Урок 1. Військовослужбовці та стосунки між ними. Військова дисципліна.

Про матеріал
Матеріал містить розробку квест-уроку з розділу ІІІ " Статути Збройних сил України" предмету "Захист України" для учнів 10-их класів (хлопців).
Перегляд файлу

П Л А Н  -  К О Н С П Е К Т

уроку з предмету «Захист  Вітчизни»

учителя Карєва С.Є.

10-Б клас    1-ий урок          16 грудня 2019 р.

 

Т  Е  М  А : Розділ ІІІ.  Статути Збройних сил України.                   

Тема 1.  Урок 1. Військовослужбовці та стосунки між ними.         Військова     дисципліна.  

 МЕТА УРОКУ:

  • навчальна   -   сформувати поняття про військові статути, військові звання і знаки  розрізнення; сформувати поняття про військову дисципліну, військову ввічливість, статутні, нестатутні відносини;сформувати переконання в необхідності знання основ військової дисципліни  для виконання бойових завдань;ознайомити учнів з правилами  військової ввічливості і поведінки військовослужбовців; з  порядком звернення до начальників, віддання і виконання наказів; з обов'язками військовослужбовців з дотримання військової дисципліни;
  • розвивальна навчити  виконувати звернення до начальників; тренувати виконувати отримання наказів, виконання наказів  та доповідь про виконання наказів; відповідати на оголошення заохочення та стягнення; розвивати соціальну та громадянську компетентності;
  • виховна виховувати уміння співпрацювати в колективі, вносити свою частку в роботу групи для вирішення проблеми відносно вивчення та впровадження статутних положень про військову дисципліну, правил поведінки військовослужбовця; виховувати основи військової дисципліни та військового етикету, особисту дисциплінованість, відповідальність, військову ввічливість; сприяти розвитку освітньої готовності до захисту Вітчизни.

 

 

Методи проведення: розповідь, показ, рольова гра «військовий квест», проблемна технологія навчання; рефлексивна технологія навчання; моделювання навчальної ситуації (учні – учасники «бойових груп»),  тактика групової роботи,  стройове тренування, використання ІКТ (інформаційно-комунікативних технологій): мультимедійної презентації, відео.

Місце  проведення: кабінет «Захист Вітчизни».

Базові поняття й терміни: військові статути, військові звання, військова дисципліна, військовий етикет.

Навчальні питання:

  1. Поняття про військові статути.
  2. Військові звання та знаки розрізнення.
  3. Стосунки між військовослужбовцями.
  4. Військова дисципліна, її суть і значення.
  5. Обов’язки військовослужбовців з дотримання військової дисципліни.

Форма проведення:інтерактивна технологія – урок – рольова гра «військовий квест»

Тип уроку: комбінований (урок повідомлення нових знань та формування умінь / навичок)

Обладнання та матеріально-технічне забезпечення:

  1. ноутбук ;
  2. мультимедійна дошка;
  3. презентація № 1 «Військовослужбовці та стосунки між ними»;
  4. презентація № 2  «Військова дисципліна»;
  5. відео «Гімн України»;
  6. відео «Армія України»
  7. електронна версія підручника у  Вайбері: Захист Вітчизни: підручник для 10 класу закладів  загальної середньої освіти. Рівень стандарту./ /  І.М.Герасимів, К.О.Пашко, М.М.Фука, Ю.П.Щирба,  – Тернопіль: Астон, 2018.-256 с. ;
  8. теки для кожної мобільної (бойової)ї групи з інструкцією учасника квесту, маршрутними картами -  описом серії завдань квесту для кожної групи, з критеріями оцінювання кожного блоку завдань;
  9. беджі учасників бойових груп.

Учні мають знати:

називати: статути Збройних сил України, основні  їх вимоги;

обґрунтовувати: поняття військова ввічливість, статутні, нестатутні відносини;

мати уявлення:про порядок звернення до начальників, віддання і виконання наказів;

характеризувати:правила військової ввічливості і поведінки військовослужбовців;

характеризувати: поняття щодо суті і значення військової дисципліни.

 

 

Учні повинні вміти:

  • виконувати команди, які подаються в строю;
  • виконувати військове вітання на місці і під час руху;
  • розуміти військові звання і знаки розрізнення;
  • пояснювати обов’язки військовослужбовців з дотримання військової дисципліни; заохочення та стягнення, що накладаються на солдат (матросів), сержантів (старшин);
  • виконувати звернення до начальників;
  • виконувати отримання наказів, виконання наказів  та доповідь про виконання наказів;
  • наводити приклади щодо заохочення та стягнення, що накладають на солдат;
  • відповідати на оголошення заохочення та стягнення.

Х І Д  У Р О К У

ВСТУПНА ЧАСТИНА – 10 хвилин.

І. Організаційний етап (вступна частина) –   5  хв.

  1. Шикування особового складу (двошеренговий стрій).
  2. Привітання та доповідь викладачу.
  3. Виконання Гімну України у супроводі ВІДЕО.
  4. Оголошення теми та мети уроку.

 

ІІ . Стройове тренування особового складу – 5 хв.

 

Тренування у виконанні стройових прийомів на місці: виконання команд                  « СТАВАЙ! РІВНЯЙСЬ! СТРУНКО! ВІЛЬНО! Ліво-РУЧ!, Право-РУЧ, Кру-ГОМ! Відділення – РОЗІЙДИСЬ! Відділення – ДО МЕНЕ! В одну шеренгу –ШИКУЙСЬ! Відділення, на перший та  другий – РОЗПОДІЛИСЬ! Відділення, у дві шеренги – ШИКУЙСЬ!  Відділення, в одну шеренгу – ШИКУЙСЬ!»

Дії викладача: Звертає увагу на одночасне та якісне виконання, виправляє помилки. 

 

                                    ОСНОВНА ЧАСТИНА – 30 хвилин.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань з теми  та мотивація навчальної  діяльності

 

Вступне слово учителя. Ми з вами живемо у складний чаc.  Сучасна криза суспільства загострила низку проблем у ВЗАЄМИНАХ між людьми. Сучасне життя насичене конфліктами –* особистими, *політичними,* військовими.  Україна вже шостий рік поспіль знаходиться в стані війни, яку нав’язала сусідня держава.  Не дарма говорять: «Якщо політики НЕ ДОМОВИЛИСЯ, замість людей починають говорити ГАРМАТИ».  Тому тема сьогоднішнього уроку є досить актуальною і пов’язаною із сьогоденням :

«Статути Збройних сил України. Військовослужбовці та стосунки між ними.         Військова     дисципліна».

*Кожний урок  Захисту Вітчизни – це вже своєрідна модель взаємовідносин між командирами і підлеглими, між учасниками уявних бойових груп. Чому?

*Тому що стосунки на заняттях між вами і вчителем, а також між собою наближені до статутних стосунків між військовослужбовцями Збройних сил України.

 Тому сьогоднішній урок, можна сказати,  стане черговим тренуванням, відпрацюванням

  • на прикладі  виконання елементів стройової підготовки
  • та на прикладі роботи  в мікрогрупах

саме теми військових стосунків та військової дисципліни.

  Урок проходитиме у формі квесту. Давайте пригадаємо, що таке квест? -  Квест (від англ. quest – пошук, пошук щастя / знання / істини, пошук пригод) – інтелектуальне змагання з елементами рольової гри, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими учасниками за маршрутним листом.

 

ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу, осмислення зв'язків і відношень в об'єктах вивчення.

  1. Етап військового квесту - Вступ, керівництво до дії – визначення часових рамок, головних ролей учасників або сценарій квесту, попередній план роботи, ознайомлення зі змістом квесту в цілому.

 

Увага! Ви берете участь у військовому квесті   « Військовослужбовці та стосунки між ними.         Військова     дисципліна».  Наголошую, що це буде веб-квест: тобто, під час підготовки до квесту  ви виконували пошукові завдання і  користувалися інформаційними ресурсами Інтернету , електронною та друкованою версією нового підручника «Захист Вітчизни» . Не всі відповіді можна було знайти у підручнику, тому групи заздалегідь провели певну пошукову роботу з отримання потрібної інформації. 

Перш, ніж  приступити до виконання веб-квесту, уважно причитайте інструкцію учасника:

 

  1. Проходити квест ви будете у складі бойових груп.
  2. Кожному з учасників старший групи  визначає завдання.
  3. Бойова група повинна  пройти всі 4 етапи квесту за 30 хвилин.
  4. Оцінювання здійснюється за сумою балів, набраних всіма членами відділення.
  5. Правильні відповіді на додаткові та уточнювальні запитання теж приносять групі додатковий бал.
  6. Маршрутні листи квесту містять теоретичні, практичні і творчі завдання.

 

Вчитель: В результаті проходження   військового квесту учасники мають відповісти на проблемне питання:

 

« Навіщо у військових статутах ЗСУ  ЧІТКО прописані норми стосунків між військовослужбовцями та норми військової дисципліни?»

 

  1. Етап веб-квесту -  Центральне завдання – виконання заданої серії завдань.

 

Маршрутна карта для бойової  групи № 1

  1. Дати визначення поняттю «Статути Збройних сил України». Які є загальновійськові статути ЗСУ?
  2. Назвіть основний ПРИНЦИП керівництва Збройними силами України. В чому він полягає (розкрийте його суть)? Яку роль відіграє цей основний принцип командування у виконанні бойових завдань? (творче завдання)
  3. Які обов’язки військовослужбовців з дотримання військової дисципліни?
  4. Практичне завдання: на прикладі елементів СТРОЙОВОЇ ПІДГОТОВКИ продемонструвати віддання наказів командиром і виконання його підлеглими «Вихід зі строю і постановка в строй. Підхід до командира – відхід від командира»

 

Маршрутна карта для бойової  групи № 2

 

1.Який саме Статут регламентує ВЗАЄМОВІДНОСИНИ між     військовослужбовцями? Розкрийте його суть. Розведіть поняття «статутні» - «нестатутні» взаємовідносини між військовослужбовцями.

2.Що таке «військова ввічливість»?

3.Чим визначають стан військової дисципліни у військовій частині, закладі, установі та організації? Оцініть за цими КРИТЕРІЯМИ стан дисципліни у вашому класному колективі (творче завдання).

4.Практичне завдання: на прикладі елементів СТРОЙОВОЇ ПІДГОТОВКИ продемонструвати віддання наказів командиром і виконання його підлеглими: «Розподіл на перший – другий. Розмикання вліво – вправо на один крок. Перешикування з однієї шеренги в 2 шеренги».

 

 

 

 

Маршрутна карта для бойової  групи № 3

 

 

1.Який саме Статут викладає суть ВІЙСЬКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ? У чому вона полягає? Розкрийте значення військової дисципліни.

2. Які   ЗАОХОЧЕННЯ і СТЯГНЕННЯ використовують у Збройних силах України для зміцнення військової дисципліни.

3. Яку роль відіграє ДИСЦИПЛІНА і САМОДИСЦИПЛІНА в житті кожної людини? Чи можна без неї досягнути ЖИТТЄВОГО УСПІХУ?(творче завдання)

4. Практичне завдання: на прикладі елементів СТРОЙОВОЇ ПІДГОТОВКИ продемонструвати віддання наказів командиром і виконання його підлеглими: «Порядок оголошення заохочень і стягнень. Відповідь підлеглих на оголошення заохочень і стягнень».

 

  • ВИКОНАННЯ ГРУПАМИ 1).2). 3). БЛОКІВ ЗАВДАНЬ (теоретичних та творчих), яке супроводжується ВІДЕО-ПРЕЗЕНТАЦІЯМИ «Військовослужбовці та стосунки між ними»; «Військова дисципліна».
  • Вчитель: Третій  етап військового квесту за маршрутними картами пройдено групами успішно!

*На прикладі роботи  в мікрогрупах у військовому квесті ми опрацювали  тему військових стосунків та військової дисципліни;

*в рольовій грі вчилися  моделювати такі стосунки на прикладі взаємодії в бойових групах.

  1. Етап квесту. Висновок – аналіз досвіду, отриманого учасниками квесту

 

Підводимо підсумки ТЕОРЕТИЧНОГО ЕТАПУ квесту.

 

Учасники квесту, продовжіть фразу : «У ході військового квесту ми…»

*Рефлексія : « У ході військового квесту ми…»

Старші груп,  зробіть  ВИСНОВОК – дайте  відповідь на проблемне запитання квесту:

 

 « Навіщо у військових статутах ЗСУ  ЧІТКО прописані норми стосунків між військовослужбовцями та норми військової дисципліни?»

  • ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО - ролику «Армія України»

ІV.Узагальнення і систематизація знань, застосування їх у різних ситуаціях.

Вчитель. Приступаємо до виконання четвертого  етапу квесту - практичних завдань: на прикладі  виконання елементів стройової підготовки  продемонструвати, як саме будуються стосунки між військовими командирами і підлеглими.

  • ВИКОНАННЯ ГРУПАМИ 4) БЛОКУ ЗАВДАНЬ (практичних): на прикладі елементів СТРОЙОВОЇ ПІДГОТОВКИ продемонструвати віддання наказів командиром і виконання його підлеглими.

V. Підбиття підсумків уроку і повідомлення домашнього завдання.

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА – 5 хвилин.

 

V. Підсумки заняття.  Заключне слово вчителя.

 

Заключний етап військового квесту пройдено групами успішно.

 

 Наукою доведено, що УСПІШНІСТЬ людини у житті тільки на 25% (відсотків)  залежить від РОЗУМОВОГО інтелекту  - IQ і на всі 75% - від ЕМОЦІЙНОГО інтелекту – EQ, тобто

  • від уміння будувати конструктивні взаємовідносини  з іншими людьми;
  • працювати в команді, співпрацювати;
  • розв’язувати конфлікти, домовлятися;
  • уміння вирішувати проблеми, долати труднощі;
  • від здатності діяти і приймати рішення в умовах стресу;
  • від уміння контролювати свій внутрішній стан  та виражати емоції так, щоб не порушувати права оточуючих, не зачіпати їх честі та гідності.

Думаю, для кожного з вас, ЮНАКІВ, ця тема була особливо важливою, бо ви знаходитеся на порозі ДОРОСЛОГО ЖИТТЯ

Сподіваюсь, що наш урок сприяв розвиткові тих життєво важливих навичок, які у майбутньому будуть дійсно  гарантувати вам життєвий успіх.

 

Оцінки за урок (з коментуванням):

  • ця група продемонструвала сьогодні   справжню військову дисципліну  і статутні взаємовідносини - бойова група № …  - ваша оцінка - …
  • ця група працювала згуртовано і показала приклад командної роботи - бойова група № …  - ваша оцінка - …
  • кожний учасник цієї групи проявив особисту відповідальність  за результат спільної справи - бойова група № …  - ваша оцінка - …

 

Домашнє завдання  опрацювати §10, стор. 42-46  підручника, дати відповіді на запитання після параграфу.

 

Команда вчителя: «Відділення, рівняйсь, струнко!  Особовому складу відділення

 за успішне проходження військового квесту оголошую ПОДЯКУ!»

 

_Служимо народові України!

_До побачення, товариші!

_До побачення, товаришу полковнику!

_Вільно! Кінець заняття!

 

 

 

 

 

Конспект підготував учитель ЗВ                             _______________С.Є. Карєв

 

1

 

docx
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту) 10 клас (Пашко К.О., Герасимів І.М., Щирба Ю.П., Фука М.М.)
Додано
7 січня 2021
Переглядів
3832
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку