Урок 1. КЛИЧЕ, ЗВЕ ДЗВІНОЧОК НАС

Про матеріал
Мета (формувати компетентності): • ключові: уміння вчитися (уміння зосереджено слухати вчителя); загальнокуль¬турну (формувати естетичне ставлення до навколишньої дійсності); здоров'язбе- режувальну (формувати правильну поставу; підтримувати сприятливий емоційний настрій); соціальну (співпрацювати з однокласниками й учителем); інформаційно- комунікативну (оперувати інформацією, отриманою на уроці); • предметні: розширити уявлення про емоційний зміст музики; опанувати понят¬тя «звуки», «мотиви», «фрази», «речення», «музична форма»; розвивати уяву, уміння імпровізувати; удосконалювати вокальні навички; прищеплювати інтерес до музи¬ки та співу.
Перегляд файлу

3  клас. Музичне мистецтво.

Урок 1. Кличе, зве дзвіночок нас

   Мета (формувати компетентності):

·       ключові: уміння вчитися (уміння зосереджено слухати вчителя); загальнокуль­турну (формувати естетичне ставлення до навколишньої дійсності); здоров'язбе- режувальну (формувати правильну поставу; підтримувати сприятливий емоційний настрій); соціальну (співпрацювати з однокласниками й учителем); інформаційно- комунікативну (оперувати інформацією, отриманою на уроці);

·       предметні: розширити уявлення про емоційний зміст музики; опанувати понят­тя «звуки», «мотиви», «фрази», «речення», «музична форма»; розвивати уяву, уміння імпровізувати; удосконалювати вокальні навички; прищеплювати інтерес до музи­ки та співу.

Музичний матеріал: поспівка «У ясний осінній день...», П. Майборода «Пісня про вчи­тельку», В. Шаїнський «Чого вчать у школі», Ф. Колесса «Школяр», М. Дремлюга «Піс­ня про школу», В. Лепешко «Поспішай до школи».

Обладнання: фонохрестоматія; музичні інструменти; ТЗН.

Наочні посібники: підручник; портрети П. Майбороди, В. Шаїнського.

Тип уроку: урок уведення в тему.

 

ХІД УРОКУ:

 

Учні входять до класу під музику (В. Лепешко «Поспішай до школи»).

 

1.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

2.     ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Дзвоник знову запросив нас на урок, щоби продовжити знайо­митися з чарівним світом музики. На уроках музичного мистецтва у 1-му й 2-му класах ми дізнавалися про світ музичних творів, про музичну мову й розвиток музики. Цього навчального року на нас знову очікують цікаві музичні пригоди.

3.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

· Що таке музика? (Мистецтво звуків, що зображує життя людей та на­вколишній світ.)

· Що становить музику? (Музичні твори)

· Хто потрібен для того, щоби музика жила? Допишіть пропущені літери у словах.

 

к

..

.,

п

0

, ,

и

т

0

Р

с

..

..

X

А

ч

 

в

..

..

..

..

..

в

Е

Ц

ь

· Якими бувають музичні твори?

· Хто виконує музику?

Гра «Шумить, співає, грає»

Учитель називає предмети або явища природи, а учні мають швидко від­повісти, що ці предмети або явища роблять. Наприклад: ліс... (шумить), ор­кестр... (грає), хор... (співає). Можна замінити словесні відповіді імітуванням звуків або рухів. Слова для гри: бандура, дощ, соловей, гітарист, гусак, літак, джміль, співак, потяг, вокаліст, піаніст.

4.     ОСНОВНА ЧАСТИНА

Слухання музики

Учитель. Послухайте уважно вірш. Якщо ви погоджуватиметеся, то під­водьте руки вгору, якщо ні — опускайте (декламує вірш «Кличе, зве дзвіночок нас...» зі с. 4 підручника).

·        Отже, як потрібно слухати музику?

Чарівний світ мистецтва існує майже сорок тисячоліть. Твори різних його видів (літератури, театру, танцю, музики, живопису, скульптури, архітекту­ри) по-різному прямують до серця людини: деякі з них ми сприймаємо зором, інші — слухом. Музична мова складається зі звуків. Звуки поєднуються у мо­тиви, мотиви — у фрази, а фрази — у речення, що виражають певну музичну думку. Мелодія може звучати гучно і тихо, повільно і швидко. Вона буває весе­лою і сумною, грайливою і похмурою. Але будь-який музичний твір має будову.

 

Будову музичного твору називають музичною формою. Елементами му­зичної форми є мотив, фраза, речення, частина, куплет та ін.

·        Проспівайте поспівку «У ясний осінній день...» на одному звуці за схемою зі с. 5 підручника.

·        Розгляньте будову поспівки. Скільки в ній музичних фраз і речень?

Гра «Композитор»

·        Чи змогли б і ви стати композитором? Випробуйте себе та складіть мелодію до цієї поспівки. (Учні складають мелодії. Кращий варіант вивчає весь клас.)

Музичні твори, що виконують на музичних інструментах, називають ін­струментальними, а твори для співу — вокальними. Віддавна людина свій настрій, свої почуття відображала у пісні — найпоширенішому музичному жанрі. Ми знаємо, що пісні бувають народними або їх створюють композито­ри, що свого часу були такими самими школярами, як і ви. Навчання у шко­лі — це чудовий час у житті кожної людини. Мабуть, тому школі й учителям композитори присвячують багато творів. Наприклад, як це зробив видатний український композитор Платон Майборода: він у шкільні роки самотужки вивчив нотну грамоту, опанував гру на кількох народних інструментах, керу­вав шкільним музичним гуртком. Уже тоді Платон Майборода вперше само­стійно намагався писати музику.

·        Із якими почуттями ставиться автор «Пісні про вчительку» П. Майборода до своєї вчительки?

Слухання пісні П. Майбороди «Пісня про вчительку»

·        Як музика передає почуття композитора?

Школа відчиняє перед вам двері у світ знань, науки, мистецтва. Чого са­ме вчать у школі? Про це ми дізнаємось із пісні Володимира Шаїнського «Чого вчать у школі». Послухайте її і, якщо вона вам знайома,— підспівуйте.

Слухання пісні В. Шаїнського «Чого вчать у школі»

·        Пригадайте пісні про школу та школярів, що ми вивчали у попередні роки.

Учні повторюють пісні Ф. Колесси «Школяр», М. Дремлюги «Пісня про школу».

Вокально-хорова робота

Учитель. Не тільки дорослі митці присвячують свої твори школі, а й ва­ші однолітки. Так, 9-річний школяр Валерій Зінченко написав вірш, що присвя­тив початку навчального року, а композитор Володимир Лепешко поклав цей вірш на музику. Так з’явилася пісня «Поспішай до школи (див. с. 6 підручника).

 Слухання та розучування пісні В. Лепешка «Поспішай до школи», визначення фраз і речень пісні

5.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учні виходять із класу під музику (В. Шаїнський «Чого вчать у шкалі»).

 

 

docx
Додано
25 березня 2020
Переглядів
1170
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку