5 клас
Розгорнутий конспект уроку
Тема: «Як навчитися бути лідером?»
« Він і поставив одних апостолами, інших пророками, ще інших благовісниками ,а тих – пастирями та вчителями, щоби приготувати святих для справи служіння, для збудування Христового тіла»
(Послання до ефесян 4:11-12)
«Найбільший з вас нехай буде вам слугою» (Матвія 23:11)
Мета:
формувати предметні компетентності: розглянути поняття « лідер»,
«лідерство», зосереджувати увагу на діяннях Ісуса Христа, виховувати цінні життєві навички, сприяти розвитку особистих якостей учнів, спонукати дітей допомагати іншим та бути справедливими.
формувати ключові компетентності:
- громадянська та соціальна компетентності: вчити допомагати іншому, навчаючись при цьому взаємодії та підтримці, працювати над розвитком добрих якостей, таких як допомога, любов, справедливість та відданість, щоб учні могли використовувати їх у своєму щоденному житті, слідуючи прикладу Ісуса Христа, навчати позитивного ставлення до лідерства як засобу досягнення успіху у різних сферах життя;
- вільне володіння державною мовою: розвивати уміння правильно висловлювати свою думку українською мовою, відстоювати власну позицію.
- інноваційність: вчити аналізувати , виокремлювати найголовніше, критично мислити, робити висновки, вчити працювати творчо;
- інформаційно-комунікаційна компетентність: вчити безпечно та етично використовувати медіазасоби у навчанні та інших життєвих ситуаціях, розвивати кругозір учнів та прагнення пізнання нового;
- культурна компетентність: розвивати обізнаність та самовираження у сфері української та світової культури.
Очікувані результати
Складник |
Учень/Учениця |
Знаннєвий |
Розуміє зміст поняття « лідер» та «вести за собою» |
Діяльнісний |
Наводить приклади та аналізує ситуації з повсякденного життя |
Ціннісний |
Прагне навчитися виявляти співчуття, чесність, милосердя у своїх вчинках. Виявляє ціннісне ставлення до сміливих людей, сильних особистостей. |
|
|
Тип уроку: урок формування компетентностей
Методичний коментар |
Перебіг уроку |
Нотатки |
Соціальна компетентність
Вільне володіння державною мовою
Культурна компетентність
Розвиток творчих здібностей, аналізу та синтезу мислення
Інформаційно-комунікаційна компетентність
Вільне володіння державною мовою
Інформаційно-комунікаційна компетентність
Розвиток критичного мислення
Розвиток творчих здібностей
|
І. Організаційний момент Ранкова зустріч. Руханка «Тому хто біля тебе, дай любов….» ІІ. Перевірка домашнього завдання. Міні-тест 1.Він народився в убогій стаєнці в яслах на сіні: а) Іван Хреститель; б) Петро; в) Ісус. 2.Першими прийшли привітати Боже Дитя: а) пастушки; б) царі; в)пророки. 3.Яке небесне світило супроводжувало трьох царів, що йшли у Вифлеєм? а)Сузір’я Великої ведмедиці; б) Полярна зірка; в) Місяць і зорі. 4.Як називаються батьки Ісуса Христа? а) Феофан і Нонна; б) Йосиф і Марія; в) Авраам і Сара. 5. Де народився Ісус: а) у Назареті: б) у Вифлеємі; в) в Україні.
ІІІ. Актуалізація опорних знань З’єднай прислів’я стрілочкою ліву частину з правою
Той, хто допомагає іншим, веде інших до добра. Справжній лідер допомагає команді, стає лідером Лідер слухає, розуміє а не тільки собі Лідер - це той, хто і допомагає іншим ІV. Оголошення теми та очікуваних результатів Сьогодні в нас мова піде про те, хто такий лідер, що означає бути лідером?
Робота над епіграфом уроку Епіграфом нашого уроку будуть слова Папи Франциска, який сказав: «Справжній лідер- це той, хто не шукає власних інтересів, але працює на благо всіх і є прикладом справедливості та милосердя»
V. Мотивація навчання. - Розгляньте хмаринку слів. Виберіть із переліку ті слова, які можна вважати цінними якостями лідера.
-Поміркуйте і дайте відповідь на запитання
ТОПінформація Лідер - це особа, яка вміє вести інших за собою, вказувати шлях до досягнення спільних цілей та допомагати іншим розвивати їхні здібності. Це той, хто вміє надихати інших та підтримувати їх, щоб разом досягнути успіху. Лідер може бути в сім’ї, в школі, в спортивній команді, в класі чи в групі друзів. Мозковий штурм.
Поміркуйте і дайте відповідь на запитання. - Кого з пророків, чи святих людей можна назвати лідером? Чому? - Чи можна назвати Ісуса Христа лідером? Чому? Вправа «Сенкан» Ісус Мудрий, покірний Зцілював, воскрешав, допомагав Ісус є лідером світу Господь VІ. Опрацювання навчального матеріалу 1. Робота з підручником оповідання В.Сухомлинського Лелека На самому вершині старого горба розташована стара, здавалося б, вже абсолютно непотрібна вежа. Довгі роки тому вона служила спостережною вежею, але тепер її забули і вона виглядала як знедбале, несуче своє байдуже століття. Вона стояла у центрі старого села, обляглими великими дубами, які тіньми відбивались від малесеньких хаток та збудованих зараз заводських будівель. В селі, як і в кожному суспільстві, завжди був свій певний порядок, але як це буває, з'являються деякі непорозуміння. І ось одного разу виник конфлікт між старшими хлопчиками та молодшим Вовою. Молодший хлопець хотів приєднатися до їхньої гри, але старші не взяли його, сміючись і відштовхуючи. Вова залишився сам і обливаючись слізьми вирішив піти зі свого села. Та саме тоді велика чорна лелека, яка мешкала на тополі біля забутої вежі, піднялася у повітря. Літаючи граціозно та високо, вона стала для Вови справжньою подією. Серце маленького хлопця почало битися від захвату. Лелека приземлилася поруч із Вовою, готова прийняти його в свій світ. І ось, летючи навколо, лелека поклала свої великі чорні крила на плечі Вові. Тоді магія сталася. Вова злетів разом з лелекою, і його печаль та невдоволеність розтанули, як туман під лагідним сонцем. Лелека вчила його великому світу вище землі, розповідала йому про гармонію природи та взаєморозуміння між різними створіннями. Коли Вова повернувся додому, він більше не відчував себе відкиненим. Він поділився з іншими своїм неймовірним враженням та мудрістю, яку він вивчив у великої чорної лелеки. Старші хлопці, почувши його розповідь, зрозуміли, що вони помилялися, і вони запросили його приєднатися до своєї гри. Таким чином, завдяки лелеці, яка стала посередником у вирішенні конфлікту, село знову стало єдиною великою родиною, де кожен знаходив своє місце та приносив свою частину гармонії. Поміркуйте і дайте відповідь на запитання. - Чи вдалося Вові вирішити конфлікт із старшими хлопцями? -Як повинен поводитися лідер у даній ситуації? «У пошуках сенсу» - Прочитайте та визначте головну думку. Святе Письмо «А Ісус їх покликав, і промовив до них: Ви знаєте, що ті, що вважають себе за князів у народів, панують над ними, а їхні вельможі їх тиснуть. Не так буде між вами, але хто з вас великим бути хоче, нехай буде він вам за слугу. А хто з вас бути першим бажає, нехай буде всім за раба. Бо Син Людський прийшов не на те, щоб служили Йому, але щоб послужити, і душу Свою дати на викуп за багатьох.» ( Марка 10:42-45) ТОПповідомлення Ісус Христос є лідером для нас. Лідерство Ісуса було засноване на покорі іншим, включаючи волю Бога. Ісус показав нам любов до ближнього і навіть до ворогів. Його милосердя було нескінченним, і він завжди прагнув допомагати тим, хто потребував допомоги. Ісус не тільки навчав словами, але й прикладав своє вчення через свої дії. Він привертав увагу слідування своїми цінностями та стилем життя, виступав проти несправедливості та пригноблення, захищаючи права інших. Він закликав до внутрішньої праведності та відданості Богові. Навіть в часі великих випробувань, Ісус виявив стійкість та вірність своїм переконанням. Його вірність була заснована на глибокому відношенні з Богом. -Чи пам'ятаєте, як Ісус вмивав ноги своїм друзям?
ТОПінформація Сучасні лідери можуть взяти приклад з Ісуса Христа, прагнучи до спільноти, милосердя, відданості принципам справедливості та виявлення стійкості в часі випробувань. Його приклад служіння та покори може виховувати лідерів для того, щоб домагатися успіху не лише для себе, але й для інших. Робота в групах - Об’єднайтеся у 2 групи, проаналізуйте різні ситуації та запропонуйте вихід -Ви стали свідком конфлікту, де б’ються двоє хлопців. - Ви з друзями заблукали в лісі. Вечоріє. 2. Робота в зошиті Напишіть есе на тему: «Мої лідерські якості» VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія. Метод кубування. (це навчальна методика, яка пропонує учням відповісти на 6 запитань різних типів, що стосується теми. Цей хід передбачає використання кубика із написом на кожній грані вказівками щодо напряму мислення) - Наведіть приклади лідерства у різних сферах життя, у певних ситуаціях
у вчинках у словах у принципах
у пізнанні нового в одязі
у певних ситуаціях - Зробіть підсумок вивченого на уроці, закінчивши речення. На уроці я -дізнався/дізналася… -навчився/ навчилася… -відкрив (ла) для себе…
VІІІ. Домашнє завдання. -Вивчити на пам'ять вислів Христа:«Я Світло для світу. Хто йде вслід за Мною, не буде ходити у темряві той, але матиме світло життя.» (Ів.8:12) - Написати есе «Лідер сьогодення. Який він?»
|
|
12 січня 2024р.