Урок 21. Визначаємо порядок виконання дій у виразах

Про матеріал
Мета: актуалізувати знання назв найпростіших математичних виразів «сума» та «різниця», запису виразів із дужками; учити читати вирази із дужками, установлювати порядок виконання дій у виразах із дужками; формувати вміння обчислювати значення виразів, що містять дужки, уміння розв'язувати задачі; удосконалювати обчислювальні навички додавання й віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики. Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 21. Визначаємо порядок виконання дій у виразах. Розділ 2. Додаємо і віднімаємо числа з переходом через десяток у межах 20

Номер слайду 2

Мета: актуалізувати знання назв найпростіших математичних виразів «сума» та «різниця», запису виразів із дужками; учити читати вирази із дужками, установлювати порядок виконання дій у виразах із дужками; формувати вміння обчислювати значення виразів, що містять дужки, уміння розв'язувати задачі; удосконалювати обчислювальні навички додавання й віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики. Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал. Тип уроку: комбінований урок. Форма проведення: уявна мандрівка до зоопарку. Освітні галузі: математична, природнича.

Номер слайду 3

Організація класу. Будем на уроці дружно працювати,Математику разом вивчати.

Номер слайду 4

Перевірка домашнього завдання— Які відповіді ви отримали, розв'язуючи приклади?

Номер слайду 5

Мотивація навчальної діяльності— Попереднього уроку ми були в зоопарку. Але не всіх тваринок устигли побачити. Тому сьогодні ми знову вирушаємо до зоопарку.

Номер слайду 6

Геометрично-логічна хвилинка— Поїдемо ми автобусом. З яких геометричних фігур він складається?— Скільки прямокутників? Скільки квадратів? А овалів? Скільки кіл? Яка лінія утворює коло? (Крива замкнена лінія.)— Назвіть круглі предмети навколишнього світу.

Номер слайду 7

Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 0— На яку цифру схожі колеса автобуса? Нуль дуже схожий. На буквочку «О»,Він означає —«Ніскільки», «ніщо». При дорозі — дві кульбабки. У пухнастих білих шапках. Налетів вітерець,Шапки здув, пустунець!

Номер слайду 8

Гра «Будь уважним!»— Скільки лапок у котів?— Скільки в песика хвостів?— Скільки вушок у зайців?— Скільки пальців на руці? — Скільки крил є у лисиці? — Скільки лапок у синиці? — Скільки жаб літає в небі?— Скільки хвостиків у тебе? — Що означає число нуль? Напишіть цю цифру.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}4{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}2{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}5{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}0{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}0{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}0{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ЖАРТ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}НІЧОГО

Номер слайду 9

 Математичний диктант. Ми їдемо, їдемо, ми їдемо в зоопарк. Побачим там ведмедя й маленьких зайченят.— Щоб нам не було сумно, напишімо диктант. Скільки дециметрів у 58 см?Скільки хвилин в одній годині?Запишіть найменше двоцифрове число. Запишіть число, що складається з 4 дес. і 8 од. Запишіть число, що є наступним до числа 29. Запишіть число, що є попереднім до числа 50. Зменшіть 7 дес. на 3 дес.

Номер слайду 10

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Перевіряємо {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}5 дм. 8 см. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}60 {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}10 {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}48 {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}30 {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}49 {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}4 д.

Номер слайду 11

Закріплення запису і читання виразів, що містять дужки (на основі підручника, с. 24, № 2)— Що необхідно зробити перед тим, як зайти до зоопарку? (Купити квитки.)— Квиток ми купимо за знання.— Який математичний вираз називають сумою? Як упізнати суму? Наведіть приклади сум.— Який математичний вираз називають різницею? Як упізнати різницю? Наведіть приклади різниць.— На касі написано приклади. Вираз у дужках — це сума чи різниця? Вирази слід не тільки правильно обчислювати, але й вимовляти (читати). Використовуйте такі слова:зменшити  збільшитивідняти  додати(різниця)   (сума)

Номер слайду 12

— Послухайте, як слід читати вирази:4 + (7 - 5)      до числа 4 додати різницю чисел 7 і 5;  (8 + 2) – 6від суми чисел 8 і 2 відняти 6.

Номер слайду 13

— Прочитайте вирази, скориставшись зразками.(45 + 23) – 37 (30 + 7 ) - 1020 + (10 - 9) 56 - (10 - 7)(39 - 29) + 17 80 - (2 + 8)

Номер слайду 14

Закріплення порядку виконання дій із дужками— Ми заходимо до зоопарку. І першим нас зустрічає... Пазуристий, гривастий,Як збирається напасти,Гиркне — ох і лютий рев... Відгадали? Так, це...

Номер слайду 15

Цікавинки про лева. Лев — неймовірно сильний і одним ударом лапи може подолати навіть бика. Левиний рев такий гучний, що може оглушити. Не дивно, що лева називають царем звірів. У нього велика кудлата грива і китиця на хвості. Велику частину часу він відпочиває або охороняє свою сім'ю. Полює ж зазвичай левиця. Леви харчуються м'ясом упійманих на полюванні тварин. Добре пообідавши, вони можуть кілька днів нічого не їсти.

Номер слайду 16

— Один лев зараз не спить, накреслив на піску приклади. Вони мають різні результати. Чому? (Тому що виконували дії у різному порядку. В першому виразі — в тому порядку, в якому дії записано, а в другому — спочатку в дужках.)Навіщо нам ці диво-знаки,Ці нікчемні задаваки —Диво-подружки дужки. З горошину завбільшки?Ось так подружки-дужки. З горошину завбільшки. А які дива зробили!Хід обчислень геть змінили.17 - 4 + 5 = 1817 - (4 + 5) = 8

Номер слайду 17

Формування вмінь обчислювати вирази з дужками (на основі підручника, с. 24, № 3)Скочила в мішок до мами,Як скінчила жваву гру. Понесе в мішку додому. Мама доню...— Кенгуру підготувало для вас завдання. Обчисліть приклади. Зверніть увагу на числа, записані над знаками арифметичних дій. Ці числа вказують на порядок виконання дій у виразі. Отже, яку дію виконуємо першою? (У дужках.)

Номер слайду 18

Фізкультхвилинка(Діти імітують рухи тваринок.)Слон — тупотить. Зебра — скаче. Крокодил — плаває. Кенгуру — плигає. Мавпа — кривляється. Тигр — ходить тихо.

Номер слайду 19

Формування вміння встановлювати порядок виконання дій у виразах, що містять дужки (на основі підручника, с. 24, № 4)У савані проживає,Чорно-білі смужки має.І весела, і пригожа,На коняку нашу схожа. (Зебра)— Допоможіть зебрі. Визначте, який вираз необхідно взяти в дужки, щоб виконувався поданий порядок дій. Міркування. 9 + 7 - 6. Першою має виконуватись дія віднімання, тому візьмемо різницю чисел 7 і 6 у дужки; тоді другою буде виконуватися дія додавання. Обчислюємо: від 7 віднімаємо 6, одержуємо 1. До 9 додати 1, дорівнює 10.

Номер слайду 20

Удосконалення вмінь розв'язувати задачі— Погляньте: по сусідству поселився бегемот. Бегемотик-бегемот,У нього великий рот. Нелегка його робота —Роззявляти треба рота.

Номер слайду 21

Цікавинки про бегемота. Бегемот уміє швидко бігати. Легко може перебувати під водою до 30 хвилин. Але є поганим плавцем. Здебільшого він пересувається по дну водойми або пливе разом з течією.— У бегемота сьогодні свято, бо привезли його улюблену страву — кавуни.

Номер слайду 22

Отже, до зоопарку привезли 15 кавунів. Уранці бегемот з'їв 5 кавунів, а ввечері — 3. Скільки кавунів залишилося в зоопарку?Аналіз задачі. Скільки привезли кавунів? (15.) Скільки він з'їв за цілий день? (Спочатку 5, потім 3.) Що запитується в задачі?Розв'язання1) 5 + 3 = 8 (к.) з'їв;2) 15 - 8 = 7 (к.)Відповідь: залишилося 5 кавунів.— Наглядач за бегемотом розв'язання записав іншим способом. Він діяв так: обчислив, скільки всього кавунів з'їв бегемот за цілий день, а потім здобуте число відняв від 15.15 — (5 + 3) = 7 (м)

Номер слайду 23

Закріплення навичок обчислювати двоцифрові числа зручним способом (на основі підручника, с. 24, № 5)Гра «Хто швидше?»— Шановні відвідувачі, зоопарк зачиняється! Сідаймо в автобус і швидко їдемо до школи. Обчислюємо вирази зручним для тебе способом (порозрядно або частинами).

Номер слайду 24

Робота над загадками— До зоопарку привезли нових тваринок. Відгадайте, яких. Величезний цей хижак. На людей наводить жах. Проживає в річці Ніл. Небезпечний... (крокодил). Живу я там, де вічний лід,Люблю я рибу на обід. В кожусі білому завжди. Виходжу часто із води,Умію плавати й пірнати... А як мене, малята, звати? (Білий ведмідь.)В льодяній воді купається,За кригу іклами чіпляється. Відгадайте-но, то хто ж,Ластоногий звір? Це... (морж).

Номер слайду 25

Геометричний зоопарк. Завдання: скласти із фігурок танграму запропонований силует.

Номер слайду 26

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНАПояснення домашнього завдання (с. 24, № 5)Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа «Мікрофон»— Чого навчилися на уроці?— Що було найлегшим?— Що здалося складним?

pptx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
3462
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку