань учнів.
Артикуляційна розминка.
а) Робота з язичком.
(Діти, полинемо в чарівний світ звуків. Прослухайте казочку веселого язичка.)
І Жив у роті язичок,
І великий був мовчок.
Він в будиночку сидів,
Йти гуляти не хотів.
(Діти рухають язичками, не розтуляючи ротиків)
ІІ Якось він засумував,
У віконце виглядав.
(Діти показують кінчики язичків)
І побачив язичок
В небі срібний літачок!
(Діти рухають язичками, вгору-вниз)
ІІІ Він у подорож летів
І мотором торохтів (Р-р-р-р.)
IV В полі вітер повівав –
Язичку він проспівав (у-у-у, в-в-в, ш-ш-ш)
V Теплий дощик прошумів,
Язичок наш повторив (Кап-кап-кап, стук-стук-стук, хлюп-хлюп-хлюп)
VI Після дощику роса
І навколо ой – краса!!!
(Глибокий вдих - видих)
Спасибі, задоволена вашою роботою
б) Мовна зарядка “Щоб ротик був слухняний”.
Скоромовки.
Бегемот роззявив рот
Булку просить бегемот.
Лис лисички ніс із лісу
в) Робота над чистомовкою.
Аха-аха-аха — а де ж наша черепаха?
Оня-оня-оня — черепаха наша — соня.
Ів-ів-ів — до весняних теплих днів
Оню-оню-оню — не турбуйте нашу соню.
V Вивчення нового матеріалу.
1) Дидактична гра “Гість”
- Сьогодні до нас на урок завітав незвичайний гість ведмедик Юрко з лісової школи з цікавими завданнями.
Завдання від ведмедика Юри.
Буква ця усім відома: Є ця буква в слові – “Юля”
Перед я вона стоїть. І в словах “сміюсь”, “стою”.
В ній дві палички і коло – Ой, яка ж вона красуня –
Здогадаєтесь у мить. Ця чудова буква “Ю”.
- Вона позначає на початку слова та після голосного звуки [й+у]. Вона, позначає два звуки на початку слова і після голосного
2) Аналіз будови літери “Ю” та її порівняння з уже відомою літерою “Н”.
- На що схожа буква ю ?
- А ось як надрукував цю букву ведмедик Юра.
Н Н Н Н Н Н
- Чи правильно надрукував ведмедик літеру Ю?
- Чим відрізняється буква Ю від букви Н ?
- Буква ю складається з вертикальної і горизонтальної лінії та овалу.
- Чим відрізняються між собою велика та маленька друковані букви?
3) Гра “Художники”
- Давайте навчимо нашого гостя друкувати букву ю
(Друкування у повітрі букви “Ю” – очима, рукою, носиком).
4) Завдання від ведмедика Юри
- Впіймайте слова зі звукосполучення [йу ]
ЮРАСИК
Звуть мене Юрко, Юрасик,
стрибунець я, викрутасик,
і в’юнкий, як в’юн-в’юнок,
тата Юрія синок.
Я на конику гарцюю,
малюків я не лупцюю,
я Юрась – на букву «Ю»,
знають вдачу всі мою.
Гімнастика для очей
VІ Закріпленя вивченого матеріалу.
1 ) Читання складів з новою літерою голосно, тихо, повільно, швидко, радісно.
Р
Р
М М
Н Н
Т
С
К П
С К
П
2) Читання слів з новою літерою.
Юрба граю маю люблю Юлія
Юшка грію мию роблю Юрій
Учні читають слова. Ще раз уточнюють значення слів юрба, юшка.
- Додайте слово з прочитаних:
Смачна… (юшка), велика… (юрба).
Руки… (мию, грію), мелодію… (граю).
3) Вибіркове читання слів у стовпчиках.
• мають букву ю на початку, в середині, в кінці слова;
• мають дві букви ю;
• починаються з великої букви Ю;
• відповідають на питання що роблю?;
• відрізняються однією буквою.
Фізхвилинка
Йшли ведмедики малі (кроки на місці)
Нахилились до землі (нахил, руки вниз)
Потім встали, руки в боки
І зробили три підскоки.
Потім розминали плечі (руки до плечей, колові рухи)
Рівні спинки у малечі!
Руки вгору, опустили
І за парти дружно сіли.
4) Вправа «Словничок»
- Юшка – страва
- Юрба – натовп
- Ювелір – людина,яка виготовляє прикраси.
5) Вправа «Яка буква зникла?»
Мал…нок, л…юдина, ка…та, сал…т.
6) Вправа «Розбий ланцюжок на слова»
Завдання : Визнач межі слів у реченні.
Ялюблюмалюватиітанцювати.
7) Вправа «Добери схему»
8) Читання тексту.
- Наш гість дуже хоче познайомити Вас зі своїми друзями. І пропонує послухати розповідь про свою найкращу подружку.
Друзі
Юля і Юрко – справжні друзі. Вони всюди разом. Уранці поспішають до школи.
У класі сидять за першою партою. Дружно працюють на уроках: пишуть, рахують, малюють. А на перерві полюбляють розважатися.
Юля і Юрко завжди допомагають один одному.
- Як звали подругу Юрка?
- Що роблять на уроці друзі?
- Знайдіть в тексті імена. З якої літери записують імена?
9) Гра «Читає незнайко»
Незнайко буде читати Вам текст з помилками, а ваше завдання уважно слухати , знайти помилки і виправити їх.
ґ) Гра «Розсипанка » з використанням LEGO
Правила гри :
VII. Підсумкова рефлексія
1.Інтерактивна технологія “Мікрофон”
- Яку букву вивчали на уроці? Яку «роботу» букви Ю знали раніше? (Позначення звука [у] і м’якості приголосного звука.)
- Із якою новою «роботою» цієї букви ознайомилися? (Позначення звукосполучення [й’у] на початку складу.)
Учні пригадують слова, що починаються і закінчуються звукосполученням [й’у].
– Назвіть слова у яких писатимемо велику букву Ю.
2.Самооцінювання
- У кожного стикери з написаним вашим ім’ям, прикріпіть його будь ласка до малюнка сови, який відповідає вашому настрою. Якщо все вдалося і у вас гарний настрій…
якщо щось було важким… якщо вам було дуже