Урок 5 клас "Види кутів. Вимірювання кутів"

Про матеріал

Мета уроку: ознайомити учнів із поняттям порівняння кутів та їх видами залежно від величини кутів, навчити розпізнавати різні види кутів і будувати кути за заданою величиною; розвивати графічні вміння, логічне мислення, просторову уяву; виховувати акуратність.

Очікувані результати: учні повинні розуміти, що таке гострий і тупий кути, вміти розрізняти їх, будувати за заданою градусною мірою.

Перегляд файлу

Урок 5 клас

Види кутів. Вимірювання кутів

Мета уроку:ознайомити учнів із поняттям порівняння кутів та їх видами залежно від величини кутів, навчити розпізнавати різні види кутів і будувати кути за заданою величиною; розвивати графічні вміння, логічне мислення, просторову уяву; виховувати акуратність.

Очікувані результати:учні повинні розуміти, що таке гострий і тупий кути, вміти розрізняти їх, будувати за заданою градусною мірою.

Обладнання:підручник, роздавальний матеріал

Тип уроку:урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

■ I. Організаційний етап

▪ Привітання

▪ Перевірка присутності учнів

▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку

■ II. Перевірка домашнього завдання

▪ Перевірка письмового завдання біля дошки

▪ Фронтальне опитування 

1. Який кут називають розгорнутим?

2. У яких одиницях вимірюють кути?

3. Скільки градусів має розгорнутий кут?

4. Дано розгорнутий кут. Знайдіть градусну міру:

а) цього кута;      б) цього кута;     в) цього кута.

5. За допомогою якого приладу вимірюють кути?

6. Що називають бісектрисою кута?

■ III. Формулювання мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

▪ Оголошення теми уроку

▪ Формулювання разом із учнями мети й завдань уроку

▪ Мотивація навчальної діяльності

Ви вже вмієте будувати кути за заданою величиною, порівнювати два кути, зможете за рисунком визначити кут 150° і кут 30°. Вони мають різну конфігурацію та різні назви. Про це ми й поговоримо сьогодні.

■ IV. Актуалізація опорних знань 

▪ Виконання письмових вправ

1. За допомогою транспортира побудуйте кут, градусна міра якого становить:

а) 180°; б) 90°; в)45°;  г) 150°.

2. За допомогою транспортира на одному рисунку побудуйте , , . Порівняйте кути, що становлять 30° і 120°, з кутом у 90°.

Розв’язання

1. а) Рис. 1; б) рис. 2; в) рис. 3; г) рис. 4; 2. Рис. 5.

Рис. 1

Рис. 2

Рис. 3

Рис. 4

Рис. 5

■ V. Засвоєння нових знань 

1. Означення прямого кута.

Кут, градусна міра якого становить 90°, називають прямим кутом.

Прямий кут дорівнює половині розгорнутого і ділиться бісектрисою розгорнутого на два прямих кута (див. рис. 6), .

Рис. 6

2. Означення гострого кута.

Кут, менший за прямий, називають гострим.

На рис. 7 .

Рис. 7

Наприклад, кут, який утворюють стрілки годинника о 10 годині, є гострим.

3. Означення тупого кута.

Кут, менший за розгорнутий, але більший від прямого, називають тупим.

На рис. 8 .

Рис. 8

Конспект учня

Таблиця «Види кутів»

Вид кута

Розгорнутий

Прямий

Гострий

Тупий

,

■ VI. Первинне закріплення знань

▪ Виконання усних вправ

1. Визначте вид кута, якщо його градусна міра становить:

а) 25°;  б) 6°;  в) 152°;  г) 96°.

2. Визначте вид кута, величина якого:

а) вдвічі більша від величини кута, який дорівнює 20°;

б) утричі менша за величину кута, який дорівнює 120°.

3. Визначте вид кута, який утворює годинна і хвилинна стрілка годинника, що показують:

а) 11-00;  б) 20-00;  в) 18-00.

▪ Практичне завдання

Накресліть кут, градусна міра якого дорівнює: а) 50°; б) 130°; в) 72°; г) 158°. Визначте вид кожного з кутів.

▪ Робота учнів біля дошки

Підручник _____________________________________________________________ 

Дидактичні матеріали ____________________________________________________

▪ Індивідуальна робота за картками

Картка № 1

1. Накресліть кут, градусна міра якого становить:

а) 50°; б) 140°; в) 45°; г) 155°.

Визначте вид кута.

2. Із вершини прямого кута AOB проведено промені OC і OD так, що , . Обчисліть градусну міру кута COD.

3. Знайдіть градусну міру кута, утвореного стрілками годинника, якщо вони показують:

а) 3-00; б) 18-00; в) 8-00.

Картка № 2

1. Накресліть кут, градусна міра якого становить:

а) 40°; б) 130°; в) 55°; г) 125°.

Визначте вид кута.

2. Із вершини розгорнутого кута MNK проведено промені NL і NP так, що , . Обчисліть градусну міру кута LNP.

3. Знайдіть градусну міру кута, утвореного стрілками годинника, якщо вони показують:

а) 9-00; б) 6-00; в) 5-00.

Відповіді й розв’язання до карток

Картка № 1

1. Див. рис. 9, а–г. а) Гострий; б) тупий; в) гострий; г) тупий.

а   б    в   г

Рис. 9

2. Оскільки , (див. рис. 10), то . . Тоді .

Рис. 10

Відповідь: 50°.

3. а) 90°; б) 180°; в) 120°.

Картка № 2

1. Див. рис. 11, а–г. а) Гострий; б) тупий; в) гострий; тупий.

а   б    в      г

Рис. 11

2. Оскільки кут MNK — розгорнутий (див. рис. 12), то . Тоді ; .

Відповідь: 108°.

Рис. 12

3. а) 90°; б) 180°; в) 150°.

Перевірити й оцінити кілька робіт за бажанням учнів.

■ VII. Підбиття підсумків уроку 

Завдання учням

Установіть відповідність між видом кутів і наведеною градусною мірою:

180°; 136°; 90°; 57°; 32°; 77°; 23°; 181°, 3°; 179°.

Заповніть таблицю:

Вид кута

Градусна міра кута

Розгорнутий

 

Прямий

 

Гострий

 

Тупий

 

Зразок заповнення таблиці

Вид кута

Градусна міра кута

Розгорнутий

180°

Прямий

90°

Гострий

57°; 32°; 77°; 23°; 3°

Тупий

136°; 181°; 179°

▪ Фронтальне опитування

1. Як називають кут, градусна міра якого становить 90°? Як його позначають на рисунку?

2. Який кут називають гострим?

3. Який кут називають тупим?

■ VIII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

▪ Завдання для всього класу

Підручник _____________________________________________________________ 

 

1

 

doc
Додано
14 грудня 2018
Переглядів
584
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку