Урок 5 клас НУШ "Живопис. Теплі та холодні кольори. Декоративне дерево"

Про матеріал
Розширити знання про види образотворчого мистецтва; формувати поняття колорит, теплі та холодні кольори; вміти читати засоби виразності у творах живопису, розуміти характер кольорів; розвивати відчуття колориту, нестандартність мислення та фантазію при створенні декоративного дерева.
Перегляд файлу

Конспект уроку з образотворчого мистецтва
5 клас НУШ

Вчитель Самохвалова Яна Володимирівна

Ліцей №44, м. Кам’янське

Тема: Живопис. Теплі та холодні кольори. Декоративне дерево.

Мета:
Навчальна: сформувати в учнів поняття «живопис»,  «колорит»; ознайомити з особливостями утворення кольору; визначити засоби виразності живопису.
Розвивальна: розвивати інтерес до колористики, естетичний смак, розвивати творче мислення у сприйнятті художніх творів.
Виховна: виховувати інтерес до світу кольорів навкруги людини у повсякденному житті; розвивати творчі здібності, фантазію, уяву дітей, образне мислення, вміння бачити прекрасне; прищеплювати любов до  споглядання творів живопису; виховувати естетичні почуття, повагу до творчості художників; формувати  духовні і моральні загальнолюдські цінності, виховувати інтерес до роботи дизайнера, художника.
Формування ключових компетентностей: 

загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями культури та самовираження;
міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного ставлення до світу в різних сферах діяльності людини; вміння давати естетичну оцінку творам живопису, висловлювати ставлення до переглянутих творів мистецтва;
вміння вчитися: організовувати своє робоче місце, планувати свої дії, самостійно виконувати практичне завдання;

предметних компетентностей: розширити знання про види образотворчого мистецтва; формувати поняття колорит, теплі та холодні кольори; вміти читати засоби виразності у творах живопису,  розуміти характер кольорів; розвивати відчуття колориту, нестандартність мислення та фантазію при створенні декоративного дерева.

          Матеріали та інструменти: папір А4, графітовий олівець, лінійка,чорний маркер, синтетичні пензлі №2, 6, гумка, фарби гуаш або акварель, стаканчики з водою.

Обладнання: Платформа Google Classroom

 

Тип уроку:  комбінований

Хід уроку

І.  ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Привітання.

  • Організація робочого місця,
  • наявність матеріалів та інструментів
  • обладнання.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРННИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Опитування

Перед тим як перейди до вивчення нової теми, давайте пригадаємо  що

ми вивчили на попередньому уроці.

  • Що таке графіка?
  • Дайте визначення засобів виразності графіки.
  • Які види графіки ви знаєте?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

 Твори графіки – рисунки, ескізи, замальовки, етикетки, плакати, афіші, книжкові ілюстрації й шрифти. Залежно від техніки виконання, способів відтворення та призначення графіку поділяють на оригінальну, тиражну та промислову.

Сьогодні ми познайомимося з засобами виразності живопису. Навчимося «читати» твори живопису та розуміти поняття «колорит».

Учитель

- Діти, ми з вами вивчаємо мову образотворчого мистецтва через засоби виразності . Якщо в графіці це лінія, штрих, світлотінь, то в живопису – це колір. Кожен з них по-своєму впливає на наш настрій, створює  особливу атмосферу, настрій та враження.      

 Сьогодні ви дізнаєтеся:

  • Що таке живопис
  • Поняття «колорит»
  • Основі та допоміжні кольори
  • Про теплі та холодні кольори
  • Які кольори нейтральні
  •  Як художники створюють колорит картини

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.

 - Отже, тема нашого уроку звучить так:

Тема: Живопис. Теплі та холодні кольори.

 

V . ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Живопис – вид образотворчого мистецтва, що відображає предмети та явища реального світу за допомогою кольору на площині.

Колір – це фарби, які ?

  • Акварель
  • Гуаш
  • Масляні
  • Акрил та інші

А площина – це папір, картон, полотно, дерево, стіна та інш.

Подивіться навкруги, які твори ми бачимо кольоровими, чи можемо їх назвати творами живопису, чому? (Картини на площині полотна, паперу, картону, створені різними кольоровими фарбами).

      Отже, поєднання різних відтінків кольору в образотворчому мистецтві називають КОЛОРИТ.

Розглянемо приклади на онлайн дошці Jambord за посиланням:

https://jamboard.google.com/d/1Tr5uQFWxLtE6wsIImvF6dlvnCJPi7FLIYqqqBsHQeSQ/viewer?f=0

 

Існують основні та допоміжні кольори. Які на вашу думку основні?Чому?

  • Жовтий
  • Червоний
  • Синій

(Заповніть кольри на онлайн дошці Jambord)

Допоміжні утворюються поєднанням основних кольорів.

  • Помаранчевий
  • Зелений
  • Фіолетовий

(Заповніть кольри на онлайн дошці Jambord)

Так утворюється КОЛОРОВЕ  КОЛО. І тепер дізнаємося, як кольори поділяються на теплі та холодні. Створимо таблицю, яка допоможе нам спостерігати та розрізняти кольорову гаму картин.

(Приклади картин на онлайн дошці Jambord)

Теплі кольори

  • Жовтий
  • Помаранчевий
  • Червоний
  • Бордо
  • Коричневий

Холодні кольори

  • Блакитний
  • Синій
  • Зелений
  • Фіолетовий
  • Бірюзовий

(Заповніть кольри на онлайн дошці Jambord)

Нейтральні кольори

  • Білий
  • Чорний
  • Сірий(допоміжний)

 

VI. СПРИЙНЯТТЯ ТВОРІВ МИСТЕЦТВА

 

Проаналізуємо приклади картин художників за кольоровою гамою на онлайн дошці Jambord за посиланням: https://jamboard.google.com/d/1Tr5uQFWxLtE6wsIImvF6dlvnCJPi7FLIYqqqBsHQeSQ/viewer?f=3

 

 

 


VІI.  ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ

А зараз я пропоную вам створити декоративне дерево з використанням нових знань про теплі, холодні та нейтральні кольори. Свій задум ви можете втілити в різних техніках живопису (Приклади дитячих малюнків на онлайн дошці Jambord )

 

 

https://jamboard.google.com/d/1Tr5uQFWxLtE6wsIImvF6dlvnCJPi7FLIYqqqBsHQeSQ/viewer?f=1

 

 


(Вчитель проводить інструктаж з техніки безпеки та правила поетапного виконання практичної роботи)

     

 

Етапи створення декоративного дерева на форматі А4:

  • Коло крони дерева
  • Створюємо графічну сітку 2x2 см
  • Стовбур дерева та гілочки вписуємо в коло крони
  • Заповнюємо кору дерева графічно, передаючи фактуру
  • Кожен квадрат кола дерева розфарбовуємо різними відтінками теплих кольорів
  • Навкруги дерева використовуємо холодні кольори

В процесі роботи вчитель надає індивідуальну консультацію.

(Під час практичної роботи лунає музика)

VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.

  • Що нового та цікавого  дізналися?
  • Що з сьогоднішнього уроку ви: знаєте? Вмієте? Цінуєте?
  • Що сподобалось вам на сьогоднішньому занятті?
  • Що було важко?  Про що хотіли дізнатися більше?
  • Самооцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
18 січня 2023
Переглядів
2347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку