Урок 22. Складаємо задачіРозділ 2. Додаємо і віднімаємо числа з переходом через десяток у межах 20

Про матеріал
Мета: актуалізувати навички усної лічби в межах 100 без переходу через десяток, знання математичних виразів, зокрема математичних виразів, що містять дужки, знання учнів про складові задачі, уміння визначати пару числових даних, достатніх для відповіді на запитання задачі; формувати вміння встановлювати, на яке запитання можна відповісти за двома числовими даними, розв'язувати задачі; учити складати задачі за поданим виразом; формувати вміння обчислювати значення виразів із дужками, обчислювати значення виразів зручним способом, виконувати дії з іменованими числами; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики, цікавість до навколишнього світу, дбайливе ставлення до природи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 22. Складаємо задачіРозділ 2. Додаємо і віднімаємо числа з переходом через десяток у межах 20

Номер слайду 2

Мета: актуалізувати навички усної лічби в межах 100 без переходу через десяток, знання математичних виразів, зокрема математичних виразів, що містять дужки, знання учнів про складові задачі, уміння визначати пару числових даних, достатніх для відповіді на запитання задачі; формувати вміння встановлювати, на яке запитання можна відповісти за двома числовими даними, розв'язувати задачі; учити складати задачі за поданим виразом; формувати вміння обчислювати значення виразів із дужками, обчислювати значення виразів зручним способом, виконувати дії з іменованими числами; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики, цікавість до навколишнього світу, дбайливе ставлення до природи. Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал, відеозапис мультфільму, цеглинки LEGO. Тип уроку: комбінований урок. Форма проведення: уявна подорож на сільське подвір'я. Освітні галузі: математична, природнича.

Номер слайду 3

Організація класу. Сядьте, діти, всі гарненько,Руки покладіть рівненько,Голови вище підніміть,Свої плечі розведіть. Мені, діти, посміхніться,Веселіше погляньте.

Номер слайду 4

Перевірка домашнього завдання (с. 24, № 5)— Прочитайте відповіді прикладів у порядку збільшення.— Поясніть, яким способом обчислення ви користувалися

Номер слайду 5

Мотивація навчальної діяльностіНас кличе дорога —Скоріш вирушай. В мандрівках чудових. Пізнай рідний край. Відкрий таємниціДля себе, мій друг. Для тебе іскрятьсяІ річка, і луг.— Чи готові ви до відкриття таємниць? Тоді рушаймо!Перегляд епізоду з мультфільму «Паровоз-букашка» (https://youtu.be/BHrhna. Ah. Stk).— Діти, куди ми потрапили? (У село, на сільське подвір'я.)— Які тваринки живуть на подвір'ї?Прийшли до нас звірята: Котик, песик, козенятко,Півник з курткою, корова —В нас сімейка пречудова. Живуть ці звірі біля людини.Їх називають свійські тварини.— Як можна назвати тварин, які живуть з людьми? (Свійськими.)

Номер слайду 6

Усне опитування. Вправа «Хто як кричить?»Загубились цуценята. Кличуть маму, кличуть тата. Як? (Гав, гав!)А у киці дітки чемні. Розмовляють так приємно. Як? (Няв няв, няв!)Поросятко кличе друзів. Щоб погратися на лузі. Як? (Хрю, хрю, хрю!)А малята наші знають,Як корівка всіх гукає. Як? (Му, му, му!)— Зараз ми теж покажемо тваринкам, як ми вміємо розмовляти. Дайте відповіді на запитання.— Які арифметичні дії ви знаєте?— Як називаються числа при додаванні? відніманні?— Як називається запис, що складається з чисел, між якими записаний знак «+»? знак «-»?— Що потрібно зробити, аби записати суму двох чисел? різницю двох чисел?— Якщо необхідно додати (відняти) суму або різницю, то як слід записати цей вираз? Що показують дужки? У якому порядку виконують дії у виразах із дужками?— Назвіть складові задачі. Що міститься в умові задачі? На що вказує запитання задачі?— Скільки числових даних потрібно знати для відповіді на запитання задачі?

Номер слайду 7

Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 6 та числа 66— Зафарбуйте цифру, що мешкає на сільському подвір'ї.— Яке число отримаємо, якщо біля 6 написати ще 6? (66.)

Номер слайду 8

Формування вміння пов'язувати запитання з умовою задачі (с. 25, № 1)— У селі на подвір'ї живуть не тільки свиня, корова, качки та ін., але й інші тваринки. Послухайте загадку. Молоко п'є, пісеньки співає,Чисто вмивається, а з водою не знається. (Кіт.)— Яка користь від котів?— У кішки є маленькі кошенята. Допоможіть з'ясувати, скільки рудих кошенят. Якщо є запитання, то чого бракує? (Умови.)— Перед вами — декілька умов задачі. Необхідно знайти пов'язану із запитанням.— Прочитайте першу умову. Що позначають числа 3 і 2? Чи варто шукати, скільки кішка народила рудих кошенят? (Ні, тому що вже відомо.) Чи підходить це запитання до першої умови? (Ні.)— Прочитайте другу умову задачі. Що відомо про рудих кошенят? (Що їх на 2 більше.) Чи підходить це запитання до умови задачі? (Так.)— Прочитайте третю умову. Скільки кішка народила кошенят? (3.) Скільки білих? (2.) Як дізнатися, скільки вона народила рудих? (Відняти.) Чи пов'язана умова із запитанням? (Так.)— Прочитайте четверту задачу. Чи відомо, які кошенята вибігли з кімнати? (Ні.) Чи пов'язана умова із запитанням? (Ні.)— Прочитайте п'яту умову. Чи пов'язана умова із запитанням?

Номер слайду 9

Формування вміння складати задачі, розв'язанням яких є певний вираз (с. 25, № 2)Кря-кря-кря! — сказала птиця, — Білолиця молодиця,Я на озері купаюсь,Та сухою залишаюсь. Родичка у мене дика,Сіра й зростом невелика. Вона каже, що я — «крячка»,Але я — домашня... (качка).— Яка користь від качки?— Як називають дітей качки?— Каченята пішли до річки. Скільки всього каченят? Одні купаються, а решта — гріються на березі. Скільки каченят на березі? Складіть задачу, розв'язанням якої є вираз: 19 - 7. Коли віднімаємо, предметів стає більше або менше? (Менше.)

Номер слайду 10

Фізкультхвилинка «Танок маленьких каченят»(https://youtu.be/hro. HAp. WK578)

Номер слайду 11

Формування вмінь розв'язувати задачі (с. 25, № 3)Замість носа — п'ятачок,Замість хвостика — гачок,На спині росте щетинка. Хто ж це?...— Яку користь свиня приносить людині?— Як звати дітей свині?— Що любить їсти свиня?— Свинка підготувала вам задачу.— Скільки каштанів згризло порося? Скільки каштанів? (На 3 більше.) Якою дією відповімо на запитання задачі? (Дією додавання.) Чому? (Каштанів на 3 більше — це означає стільки ж та ще 3.) Запишіть умову та розв'язання задачі.

Номер слайду 12

Формування обчислювальних навичок. Всіх я вчасно бужу,Хоч будильник не заводжу. (Півник.)— Допоможіть півнику знайти тільки ті зернятка, що мають результат 10.88 - (76 + 2)17 - (4 + 3)66 + (17 - 15)(24 + 14) + 51(37 - 25) — 2

Номер слайду 13

Удосконалення знань про закони додавання (на основі підручника, с. 25, завдання 4)Надувається, ґелґоче,      Наче щось сказати хоче. Бігає туди-сюди. Краще його обійти. (Індик.)— Від індика теж є завдання. Послухайте вірш. Про який закон додавання в ньому йдеться? (Переставний закон додавання.)4 + 2 + 3 = 9  2 + 4 + 3 = 9  3 + 2 + 4 = 9 Чотири ґави, два горобці і три сороки. Знайшли на свою голову мороку: Надумали шпаківню заселити,Щоб весело і тепло було жити. Чотири, два і три — усіх порахували. Виходить дев'ять. Місця буде мало!А що, як помінятися місцями?Змінити ґав, наприклад, горобцями?Два, чотири і три — у сумі дев'ять теж. Сороки в крик: «Не влізли ми, авжеж!Знов ми останні! Треба ще не так: Три, два і чотири! Рахуйте!» Мудрий грак. Спостерігав оці переставлянняІ мовив: «Це даремні намагання. Як не рахуй, а сума все одна. Як і шпаківня. Замала вона. Для дев'ятьох!»Птахи посумували,Але недовго. Скоро заспівали:«Хоч рішення з житлом проблематичне. Ми вивчили закон математичний: Доданки всяк переставляти можна,А сума — та ж! Це знає пташка кожна!»Запам'ятай і ти властивість цю,Відому навіть ґаві й горобцю!Висновок. Від зміни місця доданків сума не змінюється.(2 + 6) + 12 + (6 + 1)— Розгляньте малюнок. Індик поміняв дужки місцями. Чи зміниться сума?Висновок. У сумі кількох доданків можна переставляти доданки і брати їх у дужки будь-яким чином.

Номер слайду 14

Чотири ґави, два горобці і три сороки. Знайшли на свою голову мороку: Надумали шпаківню заселити,Щоб весело і тепло було жити. Чотири, два і три — усіх порахували. Виходить дев'ять. Місця буде мало!А що, як помінятися місцями?Змінити ґав, наприклад, горобцями?Два, чотири і три — у сумі дев'ять теж. Сороки в крик: «Не влізли ми, авжеж!Знов ми останні! Треба ще не так: Три, два і чотири! Рахуйте!» Мудрий грак. Спостерігав оці переставлянняІ мовив: «Це даремні намагання. Як не рахуй, а сума все одна. Як і шпаківня. Замала вона. Для дев'ятьох!»Птахи посумували,Але недовго. Скоро заспівали:«Хоч рішення з житлом проблематичне. Ми вивчили закон математичний: Доданки всяк переставляти можна,А сума — та ж! Це знає пташка кожна!»Запам'ятай і ти властивість цю,Відому навіть ґаві й горобцю!Висновок. Від зміни місця доданків сума не змінюється.(2 + 6) + 12 + (6 + 1)— Розгляньте малюнок. Індик поміняв дужки місцями. Чи зміниться сума?Висновок. У сумі кількох доданків можна переставляти доданки і брати їх у дужки будь-яким чином.

Номер слайду 15

Розвиток уваги. Гра «Знайди та розфарбуй козу»Куцохвоста і рогата, молоко щодня дає,Влітку, як не прив'язати, деревця псує,Винищить, немов гроза, а вона лише... (коза).

Номер слайду 16

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА1. Пояснення домашнього завдання (с. 25, № 3)2. Підсумок уроку. Рефлексія. Метод «Сигнал LEGO»— Чи сподобалася вам подорож на сільське подвір'я?Чи всі завдання від тваринок вам були зрозумілими? (Зелена цеглинка.)Постали якісь запитання? (Жовта цеглинка.)Не зрозуміли нічого. (Червона цеглинка.)

pptx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку