Вчитель: Ольга Шкуматова Дата:______________
Урок № 32 ( за підручником Н.О. Будної, М.В.Беденка)
Мета: вправляти учнів у засвоєнні таблиці множення на число 6; ознайомити учнів із співвідношеннями між одиницями часу; вчити визначати час за годинником; формувати навички обчислень, використовуючи таблицю множення; розвивати мислення, математичне мовлення; виховувати розуміння необхідності берегти час.
Обладнання: презентація до уроку; обчислювальні таблиці; таблиця «Міри часу»; картонні макети годинників; картки для самостійної роботи; кубики LEGO; мультимедійне обладнання.
Хід уроку
Щоб успішно працювала автоматика, Безперечно, знадобиться математика.
І щоб рухались верстати,
І щоб гроші рахувати,
І яка година, знати,
Щоб усюди нам встигати Треба добре її знати!
II. Актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання
На перерві школярі
Розважаються у грі:
14 – у м'яча,
Вдвічі менше у квача, Бадмінтон – у Петі й Васі.
Двоє з гірочки з’їжджали…
Скільки учнів на перерві
Активно відпочивали, Якщо п’ятеро із них
Через скакалку стрибали?
— Повторення таблиці множення на 6. Учитель показує на число навколо циферблата, учні множать його на 6 і дають відповідь.
— Користуючись циферблатом, складіть приклади на ділення на 6. (6 : 6 = 1; 12 : 6 = 2)
Робота над завданнями підручника. Повторення порядку виконання дій
( №316, №317 стор.54)
ОСНОВНА ЧАСТИНА
1.Підготовча робота.
—Давайте з’ясуємо, яка тема нашого уроку. Відгадайте загадки.
1. Ніг не маю, а ходжу, Рота не маю, а скажу, Коли обідати, коли спати, Коли роботу починати.
|
2. Іде років двісті, Стоїть на місці, Лічить людський вік, А не чоловік. |
3. Коли ми дивимось на цифру - два, А говоримо - десять?
|
4. Не собака, а на цепу, Не людина, а ходить. (Годинник) |
Що являє собою годинник? (прилад для вимірювання часу)
З яких видимих частин складається годинник? (Корпус, циферблат, три стрілки) Циферблат розділений на 12 рівних частин. Кожна частина позначена цифрою від 1 до 12 (години). По циферблату рухаються стрілки. Вони показують секунди, хвилини, години.
— Сьогодні на уроці ми будемо працювати з одиницями вимірювання часу, продовжимо навчатися визначати час за годинником.
3.Офтольмологічна пауза. Вправа «Бджілка». (слайд 8)
— Які одиниці часу ви вже знаєте?(секунда,хвилина, час, доба, тиждень…)
— Скільки місяців у році?(12)
— Скільки днів у році?(365/366)
— Скільки днів у тижні?(7)
— Скільки годин в одній добі?(24)
— Скільки обертів робить хвилинна стрілка за одну годину?(один повний оберт)
За одну хвилину можна скласти книги в рюкзак, повторити правило, прочитати частину тексту, випити склянку води, зателефонувати батькам, вивчити нове іноземне слово, вмитися, провітрити кімнату, помити за собою посуд, зробити розминку… За одну хвилину також можна запізнитися на урок і пропустити щось важливе, запізнитися на автобус або поїзд, отримати травму з необережності, посваритися з другом, а можна врятувати чиєсь життя (перев’язати кровотечу, винести з пожежі, не дати потонути…)
Хвилина – це і мало, і багато. Кожну хвилину потрібно використовувати з користю і не марнувати час на непотрібні справи. Все треба робити швидко і якісно, щоб мати час для відпочинку («Зробив діло – гуляй сміло»). Час – дуже важлива величина для людини.
6.Фізкультхвилинка. (слайд 11)
1. Виконання завдання на картках: (слайд 12)
1 варіант 2 варіант
2. Робота за підручником
( №316, №317 стор.54).
- Сьогодні о 12 годині дня іде дощ. Чи можна очікувати на сонячну погоду через 14 годин? (Ні, так як через 14 годин буде 2 години ночі.)
- По одній і тій самій дорозі з двох сіл одночасно виїхали на велосипедах назустріч один одному Петро і Гриць. Петро проїхав до зустрічі 2 години. Скільки годин до зустрічі проїхав Гриць? (2 год)
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
№№320, 321(с.54 підручника)
VI. Підсумок уроку. Рефлексія.
Вправа «Пірамідка нашого настрою» з кубиками LEGO.(слайд 14)