Урок 46. ЛІНА КОСТЕНКО. ОСІНЬ, ОСЬ ВОНА, ОСІНЬ

Про матеріал
Урок 46. ЛІНА КОСТЕНКО. ОСІНЬ, ОСЬ ВОНА, ОСІНЬ Мета: продовжити ознайомлення учнів із творами Ліни Костенко; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; вчити аналізувати прочи¬тане, зв’язно висловлювати свої думки; розвивати образне мислення учнів, творчу уяву; виховувати любов до художнього слова.
Перегляд файлу

Урок 46. ЛІНА КОСТЕНКО. ОСІНЬ, ОСЬ ВОНА, ОСІНЬ

Мета: продовжити ознайомлення учнів із творами Ліни Костенко; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; вчити аналізувати прочи­тане, зв’язно висловлювати свої думки; розвивати образне мислення учнів, творчу уяву; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над скоромовкою

Гра «Дощик»

Діти читають хором.

  • Накрапає дощ (тихо).
  • Дощ пускається сильніше (голосніше).
  • Злива (голосно).
  • Дощ слабшає (тихіше).
  • Дощ припинився (читання припиняється).

Життєрадісні жирафи

Узяли журнал із шафи.

Його жужмили і м’яли...

Все одно не прочитали.

2. Артикуляційна вправа «Лопаточка»

Широким я язик зроблю,

На нижню губу покладу.

Гарна вийшла і пласка

Моя лопатка з язика.

Жаль, така лопатка

Не скопає грядки.

(Широкий язик висунути, розслабити, покласти на нижню губу. Слідкувати, щоб язик не дрижав. Утримувати у такому положенні 10–15 се­кунд.)

ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра «Хто краще?»

Конкурс на краще виразне читання вірша Ліни Костенко «Красива осінь вишиває клени».

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Якій порі року присвячений вірш, що ми його читали на попередньому уроці?

— Хто його автор?

— Сьогодні ми прочитаємо ще один вірш про осінь, який написала Ліна Костенко.

V. СПРИЙМАННЯ І УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання вірша Ліни Костенко «Осінь, ось вона, осінь»

1) Виразне читання вірша вчителем.

— Які картини поставали у вашій уяві, коли ви слухали вірш?

2) Словникова робота.

Довідкове бюро

Брама — великі ворота, переважно при монументальних спорудах.

Читання колонок слів «луною» за вчителем

Задощило

серп

концерт

захлюпало

серпень

чемодан

замикала

перепілочки

журавлині

поклонився

відлітаючи

чорногуз

— Що спільного у словах першої колонки? (Дієслова)

— Назвіть спільнокореневі слова серед слів другої колонки.

Доберіть синоніми до слова чорногуз. (Лелека, бусол, бузько, боцюн)

2. Фізкультхвилинка

3. Продовження роботи над віршем

1) Повторне читання вірша учнями.

2) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Як поетеса описує початок осені?

— Що роблять комахи?

— Що сказано про цвіркунів і перепілочок?

— Якими словами поетеса описує відліт чорногузів?

— Прочитайте питальні речення.

— З яким почуттям їх слід читати?

3) Гра «Диктор телебачення».

Учні читають вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подиви­тися на глядачів.

4) Гра «Віднови вірш».

— Відновіть вірш, ставлячи дієслова в потрібній формі.

Поклонився. Погубила. Серпень пакував серп.

Цвіркуни й перепілочки подалось концерт.

Чорногуз замикала лугам і садам.

Відлітаючи в Африку, припинили чемодан.

Де ж ти, літо, задощило? Куди захлюпало?

Осінь, ось вона, осінь! Осінь, ось вона, ось.

Осінь брами свої випустив вночі,

Поділось у небі журавлині ключі.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра «Закінчи речення»

  • Сьогодні на уроці я вчився...
  • Я дізнався...
  • Мені було цікаво...
  • Найбільше сподобалось...

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати вірш (с. 54).

 

 

doc
Додано
23 листопада 2019
Переглядів
1339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку