Урок 33 з біології НУШ "Квіткові"

Про матеріал
Презентація "Квіткові" складена для супроводу дистанційного уроку з Біології 7 клас НУШ (підручник В. Соболь).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Квіткові

Номер слайду 2

«Квіти часто нам говорять втричі більше, ніж слова.» Василь Симоненко (1935–1963) – український поет, журналіст

Номер слайду 3

Застосовуємо! «Виникнення квіткових – величезний стрибок уперед. Дерева, кущі, одно- й багаторічні трави, суходільні та водяні рослини одягнули землю в строкату мозаїку луків і степів, у зелені ліси. Потужний розквіт групи став передумовою бурхливого розвитку найрізноманітнішого світу тварин». Які ж ознаки сприяли появі та розвитку квіткових?Українська художниця. Катерина Білокур

Номер слайду 4

Квіткові– найпоширеніша та найбільш високоорганізована сучасна група рослин на земній кулі. Тіло квіткових: Вегетативні органи (корінь та пагін);Генеративні органи (квітка та плід з насіниною)

Номер слайду 5

Особливості квіткових:ускладнення провідних тканин; квітка як орган насінного розмноження; захищеність насінних зачатків; плід, пристосований до поширення насіння;подвійне запліднення, що забезпечує утворення зародка та поживних речовин.

Номер слайду 6

Рослини + Геометрія Геометрична фігура, утворена перетином рівномірно розміщених кіл з однаковим радіусом називається...

Номер слайду 7

КВІТКА – це генеративний орган квіткових, що забезпечує: 1) утворення гаметофітів і гамет; 2) запилення, що забезпечує перенесення пилку до маточки; 3) подвійне запліднення; 4) утворення насіння;5) утворення плодів. Будова квітки: 1 – тичинка; 2 – маточка; 3 – пелюстки (віночок); 4 – чашолистик; 5 – квітконіжка; 6 – квітколоже; 7 – оцвітина

Номер слайду 8

Подвійне запліднення

Номер слайду 9

ПЛІД – орган квіткових, який здійснює: захист насіння від несприятливих впливів; поширення насіння;забезпечення проростків поживними речовинами. Будова плоду яблуні: 1 – плодоніжка; 2 – насінина; зовнішній (3), середній (4) і внутрішній (5) шари оплодня

Номер слайду 10

Плоди (за характером оплодня): сухібіб,горіх,стручок,коробочка, зернівка, сім’янка.соковитіягода,кістянка,яблуко,суничина,гарбузина,багатокістянка,померанець.

Номер слайду 11

Сухі плоди:1- біб, насінини прикріплені до стулок (горох, квасоля, соя); 2 – стручок, насінини прикріплені до плівчастої перетинки, яка розділяє насінину (капуста, гірчиця, редька); 3 – стручечок, коротший та ширший, подібний на стручок (грицики, рижій); 4 – коробочка, там багато насінин (мак, бавовник, петунія); 5 – горіх, вільно лежить одна насінина під твердою здерев’янілою стінкою (ліщина, бук, липа, волоський горіх); 6 – сім’янка, до насінини лише прилягає шкіряста стінка (соняшник, волошка, нагідки); 7 – зернівка, шкіряста стінка зростається з насіниною (жито, пшениця, ячмінь).

Номер слайду 12

Соковиті плоди:1 – ягода, багатонасінний плід з соковитими середнім і внутрішнім шаром, зовнішній шар утворює захисну шкірку (смородина, виноград, аґрус, картопля, журавлина); 2 – яблуко, соковитий середній шар, зовнішній шар утворює захисну шкірку, внутрішній шар ущільнений (яблука, груші, айва, горобина); 3 – кістянка, однонасінні плоди, зовнішній шар утворює тоненьку шкірку, середній шар – соковитий, внутрішній шар стінки плоду – тверда здерев’яніла кісточка (вишня, слива, абрикоса); 4 – гарбузина, середній та внутрішній шар стінки соковитий, а зовнішній – твердий (кавун, диня, гарбуз, кабачок, огірок).

Номер слайду 13

Пристосувальні стратегії квіткових, які забезпечили їхній розквіт …

Номер слайду 14

Квітки. Одностатеві квітки - мають лише маточку або тичинки. Пилок однієї рослини потрапляє на маточки квіток іншої рослини за допомогою вітру. Двостатеві квітки - мають і тичинки, і маточки. У таких квітів може відбуватися запилення за допомогою комах чи птахів.

Номер слайду 15

Утворення суцвіть та їхня будова мають пристосувальний характер до різних способів запилення. У комахозапильних рослин квітки зібрані в суцвіття, добре помітні на відстані (кошик соняшника). У вітрозапильних рослиннаявність суцвіть підвищує ймовірність потрапляння пилку на маточку (у пшениці).

Номер слайду 16

Різні способи поширення плодів і насіння:самопоширення (акація),вітром (кульбаба),тваринами (лопух), водою (латаття), людиною (волошка).

Номер слайду 17

Квіткові + Міфологія Як називається напій богів на Олімпі, що давав їм вічну молодість і безсмертя?

Номер слайду 18

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 10. Будова та функції квітки і плоду. Переглянути відеоhttps://youtu.be/I0e55xk. Q_q. U?si=QXm1-f. SVpyiva. GHm https://youtu.be/GCxtd. Ml. Y_b. Y?si=Q6 V4 BQQv. R5s. Gza. H5 Виконати онлайн-вправуhttps://wordwall.net/uk/resource/82594955 Зробити висновокhttps://wordwall.net/uk/resource/82595948

Номер слайду 19

Коротко про головне. КВІТКОВІ (або Магноліофіти) – це група насінних рослин, найзагальнішими ознаками яких є квітка, плід та подвійне запліднення. КВІТКА (лат. flos, грец. anthos) і ПЛІД (лат. fructus, грец. karpos) – це генеративні органи квіткових, які забезпечують статеве розмноження та поширення. Основними пристосувальними стратегіями квіткових є різноманітність квіток та плодів, способів запилення й поширення плодів, видозмін органів.

pptx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Презентації
Додано
24 листопада
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку