Письмо рядкової букви у.
НАВЧАННЯ ГРАМОТИ (ПИСЬМО)
Тема. Письмо рядкової букви у.
Мета. Виховувати впевненість у власній діяльності, самостійність.
Розвивати вміння порівнювати, навички коментованого письма, розвивати слухову, зорову, тактильну пам’ять.
Продовжувати формувати вміння орієнтуватися на сторінці зошита та каліграфічні навички.
Обладнання. картки із буквами у, зразок друкованих і рукописних букв у, предметні малюнки, „Буквений конструктор”, іграшка Буратіно, конверти із завданнями, зразки букв за методикою Монтесорі.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Створення емоційного настрою.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.
Буратіно дізнався, що ми з вами подорожуємо країною Букварія і попросив взяти його з собою.
Ітак, ось ми потрапляємо в чарівне місто Алфавіт.
(На дошці 4 будиночка)
Уранці йдуть учитись учні.
Учителька у школі жде.
Буратіно аж не зручно.
Чому ж і він туди не йде?
Звуко-буквений аналіз слів.
Буратіно нам ніс звуко-буквені схеми слів, але по дорозі погубив букви. Давайте візьмемо ручки і впишемо загублені букви. (Картки із схемами слів на партах і картинка для кожного ряду на дошці ) Перевірка на дошці.
Точковий масаж
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
- Якщо на уроці читання познайомилися з буквою у, то яку роботу виконуватимемо на уроці письма? (Діти оголошують тему уроку).
- Що ми маємо вміти робити на кінець уроку? Що нам допоможе в цій роботі?(зошит)
Картку на дошку з зошитом
ІV. Вивчення нового матеріалу
- Давайте самі навчимося писати букву у і навчимо Буратіно.
1. Ознайомлення з рукописною буквою у, порівняння з друкованою.
- Із скількох елементів складається рядкова буква у?
- Чи схожа вона на друковану? Чим відрізняється?
2. Конструювання букви (робота в парах).
-А зараз попрацюйте в парах і складіть букву у за допомогою конструктора букв.
3. Інструктаж до написання рядкової букви у.
- Мала буква у складається з прямої палички із заокругленням унизу і палички з петлею. Пишемо пряму похилу паличку із заокругленням унизу і доводимо до верхньої рядкової лінії. Не відриваючи руки, пишемо пряму похилу подовжену паличку, яку біля міжрядкової лінії заокруглюємо ліворуч на петлю і перетинаємо подовжену паличку на нижній рядковій лінії. Пишемо під лічбу раз-і, два-і (друга частина промовляється протяжніше).
4. Письмо у повітрі. 1-і, 2-і.
6. Робота у прописах на стор. 18 (1-й і ост. рядок) коментовано
Ми писали… (пальчикова гімнастика)
Буратіно теж написав, але неправильно. Чому?
Кілька учнів працює по картці, виготовленій за методикою Монтессорі.
5. Робота в зошиті з сюжетним малюнком.
Складання речення за схемою.
6. Написання у в поєднанні з іншими буквами.
уа ау Ау!
(Середнє, нижнє)
Проблема: а якщо ми поміняємо місцями букви? Ми зможемо їх з’єднати? Тут є секрет, я поділюся ним. (Які ви молодці! Нове з’єднання, а як гарно у вас виходить!)
7. Творча гра «Оживи букву» обводимо по шаблону і домальовуємо. Даруємо її Буратіно, щоб він краще запам’ятав написання букви.
V. Підсумок уроку
- Буратіно вам дякує за те, що ви навчили його писати правильно, йому у нас дуже сподобалось. Він хоче всім подарувати подарунки.
- А вам що сподобалось робити на уроці? Що нового ми дізналися на уроці, навчилися? Що видалось складним?
- Я вам теж дякую.