Урок з основ здоров`я«Обговорення поведінки казкових і літературних "

Про матеріал

Тема Практична робота, урок - тренінг «Обговорення поведінки казкових і літературних

персонажів, їхнього ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших».

Мета : вчити розрізняти людей дбайливих і байдужих до свого здоров'я;

формувати уявлення про згубний вплив різних факторів на здоров'я

дітей, розвивати вміння оцінювати свої вчинки та приймати рішення

щодо власного здоров'я і здоров'я інших; виховувати відповідальне

ставлення до свого здоров'я.

Обладнання: малюнок поросятка, конверти з пазлами, квітка здоров'я,

малюнок кошика і корзини для сміття, фото дітей з різними

емоціями, набір малюнків для плакатів, 15 червоних і 15 жовтих

квіток, розмальовки «Троє поросят», презентація.

Тип уроку : урок – тренінг.

Хід уроку

І Організаційна частина

1. Привітання

Треба всім нам привітатись

Дружно й весело сказати «Добрий день».

Вліво – вправо повернутись

І сусіду посміхнутись.

2. Аутотренінг

Звучить мелодія

-Схиліть голівки на руки, заплющить оченята і подумки повторюйте за мною. « Я хочу навчатися …

Я маю гарний розум…

Я буду уважний…

Я буду спокійним…

У мене все вийде…»

ІІ Мотивація навчальної діяльності

1. Робота в парах. Складання пазлів.

- Підніміть руку хто полюбляє сюрпризи.

- Один із сюрпризів чекає вас на парті.

- Для кожної пари лежить конверт. Відкрийте його.

- Складіть швиденько ці пазли.

- Хто у вас вийшов?

2. Бесіда

- З якої казки цей герой. («Троє поросят»)

- Давайте пригадаємо, як їх звали?

- Діти, а хто з них піклувався про своє здоров'я і життя? Як?

- А хто через лінощі поставив своє життя під загрозу? Правильно.

- Сьогодні до нас у гості прийшов один з героїв казки. Подивіться на нього.

Що це з ним?

- Як ви думаєте, чи піклується він про своє здоров'я?

- А ми з вами знаємо як піклуватися про здоров'я?

- Підніміть руку хто хоче навчити поросятка піклуватися про власне здоров'я?

ІІІ Оголошення теми і мети уроку

- Отже сьогодні ми з вами повторимо що впливає на наше здоров'я і як його зберегти. І навчимо цьому нашого гостя. А щоб він ніколи не забув основні правила здоров'я зберемо і подаруємо квітку здоров'я.

ІV Основна частина

1. Робота над казкою «Мийдодір»

- А давайте послухаємо казочку разом з поросятком.

Читання уривка казки

Мийдодір
(Переклад Максима Рильського)
Простирала
Повтікали,
Ковдра - з ними за поріг
І подушка,
Мов скакушка,
Мов та жаба-скрекотушка,
Пострибала, хоч без ніг.
Я за свічку -
Свічка в пічку!
Я за книжку -
Утекла
І під ліжко
Залягла!
Хочу я напитись чаю,
Але що це? Сам не знаю!
Самовар мій, повний вщерть,
Утікає шкереберть!

Що зробилось?
Що зробилось?
І від чого
Все кругом
Підхопилось
Завертілось,
Закрутилося млинком?

2. Бесіда

- З якої казки це уривок?

- Від кого повтікали речі?

- Чому від хлопчика повтікали речі?

- Що треба робити, щоб не стати схожим на цього хлопчика?

- А тепер щоб наш казковий гість краще запам'ятав правила чистоти пограємо в гру «Так чи ні».

3. Гра «Так чи ні»

Якщо правило корисне для здоров'я плескаємо в долоні. Якщо ні, то тиша.

1.Треба мити руки перед вживанням їжі.

2. Можна гризти нігті.

3. Треба чистити зуби вранці і ввечері.

4. Можна розкидати речі по кімнаті.

5. Треба провітрювати клас.

6. Треба мити руки після гри з домашніми тваринами.

7. Треба чистити взуття.

8. Можна брати до рота пальці та інші предмети.

- Молодці. Яку пораду дамо поросяткові?

- Тепер ми можемо кріпити першу пелюстку на нашу квітку здоров'я.

Бачу хтось уже стомився, мов вербичка похилився

Треба всім нам разом встати фізкультпаузу почати.

Фізкультхвилинка

Якщо хочеш бути здоровим роби так …

Якщо хочеш бути здоровим роби так …

Якщо хочеш бути здоровим посміхнись і будь бадьорим

Якщо хочеш бути здоровим роби так …

4. Перегляд мультфільму про харчування

- Підніміть руку, хто полюбляє дивитись мультфільми.

- Давайте завітаємо до кінозалу і запросимо з собою поросятка. Всядьтеся зручно. Дивіться уважно.

5. Бесіда

- Хто дружив з хворійками в мультфільмі?

- Чому вони прийшли до Олі? З якої їжі?

- Чи корисна ця їжа?

- Що допомогло прогнати хворійок?

- Яку корисну їжу ви знаєте?

6. Гра «Склади продукти»

- А тепер давайте складемо кошик корисних продуктів для нашого гостя, а шкідливі викинем до сміття.

- Яку пораду дамо поросяткові?

- Гляньте він теж викинув чіпси до сміття.

- Тепер ми можемо закріпити наступну пелюстку.

7. Слухання пісні «Посмішка»

- Уявляєте, чутка про нашого нечепуру поросятка дійшла до королівства Музики. І сама королева Музики прийшла допомогти нам перевиховати поросятка.

- Послухаємо пісеньку, яку нам заспіває наша гостя.

8. Бесіда

- З якого мультфільму ця пісенька?

- Чому Крихітка Єнот був переляканий?

- Яким він дивився у струмок спочатку?

- Що покращило настрій Єнотику?

- Які емоції приносять користь здоров'ю?

- А які погано діють на здоров'я?

- Це казка, але і в нашому житті посмішка діє на оточуючих. Ми посміхаємось тому, хто посміхається нам.

9. Гра «Посміхнись»

- Тепер, щоб поросятко зрозуміло, які емоції позитивно діють на здоров'я, пограємо у гру.

- Якщо на малюнку позитивна емоція – ви посміхаєтесь поросяткові.

Якщо негативна – закриваємо оченята долоньками.

- Яку пораду дамо поросяткові? (Частіше посміхатись)

- Дивіться і він нам посміхнувся.

- Тепер можемо прикріпити наступну пелюстку.

Фізкультхвилинка

10. Правила особистої безпеки. Бесіда.

- Діти, а наше поросятко у казочці було в небезпеці? У якій?

- А де ми можемо зустрітися з небезпекою?

- Ми вже про все це з вами знаємо. Давайте допоможемо поросятку розібратись у небезпеках і вберегти своє здоров'я.

11. Робота в групах.

- Для цього ви повинні об'єднатися у 2 групи. З малюнків у конвертах наклеїти їх на плакат і сформулювати правило. Коли робота буде завершена, всі повертаються на свої місця, а спікер групи виходить з плакатом до дошки і дає поради поросяткові. (Діти виходять і розповідають правила)

- Тепер ми можемо наклеїти останню пелюстку.

- Подивіться ми зібрали всю квітку. Гляньте на нашого поросятка.

- Яким він став. Чи допомогли ми йому.

- Повторимо, які основі правила здоров'я треба запам'ятати.

- Молодці, ви справились із завданням. Тому до кожного з вас він завітає в гості. І ви тепер добре запам'ятаєте як треба берегти і піклуватись про своє здоров'я.

(Діти отримують розмальовки, або роблять аплікацію поросятка)

V Підсумок уроку

- У вас на партах лежать квіточки: червона і жовта.

Спробуйте оцінити свою роботу.

Кому було цікаво підніміть червону квітку.

Кому було важко підніміть жовту.

- Дякую вам за допомогу і роботу. Молодці!

Перегляд файлу

Тема Практична робота, урок - тренінг «Обговорення поведінки казкових і літературних   

         персонажів, їхнього ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших».

Мета : вчити розрізняти людей дбайливих і байдужих  до свого здоров’я;    

           формувати уявлення про згубний вплив різних факторів на здоров’я

           дітей, розвивати вміння оцінювати свої вчинки та приймати рішення

           щодо власного здоров’я і здоров’я інших; виховувати відповідальне

           ставлення до свого здоров’я.

Обладнання: малюнок поросятка, конверти з пазлами, квітка здоров’я,

                       малюнок кошика і  корзини для сміття, фото дітей з різними

                       емоціями, набір малюнків для плакатів, 15 червоних і 15 жовтих        

                       квіток, розмальовки «Троє поросят», презентація.

Тип уроку : урок – тренінг.

Хід уроку

І Організаційна частина

1. Привітання

Треба всім нам привітатись

Дружно й весело сказати «Добрий день».

Вліво – вправо повернутись

І сусіду посміхнутись.

2. Аутотренінг

Звучить мелодія

  • Схиліть голівки на руки, заплющить оченята і подумки повторюйте за мною. « Я хочу навчатися 

                         Я маю гарний розум…

                         Я буду уважний…

                         Я буду спокійним…

                         У мене все вийде…»

ІІ Мотивація навчальної діяльності

1. Робота в парах. Складання пазлів.

- Підніміть руку хто полюбляє сюрпризи.

- Один із сюрпризів чекає вас на парті.

- Для кожної пари лежить конверт. Відкрийте його.

- Складіть швиденько ці пазли.

- Хто у вас вийшов?

2. Бесіда

- З якої казки цей герой. («Троє поросят»)

- Давайте пригадаємо, як їх звали?

- Діти, а хто з них піклувався про своє здоров’я і життя? Як?

- А хто через лінощі поставив своє життя під загрозу? Правильно.

- Сьогодні до нас у гості прийшов один з героїв казки. Подивіться на нього.

Що це з ним?

- Як ви думаєте, чи піклується він про своє здоров’я?

- А ми з вами знаємо як піклуватися про здоров’я?

- Підніміть руку хто хоче навчити поросятка піклуватися про власне здоров’я?

ІІІ Оголошення теми і мети уроку

- Отже сьогодні ми з вами повторимо що впливає на наше здоров’я і як його зберегти. І навчимо цьому нашого гостя. А щоб він ніколи не забув основні правила здоров’я зберемо і подаруємо квітку здоров’я.

ІV Основна частина

 1. Робота над казкою «Мийдодір»

- А давайте послухаємо казочку разом з поросятком.

Читання уривка казки

Мийдодір
(Переклад Максима Рильського)
Простирала
Повтікали, 
Ковдра - з ними за поріг
І подушка,
Мов скакушка, 
Мов та жаба-скрекотушка, 
Пострибала, хоч без ніг.
Я за свічку -
Свічка в пічку!
Я за книжку -
Утекла
І під ліжко
Залягла! 
Хочу я напитись чаю, 
Але що це? Сам не знаю! 
Самовар мій, повний вщерть, 
Утікає шкереберть!

Що зробилось? 
Що зробилось? 
І від чого 
Все кругом
Підхопилось
Завертілось, 
Закрутилося млинком?

2. Бесіда

- З якої казки це уривок?

- Від кого повтікали речі?

- Чому від хлопчика повтікали речі?

- Що треба робити, щоб не стати схожим на цього хлопчика?

- А тепер щоб наш казковий гість краще запам’ятав правила чистоти пограємо в гру «Так чи ні».

3. Гра «Так чи ні»

Якщо правило корисне для здоров’я плескаємо в долоні. Якщо ні, то тиша.

  1. Треба мити руки перед вживанням їжі.

2. Можна гризти нігті.

3. Треба чистити зуби вранці і ввечері.

4. Можна розкидати речі по кімнаті.

5. Треба провітрювати клас.

6. Треба мити руки після гри з домашніми тваринами.

7. Треба чистити взуття.

