Урок 60. Додаємо і віднімаємо числа виду 52 + 8, 70 - 8Розділ 4. Додаємо і віднімаємо числа з переходом через розряд у межах 100

Про матеріал
Мета: актуалізувати знання складу числа 10, уявлення про круглі числа та їхній десятковий склад, розуміння правил додавання числа до суми та віднімання числа від суми; ознайомити з додаванням та відніманням виду 52 + 8, 70 - 8; удосконалювати обчислювальні навички та вміння визначати істинність суджень; розвивати спостережливість, логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; виховувати охайність, старанність.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 60. Додаємо і віднімаємо числа виду 52 + 8, 70 - 8 Розділ 4. Додаємо і віднімаємо числа з переходом через розряд у межах 100

Номер слайду 2

Мета: актуалізувати знання складу числа 10, уявлення про круглі числа та їхній десятковий склад, розуміння правил додавання числа до суми та віднімання числа від суми; ознайомити з додаванням та відніманням виду 52 + 8, 70 - 8; удосконалювати обчислювальні навички та вміння визначати істинність суджень; розвивати спостережливість, логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; виховувати охайність, старанність. Обладнання: картки, набір математичних матеріалів, ілюстративний та роздавальний матеріал. Тип уроку: комбінований урок. Освітні галузі: математична.

Номер слайду 3

Організація класу. Продзвенів уже дзвінок,починається урок. Приготуйте без мороки. Все, що треба до уроку. Книжку, зошит, ручку, олівці. Приготувались?Молодці!Все у нас уже на місці,залишилось тільки сісти!Сядьте, дітки, всі гарненько,Руки покладіть рівненько. Голову вище підніміть,Плечі свої розведіть. Всі на мене подивіться,і приємно посміхніться!

Номер слайду 4

Мотивація навчальної діяльності— Ви навчилися додавати й віднімати числа з переходом через десяток у межах 20. Сьогодні ми розпочинаємо вивчати новий розділ, будемо вчитися додавати й віднімати числа з переходом через розряд у межах 100. А допоможуть нам уже знайомі прийоми обчислень, із якими ми ознайомилися раніше, поспостерігаємо, як вони допоможуть виконувати обчислення з більшими числами.

Номер слайду 5

Усні обчислення1) Гра «Веселі приклади»До кількості ніг у павука додайте кількість коліс на автомобілі. (8 + 4 = 12.)До улюбленої оцінки учня додайте кількість барв веселки. (12 + 7 = 19.)До кількості місяців у році додайте число голів у Змія Горинича. (12 + 3 = 15.)Від кількості пальців на двох руках відніміть порядковий номер суботи. (10 - 6 = 4.)

Номер слайду 6

Повторення складу числа 10 Робота в парах— Зафарбуйте сусідні клітинки з числами, що у складі дають число 10.

Номер слайду 7

Уточнення поняття «круглі числа»— Розв'яжіть приклади:56 - 6 78 - 8 39 - 9 42 - 2 25 - 5— Які знання допомогли вам швидко розв'язати ці приклади? (Сума розрядних доданків.)— Які числа отримували у відповідях? (Круглі.)— Назвіть усі круглі числа в межах 100 у порядку спадання.— Поясніть, чим схожі та чим відрізняються ряди таких чисел.1 2 3 4 5 6 7 8 910 20 30 40 50 60 70 80 90

Номер слайду 8

Гра «Додай число»Учитель називає кругле число. Учень називає склад цього числа з першим числом 10. Наприклад, 50 — це 10 і ... 40.

Номер слайду 9

Каліграфічна хвилинка. Написання круглих чисел у межах 100 у порядку спадання90 80 70 60 50 40 30 20 10

Номер слайду 10

Актуалізація способу додавання на підставі правила додавання числа до суми, способу віднімання числа від суми. Усні обчислення34 + 578 - 662 + 714 - 769 - 633 + 637 - 413 - 454 - 323 + 415 - 977 - 641 + 828 - 524 + 218 - 9

Номер слайду 11

Після виконання завдання коментуємо окремі випадки додавання та віднімання. (34 + 5. Подаю перший доданок 34 у вигляді суми розрядних доданків. До суми 30 і 4 додаватиму 5. Одиниці додаю до одиниць: 4 + 5 = 9. До десятків додаю одержаний результат: 30 + 9 = 39.)— На підставі якого правила виконуємо дії? (Додавання суми до числа.) Як додати число до суми? (Щоб додати число до суми, достатньо до одного з доданків додати це число і до іншого доданка додати одержаний результат.) Розгляньте запис цього правила (буквений запис).

Номер слайду 12

(69 - 6. Зменшуване 69 замінюю сумою розрядних доданків 60 і 9. Від суми 60 і 9 відніматиму 6. Одиниці віднімаємо від одиниць: 9 - 6 = 3. До десятків додаю одержаний результат: 60 + 3 = 63)— На підставі якого правила виконуються дії? (Віднімання від суми числа.) Як відняти число від суми? (Щоб відняти число від суми, достатньо від одного з доданків відняти це число і до іншого доданка додати одержаний результат.) Розгляньте запис цього правила (буквений запис).

Номер слайду 13

Практична робота з математичними матеріалами— Викладіть 3 десятки і 7 одиниць. Покладіть поряд 3 одиниці. Перерахуйте всі одиниці. Скільки отримали? (10.) 10 — це 1 десяток. Отже, додаємо його до поданих десятків: 3 дес. і 1 дес. отримуємо 4 дес., або число 40.

Номер слайду 14

Ознайомлення з додаванням виду 53 + 71) Дослідження (с. 63, № 2)— Обчисліть значення суми 53 + 3 за схемою.— Зіставте суму чисел 53 + 7 із попередньою сумою. Чим вони відрізняються?— Як ця відмінність вплине на розв'язування?— Прокоментуйте розв'язання.

Номер слайду 15

Складання пам'ятки розв'язання прикладів. ПАМ'ЯТКАДодавання одноцифрового числа до двоцифрового з переходом через розряд1 Розкладаю двоцифрове число на розрядні доданки.2 Додаю число до суми: додаю одиниці до одиниць.3 Отримую 10, або 1 десяток.4 До десятків додаю одержаний результат.

Номер слайду 16

Первинне закріплення (с. 63, № 3)Робота в парах— Обчисліть значення виразів. Що спільного в цих обчисленнях?

Номер слайду 17

Фізкультхвилинка

Номер слайду 18

Практична робота з математичними матеріалами— Викладіть 3 десятки. Нам потрібно забрати від них 6 одиниць. Чи можливо це зараз зробити? (Ні.) Замініть 1 десяток на 10 одиниць. Відніміть від них 6 одиниць. Скільки одиниць залишилося? (4 одиниці.) Об'єднайте їх із десятками. Що утворилося? (2 дес. і 4 од. — число 24.)

Номер слайду 19

Ознайомлення з відніманням виду 70 - 81) Дослідження (с. 63, № 4)— Обчисліть значення різниці 14 - 6 за схемою.— Зіставте різницю чисел 20 - 6 із попередньою сумою.— Чи можна при обчисленні цієї різниці міркувати аналогічно?— Прокоментуйте розв'язання.

Номер слайду 20

Складання пам'ятки розв'язання прикладів. ПАМ'ЯТКАВіднімання одноцифрового числа від круглого з переходом через розряд1 Розкладаю кругле число на розрядні доданки.2 Віднімаю від 10 від'ємник.3 Додаю отриману різницю до іншого доданка.4 Називаю результат.

Номер слайду 21

Первинне закріплення (с. 63, № 5)— Обчисліть значення виразів. Що спільного в цих обчисленнях?

Номер слайду 22

Логічне завдання— Визначте істинність суджень. Не всі птахи відлітають у вирій. Усі тварини нашого краю взимку засинають.Є груші, на яких ростуть банани. Кожна людина вміє грати в хокей.

Номер слайду 23

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА1. Пояснення домашнього завдання (с. 63, № 3, 5)2. Підсумок уроку. Рефлексія. Метод «Незакінчене речення»Урок навчив мене... Найцікавіше завдання на уроці було... У мене вийшло...

pptx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 березня 2022
Переглядів
748
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку