Урок 16. Додаємо і віднімаємо двоцифрові числа різними способами

Про матеріал
Мета: актуалізувати прийоми порозрядного додавання й віднімання та прийоми обчислення частинами; учити обчислювати суми і різниці двоцифрових чисел двома способами; формувати вміння розв'язувати задачі, порівнювати вираз і число, визначати час за годинником; закріплювати вміння працювати з кривою і ламаною лінією; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 16. Додаємо і віднімаємо двоцифрові числа різними способами. Розділ 1. Узагальнюємо і впорядковуємо знання і вміння за 1 клас

Номер слайду 2

Мета: актуалізувати прийоми порозрядного додавання й віднімання та прийоми обчислення частинами; учити обчислювати суми і різниці двоцифрових чисел двома способами; формувати вміння розв'язувати задачі, порівнювати вираз і число, визначати час за годинником; закріплювати вміння працювати з кривою і ламаною лінією; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики. Обладнання: конструктор LEGO, картки для роботи, ілюстративний та роздавальний матеріал. Тип уроку: комбінований урок. Освітні галузі: математична.

Номер слайду 3

Організація класу. Стали, діти, всі рівненько,Посміхнулися гарненько,Настрій на урок взяли. Й працювати почали.

Номер слайду 4

Перевірка домашнього завдання (с. 18, № 5)— Прочитайте відповіді прикладів на додавання. Зачитайте значення різниць.— Яким способом обчислення ви користувалися?

Номер слайду 5

Актуалізація знань— Назвіть числа від 20 до 30, від 30 до 20.— Назвіть найбільше/найменше двоцифрове число.— Яке число попереднє числу 11, 14, 20?— Яке число наступне за числом 13, 17, 19?— Назвіть сусідів числа 12, 15, 16.— Назвіть число, у якому 1 десяток і 8 одиниць; 1 десяток і 4 одиниці.

Номер слайду 6

Каліграфічна хвилинка. Запис цифри 6 і числа 66 Жучок пройшовся по базару,Купив чобіт червоних пару. Подумав, щось порахувавІ пару жовтих ще придбав,А потім ще й зелених пару. Летів, як світлофор, з базару!А загадка вам ось така: То скільки ж ніжок у жука? (Шість.)— Як ви дізналися? (Варіанти різні: знав; полічив чобітки; додав 2, 2 і 2, додав 3 ліві й 3 праві ніжки.)— Що ви можете сказати про число 6? Яке число отримаємо, якщо у розрядній таблиці запишемо дві цифри 6? (66.)

Номер слайду 7

Математичний диктант. Перший доданок 4, другий 6. Обчисліть суму. Зменшуване 8, від'ємник 5. Обчисліть різницю. Сума 6, перший доданок — 2. Чому дорівнює другий доданок?Зменшуване 7, різниця 2. Чому дорівнює від'ємник?Чому дорівнює зменшуване, якщо різниця і від'ємник дорівнюють 5?

Номер слайду 8

Закріплення знань про пряму, криву, ламану.1) Робота за малюнками.— Лінії бувають різними: прямі, криві, ламані. Види ліній

Номер слайду 9

— Погляньте уважно на малюнок. За яку мотузку тримається заєць? А за яку — вовк?

Номер слайду 10

— Погляньте уважно на малюнок. Це ставок. Розфарбуйте поверхню ставка синім кольором, а межу — обведіть червоним. Що утворилося? (Крива лінія.) Вона замкнена. У неї немає кінців і немаєпочатку.

Номер слайду 11

— Погляньте уважно на другий малюнок. Це гори. Туристи вирушили в похід. Вони повинні подолати підйоми і спуски. Їх шлях починається в точці А і закінчується в точці В. Намалюйте лінію, по якій пройдуть туристи. Що утворилося? (Ламана лінія.) Кожна ламана лінія складається з декількох відрізків. Місце, де з'єднуються два відрізки, називається вершиною.— Ця ламана лінія не замкнута, оскільки точки А і В не з'єднані між собою. Висновок. Ламані лінії бувають двох видів — замкнені та незамкнені.

Номер слайду 12

Вправа «Кішка і мишка».— Допоможіть мишці втекти від кішки. Наведіть пряму, криву та ламану лінію.

Номер слайду 13

Фізкультхвилинка. Слухати ми пересталиІ тепер всі дружно встали. Будемо відпочивати,Нумо вправу починати. Руки вгору, руки вниз,І легесенько прогнись. Покрутились, повертілись,На хвилинку зупинились. Пострибали, пострибали,Раз — присіли, другий — встали.

Номер слайду 14

Формування вміння додавати й віднімати двоцифрові числа двома способами (с. 19, № 2)Способи обчислення прикладів.— Нумо пригадаємо два способи (порозрядним додаванням/відніманням і частинами) додавання й віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд. Під час обчислення міркувати будемо так. Приклад 42 + 25. Прийом порозрядного додавання: подаю перший доданок у вигляді суми розрядних доданків 40 і 2; подаю другий доданок у вигляді суми розрядних доданків: 20 і 5. Додаю десятки до десятків: 40 + 20 = 60; додаю одиниці до одиниць: 2 + 5 = 7. Додаю одержані суми: 60 + 7 = 67. Спосіб додавання частинами: другий доданок 25 подаю у вигляді суми розрядних доданків 20 і 5. До 42 додаватиму спочатку 20, а потім ще 5. Обчислюю: до 42 додаю 20, буде 62. До 62 додаю решту одиниць, одержую 67. Обчисливши значення суми двома способами, ми отримали однаковий результат. Це свідчить про те, що обчислення виконано правильно. Приклад 38 — 22. Прийом порозрядного віднімання: зменшуване 38 подаю у вигляді суми розрядних доданків 30 і 8. Від'ємник 22 подаю у вигляді суми розрядних доданків 20 і 2. Десятки віднімаю від десятків: 30 - 20 = 10. Одиниці віднімаю від одиниць: 8 - 2 = 6. Додаю одержані результати: 10 + 6 = 16. Спосіб віднімання частинами: від'ємник 22 подаю у вигляді суми розрядних доданків 20 і 2. Від 38 спочатку віднімаю 20, а потім ще віднімаю 2. Обчислюю: 38 - 20 = 18; 18 - 2 = 16. Одержано однакові результати. Отже, обчислення виконано правильно.

Номер слайду 15

Практична робота з коментуванням (на основі підручника, с. 19, № 2). Гра «З якого дерева яблука?».— З дерева впали яблука. Знайдіть, з якого вони дерева. Обчисліть приклади двома способами (порозрядного додавання/віднімання та частинами). Прокоментуйте свої дії.

Номер слайду 16

Удосконалення вмінь додавати й віднімати числа частинами за скороченим записом (с. 19, № 3)— На основі прикладу 26 + 32 навчимося додавати й віднімати числа частинами за скороченим записом. Міркування: другий доданок 32 подаю у вигляді суми розрядних доданків 30 і 2. Записую це у клітинках. До 26 додаю 30, буде 56. Записую це у віконечку знизу. До цього числа додаю ще 2 одиниці: 56 + 2 = 58. Записую результат.2) Практична робота.— Обчисліть значення виразів за схемами.

Номер слайду 17

Удосконалення вмінь розв'язувати задачі (с. 19, № 4)Розв'язування задачі на обчислення різниці.— Що позначає число 53? (Скільки було бджілок.) Що позначає число 20? (Скільки полетіло бджілок.) Що запитується в задачі? Якою дією відповімо на запитання задачі? (Дією віднімання.) Запишімо умову задачі у вигляді схеми-відрізка та розв'яжімо її.

Номер слайду 18

Розв'язування задачі на знаходження суми. Прочитайте другу умову задачі. Що змінилося? (Бджілки не полетіли, а навпаки прилетіли.) Отже, скільки бджілок було? (53) Скільки прилетіло бджілок? (20.) Що запитується в задачі? Скільки стало? Якою дією відповімо на запитання задачі? (Дією додавання.) Запишімо умову задачі у вигляді схеми-відрізка та розв'яжімо її.

Номер слайду 19

Формування вмінь визначати час за годинником. Робота з конструктором LEGO. Вправа «Склади вежу»— Визначаючи правильну відповідь (колір цеглинки), побудуйте кольорову вежу. Який годинник показує восьму годину?На якому годиннику шоста година?

Номер слайду 20

Закріплення вмінь працювати з одиницями вимірювання (дециметри і сантиметри)Переведення в однакові одиниці вимірювання.— Пригадайте, скільки в одному сантиметрі дециметрів? (10.) Переведіть в однакові одиниці вимірювання.1 дм 3 см =    1 дм 7 см =1 дм 4 см =    1 дм 7 см =

Номер слайду 21

 Обчислення виразів з одиницями вимірювання.— Як додають і віднімають числа з одиницями вимірювання? (Якщо числа подано в одних одиницях вимірювання, то додаємо або віднімаємо числа і біля одержаного приписуємо найменування. Якщо числа подано в різних величинах (сантиметрах і дециметрах), то слід спочатку їх подати в однакових одиницях вимірювання.)— Обчисліть різниці за зразком.1 дм 3 см - 7 см =    1 дм 7 см - 9 см =1 дм 4 см - 5 см =    1 дм 7 см - 8 см =Зразок1 дм 3 см = 13 см13 см - 7 см = 6 см

Номер слайду 22

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА1. Пояснення домашнього завдання (с. 19, № 3)2. Підсумок уроку. Рефлексія. Метод «Мікрофон»— Чим ми сьогодні займалися на уроці?— Чи всім було легко?— Яких труднощів зазнали?— Чи потрібно ще потренуватися?— Хто вважає, що сьогодні добре попрацював? Поплескайте в долоні за хорошу роботу.— Кому було важко, чи потрібна допомога? Підведіть руку.

Номер слайду 23

pptx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 жовтня 2021
Переглядів
992
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку