Урок 23. Додаємо і віднімаємо числа частинами. Сума зручних доданківРозділ 2. Додаємо і віднімаємо числа з переходом через десяток у межах 20

Про матеріал
Мета: актуалізувати знання складу чисел першого десятка, уміння доповнювати або зменшувати числа до 10, обчислювати суму трьох доданків зручним способом; учити замінювати число сумою зручних доданків; перенести спосіб додавання й віднімання чисел частинами для чисел першої п'ятірки у межах 10 на випадки додавання й віднімання з переходом через десяток у межах 20; формувати вміння додавати й віднімати числа першої п'ятірки з переходом через розряд у межах 20, уміння розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя, займатися спортом.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 23. Додаємо і віднімаємо числа частинами. Сума зручних доданків. Розділ 2. Додаємо і віднімаємо числа з переходом через десяток у межах 20

Номер слайду 2

Мета: актуалізувати знання складу чисел першого десятка, уміння доповнювати або зменшувати числа до 10, обчислювати суму трьох доданків зручним способом; учити замінювати число сумою зручних доданків; перенести спосіб додавання й віднімання чисел частинами для чисел першої п'ятірки у межах 10 на випадки додавання й віднімання з переходом через десяток у межах 20; формувати вміння додавати й віднімати числа першої п'ятірки з переходом через розряд у межах 20, уміння розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя, займатися спортом. Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал. Тип уроку: комбінований урок. Форма проведення: гра «Футбол». Освітні галузі: математична, здоров'язбережувальна

Номер слайду 3

Перевірка домашнього завдання (с. 25, № 3)— Скільки каштанів згризло порося? Який вираз склали для розв'язання задачі?

Номер слайду 4

Мотивація навчальної діяльностіСпортом, займатися —Здоров'я набиратися. Спорт — помічник. Спорт — здоров'я,Спорт — гра,Фізкульт-УРА!— Сьогодні у нас спортивний урок математики. Наук у нас різних. Вивчають багато. Яку ж з них ми будемо. Нині вітати?Тобі, математико,Наші вітання,Це ж ти нас зібрала. Усіх на змагання.мячик

Номер слайду 5

Повідомлення теми уроку— Відомо багато видів спорту. Але футбол є найпопулярнішим.«Футбол» — англійське слово («фут» — нога, «бол» — м'яч — тобто «м'яч для ніг»). Ця гра виникла в Англії дуже давно, десь у ХІІ ст., існує вона понад 800 років. У містах Англії у футбол грали спочатку на базарних площах і навіть на кривих та вузьких вуличках тогочасних міст. У грі брали участь іноді до сотні і більше гравців. Грали, зазвичай, починаючи з середини дня і до заходу сонця. Спеціальних правил гри не існувало, була боротьба за м'яч. Буйний натовп гравців у погоні за м'ячем змітав усе на своєму шляху. До стін будинків сповнені жаху притискувались солідні громадяни, ченці та навіть безстрашні рицарі верхи на конях. Хто в футбола вміє гратиІ задачу розв'язати?Хто складного не боїться?Хто бажає гарно вчиться?Тоді команда ви моя. Гравці — це ви, а тренер — я.І ми разом заб'ємо гол,Бо тема нашого уроку — це футбол!

Номер слайду 6

Усне опитування— Перед тим як узяти участь у змаганні, спортсмени роблять розминку.— Чим відрізняються двоцифрові та одноцифрові числа?— На що вказує перша цифра ліворуч у двоцифровому числі? Що показує друга цифра?— Як утворити число 67? 98? 20?— Назвіть числа п'ятого десятка, другого десятка у зворотному порядку.— Полічіть десятками від 20 до 70. Як називаються ці числа? Чому?— Назвіть десятковий склад чисел 76, 54, 19, 88.

Номер слайду 7

Каліграфічна хвилинка. Написання числа 11— Коли футболіст порушує правила у штрафному майданчику, суддя призначає пенальті. Що таке пенальті? (Штрафний удар.) Його призначають з відстані 11 м. До речі, гравців у футбольній команді теж 11.— Запишімо число 11. Дайте йому характеристику. (Двоцифрове, складається з 1 дес. і 1 од., має сусідів 10 і 12.)

Номер слайду 8

Актуалізація знання складу числа 101) Повторення складу числа 10. Вправа «Кіт».— У футбольному клубі є улюблена тваринка. Хто це? (Кіт.) Кіт приніс вам завдання. Вставте пропущені числа, пригадавши склад числа 10.

Номер слайду 9

Формування вміння доповнювати або зменшувати числа до 10 (на основі підручника, с. 26, № 1).— Граючи у футбол, кіт закрив цифри. Доповніть або зменшіть числа до відповіді 10.

Номер слайду 10

Актуалізація вміння обчислення значення суми зручним способом1) Усна фронтальна робота над завданням (на основі підручника, с. 26, № 2).— Футболісти вийшли на тренування. На кожному м'ячі написано приклади. Додайте спочатку такі числа, що в сумі дають число 10. А потім до 10 додавайте інше число.

Номер слайду 11

Обернене завдання (на основі підручника, с. 26, № 3).— Під час тренування припустився дощ. Бруд позакривав числа. Які числа потрібно вставити, щоб отримати істинні рівності? Скільки слід додати до 6 і 8 та відняти від 14, щоб отримати 10?

Номер слайду 12

Фізкультхвилинка (танцювальні рухи під пісню «Арам-зам-зам») (https://youtu.be/Zl. Cuzq8 BJqw)

Номер слайду 13

Актуалізація способу додавання й віднімання чисел частинами у межах 10 (на основі підручника, с. 26, № 4)— Крім гравців, тренуються воротарі. Перед тим як забити воротареві м'яча, пригадаймо правила додавання й віднімання чисел частинами.— Для зручності додавання слід другий доданок розкласти на частини. Наприклад, 7 + 2. Число 2 розкладаємо на 1 і 1. До числа 7 додаємо 1, потім ще 1. Дорівнює 9. Аналогічно робити з відніманням. Наприклад, 10 - 3. Число 3 розкладаємо на 1 і 2. Від 10 віднімаємо 1, дорівнює 9. Від 9 віднімаємо 2 дорівнює 7.— Отже, забийте м'яч воротареві, коментуючи свої дії.

Номер слайду 14

Ознайомлення із додаванням і відніманням чисел частинами з переходом через розряд— Тренування триває. Гравцям дали м'яч із виразом 9 + 3. Вони ніколи не бачили такого м'яча. Зараз ми їм допоможемо. Пояснення: результат буде більшим за 10. Це додавання через десяток. Спочатку до першого доданка 9 слід додати стільки одиниць, щоб отримати десяток, а потім — додати решту одиниць. Для цього другий доданок 3 розкладаємо на частини 1 і 2. Додаємо спочатку до 9 одну одиницю, отримуємо 10, а потім до 10 додаємо 2.— Аналогічно обчислюємо приклади з відніманням через десяток, наприклад 11 - 5. Спочатку від зменшуваного відняти стільки одиниць, щоб отримати десяток, а потім — відняти решту одиниць. Для цього від'ємник 5 розкладаємо на частини 1 і 4. Віднімаємо спочатку від 11 одну одиницю, отримуємо 10, а потім від 10 віднімаємо 4 одиниці, отримаємо 6.

Номер слайду 15

Формування вмінь міркувати під час додавання і віднімання чисел з переходом через десяток (с. 26, № 6)— Розгляньте схему та поясніть, як обчислити суму чисел 7 і 4, а також різницю чисел 12 і 3.7+4=(7+ )+ = + =12-3=(12- )- = - ={5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}3{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}3{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}10{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}11{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}2{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}2{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}10{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}9

Номер слайду 16

Первинне закріплення матеріалу. Гра «Золотий математичний м'яч»— У футболі видатне досягнення — нагорода «Золотий м'яч». Першим з українців його завоював Олег Блохін, потім Андрій Шевченко. Усі вони грали у відомій команді «Динамо-Київ».— Хто першим розв'яже приклади, той отримає емблему золотого м'яча.12 - 5  8 + 311 - 2  6 + 7

Номер слайду 17

Формування вмінь розв'язувати задачі— Хтось заважає нашим футболістам! Так це ж спортсмени з легкої атлетики, які теж вийшли на тренування! Допоможіть їм швидко розв'язати задачу, тоді звільнити поле для гри у футбол.

Номер слайду 18

Задача. На тренування з футболу прийшло 11 спортсменів. Кілька займалися бігом, а 3 — стрибками. Скільки футболістів займалися бігом?— Скільки спортсменів тренувалися? (11.) Скільки футболістів займалися стрибками? (3.) Що запитується в задачі? Якою дією відповімо на запитання задачі? Запишіть умову та розв'язання задачі.

Номер слайду 19

Схема до задачіПрийшло – 11 с. Стрибали – 3 с. Бігали - ?11-3=8 (с.)Відповідь: 8 спортсменів займалися стрибками{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Коротка умова{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Запитання {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Розв’язання{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відповідь

Номер слайду 20

Робота з геометричним матеріалом— Зазвичай у футбол грають на стадіоні — спеціальній споруді для спортивних змагань. Це грецьке слово, утворене від слова «стадія» — тогочасна міра довжини, яку людина проходить за дві хвилини, роблячи 125 кроків. Це 200 метрів. Історики вважають, що саме таку довжину мала площа в місті Олімпії, на якій змагалися з бігу. Стадіоном стародавні греки називали місце для змагань з бігу. Сьогодні це слово має значно ширше значення, адже на стадіоні змагаються не лише з бігу. Знайдіть серед фігур «футбольне поле», «м'яч». Розфарбуйте їх.

Номер слайду 21

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА1. Пояснення домашнього завдання (с. 26, № 4)2. Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа «Мікрофон»— Діти, вам сподобалося грати у математичний футбол? Що вам сподобалося найбільше?— Чи було вам важко?— Які завдання виконувалися легко?Хай щастить вам у змаганнях, футболісти!Забивайте ви голи красиві й чисті!І футбол ви наш в усій красіНа небачені висоти піднесіть.

pptx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
1173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку