УРОК № 1 2 (А, Б, В, Г) клас ____________ (дата)
Тема: Правила поведінки та безпеки у комп’ютерному класі
Мета:
формувати предметні компетентності: уявлення про поняття «інформатика», «комп’ютер», «техніка безпеки»; ознайомити з правилами безпечної роботи з комп’ютером;
розвивати ключові компетентності:
— спілкування рідною мовою;
— інформаційно-цифрова компетентність;
— уміння вчитися.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація, картки із завданнями.
Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики.
Структура уроку
I. Організаційний момент (2 хв.)
II. Актуалізація опорних знань (3 хв.)
III. Мотивація навчальної діяльності (2 хв.)
IV. Вивчення нового матеріалу (18 хв.)
V. Фізкультхвилинка (2 хв.)
VI. Формування практичних умінь і навичок (15 хв.)
VII. Підсумок уроку (3 хв.)
Хід уроку
І. Організаційний етап
Вперше ви прийшли в цей клас —
Тут комп'ютери у нас
Допоможуть вам, малята,
Інформатику вивчати.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Учні заходять у кабінет інформатики, але вчитель зупиняє їх біля дверей, надаючи можливість роздивитися кабінет, розташування стільців, комп'ютерів, наочності.
1. Бліцопитування
— Чи вам подобається цей клас?
— Ви прийшли у звичайний шкільний кабінет? (Ні)
— А чим відрізняється наш кабінет від інших?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Чим же він такий незвичайний? (Це комп'ютерний клас, тут знаходяться комп'ютери.)
— Так, ви маєте рацію! А скажіть мені, будь ласка, чи відрізняются правила поведінки учнів у нашому класі від правил поводження в інших класах?
Оголошення теми і мети уроку
ІV. Вивчення нового матеріалу
Розгляд та обговорення правил з техніки безпеки за допомогою презентації.
А тепер я пропоную вам виконати завдання:
У гостях у Розмалюйка. Що включено в розетку? Розфарбуй цей прилад.
Подумайте, будь ласка, а що ще можна увімкнути у розетку? Які електричні прилади ви знаєте? А які є у вас вдома? А які ви бачите у комп'ютерному класі?
Отже, на уроках інформатики ми будемо навчатися в комп’ютерному кабінеті, працювати з чудовим пристроєм — комп’ютером.
Поміркуйте, що таке комп’ютер?
Тепер ми знаємо, що комп'ютер — це прилад для роботи з інформацією. А інформатика — це наука, яка розказує, як працювати з інформацією за допомогою комп'ютера.
Пропоную Вам закріпити вивчені сьогодні знання з правил техніки безпеки за допомогою наступного завдання:
Розглянь рисунки
Складіть за рисунками цікаву історію. Поміркуйте, чому в хлопчика боліла голова.
V. Фізкультхвилинка
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Будем дружно присідати,
Сонечко розвеселяти.
Встали – сіли, встали – сіли.
Бачте, як розвеселили.
(Або перегляд відео-фізкультхвилинки)
VІ. Формування вмінь та навичок
Практичні роботи розраховані на 15–20 хвилин уроку. Вчитель пояснює, як тримати в руках мишу, як нею керувати, і нагадує про правила техніки безпеки під час роботи з комп’ютером.
Практична робота
Учні працюють з програмою GCompris. Як поводитися з комп’ютером. Правила безпечної роботи.
Інтерактивна вправа «Правила поведінки у кабінеті інформатики»
Релаксація
Гімнастика для очей
Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4-5 разів.
VІІ. Рефлексія
Гра «мікрофон»
Закінчіть речення:
— Я тепер знаю…
— Я тепер умію…
— Я буду пам’ятати…
Пам’ятайте, що Ви маєте добре знати і точно виконувати вказівки вчителя, щоб уникати нещасних випадків, берегти техніку. Ви відповідаєте за стан робочого місця і збереження розміщеного на ньому устаткування.
А для більш плідної роботи на уроках інформатики для вас, діти, є невеличкі подарунки. (Роздруківки із правилами безпеки в кабінеті інформатики)
Добрих успіхів вам в опануванні комп’ютерної грамоти!