П Л А Н - К О Н С П Е К Т
уроку з предмету «Захист Вітчизни»
учителя Карєва С.Є.
10-Б клас 1-ий урок 16 грудня 2019 р.
Т Е М А : Розділ ІІІ. Статути Збройних сил України.
Тема 1. Урок 1. Військовослужбовці та стосунки між ними. Військова дисципліна.
МЕТА УРОКУ:
Методи проведення: розповідь, показ, рольова гра «військовий квест», проблемна технологія навчання; рефлексивна технологія навчання; моделювання навчальної ситуації (учні – учасники «бойових груп»), тактика групової роботи, стройове тренування, використання ІКТ (інформаційно-комунікативних технологій): мультимедійної презентації, відео.
Місце проведення: кабінет «Захист Вітчизни».
Базові поняття й терміни: військові статути, військові звання, військова дисципліна, військовий етикет.
Навчальні питання:
Форма проведення:інтерактивна технологія – урок – рольова гра «військовий квест»
Тип уроку: комбінований (урок повідомлення нових знань та формування умінь / навичок)
Обладнання та матеріально-технічне забезпечення:
Учні мають знати:
називати: статути Збройних сил України, основні їх вимоги;
обґрунтовувати: поняття військова ввічливість, статутні, нестатутні відносини;
мати уявлення:про порядок звернення до начальників, віддання і виконання наказів;
характеризувати:правила військової ввічливості і поведінки військовослужбовців;
характеризувати: поняття щодо суті і значення військової дисципліни.
Учні повинні вміти:
Х І Д У Р О К У
ВСТУПНА ЧАСТИНА – 10 хвилин.
І. Організаційний етап (вступна частина) – 5 хв.
ІІ . Стройове тренування особового складу – 5 хв.
Тренування у виконанні стройових прийомів на місці: виконання команд « СТАВАЙ! РІВНЯЙСЬ! СТРУНКО! ВІЛЬНО! Ліво-РУЧ!, Право-РУЧ, Кру-ГОМ! Відділення – РОЗІЙДИСЬ! Відділення – ДО МЕНЕ! В одну шеренгу –ШИКУЙСЬ! Відділення, на перший та другий – РОЗПОДІЛИСЬ! Відділення, у дві шеренги – ШИКУЙСЬ! Відділення, в одну шеренгу – ШИКУЙСЬ!»
Дії викладача: Звертає увагу на одночасне та якісне виконання, виправляє помилки.
ОСНОВНА ЧАСТИНА – 30 хвилин.
ІІІ. Актуалізація опорних знань з теми та мотивація навчальної діяльності
Вступне слово учителя. Ми з вами живемо у складний чаc. Сучасна криза суспільства загострила низку проблем у ВЗАЄМИНАХ між людьми. Сучасне життя насичене конфліктами –* особистими, *політичними,* військовими. Україна вже шостий рік поспіль знаходиться в стані війни, яку нав’язала сусідня держава. Не дарма говорять: «Якщо політики НЕ ДОМОВИЛИСЯ, замість людей починають говорити ГАРМАТИ». Тому тема сьогоднішнього уроку є досить актуальною і пов’язаною із сьогоденням :
«Статути Збройних сил України. Військовослужбовці та стосунки між ними. Військова дисципліна».
*Кожний урок Захисту Вітчизни – це вже своєрідна модель взаємовідносин між командирами і підлеглими, між учасниками уявних бойових груп. Чому?
*Тому що стосунки на заняттях між вами і вчителем, а також між собою наближені до статутних стосунків між військовослужбовцями Збройних сил України.
Тому сьогоднішній урок, можна сказати, стане черговим тренуванням, відпрацюванням
саме теми військових стосунків та військової дисципліни.
Урок проходитиме у формі квесту. Давайте пригадаємо, що таке квест? - Квест (від англ. quest – пошук, пошук щастя / знання / істини, пошук пригод) – інтелектуальне змагання з елементами рольової гри, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими учасниками за маршрутним листом.
ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу, осмислення зв'язків і відношень в об'єктах вивчення.
Увага! Ви берете участь у військовому квесті « Військовослужбовці та стосунки між ними. Військова дисципліна». Наголошую, що це буде веб-квест: тобто, під час підготовки до квесту ви виконували пошукові завдання і користувалися інформаційними ресурсами Інтернету , електронною та друкованою версією нового підручника «Захист Вітчизни» . Не всі відповіді можна було знайти у підручнику, тому групи заздалегідь провели певну пошукову роботу з отримання потрібної інформації.
Перш, ніж приступити до виконання веб-квесту, уважно причитайте інструкцію учасника:
« Навіщо у військових статутах ЗСУ ЧІТКО прописані норми стосунків між військовослужбовцями та норми військової дисципліни?»
Маршрутна карта для бойової групи № 1
Маршрутна карта для бойової групи № 2
1.Який саме Статут регламентує ВЗАЄМОВІДНОСИНИ між військовослужбовцями? Розкрийте його суть. Розведіть поняття «статутні» - «нестатутні» взаємовідносини між військовослужбовцями.
2.Що таке «військова ввічливість»?
3.Чим визначають стан військової дисципліни у військовій частині, закладі, установі та організації? Оцініть за цими КРИТЕРІЯМИ стан дисципліни у вашому класному колективі (творче завдання).
4.Практичне завдання: на прикладі елементів СТРОЙОВОЇ ПІДГОТОВКИ продемонструвати віддання наказів командиром і виконання його підлеглими: «Розподіл на перший – другий. Розмикання вліво – вправо на один крок. Перешикування з однієї шеренги в 2 шеренги».
Маршрутна карта для бойової групи № 3
1.Який саме Статут викладає суть ВІЙСЬКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ? У чому вона полягає? Розкрийте значення військової дисципліни.
2. Які ЗАОХОЧЕННЯ і СТЯГНЕННЯ використовують у Збройних силах України для зміцнення військової дисципліни.
3. Яку роль відіграє ДИСЦИПЛІНА і САМОДИСЦИПЛІНА в житті кожної людини? Чи можна без неї досягнути ЖИТТЄВОГО УСПІХУ?(творче завдання)
4. Практичне завдання: на прикладі елементів СТРОЙОВОЇ ПІДГОТОВКИ продемонструвати віддання наказів командиром і виконання його підлеглими: «Порядок оголошення заохочень і стягнень. Відповідь підлеглих на оголошення заохочень і стягнень».
*На прикладі роботи в мікрогрупах у військовому квесті ми опрацювали тему військових стосунків та військової дисципліни;
*в рольовій грі вчилися моделювати такі стосунки на прикладі взаємодії в бойових групах.
Підводимо підсумки ТЕОРЕТИЧНОГО ЕТАПУ квесту.
Учасники квесту, продовжіть фразу : «У ході військового квесту ми…»
*Рефлексія : « У ході військового квесту ми…»
Старші груп, зробіть ВИСНОВОК – дайте відповідь на проблемне запитання квесту:
« Навіщо у військових статутах ЗСУ ЧІТКО прописані норми стосунків між військовослужбовцями та норми військової дисципліни?»
ІV.Узагальнення і систематизація знань, застосування їх у різних ситуаціях.
Вчитель. Приступаємо до виконання четвертого етапу квесту - практичних завдань: на прикладі виконання елементів стройової підготовки продемонструвати, як саме будуються стосунки між військовими командирами і підлеглими.
V. Підбиття підсумків уроку і повідомлення домашнього завдання.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА – 5 хвилин.
V. Підсумки заняття. Заключне слово вчителя.
Заключний етап військового квесту пройдено групами успішно.
Наукою доведено, що УСПІШНІСТЬ людини у житті тільки на 25% (відсотків) залежить від РОЗУМОВОГО інтелекту - IQ і на всі 75% - від ЕМОЦІЙНОГО інтелекту – EQ, тобто
Думаю, для кожного з вас, ЮНАКІВ, ця тема була особливо важливою, бо ви знаходитеся на порозі ДОРОСЛОГО ЖИТТЯ
Сподіваюсь, що наш урок сприяв розвиткові тих життєво важливих навичок, які у майбутньому будуть дійсно гарантувати вам життєвий успіх.
Оцінки за урок (з коментуванням):
Домашнє завдання – опрацювати §10, стор. 42-46 підручника, дати відповіді на запитання після параграфу.
Команда вчителя: «Відділення, рівняйсь, струнко! Особовому складу відділення
за успішне проходження військового квесту оголошую ПОДЯКУ!»
_Служимо народові України!
_До побачення, товариші!
_До побачення, товаришу полковнику!
_Вільно! Кінець заняття!
Конспект підготував учитель ЗВ _______________С.Є. Карєв
1