Конспект уроку з образотворчого мистецтва
5 клас НУШ
Вчитель Самохвалова Яна Володимирівна
Ліцей №44, м. Кам’янське
Тема: Живопис. Теплі та холодні кольори. Декоративне дерево.
Мета:
Навчальна: сформувати в учнів поняття «живопис», «колорит»; ознайомити з особливостями утворення кольору; визначити засоби виразності живопису.
Розвивальна: розвивати інтерес до колористики, естетичний смак, розвивати творче мислення у сприйнятті художніх творів.
Виховна: виховувати інтерес до світу кольорів навкруги людини у повсякденному житті; розвивати творчі здібності, фантазію, уяву дітей, образне мислення, вміння бачити прекрасне; прищеплювати любов до споглядання творів живопису; виховувати естетичні почуття, повагу до творчості художників; формувати духовні і моральні загальнолюдські цінності, виховувати інтерес до роботи дизайнера, художника.
Формування ключових компетентностей:
загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями культури та самовираження;
міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного ставлення до світу в різних сферах діяльності людини; вміння давати естетичну оцінку творам живопису, висловлювати ставлення до переглянутих творів мистецтва;
вміння вчитися: організовувати своє робоче місце, планувати свої дії, самостійно виконувати практичне завдання;
предметних компетентностей: розширити знання про види образотворчого мистецтва; формувати поняття колорит, теплі та холодні кольори; вміти читати засоби виразності у творах живопису, розуміти характер кольорів; розвивати відчуття колориту, нестандартність мислення та фантазію при створенні декоративного дерева.
Матеріали та інструменти: папір А4, графітовий олівець, лінійка,чорний маркер, синтетичні пензлі №2, 6, гумка, фарби гуаш або акварель, стаканчики з водою.
Обладнання: Платформа Google Classroom
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
Привітання.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРННИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Опитування
Перед тим як перейди до вивчення нової теми, давайте пригадаємо що
ми вивчили на попередньому уроці.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Твори графіки – рисунки, ескізи, замальовки, етикетки, плакати, афіші, книжкові ілюстрації й шрифти. Залежно від техніки виконання, способів відтворення та призначення графіку поділяють на оригінальну, тиражну та промислову.
Сьогодні ми познайомимося з засобами виразності живопису. Навчимося «читати» твори живопису та розуміти поняття «колорит».
Учитель
- Діти, ми з вами вивчаємо мову образотворчого мистецтва через засоби виразності . Якщо в графіці це лінія, штрих, світлотінь, то в живопису – це колір. Кожен з них по-своєму впливає на наш настрій, створює особливу атмосферу, настрій та враження.
Сьогодні ви дізнаєтеся:
ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.
- Отже, тема нашого уроку звучить так:
Тема: Живопис. Теплі та холодні кольори.
V . ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Живопис – вид образотворчого мистецтва, що відображає предмети та явища реального світу за допомогою кольору на площині.
Колір – це фарби, які ?
А площина – це папір, картон, полотно, дерево, стіна та інш.
Подивіться навкруги, які твори ми бачимо кольоровими, чи можемо їх назвати творами живопису, чому? (Картини на площині полотна, паперу, картону, створені різними кольоровими фарбами).
Отже, поєднання різних відтінків кольору в образотворчому мистецтві називають КОЛОРИТ.
Розглянемо приклади на онлайн дошці Jambord за посиланням:
https://jamboard.google.com/d/1Tr5uQFWxLtE6wsIImvF6dlvnCJPi7FLIYqqqBsHQeSQ/viewer?f=0
Існують основні та допоміжні кольори. Які на вашу думку основні?Чому?
(Заповніть кольри на онлайн дошці Jambord)
Допоміжні утворюються поєднанням основних кольорів.
(Заповніть кольри на онлайн дошці Jambord)
Так утворюється КОЛОРОВЕ КОЛО. І тепер дізнаємося, як кольори поділяються на теплі та холодні. Створимо таблицю, яка допоможе нам спостерігати та розрізняти кольорову гаму картин.
(Приклади картин на онлайн дошці Jambord)
Теплі кольори
Холодні кольори
(Заповніть кольри на онлайн дошці Jambord)
Нейтральні кольори
VI. СПРИЙНЯТТЯ ТВОРІВ МИСТЕЦТВА
Проаналізуємо приклади картин художників за кольоровою гамою на онлайн дошці Jambord за посиланням: https://jamboard.google.com/d/1Tr5uQFWxLtE6wsIImvF6dlvnCJPi7FLIYqqqBsHQeSQ/viewer?f=3
VІI. ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ
А зараз я пропоную вам створити декоративне дерево з використанням нових знань про теплі, холодні та нейтральні кольори. Свій задум ви можете втілити в різних техніках живопису (Приклади дитячих малюнків на онлайн дошці Jambord )
https://jamboard.google.com/d/1Tr5uQFWxLtE6wsIImvF6dlvnCJPi7FLIYqqqBsHQeSQ/viewer?f=1
(Вчитель проводить інструктаж з техніки безпеки та правила поетапного виконання практичної роботи)
Етапи створення декоративного дерева на форматі А4:
В процесі роботи вчитель надає індивідуальну консультацію.
(Під час практичної роботи лунає музика)
VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.
1