Тема уроку: Сім нот, сім кольорів
Мета: Формувати поняття ноти, нотоносець, скрипковий ключ, ознайомити з нотним записом. Розвивати почуття ритму, творчу активність учнів, вокально-хорові навички, памꞌять та увагу. Виховувати культуру сприймання і виконання музики, ціннісне ставлення до музики.
Урок № 9 1 клас (НУШ)
Тема уроку: Сім нот, сім кольорів
Тема тижня: Ігри
Мета: Формувати поняття ноти, нотоносець, скрипковий ключ, ознайомити з нотним записом. Розвивати почуття ритму, творчу активність учнів, вокально-хорові навички, памꞌять та увагу. Виховувати культуру сприймання і виконання музики, ціннісне ставлення до музики.
Очікувані результати:Учні знають сім нот, що таке нотоносець і скільки у ньому ліній, характеризують музику В.Косенка «Скерціно».
Музичний матеріал: В.Косенко «Скерціно», А.Мігай «Сім нот»
Обладнання: ноутбук, музичні картки, синтезатор, підручник
Тип уроку: поглиблення в тему
Хід уроку
3. Основна частина уроку
Оголошення теми уроку
Люди мають або квартири, або живуть у великому будинку. А нотам також потрібно десь жити. Виявляється, шкільні предмети також мають свою оселю.
Послухайте, будь ласка, вірш.
Для роботи й відпочинку
Має музика хатинку.
Дім у неї особливий –
Із пꞌяти тоненьких ліній.
Здавна зветься хатка та –
Нотоносець, нотний стан.
Оселилися в хатині
Ноти –звуків господині.
Нот-сестричок тільки сім:
До, Ре, Мі, Фа, Соль, Ля, Сі.
По-іншому цей будинок зветься «Нотний стан»,
а живуть в ньому дружньо ноти.
Кожна нота має свою роботу в будинку. Хтось виконує свою роботу швидко, а хтось – повільно та вдумливо. А на початку завжди керує нотами ключ, але не простий. Звати його «Скрипковий ключ», а схожий він на музичний інструмент – скрипку.
Гра «Знайди ноту»
Дорога, ремонт, факел, місяць, сіно, клякла, осінь, довкілля, таксі, береза, здоровꞌя, місто.
3.1. Слухання музики
В.Косенко «Скерціно»
Послухайте музику і скажіть: ця музика весела чи сумна, швидка чи повільна, голосна чи тиха?
Написав цю музику відомий український композитор Віктор Косенко, який багато музичних творів написав саме для дітей.
А назва «Скерціно» означає, що ця пꞌєса весела і жвава, жартівливого характеру.
Фізкультхвилинка «Петрик йшов,йшов…»
Ви знаєте, що ігри бувають також і музичними або які повꞌязані з музикою. Скажіть, а чого потрібно дотримуватись в іграх? Правильно, правил! А які можуть бути правила в іграх?
Вправа «Сонечко сяє»
3.2. Вправи для розвитку музичного слуху і голосу
По співка «Диби-диби»
3.3. Робота над піснею А. Мігай «Сім нот»
Сьогодні ми з вами почнемо вивчати нову пісню, яка має назву «Сім нот». Скажіть, а чи запамꞌятали ви як звати ноти? Перелічіть їх, будь ласка.
3.4 Слухання пісні. Виразне виконання пісні
4. Підсумки уроку
Вербальне оцінювання учнів