Урок 10 клас узагальнення знань про оксигеновмісні органічні сполуки (спирти, феноли, альдегіди, карбонові кислоти, естери, жири

Про матеріал

матеріал уроку дозволяє повторити та осмислити основні типи реакцій для оксигеновмісних органічних речовин, формувати логічне мислення вибору властивостей для речовин певного класу, формувати навички самооцінювання

Перегляд файлу

10 клас 11.03.2021

Тема уроку:  Узагальнення з теми «Оксигеновмісні органічні речовини: спирти, феноли, альдегіди, карбонові кислоти, естери, жири»

Мета:

Освітня: повторити будову, фізико-хімічні властивості оксигеновмісних органічних речовин. Звернути увагу на  функціональні групи, якісні реакції, повторити використання термінів

Розвивальна: розвивати уміння самостійно застосовувати хімічні знання з різних інформаційних джерел і критично їх осмислювати;  розвивати науково - дослідницьку, інформаційну компетентності, здатність порівнювати, аналізувати, узагальнювати властивості речовин, розвивати логічне мислення, зокрема, для розв’язування експериментальних задач (перетворень.

Виховна: виховувати  в учнів логічне мислення, увагу для виконання завдань ЗНО з будь якого предмету, вміння працювати самостійно, прагнення  активно засвоювати знання. Технології безпечного уроку та збереження здоров’я учнів та вчителя

Тип уроку: систематизація і узагальнення знань.

  1. Дата. Організація класу.
  2. Проблемне запитання Чому є приказка Свого розуму в чужу голову не вложиш?

Біологія в допомогу…..

-

-

-

-

Висновок: щоб знання пам’ятати та застосувати, їх потрібно розуміти самому і носити у себе в голові у нейронних зв’язках. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СХЕМИ

 

  1. Активація мозку (терміни)

Гідрування, Гідратація, Гідроліз, дегідратація, дегідрування, етерифікація, нейтралізація, омилення, гідрування жирів, повне окиснення.

(можливо створити момент само оцінювання)

 

  1. Детектор БРЕХНІ

Надрукувати, роздати або записати на дошці, або у презентації

 Обрати властивості характерні для певного класу речовин  (12-15хв)

Перевірити ПРАВДА ЧИ БРЕХНЯ

Наприклад:

Гліцерол 1 відповіді А Г З Н вірні!!!! Усі інші відповіді – неправда Висновок: реакції горіння – повного окиснення, характерні для усіх органічних речовин

 

Клас речовин

 

Властивості

1. насичені одноатомні спирти (метанол етанол)

2.гліцерол

3. Фенол

4. альдегіди (етаналь)

5. Карбонові насичені кислоти

6.Естери

7.Жири 

 

А. повне окиснення

Б. гідрування

В. гідроліз

Г з натрієм або калієм реакція

Д реакція з лугами

Є дегідратація

Ж дегідрування

З етерифікація

І. реакція срібного дзеркала

Ї взаємодія з бромною водою

К омилення (лужний гідроліз)

М. взаємодія із солями - карбонатами та оксидами

Н. з Купрум (ІІ) гідроксидом реакція

 САМОПЕРЕВІРКА!!!!!

Відповіді на дошці, у презентації або надруковані

  1. Здоров’язберігаючі технології:

Вправа Органічні та неорганічні речовини!!!

Якщо вчитель назвав органічну речовину – очі вгору, якщо неорганічну речовину – очі рухаються дивитись на парту чи підлогу. 12 речовин мінімум можна руки вгору чи вниз…….

  1. Перетворення ХІМІЧНА ЛАБОРАТОРІЯ

(перетворення, що є у відеозапису можна переглянути у групі вайберу)

 Етен → етанол → етаналь → етанова кислота → етилетаноат → етанол

Формули структурні та молекулярні, умови протіканя, тип реакції у зошиті та на дошці.

 

1.

2.

3.

4.

5.

Самоперевірка залежно від самосвідомості учнів

 

  1. Оцінювання за урок

 

 

  1. Зворотній зв'язок:
  • Над чим працювали
  • Що дізналися
  • Що було корисного чи цікавого
  • Вгадати домашнє завдання……..

 

Домашнє завдання перетворення

Глюкоза – етанол –етаналь - етанова кислота –метилеатаноат – метанол.

 

Суперзавдання на 11 12 самому скласти перетворення для вивчених оксигеновмісних сполук та записати рівняння реакцій

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
13 березня 2021
Переглядів
1365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку