Урок в 5 класі на тему "Прямокутник"

Про матеріал

Мета уроку: сформувати в учнів розуміння поняття прямокутника, вміння знаходити їх периметри, розпізнавати їх серед інших геометричних фігур; розвивати просторову уяву, увагу, пам'ять; виховувати акуратність, посидючість. Очікувані результати: учні повинні мати уявлення про такі геометричні фігури, як прямокутник, квадрат; уміти розпізнавати їх серед інших геометричних фігур, знаходити їх периметри, розв'язувати завдання, що пов'язані з прямокутником, квадратом.

Перегляд файлу

Урок 5 клас

Прямокутник

Мета уроку:сформувати в учнів розуміння поняття прямокутника, вміння знаходити їх периметри, розпізнавати їх серед інших геометричних фігур; розвивати просторову уяву, увагу, пам’ять; виховувати акуратність, посидючість.

Очікувані результати:учні повинні мати уявлення про такі геометричні фігури, як прямокутник, квадрат; уміти розпізнавати їх серед інших геометричних фігур, знаходити їх периметри, розв’язувати завдання, що пов’язані з прямокутником, квадратом.

Обладнання:підручник, роздавальний матеріал

Тип уроку:урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

■ I. Організаційний етап

▪ Привітання

▪ Перевірка присутності учнів

▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку

■ II. Перевірка домашнього завдання

Вибірково перевірити завдання за бажанням учнів.

■ IV. Формулювання мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

▪ Оголошення теми уроку

▪ Формулювання разом із учнями мети й завдань уроку

▪ Мотивація навчальної діяльності

Із такими геометричними фігурами, як прямокутник і квадрат, ви вже знайомі. Сьогодні пригадаємо всі відомості про них та поглянемо на ці фігури як на многокутники. Зверніть увагу, що прямокутник і квадрат — це також многокутники, зокрема чотирикутники. Ми повинні зрозуміти, що про властивості многокутника можна судити не тільки за кількістю кутів, а й за їх видом.

■ V. Актуалізація опорних знань 

▪ Фронтальне опитування

1. Назвіть фігури, зображені на рис. 3.

         

Рис. 3

2. Яка з фігур на рисунку зайва?

3. Скільки сантиметрів міститься в: 1 дм, 1 м 1 дм, 3 м 2 дм, 10 мм?

4. Скільки прямокутників на рис. 4?

■ VI. Засвоєння нових знань 

1. Прямокутник.

Розглянемо чотирикутник, у якого всі кути прямі (див. рис. 5). Цей чотирикутник називають прямокутником. Ця фігура добре вам знайома ще з початкової школи. Сусідні сторони прямокутника називають довжиною і шириною. Протилежні сторони прямокутника рівні.

Рис. 5

; .

.

2. Квадрат.

Якщо у прямокутника всі сторони рівні, то він називається квадратом.

На рис. 6 . .

Рис. 6

3. Периметр прямокутника, квадрата.

Нехай довжина прямокутника a, ширина — b, тоді його периметр обчислюється за формулою , а якщо сторона квадрата дорівнює a, то його периметр обчислюється за формулою , оскільки периметр — це сума довжин усіх сторін многокутника.

■ VII. Первинне закріплення знань

▪ Виконання усних вправ

1. Знайдіть периметр квадрата, сторона якого дорівнює:

а) 4 см;  б) 5 дм;  в) 10 м.

2. Знайдіть периметр прямокутника зі сторонами a і b, якщо:

а) см, см;  б) м, м.

3. Знайдіть сторону квадрата, якщо його периметр дорівнює:

а) 36 см;  б) 400 дм.

4. Знайдіть довжину прямокутника, якщо його ширина становить 4 см, а периметр — 18 см.

▪ Робота учнів біля дошки

Підручник _____________________________________________________________ 

▪ Індивідуальна робота за карткою

Картка

1. Знайдіть периметр прямокутника, одна сторона якого дорівнює 26 см, а друга 32 см.

2. Знайдіть периметр прямокутника, одна сторона якого дорівнює 11 см, а друга — в 3 рази довша.

3. Довжина сторони квадрата дорівнює 15 см. Знайдіть:

а) суму периметрів п’яти таких квадратів; б) периметр квадрата, отриманого з чотирьох таких квадратів, прикладених один до одного.

Розв’язання до картки

1. (см).

Відповідь: 116 см.

2. 1) (см) — довжина другої сторони прямокутника;

2) (см).

Відповідь: 88 см.

3. а) 1) (см) — периметр квадрата;

2) (см) — сума периметрів п’яти таких квадратів;

б) Див. рис. 7.

Рис. 7

1) (см) — довжина сторони нового квадрата;

2) (см) — периметр нового квадрата.

Відповідь: 300 см; 120 см.

Перевірити й оцінити кілька робіт за бажанням учнів.

■ VIII. Підбиття підсумків уроку

▪ Фронтальне опитування

1. Який чотирикутник називають прямокутником?

2. Яку фігуру називають квадратом?

3. За якою формулою обчислюють периметр квадрата; периметр прямокутника?

■ IХ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

▪ Завдання для всього класу

Підручник _____________________________________________________________ 

 

1

 

doc
Додано
14 грудня 2018
Переглядів
253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку