Конспект уроку мистецтво "музичне мистецтво" 1 класу НУШ, за підручником Н. А. Лемєшевої. Який допоможе вчителям у проведені уроку, зацікавити дітей до уроків мистецтва, виховувати у них любов до культури та музики.
Урок №13
Зимові сюрпризи
Мета :
навчальна: продовжувати знайомити дітей із прекрасним, продовжити формувати слухацькі навички, навчити розрізняти різні темпи в музиці
розвиваюча: розвити фантазію, спостережливість;
виховна: виховувати любов до природи,
Музичний матеріал: А. Вівальді. «Пори року», «Зима» (фрагмент), В. Верховинець, Л. Глібов «Зимонька-снігуронька». Гра «Звуки зими
Наочні посібники: нотна хрестоматія, ілюстрація зими та музичних інструментів, портрет композиторів А. Вівальді, В. Верховинеця
Обладнання: ТЗН, дитячі музичні інструменти, фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
Учні ходять до класу під музичний супровід (на вибір вчителя).
1.Організаційний момент.
Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання.
2. Актуалізація опорних знань
- про яку пору року ми говорили на попередньому уроці?
- яка буває зима?
- які звуки допомагають передати красу зимової пори?
3.Мотивація навчальної діяльності
Учитель: скажіть мені будь ласка, а що таке сюрприз?(……………..). А чи любите ви сюрпризи? Хто може нам зробити сюрприз?
4. Основна частина
Учитель:сьогодні ми з вами продовжимо знайомитися із зимовою красунею. Зима приносить нам багато радості та позитивних емоцій, а також і різноманітні сюрпризи. Заковує річки у лід, фарбує все у білий колір. Ми любимо гратись у сніжки, кататись на санчатах та лижах, та ліпити сніговичків. Це дуже весела пора для усієї малечі. А ще вона несе із собою дуже цікаві звуки. Давайте ми з вами послухаємо ці звуки(прослухання звуків зими).
Сьогодні ми з вами познайомимось із твором італійського композитора який полюбляв зимову пору року, Антоніо Вівальді. Але він не тільки написав твір про зиму, але і про кожну пору року. А які ви знаєте ще пори року? (весна, літо, осінь, зима). І на кожну із них Вівальді створив музичний концерт, для музичних інструментів. Тож давайте послухаємо це музичний твір. І дайте відповідь:
- який музичний інструмент звучить у цьому творі?
Також давайте прослухаємо пісеньку про зиму яку написав вже український композитор Василь Верховинець на слова Леоніда Глібова «Зимонька снігуронька».
- якою поста зима у вашій уяві під час слухання кожного твору?
Порівняйте ці два твори, використовуючи слова підказки.
Швидко Тихо Інструментальна
Вокальна Повільно Гучно
Повторне слухання.
Фізкультхвилинка: «Ніжками затупотіли – ось так»
Кожна дитина у вашому класі є різною і рухається по різному. Одні е швидкі, а інші повільніші. А скажіть будь ласка чи може музика рухатись однаково? Як рухається потяг?, а як рухається велосипед?
Вони мають свою швидкість. Так само і музика має різну швидкість. Музичні твори можуть бути як швидкими так і повільними.
Досліджуємо: гра «Звуки зими» (ст. 53)
Вокально – хорова робота.
Поспівка
Розучування пісні В. Верховинеця, Л. Глібова. «Зимонька-снігуронька».
Під якій музичний інструмент найкраще для супроводу цієї пісні.
5. Підсумок уроку.
- який музичні твори ми прослухали на цьому уроці?
- чи відрізняються ці музичні твори?
- які кольори та звуки має зима?