8. Можна брати до рота пальці та інші предмети.

- Молодці. Яку пораду дамо поросяткові? 

- Тепер ми можемо кріпити першу пелюстку на нашу квітку здоров’я.

 

                          Бачу хтось уже стомився, мов вербичка похилився

                          Треба всім нам разом встати фізкультпаузу почати.

Фізкультхвилинка

                         Якщо хочеш бути здоровим роби так …

                         Якщо хочеш бути здоровим роби так …

                         Якщо хочеш бути здоровим посміхнись і будь бадьорим

                         Якщо хочеш бути здоровим роби так …

4. Перегляд мультфільму про харчування

- Підніміть руку, хто полюбляє дивитись мультфільми.

- Давайте завітаємо до кінозалу і запросимо з собою поросятка. Всядьтеся зручно. Дивіться уважно.

5. Бесіда

- Хто дружив з хворійками в мультфільмі?

- Чому вони прийшли до Олі? З якої їжі?

- Чи корисна ця їжа?

-  Що допомогло прогнати хворійок?

- Яку корисну їжу ви знаєте?

6. Гра «Склади продукти»

- А тепер давайте складемо кошик корисних продуктів для нашого гостя, а шкідливі викинем до сміття.

- Яку пораду дамо поросяткові?

- Гляньте він теж викинув чіпси до сміття.

- Тепер ми можемо закріпити наступну пелюстку.

7. Слухання пісні «Посмішка»

- Уявляєте, чутка про нашого нечепуру поросятка дійшла до королівства Музики. І сама королева Музики прийшла допомогти нам перевиховати поросятка.

- Послухаємо пісеньку, яку нам заспіває наша гостя.

8. Бесіда

- З якого мультфільму ця пісенька?

- Чому Крихітка Єнот був переляканий?

- Яким він дивився у струмок спочатку?

- Що покращило настрій Єнотику?

- Які емоції приносять користь здоров’ю?

- А які погано діють на здоров’я?

- Це казка, але і в нашому житті посмішка діє на оточуючих. Ми посміхаємось тому, хто посміхається нам.

9. Гра «Посміхнись»

- Тепер, щоб поросятко зрозуміло, які емоції позитивно діють на здоров’я, пограємо у гру.

- Якщо на малюнку позитивна емоція – ви посміхаєтесь поросяткові.

Якщо негативна – закриваємо оченята долоньками.

- Яку пораду дамо поросяткові? (Частіше посміхатись)

- Дивіться і він нам посміхнувся.

- Тепер можемо прикріпити наступну пелюстку.

Фізкультхвилинка

10. Правила особистої безпеки. Бесіда.

- Діти, а наше поросятко у казочці було в небезпеці? У якій?

- А де ми можемо зустрітися з небезпекою?

- Ми вже про все це з вами знаємо. Давайте допоможемо поросятку розібратись у небезпеках і вберегти своє здоров’я.

11. Робота в групах.

- Для цього ви повинні об’єднатися у 2 групи.  З малюнків у конвертах наклеїти їх на плакат і сформулювати правило. Коли робота буде завершена, всі повертаються на свої місця, а спікер групи виходить з плакатом до дошки і дає поради поросяткові. (Діти виходять і розповідають правила)

- Тепер ми можемо наклеїти останню пелюстку.

- Подивіться ми зібрали всю квітку. Гляньте на нашого поросятка.

- Яким він став. Чи допомогли ми йому.

- Повторимо, які основі правила здоров’я треба запам’ятати.

- Молодці, ви справились із завданням. Тому до кожного з вас він завітає в гості. І ви тепер добре запам’ятаєте як треба берегти і піклуватись про своє здоров’я.

(Діти отримують розмальовки, або роблять аплікацію поросятка)

V Підсумок уроку

 - У вас на партах лежать квіточки: червона і жовта.

Спробуйте оцінити свою роботу.

Кому було цікаво підніміть червону квітку.

Кому було важко підніміть жовту.

- Дякую вам за допомогу і роботу. Молодці! 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Харченко Ольга
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку