Урок «А. Григорук «Волелюбний вітер»

Про матеріал
Ціль уроку ознайомити учнів із твором А. Григорука, допомогти осягнути відомості про основного його персонажа — вітра; навчати читати вдумливо, відкривати в прочитаному нове для себе; викликати інтерес до пізнання навколишнього світу; формува¬ти в дітей уміння давати характеристику персонажу твору за його діями й розповіддю про себе
Перегляд файлу

Тема уроку. «А. Григорук «Волелюбний вітер»

Мета. Ознайомити учнів із твором А. Григорука, допомогти осягну­ти відомості про основного його персонажа — вітра; навчати читати вдумливо, відкривати в прочитаному нове для себе; викликати інтерес до пізнання навколишнього світу; формува­ти в дітей уміння давати характеристику персонажу твору за його діями й розповіддю про себе; розвивати правильність, ви­разність читання, уміння читати в особах, вести діалог.

 

ЗМІСТ УРОКУ

І Організаційний момент

Коло «Ми веселі, ми чудові, ми кмітливі, ми просто клас»

Дерево «Очікувань»

- Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку

 II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

1. Підготовка до правильного читання.

- Уявіть, що здалека наближається вітер (у-у-у-у), ось він ближче (голосніше, грізніше промовляємо у-у-у-у) і зовсім близько нагинає дерева (голосно).

— Прочитайте слова, записані в піраміді (кожне слово на видиху, ніби подих вітру).

2. Підготовка до усвідомленого читання.

- Прочитайте загадку. Відгадайте її. Хтобезкриллітає? (Вітер).

III. Повідомлення теми та мети уроку

IV. Вивчення нового матеріалу

- Прочитайте заголовок твору.

Робота із зошитом з читання. Виконання вправ 1, 2 (с. 21).

3. Емоційний напрям підготовки.

— Прочитайте ще раз назву оповідання. Розгляньте малюнок. Яким зображений вітер?

- Яким він названий у заголовку?

- Який він, волелюбний вітер? Прочитайте у творі А. Григорука.(читання для себе)

V.Відеофізкультхвилинка для очей

VІ Узагальнення та систематизація отриманих знань

1. Читання оповідання вчителем. (Слухаючи, учні затуливши очі  уявляють вітер у степу, тайзі, пустелі, на морі).

2. Перевірка первинного сприймання. Робота в групах

— Яким ви уявили вітер? Де ви його «побачили»?(намалювати на великому аркуші)

3. Повторне читання оповідання. Аналіз, під час якого діти одержу­ють уявлення про вітри, їх назви, силу; навчаються наділяти рисами персонажа залежно від його дій.

- Уявімо, що ми можемо розмовляти з вітром. А вітер буде відповідати на наші запитання, буде показувати про себе і свої справи фотографії. Будемо читати, дивитися малюнки, слухати голос вітру, запам'ятовувати те, що він розповідає про себе.

- Прочитайте перші два речення мовчки. Уявіть, що ви запитуєте вітра. Прочитайте вголос своє запитання.

- Прочитайте відповідь вітру.

— Прочитайте наступне запитання і відповідь. Прочитайте ще раз імена вітру. Подивіться на малюнках, який бриз, самум, смерч, буревій.

У пустелі шумить вітер, пісок пересуває, у повітря піднімає; у мо­рі — плескіт хвиль, у степу — шурхіт трав, а в тайзі — дерева від вітру нахиляються, тріщать гілки.

4. Підготовка до читання першої частини тексту в особах.

- Прочитайте, що запитаємо в вітра. Повторіть запитання.

- Прочитайте, як представився вітер. Чому назвав себе сином по­вітряного океану? Міркуйте так: океан — це величезний водний прос­тір. А повітря — увесь вільний простір навколо землі, повітря нас ото­чує, ми ним дихаємо. Океан величезний, повітряний простір величез­ний, як океан. А вітер утворюється від руху цього повітря.

- Як зветься вітер у різних місцях? Прочитайте.

- Прочитайте в особах першу частину тексту.

VІІ Відеофізкультхвилинка (руханка)

1. Читання продовження твору.

— Розгляньте на малюнку вітер. Назвіть, де він добрий, лагідний, а де лютий.

Виразне читання твору учнями.

Читання в особах тексту (с. 58). (Доки весь клас читатиме, діти, які вільно читають, готуються прочи­тати й розіграти смішинку (с. 59) та кінцівку тексту).

Узагальнення отриманих знань. Відповіді на запитання після тексту. Добір слів для розповіді про лагідного й злого вітра.

2. Робота із зошитом з читання. Виконання вправи 3 (с. 22).

• Робота з кінцівкою тексту.

О, тоді я трощу, руйную вщент усе на своєму шляху! З місця на місце переношу в піщаних пустелях дюни й бархани. Вириваю з корін­ням могутні дерева. Витолочую родючі поля. На морях та океанах здій­маю бурі й топлю кораблі. Зриваю з будинків крівлі. Вивітрюю тисячо­літні скелі. І годі знайти на світі силу, яка в моїй люті могла б мене зу­пинити.

Дуже ти, Вітре, примхливий, — сказала з докором Людина.

Така моя волелюбна вдача, — самовдоволено зронив Вітер, свис­нув розбишакувато в телеграфних дротах і полинув далі в широкі світи.

VI. Підсумок уроку Вправа «Мікрофон»

  • Чи збулися ваші очікування від цього уроку?
  • Покажіть на смайликах свій настрій

1

 

doc
Додано
30 березня 2019
Переглядів
1526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку