Тема. Хмари. Хмарність. (6 клас)
Очікувані результати уроку.
Після уроку учні зможуть:
Обладнання: підручник, малюнки, фотографії хмар (слайди).
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
План уроку
Організація діяльності на уроці
Мініконкурс ,.Хто спритніший".
Учитель пропонує командам за 3 хвилини виконати завдання.
Переможе та команда, яка першою правильно дасть відповіді на всі запитання. Учні отримують листи із завданнями. За сигналом учителя вони починають роботу над запитаннями. Та команда, яка першою (раніше визначеного часу) виконає завдання, піднімає руки. Інші команди працюють до кінця терміну, після того, як завершиться час виконання завдання, команди припиняють роботу.
Доповни речення:
кубічному повітря ______, а якщо температура нижче, тим вміст водяної
пари ________.
дорівнювати відносна вологість, коли в повітрі утримується лише 4,5 г/м водяної пари та даної температури повітря.
Діти, сьогодні на уроці ми будемо говорити з вами про хмари.
Отже, тема уроку: Хмари. Хмарність.
Чому ж навчить вас сьогоднішній урок?
Сьогоднішній урок навчить нас:
Діти, пропоную вам помріяти. Сядьте зручніше, на мить заплющіть очі та уявіть себе на галявині лісу в теплий літній день.
Хмарне небо дивне й неповторне. Воно міняється кожної миті, начебто якийсь талановитий художник невтомно малює картини на небосхилі. Його надбання ніколи не повторюються. Ось повітряний замок, а там - весела конячка, гарна квітка та маленький ведмедик. Розплющіть очі. Хто ж є «автором» цих неповторних картин, які «фарби» використовує для їх створення, що зумовлює їх появу? На ці та інші запитання ми сьогодні спробуємо відповісти.
Що ж таке хмари?
Звідки вони з'являються у тропосфері?
«Мозковий штурм»
Використовуючи 1-2 ключові слова, спробуйте пояснити таке явище як хмари та процес їх утворення.
Учні за бажанням виходять до дошки, записують пояснення.
Тепер, діти, ви готові записати визначення?
Хмари - це скупчення завислих в атмосфері дрібних крапель води або кристалів льоду.
А от пояснити, звідки вони з’являються у тропосфері, пропоную у вигляді схеми, яку ми разом з вами складемо.
і
Розрізняють кілька десятків видів хмар. Їх систематизовано в єдиному Міжнародному атласі хмар. Перший такий атлас створено в 1896 році.
Нарешті переходимо до наступного етапу уроку, починаємо в групах малих ми роботу...
У конвертах на ваших робочих місцях знайдете завдання для груп. За 5 хвилин ви повинні виконати його та прозвітувати про виконану роботу.
1,2,3 групи роботу розпочали. Не забувайте, що завжди готова надати консультацію, підніміть руку - і я підійду до вас.
Завдання для груп.
Група 1.
Підготуйте повідомлення про шаруваті хмари за планом:
Запишіть па аркуші паперу.
Звіт групи розпочніть зі слів: «Наша група працювала над дослідженням ...».
Група 2.
Підготуйте повідомлення про купчасті хмари за планом:
Запишіть па аркуші паперу.
Звіт групи розпочніть зі слів: «Наша група розповість вам про...».
Група 3.
Підготуйте повідомлення про перисті хмари за планом:
Запишіть ваші думки на аркуші паперу.
Звіт групи розпочніть зі слів: «А наша група готова розповісти вам про ...».
Група 4.
Дайте відповідь на запитання:
Звіт групи розпочніть зі слів: «Нашій групі було запропоновано дати відповіді на запитання, і ми готові відповідати ...».
Група 5.
Звіт групи розпочніть зі слів: «А наше завдання було найцікавіше...».
Швидко час робочій спливає, кожна група звітувати починає...
2 хвилини на звіт кожної групи. Запрошую групу №1.
Бесіда за запитаннями вчителя. Інтерактивна вправа „Мікрофон”.
Гра „Коло запитань”. Діти стають у коло та відповідають на запитання, що ставить учитель.
Хмари пливуть і пливуть в вишині,
Хто й зна, чи буде той дощик, чи ні.
Може ті хмари вітерець пронесе.
Може, покрапає трохи - і все...
• Вони нагадують клапті вати, що розкидані по небу...
Опрацювати матеріал параграфа .
Яким чином хмарність залежить від вітру та температури повітря