Урок 5 клас "Кут та його величина. Види кутів"

Про матеріал

Мета уроку: удосконалити вміння учнів із теми «Кути. Види кутів»; розвивати просторову уяву, логічне мислення; виховувати інтерес до математики, акуратність, посидючість.

Очікувані результати: учні повинні вміти будувати кути за заданою величиною, вміти вимірювати кути транспортиром, знати види кутів, вміти відрізняти їх і порівнювати, знати, що таке бісектриса.

Перегляд файлу

Урок 5 клас

Кут та його величина. Види кутів

Мета уроку:удосконалити вміння учнів із теми «Кути. Види кутів»; розвивати просторову уяву, логічне мислення; виховувати інтерес до математики, акуратність, посидючість.

Очікувані результати:учні повинні вміти будувати кути за заданою величиною, вміти вимірювати кути транспортиром, знати види кутів, вміти відрізняти їх і порівнювати, знати, що таке бісектриса.

Обладнання:підручник, роздавальний матеріал

Тип уроку:урок удосконалення знань, умінь і навичок.

 

■ I. Організаційний етап

▪ Привітання

▪ Перевірка присутності учнів

▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку

■ II. Перевірка домашнього завдання

▪ Перевірка письмового завдання біля дошки

▪ Графічний диктант (так , ні __)

Визначте, чи є правильним твердження.

1. Кут, менший за розгорнутий,— тупий.

2. Будь-який гострий кут менший за половину розгорнутого кута.

3. Кут, більший від прямого,— тупий.

4. Кут, менший за прямий,— гострий.

5. Сума гострого і прямого кутів — тупий кут.

6. Половина тупого кута — гострий кут.

Ключ-відповідь:   

Запропонувати учням здійснити самоперевірку за відповідями, заздалегідь підготовленими на відкидний дошці.

■ III. Формулювання мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

▪ Оголошення теми уроку

▪ Формулювання разом із учнями мети й завдань уроку

▪ Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми вдосконалимо свої вміння та навички за темою «Кути. Види кутів». Це дуже важлива тема, особливо в подальшому, під час вивчення геометрії. Весь матеріал уроку буде націлено на поглиблення й закріплення знань із теми.

 

■ IV. Актуалізація опорних знань 

▪ Фронтальне опитування

1. Назвіть усі кути, які зображено на рис. 1, та їх види. Чи є серед наведених кутів однакові? Чим є промінь OB для кута AOC?

Рис. 1

2. Знайдіть на рис. 2 гострі кути; тупі кути; прямі кути.

Рис. 2

3. Знайдіть величини кутів, на які ділить прямий кут бісектриса.

4. У скільки разів розгорнутий кут більший від кута в 60°?

■ V. Удосконалення умінь і навичок 

▪ Робота в групах за карткою

Картка

1. Із вершини прямого кута AOC проведено променя OC і OD так, що , а . Обчисліть градусну міру кута COD.

2. Накресліть кут ABC, градусна міра якого становить 148°. Променем BD поділіть цей кут на два кути так, щоб . Обчисліть градусну міру кута DBC.

3. Накресліть кут, градусна міра якого становить:

а) 36°; б) 90°; в) 153°; г) 98°.

Позначте кожен з кутів і визначте його вид.

 

Розв’язання до картки

1. ; .

Відповідь: 44°.

2. Див. рис. 3. .

Рис. 3

Відповідь: 52°.

3. Див. рис. 4, а. — гострий, б) — прямий; в)  — тупий; г) — тупий.

а   б   в   г

Рис. 4

Запропонувати кожній групі презентувати результати роботи біля дошки, а представникам інших груп — здійснити рецензування відповідей.

■ VI. Самостійне виконання учнями практичних завдань 

▪ Самостійна робота

Варіант 1

Початковий і середній рівні (6 балів)

Позначте правильну, на вашу думку, відповідь.

1. Яке позначення кута, зображеного на рис. 5, неправильне?

Рис. 5

А   Б  В   Г

2. Градусна міра прямого кута дорівнює:

А 180°   Б 90°  В 45°  Г 30°

3. Визначте вид кута, градусна міра якого дорівнює 87°.

А Розгорнутий  Б Тупий В Прямий Г Гострий

Достатній рівень (3 бали)

4. Побудуйте кут ABC, градусна міра якого дорівнює 150°, і його бісектрису BK.

5. Кут PKS удвічі більший, ніж кут SKQ. Знайдіть їх градусні міри, якщо .

Високий рівень (3 бали)

6. Із вершини тупого кута ABC проведено промінь BK так, що градусна міра кута АВК більша, ніж кута KBC, на 38°. Знайдіть величини кутів ABK і KBC, якщо бісектриса кута ABC ділить його на кути, один із яких становить 74°.

 

Варіант 2

Початковий і середній рівні (6 балів)

Позначте правильну, на вашу думку, відповідь.

1. Яке позначення кута, зображеного на рис. 6, неправильне?

Рис. 6

А   Б   В   Г

2. Градусна міра розгорнутого кута дорівнює:

А 90°   Б 180°   В 60°  Г 45°

3. Визначте вид кута, градусна міра якого становить 123°.

А Тупий  Б Розгорнутий В Прямий Г Гострий

Достатній рівень (3 бали)

4. Побудуйте кут MKL, градусна міра якого дорівнює 80°, і його бісектрису KN.

5. Кут BOK удвічі менший, ніж кут AOB. Знайдіть їх градусні міри, якщо .

Високий рівень (3 бали)

6. Із вершини гострого кута MNK проведено промінь NL так, що градусна міра кута LNK більша, ніж кута MNL, на 28°. Знайдіть величини кутів MNL і LNK, якщо бісектриса кута MNL ділить його на кути, один із яких становить 38°.

Розв’язання та відповіді до самостійної роботи

Варіант 1. 1. Г. 2. Б. 3. Г. 4. Див. рис. 7

Рис. 7

5. Нехай , тоді . ; ; . Отже, , (див. рис. 8).

Рис. 8

Відповідь: 50°; 100°.

6. Нехай на рис. 9 , тоді . Оскільки бісектриса ділить кут на два рівних кута по 74°, то . ; ; . Отже, , .

Рис. 9

Відповідь: 93°; 55°.

 

Варіант 2. 1. Г. 2. Б. 3. А. 4. Див. рис. 10.

Рис. 10

5. Нехай на рис. 11 , тоді . Тоді ; ; . Отже, ; .

Рис. 11

Відповідь: 40°; 80°.

6. Нехай на рис. 12 , тоді . Оскільки бісектриса ділить кут на два, кожен із яких дорівнює 38°, то . Звідси ; ; . Тоді ; .

Рис. 12

Відповідь: 24°; 52°.

Зібрати зошити на перевірку, відповісти на запитання, що виникли в учнів.

■ VII. Підбиття підсумків уроку 

▪ Завдання учням

Розв’яжіть кросворд.

По горизонталі

1. Прилад для вимірювання кутів.

2. Кут, більший за прямий та менший за розгорнутий.

3. Кут, менший за прямий.

По вертикалі

4. Промінь, який проходить між сторонами кута й ділить його на два рівні кути.

5. Кут, градусна міра якого становить 90°.

6. Одиниця вимірювання кутів.

7. Кут, сторони якого утворюють пряму.

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розв’язання

 

 

 

 

4 Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

і

 

 

5 П

 

 

 

1 Т

 р

а

н

с

п

о

р

т

и

7 Р

 

 

 

 

е

 

 

я

 

 

о

 

 

 

 

к

 

 

м

 

 

з

 

 

 

 

2 Т

у

п

и

й

 

г

 

 

 

 

 р

 

 

й

 

 

о

 

 

 

 

 и

 

6 Г 

 

 

 

р

 

 

 3 Г

о

 с

 т

 р

и

 й

 

н

 

 

 

 

 а

 

а

 

 

 

у

 

 

 

 

 

 

д

 

 

 

т

 

 

 

 

 

 

у

 

 

 

и

 

 

 

 

 

 

с

 

 

 

й

Перевірити розв’язання шляхом коментування з місця.

■ VIII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

▪ Завдання для всього класу

Підручник _____________________________________________________________ 

1

 

doc
Додано
14 грудня 2018
Переглядів
13968
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку