Урок інтегрований літературне читання з основами здоров'я " Закони гідності" І.Сухомлинський "Горбатенька дівчинка", "Що таке толерантність"

Про матеріал
Інтегрований урок літературне читання , основи здоров’я у 3 класі за темою : Закони людяності (В.Сухомлинський «Горбатенька дівчинка») , («Що таке толерантність»)
Перегляд файлу

Тема : Закони людяності. В.Сухомлинський «Горбатенька дівчинка», Основи здоров’я «Що таке толерантність».

Мета: ознайомити учнів з людськими чеснотами, вчити визначати позитивні та негативні риси людини; пояснити та обговорити поняття «толерантність»; підвищити рівень обізнаності молодших школярів з питань толерантності та моральності; формувати компетентність «Спілкування державною мовою» (уміти формувати власні думки усно, чути і розуміти інших, оцінювати себе та товариша, формулювати власну думку та позицію); (уміти орієнтуватися у власній системі знань: робити висновки з вивченого раніше, знаходити відповіді на питання, життєвим досвідом та інформацією, отриманою на уроках); компетентність «Уміння навчатися впродовж життя» (підвищити рівень обізнаності молодших школярів з питань толерантності та моральності; пояснити, що всі люди різні, що відмінності роблять їх унікальними і цікавими для інших; компетентність «Соціальні і громадянські компетентності» (формувати доброзичливе ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям, відповідальність у взаєминах з ними; вчити попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів); виховувати здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від самого себе;  чуйність, співчуття, доброзичливість і увагу до оточуючих; викликати бажання творити добро і уникати злих учинків

Обладнання: кошик, роздатковий матеріал, плакати, шкала оцінення, стрічки, яблука.

Тип уроку: інтегрований

Основні поняття : толерантність.

 

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  1. Представлення.
  • Що незвичайного сьогодні лежить у вас на партах? (яблука)
  • Чи схожі між собою яблука? ( так)
  • Чим? (формою, кольором)
  • Чи однакові вони всі? (Ні)
  • Цим прикладом я хотіла вам показати , що і ми люди теж між собою схожі.
  • Чим ? (тіло, мовлення)
  • Чи однакові ми з вами ? (Ні)

Давайте ми покладемо ці яблучка у корзину, щоб вони нам не заважали. Отак як оці яблучка лежать у корзині, отак і ми люди живемо у суспільстві (спілкуємось, граємось, працюємо).

А так , як ми істоти мислячі, то маємо бути по відношенню до інших якими…?

  1. Актуалізація опорних знань
  1. Вправа «Асоціативний кущ».
  • Це ми зараз і дізнаємось, виконавши вправу Асоціативний кущ.
  • Перед вами картинка дітей у суспільстві, давайте доберемо риси характеру людини які повинні переважати в спілкуванні і відношенні до інших людей. І відгадаємо слово з яким будемо працювати на уроці.

                          

 

 

 

                           Толерантність

Картинки по запросу картинки люди у суспільстві 

 

                                                                                                                   

                                                                                  

 

 

-Ці всі риси одним словом називаються – Толерантність.

III. Повідомлення теми і мети уроку.

От сьогодні ми з вами на уроці поговоримо про відношення до оточуючих та толерантне ставлення до них.

  1. Шкала успішності

Для того , щоб оцінити свої знання ми визначимо на якій позиції ми знаходимося зараз і що на даний момент ви знаєте про толерантність.

У кожного на парті приклеєний маленький жовтенький  стікер. Подивіться на шкалу і визначте своє місце на ній. Підійдіть і приклейте у відповідне місце стікер .

  Незнаю          Розумію   Використо-        Ділюсь       Я толерантна

                            що це           вую             досвідом           людина

 

 

 

  1. Гра «Правильний вибір»

Ми назвали вже з вами ті риси ,які повинні бути в толерантній людині. А зараз пропоную гру «Правильний вибір».

- Візьміть до рук зелені листочки і підкресліть якості , які не притаманні толерантній людині.

Щедрість,  скупість, ввічливість, працьовитість, делікатність, улесливість, жадібність, справедливість, агресивність, доброта, брехливість.

Запитую декількох учнів, після оголошення використовую прийом

«Вибух емоцій», діти всі разом аплодують своєму товаришу.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота з підручником (осн.здор. ст. 61)
  • Чи знайомі ви з дітьми , які приїхали з інших країн?
  • Чим вони схожі на нас?
  • Чим вони відрізняються?
  • А що вас об’єднує з вашими однокласниками?

А тепер попрошу відкрити свої підручники з осн здор на сторінці 61

а. Вибіркове читання

  • Пробіжіться будь ласка по тексту , знайдіть значення слова толерантність і зачитайте вголос.

V. Фізхвилинка

VI. Узагальнення і систематизація знань.

  1. Казка «Горбатенька дівчинка».

Чи спостерігали ви коли-небудь за людьми , які «не такі як усі»? (тобто з порушеним зором, слухом, опорно-руховим апаратом)

Саме в такій ситуації опинилась героїня оповідання яке ми зараз прочитаємо.

Написав його видатний український педагог

В.О. Сухомлинський. Він був вчителем, дуже любив дітей. Написав багато повчальних оповідань і казок, одну з них ми зараз з вами опрацюємо.

  1. Читання вчителем.

Чому вчитель був спокійним за своїх учнів?

  • Уявіть , що ви потрапили в таку ситуацію і зустріли людину з особливими потребами. Як ви будете себе вести по відношенню до неї?
  1. Читання казки учнями

а. Читання для себе ( 2 абзаца)

б. Читання для друга (по одному абзацу)

V. Підсумок. Рефлексія.

- Так яке поняття ми з вами обговорювали на сьогоднішньому уроці?

1. Гра «Толерантний салат»

Пропоную підсумувати наші знання і приготувати унікальну страву , яка не подається в жодному ресторані світу, а називається вона «Толерантний салат».

У кожного на парті лежить інгредієнт, який ви додосте до нашого салату, але в нього ви вкладете свою душу і знання.

Напишіть на листочках – інгредієнтах ту рису характеру, яка властива для толерантної людини і якими ви з сьогоднішнього дня будете прививати в собі.

(Я кидаю перший інгредієнт ,  потім діти пишуть на листочках, а я проходжу з мисочкою і збираю їх).

Ми цю страву будемо смакувати і наповнювати наші серця хорошими вчинками.

  1. «Шкала успішності»

А тепер погляньмо на нашу шкалу успішності і передвиньте свій стікер на ту позицію , на якій на вашу думку тепер знаходитесь.

  1. Стрічки доброти і поваги.

А на згадку про наш урок я хочу подарувати вам стрічки, пов’яжіть їх своєму товаришу по парті її на руку в знак поваги і доброти.

А за те , що ви були такими активними на уроці посмакуйте яблучками і пам’ятайте , що ми всі різні але від цього гіршим ніхто не стає. Тому , що кожна людина  то є цінний скарб нації.

Дякую за увагу і за співпрацю. 

 

 

 

 


Братська загальноосвітня школа І ступеня

Конкурс вчитель року

Номінація «Початкова освіта»

 

ppt-21-638

 

 

Інтегрований урок літературне читання , основи здоров’я у 3 класі за темою : Закони людяності (В.Сухомлинський «Горбатенька дівчинка») , («Що таке толерантність»)

 

 

Виконала вчитель

початкових класів

Калинівської загальноосвітньої школи

     І-ІІІ ступенів

Забара Юлія Анатоліївна

 

 

                                                             Братське 2019

docx
Додано
25 листопада 2019
Переглядів
566
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку