Урок 10 "ФРАНЦІЯ – БАТЬКІВЩИНА КЛАСИЧНОГО ТАНЦЮВАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА"

Про матеріал
Розробка уроку інтегрованого курсу Мистецтво у 4 класі Урок - подорож до Франції Знайомство з французькими композиторами та винекнення танців
Перегляд файлу

 

Урок 10

Тема уроку: ФРАНЦІЯ – БАТЬКІВЩИНА КЛАСИЧНОГО ТАНЦЮВАЛЬНОГО  МИСТЕЦТВА.

Мета:  формувати уявлення про національні особливості мистецтва французів; виховувати шанобливе ставлення до культури Франції; розвивати уявлення про взаємопроникнення народного і професійного мистецтва

Тип уроку: урок введення в тему.

                                                     Хід уроку

І. Організаційний момент.

Музичне вітання «Добрий день».

- Сьогодні у нас незвичний урок, ми з вами трішечки помандруємо, до далекої романтичної країни. Але для того, щоб нізнатись куди ми рушимо ва потрібно відгадати загадку. Готові , тоді почали.

Упізнайте автора  та літературного героя за уривком: «… Вона поїхала до  королівського палацу, не тямлячи себе від щастя. Принц, якому доповіли, що приїхала незнайома принцеса, вийшов її зустріти. Він подав їй руку і повів до зали, де зібралися гості. Запала тиша. Гості, перестали танцювати, музики – грати: так вразила їх краса незнайомої дівчини…»

- Це фрагмент відомої казки «Попелюшка» (показ ілюстрації до казки).

- Її автором є французький письменник Шарль Перро  (показ портрету письменника).

- Отже, сьогодні ми помандруємо до Франції… Попелюшка вперше в житті потрапила на бал, про який вона довго мріяла.

ІІ. Організаційний моммент

перегляд картин  «Попелюшка».

  • Скажіть будь ласка чи ви звенули увагу на вбрання людей на балу?
  • Які в них були костюми?
  • І як називають дійство куди одягають таке вбрання?

ІІІ. Мотивація учбової діяльності

1 Розповідь про Менует

- Розкажіть про виконавців танців, їх рухи та костюми.

Бал із французької bal означає «танцювати». Батьківщиною балу є Франція. При дворах французьких королів та інших знатних осіб колись проводили бали – урочисті танцювальні вечори. Вони вражали розкішшю костюмів

(показ ілюстрації костюмів).

- Стриманість і підкресленість поз зумовлені кроєм одягу: сукні там шили з важкої матерії, вони мали довгі шлейфи, а чоловіки були одягнуті в трико, що обтягували ноги, і вузькі черевики з довгими носками. Такий одяг обмежував рухи танцюристів.

Майже всі танці супроводжували нескінченні реверанси та поклони. Під час балів їм приділяли особливу увагу.

 - Зараз ми уявимо що ми на балу, одягнемо вбрання і спробуємо затанцювати

2. Слухання Г.Ф. Гендель Менует

- Проте найбільш поширеним танцем французьких балів звичайно був – менует.

(Гендель Г.Ф. Менует)

Танцмейстер – людина, яка стоїть по преду і показує рухи

  3. Розучування пісні «Пастух».

- Про що розповідається у пісні?

- Який характер пісні?

4. Словесна гра «Перекладач» (учитель умовно ділить учнів класу на дві ланки, які почерзі намагаються якомога точніше зробити усний переклад французьких термінів, написаних на стенді. Перемагає та ланка, яка відповідає остання):

Шансон – пісня

Менует – дрібні рухи

Галоп – бігти, стрибати

Жанр – вид

Ансамбль – разом

Марш – процесія

Куплет – строфа

Реприза – повторення

Рондо – коло, хоровод

Увертюра – початок, відкриття

Етюд – вправа вивчення

Сюїта – послідовність

Попурі – змішана страва

Бюджет – гроші

Оревуар – до побачення

 

Художнє мистецтво Франції не менш цікаве, ніж музична спадщина французів.

Зокрема, Ейфелева вежа відома в усьому світі…

Ось вже більше сотні років Ейфелева вежа залишається емблемою Парижу, витончено і гордовито підносячи до неба свій ажурний силует. 1884 року інженер Гюстав Ейфель очолив проект будівництва вежі висотою близько 300м. у горизонтальній проекції Ейфелева вежа спирається на квадрат, площею 1,6 га. Разом з  антеною її висота становить 320 м, вона важить 8600 т. В спорудження вежі було заклепано 2,5 млн. заклепок, 12000 деталей вежі виготовлялися за найточнішими кресленнями, 250 робітників монтували її 26 місяців. На першій платформі вежі був відкритий ресторан, на другій – редакція газети «Фігаро». З Ейфелевої вежі, на якій споруджено оглядовий майданчик, можна побачити весь Париж. А як красиво вона світиться різноманітними вогнями вночі.

Перегляд відеоряду «Вулицями Парижа».

5. Практична робота

Сьогодні ми ознайомились з вулицями Парижа, подивились його визначні архітектурні споруди і спробуймо намалювати вулицю великого міста.

-  Давайте пригадаємо, як називається жанр образотворчого мистецтва, коли зображається природа? (Пейзаж). Виявляється, що цей жанр за зображенням можна поділити на кілька підрозділів.

Це – сільський пейзаж,

 міський,

морський

А сьоодні ви ознайомитеся із архітектурним пейзажем. Архітектурний пейзаж – вид пейзажу, що зображає архітектурний комплекс. Тож спробуймо його намалювати.

- Намічаємо умовну лінію горизонту.

- Проводимо вертикальну вісь симетрії для зображення Ейфелевої вежі.

- Створюємо ескіз композиції ( Ейфелева вежа, дороги, будинки та дерева).

- Уточнюємо деталі.

- Виконуємо роботу в кольорі, використовуючи різні художні техніки.

VI. Підсумок уроку.

Виставка учнівських робіт

- З якою країною ви сьогодні ознайомилися? Назвіть столицю Франції?

- Яка архітектурна споруда є візиткою країни?

- Який новий вид пейзажу ви сьогодні вивчили?

-           Які музичні твори випочули та вивчили на уроці?

VII. Домашнє завдання.

Завершити роботу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шансон        пісня

Менует         дрібні рухи

Галоп            бігти, стрибати

Ансамбль     разом

Куплет          пісня

Реприза        повторення

Увертюра    початок

Етюд            вправа

Бюджет        гроші

Оревуар       до побачення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– сільський пейзаж,

 міський,

морський

Архітектурний

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку