закріпити знання про спільнокореневі слова й форми слова, повторити правила написання префіксів пре-, при-, прі, удосконалити вміння відрізняти змінні слова від незмінних, розбирати слова за будовою; розвивати пам'ять, увагу,вміння знаходити форми слів у тексті; прищеплювати любов краси осіньої природи.
Чернігівська загальноосвітня школа I- III ступ. №35
Чернігівської міської ради Чернігівської області
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Будова слова. Орфографія»
Показовий урок з української мови в 5 класі
Учитель Мельниченко О. І.
20 листопада 2017 р
Показовий урок
Укр. мова 5 клас № 35 20. 11. 2017 р.
Тема : Узагальнення знань з теми «Будова слова. Орфографія»
Мета: закріпити знання про спільнокореневі слова й форми слова, повторити правила написання префіксів пре-, при-, прі, удосконалити вміння відрізняти змінні слова від незмінних, розбирати слова за будовою; розвивати пам’ять, увагу,вміння знаходити форми слів у тексті; прищеплювати любов краси осіньої природи.
Обладнання: підручник, презентація
Тип: узагальнення й систематизації знань
Хід уроку:
I Організаційний момент
II Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні на уроці ми з вами закріпимо й узагальнимо ваші знання з теми «Будова слова».
Я хочу, щоб ви плідно попрацювали, підготувалися до конт.роботи,удосконалили вміння розбирати слова за будовою, добирати спільнокореневі слова. І хочу запропонувати вам, щоб нашою мовленнєвою темою була краса осінньої природи. Ви згодні?
III Оголошення теми уроку
Розгорніть, будь ласка, свої зошити й запишіть тему нашого уроку.
Хто записав- розгорніть щоденники , запишіть Д/З §38-39, підгот до контр.роботи
IV Узагальнюючо – систематизац. блок завдань
Перед тим, як ми розпочнемо застосовувати свої знання на практиці , я хочу перевірити ваші знання з теорії( правила), але зробимо ми це у формі гри «Чи правда, що..»
1.Гра «Чи правда, що…» (усно)
Я зачитую вам правило, а ви відповідаєте правда це чи ні, якщо неправда знаходите де помилка.
Отже, ми з вами повторили свої теоретичні знання,а тепер я пропоную застосувати їх на практиці.
2. Робота з текстом
Осіння пора… Гарним і чарівним став наш осінній ліс. У золоте вбрання одяглися дерева. Десь під натиском осіннього вітру скрипне гілочка. А високо в небі летять у вирій птахи.
Як хороше, як гарно навкруги!
Бесіда
3.Випишіть із тексту форми одного слова в зошит
осіння, осінній, осіннього
Отже, молодці, ви справилися із завданням. Ми з вами повторили що таке форми слова й удосконалили вміння знаходити форми слова в тексті.
4 Розбір слів за будовою (на дошці)
Осінній, ліс.
5.Сходинки знань
Л |
І |
С |
||||
Л |
І |
С |
о |
к |
||
Л |
І |
С |
н |
и |
к |
|
Л |
І |
С |
о |
в |
и |
к |
Пригадайте,як називають слова які не мають закінчень? (незмінні)
Отже, молодці. Ми з вами плідно попрацювали, закріпили вміння утворювати спільнокореневі слова.
6. Фізкультхвилинка
Ми з вами плідно попрацювали, а тепер я пропоную трошки відпочити. Заплющте оченята, відведіть погляд у вікно. Але я пропоную відпочивати нам з користю. Ми пригадали які слова називаються незмінними.
Коли я буду називати змінне слово піднімайте 1 руку вгору, незмінне -2 руки.
Змінні: осінь, листя, холодний
Незмінні: опадати, холодно, гарно.
7. Гра «Третій зайвий»
-Пригадайте правопис яких префіксів ми з вами вивчили? (Пре, при, прі).
-Коли пишемо пре-, при-, прі-?
На місці крапок потрібно вставити пропущену у префіксі літеру й знайти зайве у рядку слово.
1.Пречудовий, прекрасний, прийти.
2. Приморозок, пригріти, прегарний.
3. Прехолодний, прірва, премилий.
Отже, ми пригадали правила написання префіксів.
8.Перевірка Д/З
А тепер я пропоную перевірити Д/З ( написані вдома міні-твори про осінь,які містять префікси пре-, при-, прі.
V Підсумок уроку
На сьогоднішньому уроці ми з вами плідно попрацювали, закріпили свої знання з теми «Будова слова», підготувалися до контрольної роботи.
На сьогоднішньому уроці мені сподобалося…