Урок 3. ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ. ПРАКТИЧНА РОБОТА. СКЛАДАННЯ ПРАВИЛ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ

Про матеріал

Урок 3. ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ. ПРАКТИЧНА РОБОТА.

СКЛАДАННЯ ПРАВИЛ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ

Мета: розширити уявлення учнів про здоровий спосіб життя, про те, що позитивно,

а що — негативно впливає на здоров'я; навчати школярів пояснювати, що таке

спосіб життя, розпізнавати корисні і шкідливі звички; сприяти виконанню учнями

Перегляд файлу

Урок 3. ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ. ПРАКТИЧНА РОБОТА.

СКЛАДАННЯ ПРАВИЛ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ

Мета: розширити уявлення учнів про здоровий спосіб життя, про те, що позитивно,

а що — негативно впливає на здоров’я; навчати школярів пояснювати, що таке

спосіб життя, розпізнавати корисні і шкідливі звички; сприяти виконанню учнями

правил здорового способу життя з метою набуття навичок здорового способу життя; виховувати відповідальність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Що впливає на здоров’я людини?

— Поміркуйте, на які чинники ви можете впливати, щоб зберегти і зміцнити своє здоров’я, а на які — ні.

Робота в групах

— Обговоріть особливості місцевості, де ви живете. Що, на вашу думку, може забруднювати повітря у вашій місцевості?

— Що ви робите для того, щоб навколишнє середовище було менш забрудненим?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що таке здоровий спосіб життя.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь учителя

— Чи вважаєте ви, що піклуватися про ваше здоров’я — це справа батьків і лікарів? (Відповіді учнів.)

Щоб бути здоровим, треба насамперед самому дбати про своє здоров’я і вести здоровий спосіб життя. Він найбільше сприяє збереженню і зміцненню здоров’я.

Здоровий спосіб життя — це:

  • виконання режиму дня;
  • дотримання правил гігієни;
  • заняття фізкультурою і спортом;
  • загартовування;
  • правильне і корисне харчування;
  • доброзичливе ставлення до оточуючих;
  • відсутність шкідливих звичок.

Режим — основа здоров’я. І це не лише розклад уроків, який висить на стіні, але й режим харчування, сну і відпочинку, а також фізична праця і допомога батькам. Усе, що ви запланували, маєте виконати впродовж дня. Тоді ваш настрій буде гарним і бадьорим, та й батьки будуть задоволені.

Хочете бути здоровими — правильно харчуйтеся. Їжа має бути не тільки смачною, а й корисною. І ще: до столу треба сідати в один і той самий час, — ви про це вже знаєте. Отже, сідайте до столу вчасно, не чекайте запрошення по кілька разів.

Якщо ви ще не дружите із фізкультурою і спортом, то почніть займатися ними вже зараз — зробіть декілька вправ — не відкладайте це на завтра або до наступного понеділка. Прокинувшись уранці, робіть зарядку, протягом дня грайте у теніс, футбол, катайтеся на велосипеді, роликах тощо. І тоді відчуєте, що ваше здоров’я значно поліпшиться.

Вам приємно бачити веселу, усміхнену людину? Відповідайте тим самим — усміхайтеся, будьте привітними і доброзичливими. Пам’ятайте: це ще й корисно для здоров’я!

Надмірне захоплення комп’ютерними іграми, тривалий перегляд телепередач, алкоголь, наркотики, куріння, навіть пасивне, псують здоров’я.

Отже, той, хто постійно піклується про своє здоров’я — займається фізкультурою, дотримується режиму дня та правил особистої гігієни, правильно харчується, не має шкідливих звичок, доброзичливий і привітний,— має міцне здоров’я. А той, хто не дбає про своє здоров’я, веде малорухливий спосіб життя, має шкідливі звички,— поступово втрачає здоров’я і вкорочує собі життя.

2. Фізкультхвилинка

Раз! Два! Час вставати —

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідайте,

Швидко втому, проганяйте.

П’ять! Шість! Засміялись,

Кілька раз понахилялись.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутися до справ.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 16–21)

1) Стартове завдання.

— Що називають звичкою?

— Які звички називають корисними?

— Які звички і чому називають шкідливими?

— Виберіть із переліку звичок ті, що корисні для здоров’я: загартовуватися, курити, чистити зуби, гризти нігті, казати неправду, робити зарядку.

— Які ви ще знаєте корисні та шкідливі звички? Наведіть приклади.

— Хто з казкових героїв чи літературних персонажів має корисні, а хто — шкідливі звички?

— Як ви розумієте прислів’я: «Звичка — друга натура»; «Усе добре приймай, а злого — уникай»; «Посієш учинок — пожнеш звичку, посієш звичку пожнеш характер, посієш характер — пожнеш долю»?

Запам’ятайте! Є корисні та шкідливі звички.

2) Робота в парах.

— Розгляньте малюнки на с. 1 і дайте відповіді на запитання у кінці сторінки.

  • Галинка збирає портфель звечора. А Михайлик звик робити це вранці.
  • Прокинувшись, Михайлик ще півгодини дрімає. А Галинка одразу встає і виконує ранкову гімнастику.
  • Потім Галинка вмивається, чистить зуби, одягається і з апетитом снідає.

А Михайлик поспіхом збирає портфель. Через це він часто не встигає поснідати і йде до школи голодним.

— Хто з дітей має більше корисних звичок? Яких саме?

— Як ці звички можуть вплинути на їхнє здоров’я та успіхи у навчанні?

3) Робота за малюнками.

— Розгляньте малюнки і підписи до них на с. 18.

— Ви ведете здоровий спосіб життя, якщо маєте такі звички:

  • доглядати за своїм тілом — мити його, годувати, тренувати і загартовувати;
  • розподіляти час, щоб усе встигати і не стомлюватися;
  • ладнати з іншими людьми — дорослими та однолітками;
  • приймати зважені рішення і підтримувати гарний настрій.

Запам’ятайте! Здоров’я людини найбільше залежить від її способу життя.

2. Робота в групах

Практична робота. Складання правил здорового способу життя

— Дайте відповіді на запитання і складіть правила здорового способу життя.

Гігієна

  • У яких ситуаціях потрібно мити руки?
  • Скільки разів на день слід чистити зуби?
  • Як часто необхідно відвідувати стоматолога?
  • Коли необхідно приймати душ або ванну?
  • Які засоби гігієни не можна позичати навіть друзям?

Харчування

  • Скільки разів на день слід їсти?
  • Скільки свіжих овочів і фруктів треба з’їдати щодня?
  • Скільки необхідно вживати молочних продуктів?
  • Які продукти можна їсти зрідка і в помірній кількості?
  • Які продукти краще вилучити з раціону?

Рухова активність

  • Які види спорту корисні для здоров’я?
  • Що треба виконувати вранці?
  • Які вправи допоможуть зняти втому під час уроків?
  • У які ігри корисно грати надворі з друзями?

Загартовування

  • Чи можна дітям загартовуватися самостійно?
  • Які природні чинники допомагають загартовувати організм?
  • Які процедури загартовування ти знаєш?
  • У яких випадках необхідно припинити процедури загартовування?

Режим дня

  • Скільки годин на добу треба спати дітям?
  • Скільки разів на день слід їсти?
  • Скільки годин необхідно щодня бувати на свіжому повітрі?
  • Скільки часу можна дивитися телевізор або грати на комп’ютері?
  • О котрій годині вечора потрібно лягати спати?

Спілкування

  • Які слова називають чарівними?
  • Які ти знаєш правила ввічливості?
  • Хто виховує дітей і навчає їх гарних манер?
  • Що треба зробити, якщо випадково когось образив?

Зважені рішення

  • Яке вміння допомагає уникати небезпек?
  • Яке правило допомагає приймати зважені рішення?
  • Що потрібно зробити перед тим, як діяти?
  • Яких наслідків слід уникати?
  • До кого потрібно звернутися, якщо не знаєш, як учинити?

Гарний настрій

  • Що людина може відчувати у різних ситуаціях?
  • Які почуття приємні і корисні для здоров’я?
  • Що можна зробити, коли тобі сумно або нудно?
  • Які ігри покращують настрій?

3. Виконання підсумкових завдань (с. 21)

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що важливого було на уроці?

— Що означає «обирати здоровий спосіб життя»?

— Як ви думаєте, що означає «вести здоровий спосіб життя»?

— Які правила здорового способу життя вам відомі?

— Чи ведете ви здоровий спосіб життя?

— Які поради щодо здорового способу життя ви виконуєте?

— Які не виконуєте? Чому?

 

 

doc
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
1374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку