матеріал уроку дозволяє повторити та осмислити основні типи реакцій для оксигеновмісних органічних речовин, формувати логічне мислення вибору властивостей для речовин певного класу, формувати навички самооцінювання
10 клас 11.03.2021
Тема уроку: Узагальнення з теми «Оксигеновмісні органічні речовини: спирти, феноли, альдегіди, карбонові кислоти, естери, жири»
Мета:
Освітня: повторити будову, фізико-хімічні властивості оксигеновмісних органічних речовин. Звернути увагу на функціональні групи, якісні реакції, повторити використання термінів
Розвивальна: розвивати уміння самостійно застосовувати хімічні знання з різних інформаційних джерел і критично їх осмислювати; розвивати науково - дослідницьку, інформаційну компетентності, здатність порівнювати, аналізувати, узагальнювати властивості речовин, розвивати логічне мислення, зокрема, для розв’язування експериментальних задач (перетворень.
Виховна: виховувати в учнів логічне мислення, увагу для виконання завдань ЗНО з будь якого предмету, вміння працювати самостійно, прагнення активно засвоювати знання. Технології безпечного уроку та збереження здоров’я учнів та вчителя
Тип уроку: систематизація і узагальнення знань.
Біологія в допомогу…..
-
-
-
-
Висновок: щоб знання пам’ятати та застосувати, їх потрібно розуміти самому і носити у себе в голові у нейронних зв’язках. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СХЕМИ
Гідрування, Гідратація, Гідроліз, дегідратація, дегідрування, етерифікація, нейтралізація, омилення, гідрування жирів, повне окиснення.
(можливо створити момент само оцінювання)
Надрукувати, роздати або записати на дошці, або у презентації
Обрати властивості характерні для певного класу речовин (12-15хв)
Перевірити ПРАВДА ЧИ БРЕХНЯ
Наприклад:
Гліцерол 1 відповіді А Г З Н вірні!!!! Усі інші відповіді – неправда Висновок: реакції горіння – повного окиснення, характерні для усіх органічних речовин
Клас речовин
|
Властивості |
1. насичені одноатомні спирти (метанол етанол) 2.гліцерол 3. Фенол 4. альдегіди (етаналь) 5. Карбонові насичені кислоти 6.Естери 7.Жири
|
А. повне окиснення Б. гідрування В. гідроліз Г з натрієм або калієм реакція Д реакція з лугами Є дегідратація Ж дегідрування З етерифікація І. реакція срібного дзеркала Ї взаємодія з бромною водою К омилення (лужний гідроліз) М. взаємодія із солями - карбонатами та оксидами Н. з Купрум (ІІ) гідроксидом реакція |
САМОПЕРЕВІРКА!!!!!
Відповіді на дошці, у презентації або надруковані
Вправа Органічні та неорганічні речовини!!!
Якщо вчитель назвав органічну речовину – очі вгору, якщо неорганічну речовину – очі рухаються дивитись на парту чи підлогу. 12 речовин мінімум можна руки вгору чи вниз…….
(перетворення, що є у відеозапису можна переглянути у групі вайберу)
Етен → етанол → етаналь → етанова кислота → етилетаноат → етанол
Формули структурні та молекулярні, умови протіканя, тип реакції у зошиті та на дошці.
1.
2.
3.
4.
5.
Самоперевірка залежно від самосвідомості учнів
Домашнє завдання перетворення
Глюкоза – етанол –етаналь - етанова кислота –метилеатаноат – метанол.
Суперзавдання на 11 12 самому скласти перетворення для вивчених оксигеновмісних сполук та записати рівняння реакцій