28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок 6. БЖД. Сучасні сервіси Інтернету (інтерактивне спілкування, форуми, конференції, соціальні мережі). Сервіси веб-2.0. Геосервіси. Спеціальні інструменти пошуку

Про матеріал
Урок 6. БЖД. Сучасні сервіси Інтернету (інтерактивне спілкування, форуми, конференції, соціальні мережі). Сервіси веб-2.0. Геосервіси. Спеціальні інструменти пошуку Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися впродовж життя- розуміти мету навчальної діяльності, уміння виділяти головне, аналізувати, використовувати на практиці, формувати вміння виявляти допитливість, сприяти усвідомленню відповідальності за власне життя; соціальна- уміння адаптуватись і визначати особисті цілі в соціумі; загальнокультурна – дотримуватись норм мовленнєвої культури, висловлюватися в контексті змісту самостійно опрацьованого матеріалу; здоров’язабезпечувальну – знати правила безпечної роботи за ПК, формувати режим роботи; інформаційно-комунікаційна – уміння раціонально використовувати ПК для пошуку та опрацювання інформації, уміння спостерігати та робити логічні висновки; спілкування державною мовою – формувати вміння висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних ІТ з використанням відповідної термінології; формування предметної компетентності: познайомити учнів з сучасними сервісами Інтернету, сервісами веб-2.0., геосервісами. Тип уроку: засвоєння нових знань, формування умінь. Хід уроку І. Організаційний етап
Перегляд файлу

Урок 6. БЖД. Сучасні сервіси Інтернету (інтерактивне спілкування, форуми, конференції, соціальні мережі). Сервіси веб-2.0. Геосервіси. Спеціальні інструменти пошуку

Мета: формування ключових компетентностей:

вміння вчитися впродовж життя- розуміти мету навчальної діяльності, уміння виділяти головне, аналізувати, використовувати на практиці, формувати вміння виявляти допитливість, сприяти усвідомленню відповідальності за власне життя;

соціальна- уміння адаптуватись і визначати особисті цілі в соціумі;

загальнокультурна – дотримуватись норм мовленнєвої культури, висловлюватися в контексті змісту самостійно опрацьованого матеріалу;

здоровязабезпечувальну – знати правила безпечної роботи за ПК, формувати режим роботи;

інформаційно-комунікаційна – уміння раціонально використовувати ПК для пошуку та опрацювання інформації, уміння спостерігати та робити логічні висновки;

спілкування державною мовою – формувати вміння висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних ІТ з використанням відповідної термінології;

формування предметної компетентності: познайомити учнів з сучасними сервісами Інтернету, сервісами веб-2.0.,  геосервісами.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування умінь.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка готовності учнів до уроку

 

Повторення правил поведінки в кабінеті інформатики

ІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування

  1. Що називають глобальною мережею?
  2. Які Ви знаєте протоколи Інтернету?
  3. Що таке браузер? Назвіть приклади.
  4. Які Ви знаєте пошукові системи?
  5. Пояснити суть клієнт-серверної технології.
  6. За допогою яких засобів Ви спілкуєтесь в мережі?

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

Отже, більшість з вас майже щодня користується Інтернетом, а точніше його сервісами. Деякими часто, а про деякі можливо навіть не чули. Сьогодні ми з вами познайомимось з ними.

Повідомлення теми та мети уроку.

IV. Вивчення нового навчального матеріалу

Сервіси (служби) Інтернету — це послуги, які надаються користувачам мережі Інтернет. Із основними сервісами Інтернету, або так званими сервісами Веб 1.0, ви вже ознайомилися раніше. Це служба пошуку й перегляду інформації, електронна пошта, групи новин, файлові архіви тощо.

Відтоді як виник Інтернет, список видів послуг, що надаються користувачам, постійно розширюється. Для дистанційного навчання та обміну досвідом популярністю користуються форуми, конференції, вебінари тощо.

Форум — це засіб спілкування на сайті, за якого користувач має можливість створювати власні теми для відкритого обговорення.

Форуми, на відміну від чатів, гостьових книг або електронної пошти, об’єднують користувачів за інтересами. Обслуговування форуму здійснює адміністратор, за дотриманням норм і правил спілкування спостерігають модератори. Учасникам не обов’язково відповідати в реальному часі — теми і відповіді зберігаються протягом необмеженого періоду часу.

Конференція — це спосіб інтерактивного обговорення в Інтернеті певного питання, проблеми тощо.

Зазвичай це пряме спілкування однієї особи з цільовою аудиторією, якому передують вивчення можливої аудиторії, збирання запитань від зареєстрованих користувачів, перевірка зв’язку з користувачами, підготовка лекцій, доповідей, презентацій, відповідей тощо.

Сервіси Веб 2.0 — це друге покоління інтернет-сервісів, які ще називають соціальними. На відміну від сервісів Веб 1.0, які орієнтуються на використання опублікованих матеріалів, Веб 2.0 орієнтуються на взаємодію користувачів та створення й спільне опрацювання ними матеріалів.

Сьогодні більшість поштових серверів надають послуги хмарного диска, на якому користувач може не лише зберігати файли та надавати до них доступ іншим користувачам, а й має можливість організовувати колективну роботу над різними документами.

Для використання окремих сервісів Веб 2.0 потрібно встановлювати відповідне програмне забезпечення. Розглянемо особливості деяких сервісів.

Інтерактивне спілкування

Інтерактивне спілкування — це обмін текстовими, аудіо- та відеоповідомленнями в режимі реального часу.

Однією з найпопулярніших програм для інтерактивного спілкування є Skype (Скайп). За її допомогою можна безкоштовно обмінюватися текстовими повідомленнями, розмовляти або влаштовувати відеоконференції з одним або кількома користувачами Skype одночасно, обмінюватися файлами тощо. До платних послуг Skype належать дзвінки з комп’ютера на мобільні або стаціонарні телефони, СМС-повідомлення та ін.

Існують й інші програми (додатки) для інтерактивного спілкування — Viber, Line, WhatsApp, Tango та ін. Вони дозволяють користувачам телефонувати, писати, обмінюватися фотографіями зі смартфона чи планшета з будь-якої точки світу.

Соціальна мережа — це інтернет-спільно-та користувачів, об’єднаних за певною ознакою на базі одного сайта.

До функцій соціальних мереж, окрім, власне, спілкування, належать пошук і відновлення втрачених зв’язків, знайомство з новими людьми, об’єднання за інтересами, професійна діяльність, реклама, розваги тощо.

Сьогодні у світі налічується понад 3 млрд користувачів Інтернету. Більше половини з них зареєстровано в соціальній мережі Facebook.

Геосервіси — це сервіси, що надають інструменти для роботи з географічними даними.

Геосервіси дозволяють користувачеві ознайомлюватися з різними країнами світу і навіть віртуально подорожувати; шукати різні об’єкти на карті Землі, переглядати, коментувати, доповнювати фотографіями.

Існує низка сайтів із доступом до геосервісів: Wikimapia (wikimapia.org); Google Maps (maps.google.com); Google Earth (earth.google.com) та ін.

Вікі (англ. Wiki) — це технології для колективної розробки сайта та наповнення його інформацією (контентом).

Вікі-сайти дозволяють своїм користувачам власноруч редагувати, додавати або вилучати інформацію на сайті, зокрема й розміщену іншими користувачами, створювати нові сторінки тощо.

Найяскравішим прикладом застосування вікі-технології є Вікіпедія. Днем її народження вважають 15 січня 2001 року. Українську Вікі-педію створено в 2004 році, наразі вона містить понад 700 000 статей.

Ви вже знайомі з основними методами пошуку інформації в Інтернеті за ключовими словами за допомогою пошукових систем. Додатковими засобами, що дозволяють орієнтуватися в Інтернеті, є добірки посилань, пошукові каталоги, експертні системи тощо.

Добірки посилань — це сайти або їхні сторінки, які пропонують користувачам списки посилань на інші сайти певної тематики.

Пошуковий каталог (веб-каталог) — це сайт, що надає користувачеві систематизовану за різними темами добірку посилань на інші сайти.

Прикладом пошукового каталогу є каталог україномовних веб-ресурсів Закладка (zakladka.org.ua).

Існують також експертні системи — програми, які дозволяють використовувати у навчанні, діагностуванні, тестуванні тощо накопичений досвід експертів із певної галузі.

Прикладом експертної системи з перевірки знань можна вважати систему тестів на сайті Інтерактивне навчання (interactive.ranok.com.ua).

Якщо запит складний, слід скористатися розширеним пошуком, який дозволяє варіювати запити з групи слів та/або налаштовувати пошук за властивостями об’єктів, часовими, мовними параметрами тощо.

Розглянемо деякі можливості розширеного пошуку в одній із найпо-пулярніших пошукових систем — Google.

• Для точного пошуку візьміть вислів або слово у лапки.

• Якщо забули слово, поставте у вислові замість нього зірочку *.

• Щоб знайти слово з переліку слів, запишіть їх через вертикальну риску |.

• Щоб знайти слова у межах речення, поєднайте їх амперсандом &.

• Щоб виключити з пошуку слово, поставте перед ним мінус -. 

Існують й інші команди (оператори) пошуку. Зручно використовувати вбудовані в пошукову систему засоби пошуку: слід знайти на пошуковій сторінці пункт Налаштування і вибрати команду Розширений пошук або скористатися кнопкою Інструменти пошуку.

 V. Засвоєння нових знань, формування умінь

Робота за комп’ютером.  Учні отримують інструктивні картки та працюють за комп’ютером.

Завдання 1. Перегляд вулиць (слайд 13)

Знайдіть за допомогою сервісу Google Карти Михайлівську площу в Києві та перегляньте околиці в режимі перегляду вулиць. Скористайтесь переміщенням вулицею та перегляньте панорамні зображення надворі й у приміщеннях.

Завдання на с. 33 підручника

Завдання 2. Прокладання маршруту (слайд 14)

Прокладіть маршрут від міста Києва до Підгорецького замку. Визначте доступність транспорту на цьому маршруті та час його подання різними видами транспорту. Перегляньте зображення, які прив’язані до місця віртуальної подорожі.

Завдання на с. 33 підручника

Завдання 3. Публікація даних на карті (слайд 15)

Після реєстрації на сервісі Вікімапія відшукайте та позначте місце, де ви проживаєте.

Завдання на с. 34 підручника

 VІ.Підсумки уроку

Фронтальне опитування

  • В чому суть сервісу Веб 2.0.?
  • Пояснити різницю між сервісом Веб 1.0. та Веб 2.0.
  • Що таке геосервіси? Їх суть та функції, які вони передбачають.

Рефлексія

  • На уроці я дізнався про…
  • Мені сподобалось…
  • В мене були труднощі…
  • Найскладнішим було…

VІІI. Домашнє завдання: підготувати п.4. та конспект уроку

ІХ.  Оцінювання роботи учнів

 

1

 

docx
Додано
7 серпня
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку