Урок 5 клас "Трикутник і його види"

Про матеріал

Мета уроку: сформувати розуміння поняття трикутника, вміння знаходити периметр трикутника, ознайомити з класифікацією трикутників, навчити розпізнавати види трикутників; розвивати просторове мислення, активність, увагу; виховувати працелюбність, акуратність.

Очікувані результати: учні повинні знати, що таке трикутник, види трикутників за виглядом кутів і за кількістю рівних сторін, уміти знаходити периметр трикутника.

Перегляд файлу

Урок 5 клас

Трикутник і його види

Мета уроку:сформувати розуміння поняття трикутника, вміння знаходити периметр трикутника, ознайомити з класифікацією трикутників, навчити розпізнавати види трикутників; розвивати просторове мислення, активність, увагу; виховувати працелюбність, акуратність.

Очікувані результати:учні повинні знати, що таке трикутник, види трикутників за виглядом кутів і за кількістю рівних сторін, уміти знаходити периметр трикутника.

Обладнання:підручник, роздавальний матеріал

Тип уроку:урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

■ I. Організаційний етап

▪ Привітання

▪ Перевірка присутності учнів▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку

■ II. Перевірка домашнього завдання

▪ Математичний диктант 

У завданнях 1 і 2 закінчіть речення.

1. Два многокутники називають рівними, якщо вони...

2. Суму довжин усіх сторін многокутника називають...

3. Запишіть всі сторони п’ятикутника ABCDE.

4. Знайдіть периметр чотирикутника, сторони якого дорівнюють 3 см, 4 см, 6 см і 7 см.

5. Накресліть п’ятикутник ABCDE, проведіть відрізок AC. Запишіть усі утворені многокутники.

6. Одна зі сторін чотирикутника дорівнює 2 см, а друга — в 2 рази більша, третя — на 1 см менша за другу, а четверта дорівнює другій. Знайдіть периметр чотирикутника.

Запропонувати учням здійснити взаємоперевірку за записами, заздалегідь підготовленими на відкидний дошці.

Відповіді до математичного диктанту

1. ...збігаються при накладанні.

2. ...периметром.

3. AB, BC, CD, DE, AE.

4. 20 см.

5. Див. рис. 1. ABCDE, ABC, ACDE.

Рис. 1

6. (см).

■ III. Формулювання мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

▪ Оголошення теми уроку

▪ Формулювання разом із учнями мети й завдань уроку

▪ Мотивація навчальної діяльності

Серед многокутників особливе місце посідають трикутники, які можна класифікувати, як і кути. Сьогодні ми поговоримо про те, що таке трикутники, які вони бувають і як знайти периметр трикутника.

■ IV. Актуалізація опорних знань 

▪ Робота за готовими рисунками

1. Користуючись рис. 2, назвіть кути: гострі; тупі; прямі; розгорнуті.

Рис. 2

2. Які фігури зображено на рис. 3? Назвіть їх.

      

Рис. 3

3. Знайдіть периметр чотирикутника, зображеного на рисунку (див. рис. 4).

Рис. 4

■ V. Засвоєння нових знань 

1. Що таке трикутник. Позначення трикутника.

Важливу роль у математиці відіграють трикутники. Це многокутники, які мають три сторони.

Виконаємо рисунок.

Кожний трикутник має три сторони і три вершини (див. рис. 5). Ця геометрична фігура має три кути, звідси й походить її назва — трикутник. Позначають: .

Рис. 5

2. Види трикутників.

Трикутники можна розрізняти (класифікувати) за видом їх кутів.

Якщо всі кути трикутника гострі, то його називають гострокутним (див. рис. 6).

Рис. 6

Якщо в трикутнику є прямий кут, то його називають прямокутним (див. рис. 7).

На рис. 7 .

Рис. 7

Якщо один з кутів трикутника тупий, то його називають тупокутним (див. рис. 8).

Рис. 8

Трикутники можна класифікувати не тільки за видом кутів, а й за кількістю рівних сторін.

Якщо дві сторони трикутника рівні, то його називають рівнобедреним (див. рис. 9).

На рис. 9 .

Рис. 9

Рівні сторони називають бічними сторонами, а третю сторону — основою.

Якщо в трикутника три сторони рівні, то його називають рівностороннім (див. рис. 10).

На рис. 10

Рис. 10

Трикутник, у якого всі три сторони різної довжини, називають різностороннім (див. рис. 11).

Рис. 11

3. Периметр трикутника.

Сума довжин усіх сторін трикутника — периметр трикутника. Якщо сторона рівностороннього трикутника дорівнює a, то його периметр обчислюється за формулою .

■ VI. Первинне закріплення знань

▪ Виконання усних вправ

1. Визначте вид трикутника, зображеного на рис. 12, залежно від виду його кутів і кількості рівних сторін.

         

а   б        в   г   д   е

Рис. 12

2. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 16 см. Знайдіть основу трикутника, якщо його бічні сторони дорівнюють 5 см.

3. Знайдіть периметр рівностороннього трикутника зі сторонами 4 см.

▪ Робота учнів біля дошки

Підручник _____________________________________________________________ 

▪ Робота в парах за картками

Картка № 1

1. Накресліть трикутник:

а) різносторонній прямокутний;

б) рівнобедрений прямокутний;

в) рівнобедрений тупокутний.

2. Знайдіть периметр трикутника, одна сторона якого дорівнює 8 см, друга — в 2 рази довша. Третя сторона на 5 см менша за другу.

3. Знайдіть периметр рівностороннього трикутника, якщо він більший від сторони на 6 см.

Картка № 2

1. Одна зі сторін трикутника дорівнює 12 см, що на 5 см більше, ніж друга сторона, а третя сторона в 2 рази більша від другої. Знайдіть периметр трикутника.

2. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 26 см. Його бічна сторона дорівнює 10 см. Знайдіть довжину основи.

3. Сторони трикутника дорівнюють a см, b см, c см. Обчисліть його периметр, якщо , , .

Розв’язання до карток

Картка № 1

1. Див. рис. 13.

а) Різносторонній прямокутний трикутник ABC ;

б) рівнобедрений прямокутний трикутник MNK (, );

в) рівнобедрений тупокутний трикутник FKT.

а    б    в

Рис. 13

2. 1) (см) — довжина другої сторони;

2) (см) — довжина третьої сторони;

3) (см).

Відповідь: 35 см.

3. Нехай сторона рівностороннього трикутника дорівнює x см, тоді периметр — . Маємо: ; ; . (см).

Відповідь: 9 см.

Картка № 2

1. 1) (см) — довжина другої сторони;

2) (см) — довжина третьої сторони;

3) (см).

Відповідь: 33 см.

2. (см).

Відповідь: 6 см.

3. (см).

Відповідь: 20 см.

■ VII. Підбиття підсумків уроку

▪ Фронтальне опитування

1. Що таке трикутник?

2. Скільки сторін, вершин і кутів у трикутнику?

3. Які існують види трикутників залежно від величини їх кутів?

4. Який трикутник називають прямокутним; тупокутним; гострокутним?

5. Які бувають види трикутників залежно від кількості рівних сторін?

6. Який трикутник називають різнобічним; рівнобедреним; рівностороннім?

7. За якою формулою обчислюється периметр рівностороннього трикутника?

■ VIII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

▪ Завдання для всього класу

Підручник _____________________________________________________________ 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
1.0
Оригінальність викладу
1.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
1.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мироненко Артур
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
doc
Додано
14 грудня 2018
Переглядів
8744
Оцінка розробки
1.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку