Урок. 6 клас. Хмари. Хмарність.

Про матеріал
Тема уроку: Хмари. Хмарність. (6 клас) Очікувані результати уроку. Після уроку учні зможуть: • Сформувати поняття про хмари та хмарність; • Визначати висоту, процес утворення найпоширеніших видів хмар; • Розрізняти найпоширеніші види хмар: шаруваті, купчасті, перисті. • Визначати хмарність неба; • Розвивати вміння аналізувати, робити висновки; • Виховувати толерантне ставлення один до одного.
Перегляд файлу

Тема. Хмари. Хмарність. (6 клас)

Очікувані результати уроку.

Після уроку учні зможуть:

  •      сформувати поняття про хмари та хмарність;
  •      визначати висоту, процес утворення найпоширеніших видів хмар;
  •      розрізняти найпоширеніші види хмар: шаруваті, купчасті, перисті.
  •      визначати хмарність неба;
  •      розвивати вміння аналізувати, робити висновки;
  •      виховувати толерантне ставлення один до одного.

Обладнання: підручник, малюнки, фотографії хмар (слайди).

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

План уроку

  1. Організаційний момент(1 хв).
  2.   Актуалізація опорних знань та вмінь учнів(6 хв).
  3.   Мотивація навчальної діяльності учнів(8 хв)
  4. Інтерактивна частина. Робота в малих групах,  «Мозковий штурм»( до 20 хв).
  5.   Підведення підсумку уроку (інтерактивна вправа „Мікрофон”) ( 5 хв).
  6.   Домашнє завдання (до 5 хв).

Організація діяльності на уроці

  1. Організаційний момент. Учні готують робочі місця .
  2.   Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

Мініконкурс ,.Хто спритніший".

Учитель пропонує командам за 3 хвилини виконати завдання.

 Переможе та команда,  яка першою  правильно дасть відповіді на всі запитання. Учні отримують листи із завданнями. За сигналом учителя вони починають роботу над запитаннями. Та команда,  яка першою (раніше визначеного часу) виконає завдання, піднімає руки. Інші команди працюють до кінця терміну, після того,  як завершиться час виконання завдання,  команди припиняють роботу.

Доповни речення:

  1. Перехід води з рідкого стану в газоподібний називається...
  2.   Кількість водяної пари в 1 метрі кубічному повітря визначають у ...
  3.   Вміст водяної пари в повітрі залежить від...
  4.   Чим температура повітря вище,  тим вміст водяної пари в 1 метрі

кубічному повітря ______, а якщо температура нижче,  тим вміст водяної

пари ________.

  1. Кількість водяної пари в грамах, яка міститься в 1 метрі кубічному повітря,  називається...
  2. Відношення фактичного вмісту водяної пари в повітрі до максимально можливого при даній температурі називається...
  3.   Прилад,  за допомогою якого вимірюють відносну вологість, ...
  4. Підрахуйте. При температурі повітря +10 у повітрі максимально можливий вміст водяной пари 9 г/м (абсолютна вологість). Чому буде


дорівнювати відносна вологість,  коли в повітрі утримується лише 4,5 г/м водяної пари та даної температури повітря.

Діти,  сьогодні на уроці ми будемо говорити з вами про хмари.

Отже,  тема уроку: Хмари. Хмарність.

Чому ж навчить вас сьогоднішній урок?

Сьогоднішній урок навчить нас:

  •      сформувати поняття про хмари та хмарність;
  •      визначати висоту, процес утворення найпоширеніших видів хмар;
  •      розрізняти найпоширеніші види хмар: шаруваті, купчасті, перисті.
  •      визначати хмарність неба;
  •      удосконалювати навички роботи в малих групах;
  •      розвивати вміння аналізувати, робити висновки;
  •      виховувати толерантне ставлення один до одного.
  1.    Мотивація навчальної діяльності учнів.

Діти,  пропоную вам помріяти. Сядьте зручніше, на мить заплющіть очі та уявіть себе на галявині лісу в теплий літній день.

Хмарне небо дивне й неповторне. Воно міняється кожної миті, начебто якийсь талановитий художник невтомно малює картини на небосхилі. Його надбання  ніколи не повторюються. Ось повітряний замок, а там - весела конячка, гарна квітка та маленький ведмедик.  Розплющіть очі. Хто ж є «автором» цих неповторних картин, які «фарби» використовує для їх створення, що зумовлює їх появу? На ці та інші запитання ми сьогодні спробуємо відповісти.

Що ж таке хмари?

Звідки вони з'являються у тропосфері?

«Мозковий штурм»

Використовуючи 1-2 ключові слова, спробуйте пояснити таке явище як хмари та процес їх утворення.

Учні за бажанням виходять до дошки,  записують пояснення.

Тепер, діти, ви готові записати визначення?

Хмари - це скупчення завислих в атмосфері дрібних крапель води або кристалів льоду.

А от пояснити,  звідки вони з’являються у тропосфері,  пропоную у вигляді схеми, яку ми разом з вами складемо.


і



Розрізняють кілька десятків видів хмар. Їх систематизовано в єдиному Міжнародному атласі хмар. Перший такий атлас створено в 1896 році.

  1.   Інтерактивна частина. Робота в малих групах.

Нарешті переходимо до наступного етапу уроку,  починаємо в групах малих ми роботу...

У конвертах на ваших робочих місцях  знайдете завдання для груп. За 5 хвилин ви повинні виконати його та прозвітувати про виконану роботу.

1,2,3 групи роботу розпочали. Не забувайте, що завжди готова надати консультацію, підніміть руку -  і я підійду до вас.

Завдання для груп.


Група 1.

 

Підготуйте повідомлення про шаруваті хмари за планом:

  1. На якій висоті вони утворюються.
  2.   З чого складаються.
  3.   Про яку погоду свідчать.

Запишіть па аркуші паперу.

Звіт групи розпочніть зі слів: «Наша група працювала над дослідженням ...».


Група 2.

Підготуйте повідомлення про купчасті хмари за планом:

  1. На якій висоті вони утворюються.
  2.   З чого складаються.
  3.   Про яку погоду свідчать.

Запишіть па аркуші паперу.

Звіт групи розпочніть зі слів: «Наша група розповість вам про...».


Група 3.

Підготуйте повідомлення про перисті хмари за планом:

  1. На якій висоті вони утворюються.
  2.   З чого складаються.
  3.   Про яку погоду свідчать.

Запишіть ваші думки на аркуші паперу.

Звіт групи розпочніть зі слів: «А наша група готова розповісти вам про ...».



Група 4.

Дайте відповідь на запитання:

  1. Що таке хмарність.
  2.   Як визначають хмарність неба?
  3.   Скільки становить середня хмарність.
  4.   Чи впливає хмарність на показники погоди? Поясніть схему.

Звіт групи розпочніть зі слів: «Нашій групі було запропоновано дати відповіді на запитання, і ми готові відповідати ...».


Група 5.

  1. Спробуйте визначити хмарність неба та види хмар, які ви спостерігаєте зараз на небі.

Звіт групи розпочніть зі слів: «А наше завдання було найцікавіше...».

Швидко час робочій спливає,  кожна група звітувати починає...

2 хвилини на звіт кожної групи. Запрошую групу №1. 

  1.   Підведення підсумку уроку.

Бесіда за запитаннями вчителя. Інтерактивна вправа „Мікрофон”.

  1. Чи досягли ми поставленої на початку уроку мети.
  2.   Що вам сподобалося на уроці?
  3.   З яким настроєм ви йдете з уроку?

Гра „Коло запитань”. Діти стають у коло та відповідають на запитання, що ставить учитель.

  •      Хмари складаються з ....
  •      Які види хмар ви знаєте...
  •      Які з них складають нижній” ярус тропосфери...
  •      Як ви розумієте вірш українського поета Ігоря Муратова:

Хмари пливуть і пливуть в вишині,

Хто й зна, чи буде той дощик, чи ні.

Може ті хмари вітерець пронесе.

Може, покрапає трохи - і все...

• Вони нагадують клапті вати, що розкидані по небу...

  1.   Домашнє завдання.

Опрацювати матеріал параграфа .

  •      Дати письмову відповідь на запитання.

Яким чином хмарність залежить від вітру та температури повітря

  • Складіть свій власний атлас хмар (малюнки, фотографії з поясненнями та датами спостереження хмар).

 

docx
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
1100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку