Розробка уроку на тему «КРОКУЄМО РАЗОМ...»

Про матеріал
Мета: ♦ навчальна: розширювати уявлення учнів про емоційний зміст музики; активізувати образне мислення учнів; розкрити поняття «марш» та «маршова музика»; ♦ розвивальна: розвивати творчу фантазію учнів, уяву, уміння імпровізувати; ♦ виховна: виховувати в учнів вокальні, виконавські навички; прищеплювати учням зацікавленість музикою.
Перегляд файлу

Урок № 6. КРОКУЄМО РАЗОМ...

Мета:

 навчальна: розширювати уявлення учнів про емоційний зміст музики; активізувати образне мислення учнів; розкрити поняття «марш» та «маршова музика»;

 розвивальна: розвивати творчу фантазію учнів, уяву, уміння імпровізувати;

 виховна: виховувати в учнів вокальні, виконавські навички; прищеплювати учням зацікавленість музикою.

Музичний матеріал: Є. Адамцевич «Запорізький марш», Д. Кабалевський «Три варіан­ти маршу», поспівка «Ой, ру-ду-ду», А. Філіпенко «Ой, заграйте, дударики».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети Д. Кабалевського, Є. Адамцевича, А. Філіпенка.

Обладнання:.ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні входять до класу під музичний супровід («Запорізький марш»

Є. Адамцевича).

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 Бесіда

 Які якості музичного звука вам відомі?

 Пригадайте, як позначають довгі та короткі звуки.

Гра «Телевізор»

Учитель. Що потрібно знати виконавцеві, щоб прочитати музику? Звіс­но, ноти й ритм — тривалості звуків. Чи пам’ятаєте ви тривалості звуків?

Уявіть, що повернулися додому та ввімкнули телевізор, а на екрані — зна­ки. Уважно розгляньте їх і запам’ятайте!

 Що це за знаки? Назвіть їх і проплескайте (групою, індивідуально).

ІПІП ППІІ

 Якими звуки бувають за висотою?

 3 якою гучністю може звучати музика?

 Оберіть звуки для пісеньки мишки та пісні слона.

Низькі

Високі

Тихі

Гучні

Довгі

Короткі

 

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Державні свята у Києві — столиці нашої Батьківщини — та в інших великих містах відзначають військовими парадами: проїжджають військові машини, чітко крокують стрункими рядами солдати.

 Чи відома вам музика, яка допомагає їм так гарно та злагоджено крокувати? Сьогодні ми дізнаємося більше про таку музику.

4. ОСНОВНА ЧАСТИНА 4

 Пригадайте, під яку музику ви заходили до класу.

Так, це був марш.

Робота з поняттями

Слово марш у перекладі з французької означає «рух, хода».

Слухання музики

Учитель. Музика, що супроводжує рухи людей у темпі крокування, ви­никла дуже давно. Під цю музику воїни вирушали у похід та поверталися додому. Цією музикою починаються циркові вистави. Її ми можемо'почути на урочистих зустрічах, на спортивних парадах, у концертних залах, театрах, кіно. Як і будь-який музичний «кит», марші також мають різний характер та настрій.Д. Кабалевський, із музикою якого ми неодноразово зустрічалися, ство­рив твір «Три варіанти маршу». Сама назва підказує нам, що ми почуємо тр різновиди цієї музики. Послухайте та дайте відповідь на запитання.

 Хто крокує у цих трьох варіантах маршу?

Слухання твору «Три варіанти маршу» Д. Кабалевського

 Чим різняться ці марші?

 Під який із цих маршів можуть крокувати військові, діти, іграшки? Об­ґрунтуйте свою відповідь.

Послухайте ще раз та своїми рухами покажіть, хто крокує під цю музику: військові — тупотіння ногами, діти — ударами долоней по колінах, іграшки — пальцями по парті.

Повторне слухання твору «Три варіанти маршу» Д. Кабалевського з пластичним інтонуванням

 У виконанні якого інструмента ви слухали «Три варіанта маршу»?

 Як ви вважаєте, під час військового або спортивного параду може марш  звучати у виконанні саме цього іпструмента? Обґрунтуйте свою відповідь.

 Хто потрібен для того, щоб ця музика зазвучала на майдані під час урочистостей?

Так, для цього потрібна велика кількість музикантів — тобто оркестр, до  складу якого входить багато інструментів. Послухайте «Запорізький марш», який склав бандурист Євген Адамцевич, і вказівним пальцем руки відбийте пульс цієї музики.

Слухання «Запорізького маршу» Є. Адамцевича

У музиці «Запорізького маршу» ми чуємо героїчне минуле нашої країнл. В уяві постають образи славного козацького минулого нашої Батьківщини.

 Опишіть свої враження від прослуховування «Запорізького маршу» Є. Адамцевича.

Вокально-хорова робота Розспівування

Повторення поспівки «Ой, ру-ду-ду»

Продовження роботи над піснею «Ой, заграйте, дударики» А. Філіпенка, вико­нання з танцювальними рухами (після кожного куплету під музику програшу учні виконують танцювальні рухи під час програшу: після першого куплету — «пружинка», після другого — «колупалочка», після третього — «приставний крок в обидва боки». На останній акорд підносять руки вгору з вигуком «Гей!~

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 Бесіда

 Які види маршу лунали на уроці?

 Хто потрібен для того, щоб зазвучав військовий марш?

 Чи відрізняються марші за характером?

 Де можна почути музику маршу?

Учитель. Марш звучить усюди, де живе і діє людина. Звуки маршу згур­товують людей, змушують розправити плечі. Музика маршу дарує не тільки піднесений настрій, а й сповнює нас відвагою та гордістю за Батьківщину.

Учні виходять із класу під музичний супровід («Запорізький марш»

Є. Адамцевича).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
25 березня 2020
Переглядів
672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку