Урок 5 клас "Види кутів. Вимірювання кутів"

Про матеріал

Мета уроку: ознайомити учнів із поняттям порівняння кутів та їх видами залежно від величини кутів, навчити розпізнавати різні види кутів і будувати кути за заданою величиною; розвивати графічні вміння, логічне мислення, просторову уяву; виховувати акуратність.

Очікувані результати: учні повинні розуміти, що таке гострий і тупий кути, вміти розрізняти їх, будувати за заданою градусною мірою.

Перегляд файлу

Урок 5 клас

Види кутів. Вимірювання кутів

Мета уроку:ознайомити учнів із поняттям порівняння кутів та їх видами залежно від величини кутів, навчити розпізнавати різні види кутів і будувати кути за заданою величиною; розвивати графічні вміння, логічне мислення, просторову уяву; виховувати акуратність.

Очікувані результати:учні повинні розуміти, що таке гострий і тупий кути, вміти розрізняти їх, будувати за заданою градусною мірою.

Обладнання:підручник, роздавальний матеріал

Тип уроку:урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

■ I. Організаційний етап

▪ Привітання

▪ Перевірка присутності учнів

▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку

■ II. Перевірка домашнього завдання

▪ Перевірка письмового завдання біля дошки

▪ Фронтальне опитування 

1. Який кут називають розгорнутим?

2. У яких одиницях вимірюють кути?

3. Скільки градусів має розгорнутий кут?

4. Дано розгорнутий кут. Знайдіть градусну міру:

а) цього кута;      б) цього кута;     в) цього кута.

5. За допомогою якого приладу вимірюють кути?

6. Що називають бісектрисою кута?

■ III. Формулювання мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

▪ Оголошення теми уроку

▪ Формулювання разом із учнями мети й завдань уроку

▪ Мотивація навчальної діяльності

Ви вже вмієте будувати кути за заданою величиною, порівнювати два кути, зможете за рисунком визначити кут 150° і кут 30°. Вони мають різну конфігурацію та різні назви. Про це ми й поговоримо сьогодні.

■ IV. Актуалізація опорних знань 

▪ Виконання письмових вправ

1. За допомогою транспортира побудуйте кут, градусна міра якого становить:

а) 180°; б) 90°; в)45°;  г) 150°.

2. За допомогою транспортира на одному рисунку побудуйте , , . Порівняйте кути, що становлять 30° і 120°, з кутом у 90°.

Розв’язання

1. а) Рис. 1; б) рис. 2; в) рис. 3; г) рис. 4; 2. Рис. 5.

Рис. 1

Рис. 2

Рис. 3

Рис. 4

Рис. 5

■ V. Засвоєння нових знань 

1. Означення прямого кута.

Кут, градусна міра якого становить 90°, називають прямим кутом.

Прямий кут дорівнює половині розгорнутого і ділиться бісектрисою розгорнутого на два прямих кута (див. рис. 6), .

Рис. 6

2. Означення гострого кута.

Кут, менший за прямий, називають гострим.

На рис. 7 .

Рис. 7

Наприклад, кут, який утворюють стрілки годинника о 10 годині, є гострим.

3. Означення тупого кута.

Кут, менший за розгорнутий, але більший від прямого, називають тупим.

На рис. 8 .

Рис. 8

Конспект учня

Таблиця «Види кутів»

Вид кута

Розгорнутий

Прямий

Гострий

Тупий

,

■ VI. Первинне закріплення знань

▪ Виконання усних вправ

1. Визначте вид кута, якщо його градусна міра становить:

а) 25°;  б) 6°;  в) 152°;  г) 96°.

2. Визначте вид кута, величина якого:

а) вдвічі більша від величини кута, який дорівнює 20°;

б) утричі менша за величину кута, який дорівнює 120°.

3. Визначте вид кута, який утворює годинна і хвилинна стрілка годинника, що показують:

а) 11-00;  б) 20-00;  в) 18-00.

▪ Практичне завдання

Накресліть кут, градусна міра якого дорівнює: а) 50°; б) 130°; в) 72°; г) 158°. Визначте вид кожного з кутів.

▪ Робота учнів біля дошки

Підручник _____________________________________________________________ 

Дидактичні матеріали ____________________________________________________

▪ Індивідуальна робота за картками

Картка № 1

1. Накресліть кут, градусна міра якого становить:

а) 50°; б) 140°; в) 45°; г) 155°.

Визначте вид кута.

2. Із вершини прямого кута AOB проведено промені OC і OD так, що , . Обчисліть градусну міру кута COD.

3. Знайдіть градусну міру кута, утвореного стрілками годинника, якщо вони показують:

а) 3-00; б) 18-00; в) 8-00.

Картка № 2

1. Накресліть кут, градусна міра якого становить:

а) 40°; б) 130°; в) 55°; г) 125°.

Визначте вид кута.

2. Із вершини розгорнутого кута MNK проведено промені NL і NP так, що , . Обчисліть градусну міру кута LNP.

3. Знайдіть градусну міру кута, утвореного стрілками годинника, якщо вони показують:

а) 9-00; б) 6-00; в) 5-00.

Відповіді й розв’язання до карток

Картка № 1

1. Див. рис. 9, а–г. а) Гострий; б) тупий; в) гострий; г) тупий.

а   б    в   г

Рис. 9

2. Оскільки , (див. рис. 10), то . . Тоді .

Рис. 10

Відповідь: 50°.

3. а) 90°; б) 180°; в) 120°.

Картка № 2

1. Див. рис. 11, а–г. а) Гострий; б) тупий; в) гострий; тупий.

а   б    в      г

Рис. 11

2. Оскільки кут MNK — розгорнутий (див. рис. 12), то . Тоді ; .

Відповідь: 108°.

Рис. 12

3. а) 90°; б) 180°; в) 150°.

Перевірити й оцінити кілька робіт за бажанням учнів.

■ VII. Підбиття підсумків уроку 

Завдання учням

Установіть відповідність між видом кутів і наведеною градусною мірою:

180°; 136°; 90°; 57°; 32°; 77°; 23°; 181°, 3°; 179°.

Заповніть таблицю:

Вид кута

Градусна міра кута

Розгорнутий

 

Прямий

 

Гострий

 

Тупий

 

Зразок заповнення таблиці

Вид кута

Градусна міра кута

Розгорнутий

180°

Прямий

90°

Гострий

57°; 32°; 77°; 23°; 3°

Тупий

136°; 181°; 179°

▪ Фронтальне опитування

1. Як називають кут, градусна міра якого становить 90°? Як його позначають на рисунку?

2. Який кут називають гострим?

3. Який кут називають тупим?

■ VIII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

▪ Завдання для всього класу

Підручник _____________________________________________________________ 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Палій Олена Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
14 грудня 2018
Переглядів
32198
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку