Урок 2 "Натуральні числа. Число нуль. Цифри. Десятковий запис натуральних чисел"

Про матеріал
Конспект уроку. продовження. на тему:"Натуральні числа. Число нуль. Цифри. Десятковий запис натурального числа" за підручником О.С.Істер
Перегляд файлу

УРОК 5

Тема: Натуральні числа. Число нуль. Цифри. Десятковий запис натурального числа.

Мета уроку:

навчальна: закріпити знання учнів про правила запису і читання натуральних чисел у десятковій системі числення, розглянути запис натурального числа у вигляді суми  розрядних доданків і відпрацювати навички учнів записувати число у такому вигляді;

розвивальна: формувати вміння правильно і чітко висловлювати влас­ні думки, грамотно записувати числівники;

виховна: виховувати дисциплінованість, національну свідомість.

Тип уроку: засвоєння знань, формування вмінь.

Хід уроку

I. Організаційний етап.

Перевірити готовність класу до уроку. Налаштування на роботу.

II. Перевірка домашнього завдання.

Перевірити наявність виконання домашнє завдання.

III. Формулювання мети і завдань уроку.

З метою усвідомлення учнями необхідності вміти читати натуральні числа можна запропонувати їм прочитати текст, у якому є великі числа. Наприклад, такий (бажано, щоб цей текст був у кожного учня):

Ми — українці. Україна — держава у Східній Європі, її площа становить 603 628 км2. На території України мешкає 45 561 989 осіб, із них у містах — 30 526 533 особи, а в селах — 15 035 456 осіб. Столи­цею України є місто Київ, його населення становить 2 814 258 осіб. В Україні є міста, в яких проживає понад 1 000 000 мешканців. Це — Харків (1 441 622 мешканців), Одеса (1 008 200 мешканців), Дніпропетровськ (1 001 962 мешканців). Україна — це велика тран­спортна держава. Протяжність українських доріг становить близь­ко 164 732 км. Загальна протяжність залізничних шляхів в Украї­ні становить понад 22 473 км, з яких 9 250 км — електрифіковані.

Учні по черзі читають текст уголос. Після цього повідом­ити тему уроку і завдання на урок.

IV.Актуалізація опорних знань.

Цей етап уроку можна провести у формі бесіди, під час якої до­цільно обговорити питання:

Як називають знаки, за допомогою яких записують числа?

Скільки різних цифр використовують для запису чисел?

Чи однакове значення мають цифри 3 в запису числа 233?

V. Формування знань.

Питання до класу:

1. Які числа називають натуральними?

2. Наведіть приклади чисел, що не є натуральними.

3. Назвіть найменше натуральне число.

4. Чи існує найбільше натуральне число?

5. Який запис називають рядом натуральних чисел?

6. Скільки натуральних чисел стоїть у натуральному ряду між числами 99 і 103?

VI. Формування вмінь.

Виконання вправ.

Вправа 1. Записати у вигляді суми розрядних доданків числа:

1) 506 ;                         2) 12 380 ;                       3) 6 305 009 ;

4) 348 ;                         5) 5 306 ;                         6) 340 089 ;

7) 1 765 ;                      8) 7 502 ;                         9) 300 735 239 ;

10) 307 580 ;                11) 900 005;                    12) 1 005 570 ;

13) 128 036 002 048 ;                      14) 10 507 003 125 .

Вправа 2. Прочитати ці числа.

Вправа 3. Скільки мільярдів містить число 23 456 037 471?

Вправа 4. Скільки мільйонів містить число 1 045 248 101?

Вправа 5. Скільки десятків тисяч містить число 210 305 278?

Вправа 67 із підручника. Знайди закономірність і продовж ряд чисел (запиши три наступні числа ряду):

1) 1253, 1257, 1261, 1265, 1269;     2) 3273, 3276, 3275, 3278, 3277.

VII. Підсумки уроку.

На цьому етапі уроку можна запропонувати учням викона­ти тестові завдання з подальшою перевіркою та обговоренням.

Тестові завдання

1. Яке з наведених словосполучень неправильне?

А

Б

В

Г

Цифра 5

Цифра 0

Цифра 10

Число 3

 

2. У якому з наведених чисел цифра 7 стоїть у розряді десятків ти­сяч?

А

Б

В

Г

52 142 973

37 159 452

49 275 384

13 256 782

 

3. Запишіть цифрами число: тридцять два мільйони сто п’ятдесят тисяч двісті дев’ятнадцять.

А

Б

В

Г

320 150 219

32 105 219

3 215 219

32 150 219

 

4. Запишіть словами число: 5 342 705.

А

П’ятдесят три мільйони чотириста двадцять сім тисяч п’ять

Б

П’ять мільйонів триста сорок дві тисячі сімсот п’ять

В

П’ять мільйонів триста сорок дві тисячі сімдесят п’ять

Г

П’ятсот тридцять чотири мільйони двісті сімдесят тисяч п’ять

 

VIII. Домашнє завдання.

 Повторити § 1 ст 10 – 15

Вправа 68. Знайди закономірність і продовж ряд чисел (запиши три наступні числа ряду):

1) 1763, 1761, 1759, 1757, 1755;     2) 9837, 9835, 9836, 9834, 9835.

docx
Додано
24 листопада 2020
Переглядів
1609
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку