Урок №12 6клас Знайомтесь -кантата

Про матеріал

розробка інтегрованого уроку з музичного мистецтва 6клас за підручником Л.Кондратової.

Тема: Знайомтесь - кантата.

Мета уроку: ознайомити з жанром кантати, її структурою . Ознайомити з історичними подіями ,постаттю Олександра Невського та відображенням цих подій в різних вижах мистецтва.

Перегляд файлу

Урок 12

Тема уроку:  Знайомтесь – кантата.

Мета уроку:  Ознайомити  учнів з жанром  кантати та її характерними ознаками;

На прикладі кантати С.Прокоф’єва «Олександр Невський розглянути композиційну будову кантати;

Розвивати уміння вдумливо слухати музику,та розповідати про образний зміст твору;

Розвивати вокально-хорові навички в процесі вивчення пісні;

Виховувати інтерес до творів різних видів мистецтв;

Тип уроку: Інтегрований.

Твори, що інтегрують:   Історія, музика -С.Прокоф’єв кантата «Олександр Невський»,   образотворче мистецтво: картина-триптих  П.Коріна  «Олександр Невський» ;                                  

Очікувані результати: після вивчення теми учні зможуть називати особливості жанру кантати, історію створення  кантати  «Олександр  Невський».

Твори, що вивчаються на уроці: С.Прокофєв  кантата «Олександр Невський» ч. «Льодове побоїще»;

 «Веселкова пісня».  Сл.. О.Кононенко, муз. О.Жилінського.

                                                         Хід уроку

I Організація пізнавальної діяльності.

Музичне вітання.

II Актуалізація опорних знань за темою минулого уроку: «Співає хор»

Технологія «Мозковий штурм»

                           1 Назвіть види хорів за складом виконавців.

                           2Які ви знаєте  голоси хору?

                           3З якими музичними творами ознайомилися на уроці хто їх

                             створив?

                            4.У чому полягає особливість звучання церковного хору і який твір запамятався найбільше?

Оголошення теми та мети уроку:  «Знайомтесь- кантата».

Сьогодні ми ознайомимося з жанром хорової музики  «кантата» та з торцем прекрасної музики С.Прокофєвим та його кантатою «Олександр Невський»

А ще ми дізнаємося хто ще з митців звертався до  цього історичного сюжету.

       III Мотивація  навчальної  діяльності.

5квітня відбулося знамените Льодове  побоїще

(2учнів розповідають про  битву на льоду Чудського озера).

Знамените Льодове  побоїще було описане в Новгородських літописах та «Римованій  хроніці». Ця історична подія завжди хвилювала митців і зокрема знайшла відображення на картині  В. Назарука «Льодове побоїще».

Кінорежисер  С. Ейзенштейн створив кінострічку «Олександр Невський». А музику до цієї кінострічки створив  С.Прокоф’єв.

Потім композитор виокремив музику з кінострічки, поет В.Луговський створив текст і так з’явилася кантата.

 Що ж таке кантата?

Кантата (італ. cantata, від лат. canto — співаю) — твір урочистого або лірико-епічного характеру, що складається з декількох закінчених номерів, виконується співаками-солістами, хором у супроводі оркестру і призначений для концертного виконання.   

    Зазвичай кантата складається із оркестрового вступу, арій, речитативів і хорів.

Жанр кантати виник в Італії у першій половині  XVII століття. Розквіт італійської кантати належить до середини XVII ст. і пов’язаний з творчістю композиторів Джакомо Каріссімі, Алессандро Страделла, Алессандро Скарлатті та інших.   Італійські кантати були світськими, а духовна кантата сформувалася в Німеччині. Поряд з оркестром і солістами, в ній великого значення набув хор. До жанру кантати звертались композитори різних епох. Високохудожні зразки духовних і світських кантат створив Иоганн Себастьян Бах. У його творчому доробку — понад 300 духовних кантат, 24 світські .

Серед російських та українських композиторів кантати писали С. Рахманінов — «Дзвони»; М. Вербицький — «Заповіт», М. Лисенко — «Б’ють пороги», «На вічну пам’ять Котляревському», «Радуйся, ниво неполитая»; Д. Січинський - «Лічу в неволі», «Дніпро реве»; К. Стеценко — «Шевченкові» та інші.

Кантата «Олександр Невський» складається з 7-ми частин.

Ми послухаємо  одну із частин, яка називається  «Льодове побоїще:

Слухання музики : С.Прокофєв « Льодове побоїще»

Після слухання учні відповідають на запитання:

      1. Розкажіть про особливості звучання хору в кантаті.

      2. Які засоби музичної виразності допомогли вам уявити картину бою?

      3. Якими засобами композитор зумів передати мужність та героїзм руського народу?

      4. Які інструменти звучать у творі?

5. Розкажіть про свої враження від прослуханого твору. ).

 Ця історична  подія в усі часи хвилювала  митців. Зокрема,  вона  знайшла відображення в творчості художників - В.Назарука,  П.Коріна.

IV Вокально - хорова робота.

Продовжуємо вивчати пісню «Веселкова пісня»

Виконання пісні мішаним хором -хлопці і дівчата, потім виконання групами.

VЗакріплення теми

• Про який музичний жанр йшлося на уроці?

      • Які види мистецтва об’єднані в цьому жанрі?

      • Розкажіть про літературну та історичну основу музичного твору С.              Прокоф’єва.

      • Які музичні колективи беруть участь у виконанні жанру кантати?

      • Які хорові партії та музичні інструменти вам вдалося розпізнати у творі       С. Прокоф’єва?

Завдання за підручником: Подивіться на різні картини художників і визначте до яких кантат ці малюнки.

Учні розглядають картини та дають відповіді.

Підсумок  уроку.

Рефлексія:  Сьогодні на уроці я дізнався про…

Кантата «Олександр Невський» відображає події….

Мені найбільше  сподобалося….

Домашнє завдання: Створити  малюнок  до кантати «Олександр Невський».

Послухайте музику.  Чи буде серед  прослуханих творів серйозна музика?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку