Урок №26 "Великодні дива". 1кл. Масол Л. Мистецтво

Про матеріал
НУШ. Конспект уроку у 1 кл. за підручником Л. Масол "Мистецтво" 2018р Мета: Навчальна: збагачувати уявлення учнів про святкування Великодня. Розповісти про головний символ свята - писанку. Познайомити з піснею «Писанка» М. Катричка. Дати поняття музична фраза. Активізувати пізнавальну діяльність учнів.
Перегляд файлу

Урок  № 26   1клас

за підручником

 Л. М. Масол

 «Мистецтво 1клас» 2018р.

Вчитель музичного мистецтва

Уманської ЗОШ № 14

Сухова Ірина Михайлівна

Тема.  Великодні дива

Мета:  

Навчальна: збагачувати уявлення учнів  про  святкування Великодня. Розповісти про головний символ  свята - писанку. Познайомити з піснею «Писанка»  М. Катричка. Дати поняття музична фраза.  Активізувати пізнавальну діяльність учнів.

Розвиваюча: розвиток вокально – хорових навичок; музичного слуху та емоційної сфери; творчості учнів. Корекційні завдання: корекція дикційно – співацького апарату та фонематичного слуху;  корекція правильної постави під час співу;  корекційний розвиток моторних функцій  і дихання;

Виховна:  виховувати почуття поваги до культурних скарбів українського народу; виховувати любов та інтерес до  мистецтва ; культуру слухання та виконання музики;

Формування ключових компетентностей: загальнокультурної, інформаційної;

міжпредметної  компетентності: зв'язок з літературою, природознавством,  історією, звичаї, традиції

предметних мистецьких компетентностей:  учень не боїться представляти свою проектну діяльність, співає вокальні вправи, дитячі пісні з відповідним настроєм, характером. Сприймає твори мистецтва та ділиться емоціями від сприймання мистецьких творів . Імпровізує засобами пантоміми (міміка, жести), рухами. Рухається в ритмі й темпі музики, узгоджує свої рухи з музичним супроводом (співом). які подобаються. 

розвивати вокально-хорові навики, почуття ритму,  творчі уміння; естетичний смак; учити аналізувати та інтерпретувати мистецькі твори,

виховувати емоційно – ціннісне ставлення до мистецтва, ініціативність, творчість.

Музичний матеріал:   О. Янушкевич  «Пісня про зарядку», Олєйнікова «Пролісок», М. Катричко «Писанка», «Мишки на Великдень пасочку  місили»,  М.  Бурмака «Писанка»

Тип уроку: комбінований, урок  поглиблення  теми «Загадки художніх мов».

Обладнання: музичний інструмент, комп’ютер, ілюстрації, презентація, пазли, м`ячик, музичні дитячі інструменти, підручник «Мистецтво» 1 клас Л.М. Масол.

 

ХІД УРОКУ

І .Організаційний етап уроку.

Вхід  до класу    А. Олєйнікова   «Пролісок» .

Музичне вітання  « Добрий день, добрий час вже весна вітає нас».

  • Який у вас настрій покажіть рукою. (за допомогою великого пальця діти показують свій настрій)

 

II .Актуалізація опорних знань .

  Метод «Мікрофон»

Бесіда з учнями про зустріч з музикою під час весняних канікул.

 Розспівування :

Дихальні вправи:  нюхаємо квіточку ;  задуваємо свічку;     глибокий вдих носом, руки догори - видих через рот на «ХА», руки донизу, гра «кулька»

Артикуляційні вправи:  «кішка», «коник», «насос», «обійми за плечі», «комарик», «машинка», «жучок».

Поспівка  «Пташок викликаю»      

                    Із теплого краю.

                   Летіть, соловейки,

                   На нашу земельку,

                   Спішіть, ластівоньки,

                  Пасти корівоньки!

  • Кажуть, що пташки приносять на своїх крилах весну, тепло. Послухайте поспівку ,  про яких  пташок у ній  ідеться?  (Спів з показом  руху мелодії рукою, проплескування ритмічного малюнка поспівки)

 

Виконання пісні  «Пролісок» Олєйнікової

  • відгадайте загадку:

Хто на ніжці невисокій — ніжнолиций, синьоокий —

крізь проталини-віконця  посміхається до сонця?

Виконаймо пісню «Пролісок» А. Олєйнікової командами.

1команда – виконавці: голосом передають характер пісні;

2команда – оркестр: грають на дитячих музичних інструментах

3команда – танцюристи: рухами передають характер пісні, темп та зміст.

 

Фронтальне опитування : інтелектуальна розминка  «м`ячик».

Учитель задає питання і кидає учневі м`ячик. Якщо відповіді не знає, то передає м`ячик іншому учневі.

  • З якими видами мистецтва  «дружить»  музика? (ілюстрація  квітка - мистецтв)
  • З якими видами спорту пов`язана музика?
  • З чого потрібно починати свій день?
  • Чи  впливає на нас музика?
  • Що таке серенада?Як  вплинула  на вас «Вечірня серенада» Шуберта?
  • Хто такий Тореадор? Як  марш  Тореадора  нам допоміг? 
  • Хто написав марш Тореадора?

 ІІІ  Мотивація  навчальної  діяльності   

  • Послухайте пісню про мишок  та скажіть про яке весняне свято йдеться у цій пісні.

Слухання пісні «Мишки пасочку місили»

Так, у пісні йдеться про те, як мишки готуються до  свята Великодня.  На уроці ми дізнаємося, які пісні співають на це свято та деякі цікаві звичаї святкування Великодня.

Сьогодні до нас завітав великодній кролик і приніс нам чудові писаночки із завданнями. (презентація)

 

 

ІV  Етап засвоєння  нових знань

  1. Бесіда.     1-ша писанка-слайд  «Розповідь про свято»

На радісну весняну пору припадає одне з найвеличніших свят – Великдень. Іноді ми ще кажемо свято Пасхи, тому що смачна пасочка (куличі) є  однією з головних страв на цьому святі.

Люди  заздалегідь готуються до Великодня: притримуються посту(обмеження в їжі), прибирають та прикрашають  оселю , у чистий четвер купаються, у п`ятницю виготовляють головний символ свята – писанку  чи крашанку, випікають сирні паски та духмяні куличі. На саме свято, яке завжди припадає на неділю, одягають вишитий одяг, беруть корзинку із необхідними стравами( паска, ковбаска, писанка, куличі) та йдуть до церкви, щоб освятити це все. Вітаються також особливо в цей день: «Христос Воскрес» - «Воістину Воскрес». У церкві можна почути радісний передзвін великодніх дзвонів, який сповіщає  нам про важливу  подію у житті кожного вірянина.

 Ще є гарний звичай обмінюватися писанками з друзями, на знак дружби, кохання та віри  у  Бога. 

 

2. Вокально-хорова робота «Писанка» М. Катричка   2-га писанка -слайд

Сучасний композитор Михайло Катричко написав пісню до  свята Великодня і назвав її «Писанка». Композитор згадує, як у дитинстві він з нетерпінням чекав цього свята  аби розмальовувати писанки, прикрасити  їх  різними візерунками. Послухайте та визначте характер  пісні.

 

- Чому присвячена пісня?  Який  її характер?

Розучування пісні по фразах. Чітка дикція, дихання по-фразове. Слідкувати за осанкою дітей. Кращим дітям, у яких рівні спинки-тростинки, дати корони на голову.

 

 

 

Словничок

Мелодія пісень складається з окремих частин -  фраз. (Це ніби речення, якими ви пишете на письмі)

Музична фраза – це закінчена музична думка.

 

3. Руханка  Н. Мієдінова  «З нами разом»     3 писанка-слайд

Як бачимо, наш настрій поліпшився. І ми готові поділитись з усіма своєю радістю, усмішкою, позитивом. І все це завдяки музиці та фізичним вправам.

 

  1. Сприймання  музики  М. Бурмака  «Писанка»    4 писанка-слайд

 

Послухайте пісню сучасної композиторки та співачки Марії Бурмаки «Писанка». Визначте її характер.

А тепер за допомогою Лего-цеглинок давайте його проаналізуємо. Якщо підходить характер до пісні, то з лего будуємо довільну фігуру.

Ця мелодія: весела, сумна, швидка, повільна, спокійна, мелодійна, велична, енергійна, світла, різка, неприємна, тиха, святкова, радісна, урочиста.

А тепер покажіть свої фігури з лего.

  1. Практична  робота. 

А) Гра «Композитор»    5 писанка-слайд

 

Придумай власну пісеньку на вірш С. Жупанина

 

Ввечері матуся нас чарує,

Писанки на виставку малює.

Віск черпає пищиком із блюдця,

Очі мами лагідно сміються.

Б) Ритмічні писанки  від Кролика   6 писанка –слайд 

 

 

  1. Інтерпретація мистецтва     7 писанка-слайд Подарунок від Кролика

 

Кролик дарує вам відео-рецепт  приготування та розмальовування писанок.

 

 

V  Узагальнення  знань

Музичний кошик.

Покласти до кошика всі твори, які слухали та співали, композитора, робота з лего, ритмічні малюнки, поспівки, руханку  та інші види роботи.

 

Склади пазл

Групам роздається пазл. Склавши пазли, діти зачитують головні слова уроку. (писанка, музична фраза, Великдень)

 

VІ  Підсумок уроку.

Сьогодні наш урок ми присвятили радісному весняному святу Великдень. Знаємо, що треба робити в цей день та як до свята готуватися.  Почали вчити пісню «Писанка» М. Катричка . Слухали  пісні , присвячені Великодню.

 За допомогою пальця покажіть свій настрій зараз.  Я рада , що ваш настрій залишився гарним і навіть змінився на кращий у деяких дітей на кінець уроку. Гарного вам дня !

 

Вихід з класу  «Писанка» М. Катричка

 

docx
Додано
19 червня 2019
Переглядів
5494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку