Урок 3. ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ. ПРАКТИЧНА РОБОТА.
СКЛАДАННЯ ПРАВИЛ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ
Мета: розширити уявлення учнів про здоровий спосіб життя, про те, що позитивно,
а що — негативно впливає на здоров'я; навчати школярів пояснювати, що таке
спосіб життя, розпізнавати корисні і шкідливі звички; сприяти виконанню учнями
Урок 3. ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ. ПРАКТИЧНА РОБОТА.
СКЛАДАННЯ ПРАВИЛ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ
Мета: розширити уявлення учнів про здоровий спосіб життя, про те, що позитивно,
а що — негативно впливає на здоров’я; навчати школярів пояснювати, що таке
спосіб життя, розпізнавати корисні і шкідливі звички; сприяти виконанню учнями
правил здорового способу життя з метою набуття навичок здорового способу життя; виховувати відповідальність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
— Що впливає на здоров’я людини?
— Поміркуйте, на які чинники ви можете впливати, щоб зберегти і зміцнити своє здоров’я, а на які — ні.
Робота в групах
— Обговоріть особливості місцевості, де ви живете. Що, на вашу думку, може забруднювати повітря у вашій місцевості?
— Що ви робите для того, щоб навколишнє середовище було менш забрудненим?
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що таке здоровий спосіб життя.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Розповідь учителя
— Чи вважаєте ви, що піклуватися про ваше здоров’я — це справа батьків і лікарів? (Відповіді учнів.)
— Щоб бути здоровим, треба насамперед самому дбати про своє здоров’я і вести здоровий спосіб життя. Він найбільше сприяє збереженню і зміцненню здоров’я.
Здоровий спосіб життя — це:
— Режим — основа здоров’я. І це не лише розклад уроків, який висить на стіні, але й режим харчування, сну і відпочинку, а також фізична праця і допомога батькам. Усе, що ви запланували, маєте виконати впродовж дня. Тоді ваш настрій буде гарним і бадьорим, та й батьки будуть задоволені.
Хочете бути здоровими — правильно харчуйтеся. Їжа має бути не тільки смачною, а й корисною. І ще: до столу треба сідати в один і той самий час, — ви про це вже знаєте. Отже, сідайте до столу вчасно, не чекайте запрошення по кілька разів.
Якщо ви ще не дружите із фізкультурою і спортом, то почніть займатися ними вже зараз — зробіть декілька вправ — не відкладайте це на завтра або до наступного понеділка. Прокинувшись уранці, робіть зарядку, протягом дня грайте у теніс, футбол, катайтеся на велосипеді, роликах тощо. І тоді відчуєте, що ваше здоров’я значно поліпшиться.
Вам приємно бачити веселу, усміхнену людину? Відповідайте тим самим — усміхайтеся, будьте привітними і доброзичливими. Пам’ятайте: це ще й корисно для здоров’я!
Надмірне захоплення комп’ютерними іграми, тривалий перегляд телепередач, алкоголь, наркотики, куріння, навіть пасивне, псують здоров’я.
Отже, той, хто постійно піклується про своє здоров’я — займається фізкультурою, дотримується режиму дня та правил особистої гігієни, правильно харчується, не має шкідливих звичок, доброзичливий і привітний,— має міцне здоров’я. А той, хто не дбає про своє здоров’я, веде малорухливий спосіб життя, має шкідливі звички,— поступово втрачає здоров’я і вкорочує собі життя.
Раз! Два! Час вставати —
Будемо відпочивати.
Три! Чотири! Присідайте,
Швидко втому, проганяйте.
П’ять! Шість! Засміялись,
Кілька раз понахилялись.
Сім! Вісім! Час настав
Повернутися до справ.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота за підручником (с. 16–21)
1) Стартове завдання.
— Що називають звичкою?
— Які звички називають корисними?
— Які звички і чому називають шкідливими?
— Виберіть із переліку звичок ті, що корисні для здоров’я: загартовуватися, курити, чистити зуби, гризти нігті, казати неправду, робити зарядку.
— Які ви ще знаєте корисні та шкідливі звички? Наведіть приклади.
— Хто з казкових героїв чи літературних персонажів має корисні, а хто — шкідливі звички?
— Як ви розумієте прислів’я: «Звичка — друга натура»; «Усе добре приймай, а злого — уникай»; «Посієш учинок — пожнеш звичку, посієш звичку пожнеш характер, посієш характер — пожнеш долю»?
Запам’ятайте! Є корисні та шкідливі звички.
2) Робота в парах.
— Розгляньте малюнки на с. 1 і дайте відповіді на запитання у кінці сторінки.
А Михайлик поспіхом збирає портфель. Через це він часто не встигає поснідати і йде до школи голодним.
— Хто з дітей має більше корисних звичок? Яких саме?
— Як ці звички можуть вплинути на їхнє здоров’я та успіхи у навчанні?
3) Робота за малюнками.
— Розгляньте малюнки і підписи до них на с. 18.
— Ви ведете здоровий спосіб життя, якщо маєте такі звички:
Запам’ятайте! Здоров’я людини найбільше залежить від її способу життя.
2. Робота в групах
Практична робота. Складання правил здорового способу життя
— Дайте відповіді на запитання і складіть правила здорового способу життя.
Гігієна
Харчування
Рухова активність
Загартовування
Режим дня
Спілкування
Зважені рішення
Гарний настрій
3. Виконання підсумкових завдань (с. 21)
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Що важливого було на уроці?
— Що означає «обирати здоровий спосіб життя»?
— Як ви думаєте, що означає «вести здоровий спосіб життя»?
— Які правила здорового способу життя вам відомі?
— Чи ведете ви здоровий спосіб життя?
— Які поради щодо здорового способу життя ви виконуєте?
— Які не виконуєте? Чому?