урок 18 (3 клас, НУШ) Тема "Секрети жанрів і форм. Двочастинна форма музики. Куплетна форма"

Про матеріал
  1. Куплетна форма." Мета: 1) формувати поняття контрасту в музиці, вміння визначати форму музики за наявності контрастів, стежити за розвитком музики у творах Р.Шумана «Веселий селянин», П.Чайковського «Шарманщик співає», формувати потребу у спілкування з мистецтвом;

2) розвивати навички розпізнавати одно-, двочастинні твори у порівнянні з куплетною, тембровий слух характеризувати музику, розвивати навички колективного виконання пісні;

3) виховувати культуру слухача, виконавця, ціннісне ставлення до музичних творів видатних класиків

Перегляд файлу

Урок 18

Тема: Секрети жанрів і форм. Двочастинна форма музики

 

Мета: 1) формувати поняття контрасту в музиці, вміння визначати форму музики за наявності контрастів, стежити за розвитком музики у творах Р.Шумана «Веселий селянин», П.Чайковського «Шарманщик співає», формувати потребу у спілкування з мистецтвом;

 

2) розвивати навички розпізнавати одно-, двочастинні твори у порівнянні з куплетною, тембровий слух характеризувати музику, розвивати навички колективного виконання пісні;

 

3) виховувати культуру слухача, виконавця, ціннісне ставлення до музичних творів видатних класиків

 

Тип уроку: комбінований

 

Форма організації пізнавальної діяльності: колективна робота

 

Обладнання: портрети композиторів Р.Шумана, П.Чайковського, ноутбук, фортепіано

 

Методи навчання: репродуктивно-ілюстративний, інтонаційно-стильове пізнання музики, діалог культур, метод емоційної драматургії

 

Очікуваний результат: розвиток образно-емоційної сфери учнів, розвиток навичок колективного співу, визначення будови музичного твору

 

Хід уроку:

  1. Організаційний етап

Фронтальне опитування.

-Яка головна риса одночастинного твору?

-Який одночастинний музичний твір ми прослуховували минулого уроку?

 

2. Мотиваційний етап

    Будь-який музичний твір має певну будову (форму). Вам вже відома куплетна форма: заспів та приспів становлять куплет. В одночастинному творі не змінюється настрій. Які твори ми називатимемо двочастинними? Як їх визначити? Що змінюється у двочастинному творі?

 

3. Етап засвоєння нових знань

 У музичному творі можуть змінюватись темп, динаміка, лад. Зміни можуть бути поступовими, непомітними. Однак трапляються раптові зміни настрою (темпу, динаміки тощо). Такий прийом в музиці називають контрастом, це означає «протилежність» (швидко-повільно, f-P, moll-dur).

На контрасті будується твір двочастинної форми.

 

 

 

 

       

           1 частина     2 частина

Сприймання музики: Р.Шуман «Веселий селянин»

-визначення ладу, змін і-відповідно-форми твору

П.Чайковський «Шарманщик співає» (з «Дитячого альбому»)

-чому автор дав творові таку назву? Що відбуватиметься з музикою, коли прискорити або уповільнити темп?

У кожного твору є свій ритм. Для того, щоб його не переплутувати, автори поряд з ключем на нотному стані пишуть розмір:

Какие бывают размеры в музыке? - Музыкальная Академия Лады Лось Його слід рахувати на 2: раз-і-два-і…

 

4. Художньо-творча діяльність

Вокально-хорова робота: фр.нар.пісня «Пастух» (виконання каноном)

Г.Васіна «Що сказало сонце» (робота над дикцією, характером)

Р.Шуман «Веселий селянин» - ритмічна вправа з шумовими інструментами.

 

5. Етап закріплення засвоєних знань

Виконати відповідності:

Фр.пісня «Пастух                                      1-ч

Т.Остен «Маленький пастух»                  2-ч

Р.Шуман «Веселий селянин»                   2-ч

П.Чайковський «Шарманщик співає»     1-ч

 

6. Підсумково-рефлексійний етап

Форма відповідає змісту музики, створеної автором. Кожен композитор виконує роль архітектора, який будує свою музику з мотивів, фраз. Коли уважно слухати твір, нескладно визначити його форму

docx
Додано
16 січня 2022
Переглядів
3041
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку