Урок в 5 класі на тему "Прямокутник"

Про матеріал

Мета уроку: сформувати в учнів розуміння поняття прямокутника, вміння знаходити їх периметри, розпізнавати їх серед інших геометричних фігур; розвивати просторову уяву, увагу, пам'ять; виховувати акуратність, посидючість. Очікувані результати: учні повинні мати уявлення про такі геометричні фігури, як прямокутник, квадрат; уміти розпізнавати їх серед інших геометричних фігур, знаходити їх периметри, розв'язувати завдання, що пов'язані з прямокутником, квадратом.

Перегляд файлу

Урок 5 клас

Прямокутник

Мета уроку:сформувати в учнів розуміння поняття прямокутника, вміння знаходити їх периметри, розпізнавати їх серед інших геометричних фігур; розвивати просторову уяву, увагу, пам’ять; виховувати акуратність, посидючість.

Очікувані результати:учні повинні мати уявлення про такі геометричні фігури, як прямокутник, квадрат; уміти розпізнавати їх серед інших геометричних фігур, знаходити їх периметри, розв’язувати завдання, що пов’язані з прямокутником, квадратом.

Обладнання:підручник, роздавальний матеріал

Тип уроку:урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

■ I. Організаційний етап

▪ Привітання

▪ Перевірка присутності учнів

▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку

■ II. Перевірка домашнього завдання

Вибірково перевірити завдання за бажанням учнів.

■ IV. Формулювання мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

▪ Оголошення теми уроку

▪ Формулювання разом із учнями мети й завдань уроку

▪ Мотивація навчальної діяльності

Із такими геометричними фігурами, як прямокутник і квадрат, ви вже знайомі. Сьогодні пригадаємо всі відомості про них та поглянемо на ці фігури як на многокутники. Зверніть увагу, що прямокутник і квадрат — це також многокутники, зокрема чотирикутники. Ми повинні зрозуміти, що про властивості многокутника можна судити не тільки за кількістю кутів, а й за їх видом.

■ V. Актуалізація опорних знань 

▪ Фронтальне опитування

1. Назвіть фігури, зображені на рис. 3.

         

Рис. 3

2. Яка з фігур на рисунку зайва?

3. Скільки сантиметрів міститься в: 1 дм, 1 м 1 дм, 3 м 2 дм, 10 мм?

4. Скільки прямокутників на рис. 4?

■ VI. Засвоєння нових знань 

1. Прямокутник.

Розглянемо чотирикутник, у якого всі кути прямі (див. рис. 5). Цей чотирикутник називають прямокутником. Ця фігура добре вам знайома ще з початкової школи. Сусідні сторони прямокутника називають довжиною і шириною. Протилежні сторони прямокутника рівні.

Рис. 5

; .

.

2. Квадрат.

Якщо у прямокутника всі сторони рівні, то він називається квадратом.

На рис. 6 . .

Рис. 6

3. Периметр прямокутника, квадрата.

Нехай довжина прямокутника a, ширина — b, тоді його периметр обчислюється за формулою , а якщо сторона квадрата дорівнює a, то його периметр обчислюється за формулою , оскільки периметр — це сума довжин усіх сторін многокутника.

■ VII. Первинне закріплення знань

▪ Виконання усних вправ

1. Знайдіть периметр квадрата, сторона якого дорівнює:

а) 4 см;  б) 5 дм;  в) 10 м.

2. Знайдіть периметр прямокутника зі сторонами a і b, якщо:

а) см, см;  б) м, м.

3. Знайдіть сторону квадрата, якщо його периметр дорівнює:

а) 36 см;  б) 400 дм.

4. Знайдіть довжину прямокутника, якщо його ширина становить 4 см, а периметр — 18 см.

▪ Робота учнів біля дошки

Підручник _____________________________________________________________ 

▪ Індивідуальна робота за карткою

Картка

1. Знайдіть периметр прямокутника, одна сторона якого дорівнює 26 см, а друга 32 см.

2. Знайдіть периметр прямокутника, одна сторона якого дорівнює 11 см, а друга — в 3 рази довша.

3. Довжина сторони квадрата дорівнює 15 см. Знайдіть:

а) суму периметрів п’яти таких квадратів; б) периметр квадрата, отриманого з чотирьох таких квадратів, прикладених один до одного.

Розв’язання до картки

1. (см).

Відповідь: 116 см.

2. 1) (см) — довжина другої сторони прямокутника;

2) (см).

Відповідь: 88 см.

3. а) 1) (см) — периметр квадрата;

2) (см) — сума периметрів п’яти таких квадратів;

б) Див. рис. 7.

Рис. 7

1) (см) — довжина сторони нового квадрата;

2) (см) — периметр нового квадрата.

Відповідь: 300 см; 120 см.

Перевірити й оцінити кілька робіт за бажанням учнів.

■ VIII. Підбиття підсумків уроку

▪ Фронтальне опитування

1. Який чотирикутник називають прямокутником?

2. Яку фігуру називають квадратом?

3. За якою формулою обчислюють периметр квадрата; периметр прямокутника?

■ IХ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

▪ Завдання для всього класу

Підручник _____________________________________________________________ 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Хараман Світлана Михайлівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сіра Наталія Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
14 грудня 2018
Переглядів
3249
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку