УРОК 64  "Цікаві пригоди Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки"

Про матеріал
УРОК 64  Тема. Цікаві пригоди Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки (ІІ урок по Р. Далу)
Перегляд файлу

УРОК  64

 

 Тема. Цікаві пригоди Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки

Мета. Формувати ключові компетентності: усвідомлювати взаємозв’язок усього живого на землі (НЛ-1); розуміти важливість сімейних зв’язків, виховувати прагнення дотримуватися загальнолюдських правил норм і моралі, шанувати сімейні цінності, знати і зберігати родинні традиції (НЛ-2); осмислювати необхідність дотримання здорового способу життя, важливість ненасильницького розв’язання конфліктів (НЛ-3); оцінювати креативність як важливу рису людського характеру (НЛ-4).

Формувати предметні компетентності: знати основні факти біографії англійського письменника Роальда Дала та його казку «Чарлі і шоколадна фабрика»; вміти висловлювати власні думки й почуття; розуміти художні особливості світу твору та його героїв; формувати навички виразного читання, передавання змісту, коментування епізодів та образів, висловлення власних думок; виконувати навчально-пізнавальні і практично зорієнтовані завдання; виховувати моральні цінності, що утверджуються в казці.

Обладнання: підручник для 5 класу; портрет Роальда Дала, виставка учнівських малюнків, презентація «Шоколадні фабрики світу», текст повісті «Чарлі і шоколадна фабрика».

Тип уроку: комбінований.

Книги повинні бути смішними, захопливими і дивовижними.

Роальд Дал

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

 - Які дитячі враження Роальда Дала знайшли відбиття у творі?

 - Чи відомі вам інші казки, де втілюються солодкі фантазії дітей?

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

ІV. Мотивація навчання

 - Сьогодні у школярів є можливість під час навчальних відвідати екскурсій відвідати шоколадні фабрики України.

 - Чи побував на такій екскурсії ваш клас?

Презентація  «Шоколадні фабрики світу»

V. Опрацювання навчального матеріалу

1. Образ власника фабрики

 -  Кого з героїв повісті інші характеризують таким чином: у нього не всі дома, він божевільний, навіжений, псих, очманілий, ненормальний, придуркуватий, безголовий, причмелений, скажений, шизонутий, пришиблений, дебільний? (Віллі Вонка)

2. Читай вдумливо

 -  Кого насправді характеризують всі ці епітети? (Батьків, які це викрикують)

3. Робота з текстом

 - Знайдіть і прочитайте опис Віллі Вонки. Оцініть, кому він більше пасує: власнику фабрики – бізнесмену чи чарівнику?

 «І що то був за дивовижний чоловік! На голові він мав чорний циліндр. Одягнений був у фрак з розкішного темно-фіолетового оксамиту. Штани мав темно-зелені. Рукавички - перламутрово-сірі. А в руці тримав елегантну тростину з золотою бамбулькою. З його підборіддя стирчала акуратна чорна цапина борідка. А очі - очі він мав невимовно ясні. Здавалося, що вони весь час іскряться й мерехтять. Власне кажучи, все його лице освітлював радісний усміх.

Ох, а яким він здавався розумним! Яким кмітливим, проникливим і енергійним! Він без упину посмикував головою, схиляв її і так і сяк, ніби вбирав усе довкола своїми ясними мерехтливими очима. Його рухи були швидкі, як у білки, спритної й хитрющої старої білки з парку».

4. Метод «Мозковий штурм»

Розповісти все, що відомо про фабрику Віллі Вонки до появи золотих квитків.

5. Мандрівка шоколадною фабрикою

Чи міг би ти стати працівником фабрики? Впізнай приміщення і обладнання шоколадної фабрики.

Завдання

Відповідь

Головний цех

Шоколадний цех

«Зала нагадувала якусь відьомську кухню! Скрізь кипіли й булькали на величезних плитах чорні металеві казани, а ще свистіли чайники, шипіли каструлі бряжчали й шкварчали дивні залізні апарати  по стінах і по стелі зміїлися труби, і всю залу наповнювали дим, пара та розкішні смачні пахощі».

Цех винаходів

Вони містяться за зеленими дверима, вбудованими в стіни тунелю, крізь який протікала річка.

Склади з кремом

На фабриці активно використовують бити. Яким чином?

« – Щоб збивати вершки, – пояснив містер Вонка. – Як можна збивати вершки без бит?»

«Велетенська машина, що стояла в самісінькому центрі цеху винаходів. То була справжня гора блискучого металу, яка височіла над дітьми та батьками. З її вершини галузилися сотні тонесеньких скляних трубочок, і всі ці скляні трубочки закручувалися донизу, спліталися в суцільний жмут і нависали над величезною круглою балією завбільшки як ванна».

Жуйкова машина

Довга й вузька зала. Біла-білісінька. «Навіть підлога була біла. І ніде - ані порошинки. Зі стелі звисали величезні лампи, ллючи яскраве блакитно-біле сяйво. Приміщення було порожнісіньке, окрім дальніх кутків. В одному стояла велетенська телекамера на коліщатах, навколо неї юрмилася ціла армія умпа-лумпів, які змащували шарніри, регулювали ручки та кнопки й полірували лінзи великого об'єктива».

Телевізійно-шоколадний цех

Місце, де працюють білки.

Горіховий цех

«Може їздити боком, скоком, уздовж, навскоси і... на небеси! Стінки, двері, стеля, підлога - все скляне, щоб вам було добре видно!»

Скляний ліфт

Місце розташування цехів фабрики.

Під землею

Працівники фабрики.

Умпа-лумпи

6. Метод «Хто більше»

Записати по пам’яті  якомога більше назв дивовижних виробів Віллі Вонки.

7. Смакуємо книгу

Розповісти про дивовижні властивості виробів геніального винахідника.

 - Що винайшов Вонка «спеціально для дітей, яким дають дуже мало кишенькових грошей»? («Вічні барбариски – можна покласти вічну барбариску в рота і смоктати-смоктати-смоктати, і вона ніколи не поменшає!...на смак вони чудові! І щотижня міняють колір! І не меншають! Не зникають! НІКОЛИ!»)

 - Як випробовують вічну барбариску? («Оце зараз одну барбариску випробовують у сусідній тестувальній залі. ЇЇ смокче один умпа-лумпа. Смокче майже рік безперестанку, а барбариска як нова!»)

 -Які властивості волосяних ірисок?

 - Суміш для волосяних ірисок ще не досконала. В чому проблема? («Вийшла надто міцна. Дуже сильно діє. Я вчора випробував її на умпа-лумпі, і в нього миттю з'явилася борода, і так вона швидко росла, що незабаром укрила всю підлогу густим волосяним килимом. Вона росла швидше, ніж ми встигали її стригти! Врешті довелося стригти газонокосаркою!»)

 - З жуйкової машини вийшло «щось таке дрібне, тонке й сіре, що всі подумали, ніби сталася помилка. Подумали, що то смужка сірого картону.» Що це? («Це плиточка жуйки! Найдивовижнішої, найказковішої, найфантастичнішої жуйки на світі!»)

 - Які властивості у найказковішої жуйки? («Це жувальна гумка, що замінює харчі! … крихітна смужечка гумки, що тут лежить, дорівнює повноцінному обіду з трьох страв!» «Смужечка чарівної жувальної гумки «Вонка» - це все, що буде потрібно на сніданок, на обід і на вечерю!»)

 - Всупереч заборонам нову жуйку містера Вонки спробувала Віолета Бореґард. Які наслідки дегустації? («Тіло роздималося й змінювало форму з такою швидкістю, що вже за хвилину перетворилося на величезну круглу темно-синю кулю - власне, на велетенську ягоду чорниці, - а від самої Віолети Бореґард лишилося тільки по парі крихітних ніжок та ручок, що стирчали з величезної круглої ягоди, та ще малесенька голівка нагорі.»)

 - Як повернути Віолеті звичайний вигляд? («Треба негайно вичавити з неї сік.»)

 - Чому Віллі Вонка забороняє заходити у «ГОРІХОВИЙ ЦЕХ»?

 - Навіщо білки стукають по горіхах? («Зіпсутий відлунює порожньо, і білки його не лущать, а зразу викидають у сміттєпровід.»)

 - Яких  вітамінів немає у супервітамінних цукерках містера Вонки? А які є? («Там нема лише вітаміну Н, бо від нього нудить, та вітаміну Р, бо від нього на голові виростають роги, як у бика. Зате є малесенька доза найрідкіснішого й найчарівнішого з усіх вітамінів - вітаміну Вонка."

 - Що таке - телевізійний шоколад?

 - Яка ідея виникає у Майка Тіві, коли він побачив телепортацію шоколаду?

8. Голосування «Найсмачніша ідея містера Вонки»

VІ. Підсумок уроку

1. «Кольорова гра»

Пригадай і поєднай, що на фабриці якого кольору.

1. Річка

1. чорничний

2. Тунель

2. коричневий

3. Верука

3. рожевий

4. Двері в тунелі

4. білий

5. Човен

5. зелений

Ключ: 1 -2; 2 – 4; 3 – 1; 4 – 5; 5 – 3.

 - Як би ви охарактеризували Віллі Вонку одним словом?

 2. Читай вдумливо

 - Яку серйозну проблему сьогодення передбачив Роальд Дал? (Залежність від віртуального світу)

 3.  Робота з епіграфом

 - Чи відповідають книги Роальда Дала його власним вимогам? Доведіть.

VІІ. Домашнє завдання.

Клас ділиться на чотири групи, кожна з яких готує образ одного з дітей-відвідувачів фабрики (Майка Тіві, Веруки Солт, Авґустуса Ґлупа, Віолети Бореґард) за планом. Формат роботи обирають учні: презентація, газета, усний виступ.

                                     План

  1.                Опис персонажа, поданий автором.
  2.                Яким чином знайдено квиток.
  3.                Ставлення персонажа до виграшу.
  4.                Ставлення батьків персонажа до виграшу.
  5.                Уподобання героя.
  6.                Як поводиться на фабриці.
  7.                Яка пригода трапилась із персонажем на фабриці.
  8.                За що покарано героя. Які людські вади він уособлює.
  9.                Ілюстрація.
  10.            Яким персонаж покинув фабрику.
  11.            Які помилки у вихованні допустили батьки.
  12.            Як ви думаєте, чи є в нього шанс змінитися на краще? За якої умови?

 

docx
Додано
2 лютого 2022
Переглядів
1434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку