17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Урок №1 "Звук [а]. позначення його буквами Аа."

Про матеріал

Конспект уроку складений на допомогу вчителям початкових класів під час вивчення теми "Букварний період". В конспекті запропоновані різзноманітніметоди та форми навчання.

Перегляд файлу

1

Урок: навчання грамоти.

Тема: Звук [а]. позначення його буквами Аа.

Мета: ознайомити учнів з артикуляцією звука [а], позначенням його

буквами  Аа;

продовжити вправляння у звуковому аналізі слів;

розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас учнів;

виховувати бережливе ставлення до тварин.

Обладнання: фішки для  моделювання, мультимедійна  система, іграшка                Зайчика.

Тип уроку: ознайомлення з новим матеріалом.

     Хід уроку.

І. Організація класу.

  Вже дзвінок задзеленчав,

Для навчання час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

А учитись починаймо.  (слайд 2)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Діти, сьогодні до нас завітав незвичайний гість. А хто він ви повинні будете відгадати. Послухайте загадку.

Влітку в шубі сірій,

А зимою – в білій.

Вуха довгі, косий зір,

Відгадайте, що за звір?   (Зайчик)

  • А звати його,  діти, Чомусик. А знаєте чому? А як ви гадаєте?
  • Правильно, тому що він хоче знати про все, і тому задає дуже багато питань. Так ось чому він і прийшов до нас на урок, щоб більше дізнатися нового, і менше задавати питань.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра «Сигнальники».
  • Діти, зараз ми з вами пограємо в нашу улюблену гру «Сигнальники», а зайчик поспостерігає за нами. А потім можливо запропонує таку гру своїм лісовим друзям. Повторимо правила гри. Якщо я вимовляю звуки, які утворюються тільки за допомогою голосу, то ви піднімаєте фішку з кружечком. Якщо ви почули звук, який утворився за допомогою і голосу, і шуму твердо, то ви показуєте мені фішку з однією рискою, а якщо м’яко – то фішку з двома рисками. Кращий сигнальник той, хто жодного разу не помилився. Почали гру. 
  • А, м, н', о, і, к, л', з', в, и, с. Молодці! Справилися з завданням.
  1. Складання звукових моделей.
  • Діти, відкрийте зошити з друкування. Відступіть чотири клітинки вниз і дві збоку, на третій поставте крапочку.
  • Розгляньте малюнок. Що на ньому зображено? (слайд 3) Накресліть модель цього слова в зошити. Молодці!
  • А тепер розгляньте цей малюнок. Хто на ньому зображений? (слайд 4) Діти, скажіть кого нагадує вам цей малюнок?
  • Звичайно нашого Чомусика. Накресліть модель цього слова.

ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом.

  1. Підготовчі вправи.
  • Діти, по дорозі до школи, зайчик Чомусик зустрів дівчинку, яка колихала немовля. (слайд 5) Але він був від неї далеко, і не почув, що вона співала маленькому. Який звук вимовляє дівчинка, співаючи колискову?
  1. Спостереження за вимовою звука [а].
  • Як ви вимовили цей звук? Він вимовляється за допомогою голосу, струмінь повітря проходить вільно, без перешкод.
  •  Ви вже знаєте, що всі слова складаються зі звуків. Але ми слова не тільки вимовляємо, а ще й читаємо. Щоб зуміти їх прочитати, люди придумали букви.
  • Заплющить очі.(Вчитель на дошці друкує букву а) Чи можете ви прочитати те, що я надрукувала? Чому?
  • Що ж таке буква?
  • Отже, діти, буква – це знак, який ми бачимо. Букви ми бачимо і пишемо, а звуки ми чуємо і вимовляємо. Всі звуки мови позначаються буквами. Звук [а] позначається буквами А,а. Розгляньте велику і малу букви. Чи подібні вони?
  • Всі букви «живуть» у великій країні, яка називається «Азбука». Кожна буква має свій будиночок. Ті, що позначають голосні звуки живуть у червоних будиночках, а приголосні – в синіх.
  • У який будиночок ми поселимо букви А,а? Чому?
  • Правильно. З мешканцями інших будиночків ознайомимося на наступних уроках.
  1. Вивчення вірша напам’ять.

Голосиста буква А

Твій букварик відкрива.

Не одна вона іде,

А всю азбуку веде.

  1. Робота в зошитах з друкування. Друкування букв А,а.
  • Відкрийте зошити і за зразком надрукуйте велику букву А. А наш Чомусик буде спостерігати, як ви виконуєте це завдання.
  1. Фізкультхвилинка. (слайд 6)
  • Діти, Чомусик вже заморився. А ви? Давайте зробимо з вами фізкультхвилинку.

Раз  - піднявся увесь клас –

Фізкультпауза у нас.

Два – присіли,

Хай мужніє  наше тіло .

Руки в боки, руки так,

Руки  вгору, як вітряк.

Що?  Повторимо ще раз?

Раз – піднялись, два – присіли,

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

  1. Гра «Назви малюнок»
  • Діти, розгляньте малюнок. (слайд 7) Які предмети ви бачите на цьому малюнку, що починаються на букву а. А наш Зайчик ще знайшов слово абрикоси.
  1. Робота за «Букварем». (ст.20)
  • Діти, відкрийте «Букварі» на сторінці 20. Розгляньте, що зображено на цій сторінці?
  • Що ви знаєте про черепах? Що в  них є такого незвичного? Чим вони відрізняються від інших тварин на малюнку? Хлопчики, знайдіть модель слова черепахи.
  • Чим відрізняється від інших тварин жирафа? А чи є на цій сторінці модель цього слова? Давайте накреслимо її на дошці.
  • Дівчатка, знайдіть модель до слова папуга. Скільки букв а є в цьому слові?
  • Діти, розкажіть Чомусику,  як потрібно оберігати тварин? Що для цього потрібно?

І V. Підсумок уроку.

  • Діти, як іншими словами можна назвати машину?
  • На яку букву починається слово автомобіль?
  • Отже, з якою буквою ми сьогодні познайомилися? Вона може стояти тільки на початку слова?
  • Молодці! Чомусику дуже сподобалося, що ви так багато знаєте про звуки, про тварин. Він вам дуже вдячний за сьогоднішній урок. У нього стало набагато менше запитань.

 

doc
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку